Arjan meld zich. :P
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Arjan meld zich. :P
Hallo iedereen,
Mijn naam is Arjan, ben 21 jaar, woon in spijkenisse (net onder Rotterdam).
A.s. dinsdag zal ik waarschijnlijk mijn Astra GSi aan gaan schaffen.
Het gaat om de volgende auto:
http://img394.imageshack.us/img394/7844/astragsi.jpg
Ik heb er zin in.
Het enigen adeel, er word gezegd dat er een 2.0 8v in ligt, maar op het kenteken staat een 1.8 16v geregistreerd. Hier zal ik dus even op moeten letten.
Ik neem een maat van me mee, hij is Opel monteur, dus als er iets mis is dan zal hij het sneller zien dan ik.
Groetjes,
Arjan
Mijn naam is Arjan, ben 21 jaar, woon in spijkenisse (net onder Rotterdam).
A.s. dinsdag zal ik waarschijnlijk mijn Astra GSi aan gaan schaffen.
Het gaat om de volgende auto:
http://img394.imageshack.us/img394/7844/astragsi.jpg
Ik heb er zin in.
Het enigen adeel, er word gezegd dat er een 2.0 8v in ligt, maar op het kenteken staat een 1.8 16v geregistreerd. Hier zal ik dus even op moeten letten.
Ik neem een maat van me mee, hij is Opel monteur, dus als er iets mis is dan zal hij het sneller zien dan ik.
Groetjes,
Arjan
Laatst gewijzigd door Arjan GSi op 11 okt 2009 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Re: Even voorstellen.
hey,
Welkom suc6 met de aanschaf van je toekomstige GSi
Welkom suc6 met de aanschaf van je toekomstige GSi
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Arjan meld zich. :P
Welkom en veel plezier hier.
Als hij van een C18XE naar een C20NE is gegaan, is hij er niet op vooruit gegaan vind ik
Als hij van een C18XE naar een C20NE is gegaan, is hij er niet op vooruit gegaan vind ik
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Ik heb er weinig verstand van, maar ik heb gehoord dat een 8-klepper meer koppel heeft bij het wegrijden?pascal1109 schreef:Welkom en veel plezier hier.
Als hij van een C18XE naar een C20NE is gegaan, is hij er niet op vooruit gegaan vind ik
En ik dacht dat een 16-klepper op de lange rit efficienter is, en meer vermogen beschikbaar heeft toch?
Kan het mis hebben hoor.
Groeten,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Arjan meld zich. :P
welkom hier
en ja hij staat als 18xe op papier ,maar asl er een c20ne in zit is niet zo erg
c20ne geeft minder problemen dan die c18xe motoren
en ja hij staat als 18xe op papier ,maar asl er een c20ne in zit is niet zo erg
c20ne geeft minder problemen dan die c18xe motoren
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Toch wil ik eigenlijk wel weten wat nu precies het verschil is, buiten het feit om dat er de helft aan kleppen per cilinder in zitten.raymond schreef:welkom hier
en ja hij staat als 18xe op papier ,maar asl er een c20ne in zit is niet zo erg
c20ne geeft minder problemen dan die c18xe motoren
Als iemand dit weet, dan zou ik eht graag horen
Groetjes,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Re: Arjan meld zich. :P
welkom hier,
veel plezier hier op het forum
de c18xe motor is de opvolger van de c20ne
de c18xe (125pk) is gemaakt voor de gsi: van september 1993 tot augustus 1994
theorie: 0 tot 100 in 9 sec. topsnelheid 204km/h
de c20ne (116pk) is gemaakt voor de gsi: van augustus 1991 tot september 1993
theorie: 0 tot 100 in 9,5 sec topsnelheid 195km/h
veel plezier hier op het forum
de c18xe motor is de opvolger van de c20ne
de c18xe (125pk) is gemaakt voor de gsi: van september 1993 tot augustus 1994
theorie: 0 tot 100 in 9 sec. topsnelheid 204km/h
de c20ne (116pk) is gemaakt voor de gsi: van augustus 1991 tot september 1993
theorie: 0 tot 100 in 9,5 sec topsnelheid 195km/h
- EKadett
- forum-gebruiker
- Berichten: 772
- Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
- Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
- Locatie: huis op een berg
Re: Arjan meld zich. :P
welkom hier!!
als je hier een tijdje zit denk je later aan een v6 haha
als je hier een tijdje zit denk je later aan een v6 haha
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Komt dit kenteken een van jullie toevallig bekend voor?
HH-VB-12
Dat is van die astra namelijk.
Gr.
Arjan.
HH-VB-12
Dat is van die astra namelijk.
Gr.
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Re: Arjan meld zich. :P
Welkom op het forum !
Re: Arjan meld zich. :P
"Minder problemen" is ook maar relatief.. Ik rij al 1,5 jaar met een 16 klapper, er zit olie in van Action en (zie m'n avatar) hij krijgt echt wel op z'n donder (hij wordt gebruikt waar 'ie voor bedoeld is). Bij 194.000 tot 220.000 km gewoon 0,0 problemen (en hij viel daarna niet uit elkaar, dat is gewoon de huidige km stand )
Anyway, welkom en succes
Anyway, welkom en succes
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Hoi Arjan, Welkom!
Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.
- C20NE is niet kapot te krijgen. Breekt je distributieriem, dan is het gewoon een nieuwe riem erop en gaan met die banaan. Geen klepschade ofzo.
- Veel meer trekkracht. Maximum koppel van de C20NE (170 Nm) is al bij 2600 Rpm beschikbaar, in verhouding tot 168 Nm pas bij 4800 Rpm in de C18XE
- Geen kromtrekkend uitlaatspruitstuk
Zoals Oenat al aangeeft ligt de top van de C20NE iets lager dan van de C18XE, in praktijk haalt ook de C20NE de 200 wel. (Eigen ervaring, naald van de teller op 207 gehad op vlak stuk).
De C18XE is een fellere motor die je meer snelheidsbeleving zal geven. De NE is een fijnere motor om mee te cruisen. Je kunt heerlijk lage toeren rijden en toch zonder al te veel te schakelen vlot meekomen.
Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.
- C20NE is niet kapot te krijgen. Breekt je distributieriem, dan is het gewoon een nieuwe riem erop en gaan met die banaan. Geen klepschade ofzo.
- Veel meer trekkracht. Maximum koppel van de C20NE (170 Nm) is al bij 2600 Rpm beschikbaar, in verhouding tot 168 Nm pas bij 4800 Rpm in de C18XE
- Geen kromtrekkend uitlaatspruitstuk
Zoals Oenat al aangeeft ligt de top van de C20NE iets lager dan van de C18XE, in praktijk haalt ook de C20NE de 200 wel. (Eigen ervaring, naald van de teller op 207 gehad op vlak stuk).
De C18XE is een fellere motor die je meer snelheidsbeleving zal geven. De NE is een fijnere motor om mee te cruisen. Je kunt heerlijk lage toeren rijden en toch zonder al te veel te schakelen vlot meekomen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Dankjewel RedBill voor je uitleg,RedBill schreef:Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.
- Geen EGR
Als ik op internet kijk wat EGR inhoud, dan weet ik niet of het goed of slecht is om dit niet te hebben.
Er komen geen uitlaatgassen terug in je verbrandingskamer, dus is je temperatuur lager, en daarmee een lagere NOx uitstoot.
Het voordeel is weer, wat ik las, dat een groot nadeel van het EGR is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor, welke ik nu dus niet heb.
Maar is die lagere temperatuur geen probleem bij vermogen leveren op de langere termijn?
Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's.
Groeten,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
EGR is voor de uitstoot van schadelijke stoffen beter, voor de inwendige vervuiling van je motor slechter. Levensduur van de C20NE motor is dus beter, in theorie. Daar komt bij dat de EGR klep nogal eens vervuild is, waardoor de prestaties van de motor afnemen. Dat risico heb je bij de NE niet.Arjan GSi schreef:Dankjewel RedBill voor je uitleg,RedBill schreef:Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.
- Geen EGR
Als ik op internet kijk wat EGR inhoud, dan weet ik niet of het goed of slecht is om dit niet te hebben.
Er komen geen uitlaatgassen terug in je verbrandingskamer, dus is je temperatuur lager, en daarmee een lagere NOx uitstoot.
Het voordeel is weer, wat ik las, dat een groot nadeel van het EGR is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor, welke ik nu dus niet heb.
Maar is die lagere temperatuur geen probleem bij vermogen leveren op de langere termijn?
Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's.
Groeten,
Arjan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Arjan meld zich. :P
helemaal niet erg, daar is het forum voor.Arjan GSi schreef: Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's.
Groeten,
Arjan.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Arjan meld zich. :P
C18XE had toch ook nog geen EGR rommel?RedBill schreef:EGR is voor de uitstoot van schadelijke stoffen beter, voor de inwendige vervuiling van je motor slechter. Levensduur van de motor is dus beter, in theorie. Daar komt bij dat de EGR klep nogal eens vervuild is, waardoor de prestaties van de motor afnemen. Dat risico heb je bij de NE niet.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Arjan meld zich. :P
Hey Arjan, Welkom!
Ik heb zelf een C20NE, al bijna 2 jaar, en ben er heel tevreden over!
Je hebt genoeg vermogen om lekker met het verkeer mee te komen. Het is natuurlijk geen scheurmonster, maar dat is natuurlijk aan jezelf waar je van houd.
Ik kan er heerlijk mee cruisen!
En erg weinig problemen ermee, het gewoone onderhoud natuurlijk.
Veel plezier met je toekomstige GSI.
Ik heb zelf een C20NE, al bijna 2 jaar, en ben er heel tevreden over!
Je hebt genoeg vermogen om lekker met het verkeer mee te komen. Het is natuurlijk geen scheurmonster, maar dat is natuurlijk aan jezelf waar je van houd.
Ik kan er heerlijk mee cruisen!
En erg weinig problemen ermee, het gewoone onderhoud natuurlijk.
Veel plezier met je toekomstige GSI.
2.0 8v PowerEngine
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Je hebt gelijk, heb het even gechecked in de vraagbaak, dat was pas vanaf de C18XEL.pascal1109 schreef:C18XE had toch ook nog geen EGR rommel?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Arjan GSi
- forum-gebruiker
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Hartstikke bedankt allemaal,
Ik ben gisteren bij die jongen op bezoek geweest voor de GSi, en ga hem zaterdag over laten schrijven
Zitten wel Lexus achterlichten in, maar krijg de originele achterlichten erbij dus die gaan er gelijk weer in
Ik post wel n paar fotos als ik hem heb.
Groeten,
Arjan.
Ik ben gisteren bij die jongen op bezoek geweest voor de GSi, en ga hem zaterdag over laten schrijven
Zitten wel Lexus achterlichten in, maar krijg de originele achterlichten erbij dus die gaan er gelijk weer in
Ik post wel n paar fotos als ik hem heb.
Groeten,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Re: Arjan meld zich. :P
en wat voor motor zat er nou in?
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Arjan meld zich. :P
Hey, die zie ik weleens rijden! Kom daar ook uit de buurt!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Arjan meld zich. :P
Welkom !