Project C Kadett

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Project C Kadett

Bericht door pascal1109 »

Trompie schreef:wat is fabrieks opgave eigenlijk?
60 pk als je Euro 98 tankt. Hoogst waarschijnlijk vermogen aan het wiel. Er zijn dus een paar peekaa's kwijt geraakt in de loop der jaren :lol:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: Project C Kadett

Bericht door Rellie opt werk »

Lachen man zon testbank! Ik heb vanaf december gelukkig ook beschikking over een 4X4 testbank :mrgreen:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Rellie opt werk schreef:Lachen man zon testbank! Ik heb vanaf december gelukkig ook beschikking over een 4X4 testbank :mrgreen:
Dat is wel nice 8) Gewoon in je eigen bedrijf, of ergens anders?



Gisteren niet veel tijd, alleen krukaspoelie met nieuwe V-riem, en dynamo met steuntje gemonteerd. (Zat voorheen een multieriem op met stuurbekrachtigingspomp erbij)
Afbeelding

En nog een beetje met de kabelboom zitten prutsen, wat een genot om dan een multiemetertje te hebben, hehehe :mrgreen:
Afbeelding

Vandaag nog even verder geprutst want er zat iets niet goed, computer uitlezen lukte niet ontbranden was er ook niet bij. Alles even nagekeken enzo, nog een keertje geprobeerd, en er kwamen tekenen van leven :D Pascal was er nog even om er een filmpje van te schieten :)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Motor loopt alleen maar op cilinder 1 op z'n eigen benzinetoevoer. :cry:
Als je er "Starter Hilfer Professional" met een spuitbusje inspuit heb ik het idee dat wel alles ontbrand, dat ga ik morgen eerst maar eens testen wat dat precies doet.

Ik verdenk in ieder geval de injectoren, dat die naaldjes om één of andere reden niet van hun zitting afkomen. Ik heb het wel eens meegemaakt dat die injectoren vastgekleefd zaten bij een Corsa B die al een tijdje stil had gestaan. En mijn motor heeft ook al 8 maanden stil gestaan.

Hij vonkt wel goed in alle cilinders en injectoren worden ook gewoon aangestuurd. Brandstofdruk lijkt me ook goed (nog niet gemeten) aangezien cilinder 1 het gewoon goed doet. Distributie staat ook goed.

Iemand misschien nog suggesties?
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Project C Kadett

Bericht door Laagvlieger »

100% zeker de injectoren.
Even de stekkers eraf halen en dan even 12 volt op elke injector tikken.
Dan moet je ze duidelijk horen tikken. Hoor je dat niet dan zit hij vast.
Wat kun je doen:
Injectoren eruit halen.
Met carburateurreiniger beetje schoonmaken.
Dan met dat je er 12 volt op hebt staan voorzichtig de injector een tik geven...NIET op de nozzle!!
Als je dat paar keer doet komen ze vaak wel weer los!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Project C Kadett

Bericht door pascal1109 »

Ik heb het blok vandaag zien en horen lopen 8)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Laagvlieger schreef:100% zeker de injectoren.
Even de stekkers eraf halen en dan even 12 volt op elke injector tikken.
Dan moet je ze duidelijk horen tikken. Hoor je dat niet dan zit hij vast.
Wat kun je doen:
Injectoren eruit halen.
Met carburateurreiniger beetje schoonmaken.
Dan met dat je er 12 volt op hebt staan voorzichtig de injector een tik geven...NIET op de nozzle!!
Als je dat paar keer doet komen ze vaak wel weer los!
Zonder dit gelezen te hebben, heb ik exact gedaan wat jij hier schrijft! :mrgreen:
En met succes 8)
pascal1109 schreef:Ik heb het blok vandaag zien en horen lopen 8)
vooral horen zeker? :P



Maar inderdaad, het LEEFT! :D
Afbeelding

En nu eventjes wachten tot de auto van de baas van de goeie brug af is (waarschijnlijk over 1 of 2 weken) en dan kan mijn auto erop en alles ingebouwd worden :)
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Project C Kadett

Bericht door Astrid_fahrer »

ZO das een leuk filmpje! mooi dat hij nu loopt! :worship:

Hoe kan t dat er zoveel vlammen uit de poorten komen dan? of is dit juist waarom een blok wat tegendruk van een uitlaat nodig heeft?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Project C Kadett

Bericht door pascal1109 »

Astrid_fahrer schreef:Hoe kan t dat er zoveel vlammen uit de poorten komen dan? of is dit juist waarom een blok wat tegendruk van een uitlaat nodig heeft?
Waarschijnlijk omdat hij wat rijk loopt wegens het ontbreken van de lambda.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Zsoltee
forum-gebruiker
Berichten: 29
Lid geworden op: 28 aug 2009 12:53
Locatie: Hungary
Contacteer:

Re: Project C Kadett

Bericht door Zsoltee »

Nice flames :twisted:

C20XE power :worship:
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Vandaag maar eens begonnen aan de demontage van de Kadett.

Te beginnen met de motor met versnellingsbak. Daar ligt toevallig ook nog m'n verdwaalde cardanas nog half op de foto bij :P
Afbeelding

Ik wilde eigenlijk de motor met vooras en al laten zakken, maar toen zat ineens de stuurstang die ik niet loskreeg op de plek waar ik dat wilde, klem onder een motorsteun, dus heb ik de vooras maar apart losgehaald, hier ligtie dan (naar voren gekanteld)
Afbeelding

Ook de achteras moest eraan geloven ;)
Afbeelding

En toen hing m'n autootje dr maar zielig bij... :P
Afbeelding

De nieuwe as van een 2 liter Kadett eronder gelegd
Afbeelding

En eronder gehangen. (Hij is nog niet goed vastgemaakt, maar ik heb hem gewoon even opgehangen voor de foto ;) )
Afbeelding

Ik heb nieuwe remleidingen laten maken voor die achteras, die ga ik, als ze klaar zijn, morgen monteren, en dan meteen die as fatsoenlijk vastzetten.
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Project C Kadett

Bericht door Nick(GSI) »

Goed bezig Raymond ben echt benieuwd naar de vorderingen suc6 8)
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Project C Kadett

Bericht door oenatje »

goed bezig zo, succes nog ray
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Project C Kadett

Bericht door pascal1109 »

Ja lekker bezig daar.
Heb vernomen dat hij zaterdag eerder stopt met werken om verder te gaan aan de Kadett 8)
We zijn zeer benieuwd.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Bedankt voor de leuke reacties jongens! :D

Ik ben zaterdag idd nog even aan de slag geweest.
Eventjes geprobeerd de auto over de motor te laten zakken:
Afbeelding

En dat ging allemaal maar erg krap.
Hier is te zien dat het pookje niet meer verder naar voren kan. Als het goed is komt die pook nog 1 tot anderhalve cm naar achter omdat het hele gebeuren net iets te ver naar voren staat.
Afbeelding

Dit was dus de reden dat alles zover naar voren staat; er is simpelweg geen ruimte om alles verder naar achter te zetten (en het moet naar achter, want de rubbers op de motorsteunen staan in horizontaal opzicht onder spanning) Dus bij dat schutbord moet eerst wat meer ruimte gemaakt worden.
Afbeelding

De stuurstang moest er ook uit, maar die kan na de inbouw weer gewoon terug.
Afbeelding

Dit vond ik opzich wel een mooi plaatje :D
Afbeelding

Nog een plaatje van voren.
Afbeelding

En een plaatje van een probleem; zoals je ziet steken de SFI-vervanger en de brandstofdrukregelaar boven de motorruimte uit. De brandstofdrukregelaar zal nog wel passen omdat de motorkap geen vlakke plaat is, maar die SFI-vervanger past echt niet zo. Dus dat wordt eventjes zoeken naar plattere motorrubbers.
Afbeelding

De custom-made versnellingsbaksteun past wel netjes :)
Afbeelding


Belangrijke dingen te doen:

- Plattere motorsteunrubbers zoeken.
- Afstand tussen bak en staartstuk van de achteras meten en nieuwe cardanas zoeken.
- Ruimte maken bij schutbord
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Project C Kadett

Bericht door oenatje »

dit gaat de goede kant op.

erg gaaf project ray
:worship:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Project C Kadett

Bericht door Laagvlieger »

Wat probleempjes....Die je met de CIH niet had :mrgreen:
Sorry kon het nie laten.

Maar zijn wel leuke dingen om op te lossen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Project C Kadett

Bericht door Trompie »

Valt me op dat die C20XE'tjes altijd zo scheef staan in een C
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Project C Kadett

Bericht door RedBill »

In een voorwiel aangedreven wagen zijn ze ook altijd naar voren gekanteld. Logisch dus dat ze bij achterwielaandrijvers ook gekanteld zijn, maar dan opzij...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Project C Kadett

Bericht door pascal1109 »

RedBill schreef:In een voorwiel aangedreven wagen zijn ze ook altijd naar voren gekanteld. Logisch dus dat ze bij achterwielaandrijvers ook gekanteld zijn, maar dan opzij...
Klopt idd. Je ziet ze soms wel is recht staan, maar hoe ze daarmee aan het beunen geweest zijn, dat wil ik niet weten. Want je bak komt dan ook niet meer uit. Kortom: scheef is goed :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

pascal1109 schreef:
RedBill schreef:In een voorwiel aangedreven wagen zijn ze ook altijd naar voren gekanteld. Logisch dus dat ze bij achterwielaandrijvers ook gekanteld zijn, maar dan opzij...
Klopt idd. Je ziet ze soms wel is recht staan, maar hoe ze daarmee aan het beunen geweest zijn, dat wil ik niet weten. Want je bak komt dan ook niet meer uit. Kortom: scheef is goed :mrgreen:
inderdaad, als ze van boven scheef staan, staat de carterpan recht, logisch gevolg is dan dat als je een C ziet waarvan het kleppendeksel recht staat, dat de carterpan dan scheef hangt, wat ten eerste gevaarlijk is voor drempels (één kant staat verder naar beneden dan de bedoeling is) en ten tweede die carterpan aan één kant nauwelijks speling heeft tot het stuurhuis. Ook je rubbers op de motorsteunen zijn dan van ongelijke grootte waardoor die bevestingingen ook altijd scheef zitten, waardoor het geheel wat breekbaarder wordt. Daarnaast zit dan ook je versnellingsbak wat gekanteld waardoor ten eerste die steun daarvan scheef zit en ten tweede je pook een stuk boven de passagiersstoel hangt in de 5de versnelling. Bij de 1200 Kadettjes heb je met die methode ook nog eens kans dat je je hele tunnel moet verbouwen omdat de bak scheef hangt en daardoor niet in de tunnel past. Het is allemaal aan te passen natuurlijk op verschillende manieren. Maar eigenlijk "horen" de motoren dus daarom scheef te staan ;)



Maar anyway, vandaag heb ik de motor en bak en vooras er weer onderuit gehaald om het één en ander nog aan te passen qua ruimte, voornamelijk bij het schutbord. Ook heb ik die plastic koelbuis die onder het inlaatspruitstuk doorloopt door midden gehaald. Die bocht daarvan zat in de weg bij het schutbord, en er zat een aftakking aan naar het koelreservoir die ik niet gebruik omdat ik een open koelsysteem gebruik. Morgen nog eventjes een deukje in de tunnel slaan voor de ontluchtingsnippel van de versnellingsbak, ook de versnellingsbaksteun nog even aanpassen met een plattere trillingsdemper, de motorsteunen voorzien van plattere rubbers en dan kijken of het geheel nu wel onder de motorkap past.

EDIT: het past nog steeds niet... :x
Laatst gewijzigd door Ray op 16 okt 2009 23:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Vandaag heb ik uurtje in de kofferbak gezeten. Ik heb m'n tank vervangen voor een andere met retour-aansluiting, en een brandstoffilter met pomp op een zelf gemaakt steuntje geplaatst. Moet nog wel een soort beugel voor dat de rommel in de kofferbak er niet elke keer tegenaan ligt.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ray
forum-gebruiker
Berichten: 415
Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
Locatie: Waalwijk

Re: Project C Kadett

Bericht door Ray »

Afgelopen week kwam m'n cardanas terug uit Baarlo, waar ik deze heb laten verlengen en balanceren. Deze past mooi en nu is m'n aandrijflijn compleet.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Project C Kadett

Bericht door Bart(astra) »

Vordert al goed hier !

Goed bezig !!

maar als je nou een cih..... :mrgreen:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Re: Project C Kadett

Bericht door adriaan »

hey man leuk projektje echt waar, maar wat was je probleem nu met je aandrijfas ? normaal hang je der een as onder van B manta automaat :D
de fiets is toch zo slecht niet.........
Plaats reactie