Arjan meld zich. :P

Voorstel en welkomst forum. (Hi, my name is..)
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

Hallo iedereen,

Mijn naam is Arjan, ben 21 jaar, woon in spijkenisse (net onder Rotterdam).

A.s. dinsdag zal ik waarschijnlijk mijn Astra GSi aan gaan schaffen. :mrgreen:

Het gaat om de volgende auto:
http://img394.imageshack.us/img394/7844/astragsi.jpg

Ik heb er zin in. :shiny: :D

Het enigen adeel, er word gezegd dat er een 2.0 8v in ligt, maar op het kenteken staat een 1.8 16v geregistreerd. Hier zal ik dus even op moeten letten.

Ik neem een maat van me mee, hij is Opel monteur, dus als er iets mis is dan zal hij het sneller zien dan ik.

Groetjes,

Arjan
Laatst gewijzigd door Arjan GSi op 11 okt 2009 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Even voorstellen.

Bericht door Nick(GSI) »

hey,
Welkom :D suc6 met de aanschaf van je toekomstige GSi
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door pascal1109 »

Welkom en veel plezier hier.

Als hij van een C18XE naar een C20NE is gegaan, is hij er niet op vooruit gegaan vind ik :mrgreen:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

pascal1109 schreef:Welkom en veel plezier hier.

Als hij van een C18XE naar een C20NE is gegaan, is hij er niet op vooruit gegaan vind ik :mrgreen:
Ik heb er weinig verstand van, maar ik heb gehoord dat een 8-klepper meer koppel heeft bij het wegrijden?
En ik dacht dat een 16-klepper op de lange rit efficienter is, en meer vermogen beschikbaar heeft toch?
Kan het mis hebben hoor.

Groeten,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Raymond-oud »

welkom hier

en ja hij staat als 18xe op papier ,maar asl er een c20ne in zit is niet zo erg :mrgreen:
c20ne geeft minder problemen dan die c18xe motoren
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

raymond schreef:welkom hier

en ja hij staat als 18xe op papier ,maar asl er een c20ne in zit is niet zo erg :mrgreen:
c20ne geeft minder problemen dan die c18xe motoren
Toch wil ik eigenlijk wel weten wat nu precies het verschil is, buiten het feit om dat er de helft aan kleppen per cilinder in zitten. :P

Als iemand dit weet, dan zou ik eht graag horen :roll:

Groetjes,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door oenatje »

welkom hier,

veel plezier hier op het forum

de c18xe motor is de opvolger van de c20ne

de c18xe (125pk) is gemaakt voor de gsi: van september 1993 tot augustus 1994
theorie: 0 tot 100 in 9 sec. topsnelheid 204km/h

de c20ne (116pk) is gemaakt voor de gsi: van augustus 1991 tot september 1993
theorie: 0 tot 100 in 9,5 sec topsnelheid 195km/h
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

Ah ok,

dankjewel!

Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Gebruikersavatar
Tommy666
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 sep 2008 16:16
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Tommy666 »

Welkom :shiny:
2003 Astra G OPC II 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
EKadett
forum-gebruiker
Berichten: 772
Lid geworden op: 04 sep 2007 23:21
Auto('s): Corsa A C14SE F GSI C18XE
Locatie: huis op een berg

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door EKadett »

welkom hier!!

als je hier een tijdje zit denk je later aan een v6 haha
Rob en Leon de GSI Beunhaas team
C18XE GSI '94 gaat aan gewerkt worden
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

Komt dit kenteken een van jullie toevallig bekend voor?
HH-VB-12

Dat is van die astra namelijk.

Gr.
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Gebruikersavatar
Syl-Astra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 830
Lid geworden op: 21 nov 2007 19:00
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Syl-Astra »

Welkom op het forum !
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Tim82 »

"Minder problemen" is ook maar relatief.. Ik rij al 1,5 jaar met een 16 klapper, er zit olie in van Action en (zie m'n avatar) hij krijgt echt wel op z'n donder (hij wordt gebruikt waar 'ie voor bedoeld is). Bij 194.000 tot 220.000 km gewoon 0,0 problemen (en hij viel daarna niet uit elkaar, dat is gewoon de huidige km stand :P)

Anyway, welkom en succes :)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door RedBill »

Hoi Arjan, Welkom!

Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.

- C20NE is niet kapot te krijgen. Breekt je distributieriem, dan is het gewoon een nieuwe riem erop en gaan met die banaan. Geen klepschade ofzo.
- Veel meer trekkracht. Maximum koppel van de C20NE (170 Nm) is al bij 2600 Rpm beschikbaar, in verhouding tot 168 Nm pas bij 4800 Rpm in de C18XE
- Geen kromtrekkend uitlaatspruitstuk

Zoals Oenat al aangeeft ligt de top van de C20NE iets lager dan van de C18XE, in praktijk haalt ook de C20NE de 200 wel. (Eigen ervaring, naald van de teller op 207 gehad op vlak stuk).

De C18XE is een fellere motor die je meer snelheidsbeleving zal geven. De NE is een fijnere motor om mee te cruisen. Je kunt heerlijk lage toeren rijden en toch zonder al te veel te schakelen vlot meekomen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

RedBill schreef:Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.

- Geen EGR
Dankjewel RedBill voor je uitleg,

Als ik op internet kijk wat EGR inhoud, dan weet ik niet of het goed of slecht is om dit niet te hebben.
Er komen geen uitlaatgassen terug in je verbrandingskamer, dus is je temperatuur lager, en daarmee een lagere NOx uitstoot.
Het voordeel is weer, wat ik las, dat een groot nadeel van het EGR is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor, welke ik nu dus niet heb. :)

Maar is die lagere temperatuur geen probleem bij vermogen leveren op de langere termijn?

Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's. :P

Groeten,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door RedBill »

Arjan GSi schreef:
RedBill schreef:Wat betreft de C20NE t.o.v. de C18XE kan ik je wel even wat voor- en nadelen noemen.

- Geen EGR
Dankjewel RedBill voor je uitleg,

Als ik op internet kijk wat EGR inhoud, dan weet ik niet of het goed of slecht is om dit niet te hebben.
Er komen geen uitlaatgassen terug in je verbrandingskamer, dus is je temperatuur lager, en daarmee een lagere NOx uitstoot.
Het voordeel is weer, wat ik las, dat een groot nadeel van het EGR is het vermogensverlies en een versnelde inwendige vervuiling van de motor, welke ik nu dus niet heb. :)

Maar is die lagere temperatuur geen probleem bij vermogen leveren op de langere termijn?

Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's. :P

Groeten,
Arjan.
EGR is voor de uitstoot van schadelijke stoffen beter, voor de inwendige vervuiling van je motor slechter. Levensduur van de C20NE motor is dus beter, in theorie. Daar komt bij dat de EGR klep nogal eens vervuild is, waardoor de prestaties van de motor afnemen. Dat risico heb je bij de NE niet.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door oenatje »

Arjan GSi schreef: Sorry voor dit, maar ik heb weinig verstand van auto's. :P

Groeten,
Arjan.
helemaal niet erg, daar is het forum voor.
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door pascal1109 »

RedBill schreef:EGR is voor de uitstoot van schadelijke stoffen beter, voor de inwendige vervuiling van je motor slechter. Levensduur van de motor is dus beter, in theorie. Daar komt bij dat de EGR klep nogal eens vervuild is, waardoor de prestaties van de motor afnemen. Dat risico heb je bij de NE niet.
C18XE had toch ook nog geen EGR rommel?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Marcelgsi
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 14 apr 2008 14:55
Locatie: Rhenen

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Marcelgsi »

Hey Arjan, Welkom!

Ik heb zelf een C20NE, al bijna 2 jaar, en ben er heel tevreden over!
Je hebt genoeg vermogen om lekker met het verkeer mee te komen. Het is natuurlijk geen scheurmonster, maar dat is natuurlijk aan jezelf waar je van houd.
Ik kan er heerlijk mee cruisen!
En erg weinig problemen ermee, het gewoone onderhoud natuurlijk.

Veel plezier met je toekomstige GSI. :)
2.0 8v PowerEngine
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door RedBill »

pascal1109 schreef:C18XE had toch ook nog geen EGR rommel?
Je hebt gelijk, heb het even gechecked in de vraagbaak, dat was pas vanaf de C18XEL.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

Hartstikke bedankt allemaal,

Ik ben gisteren bij die jongen op bezoek geweest voor de GSi, en ga hem zaterdag over laten schrijven :D
Zitten wel Lexus achterlichten in, maar krijg de originele achterlichten erbij dus die gaan er gelijk weer in :P

Ik post wel n paar fotos als ik hem heb.

Groeten,
Arjan.
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door oenatje »

en wat voor motor zat er nou in?
Gebruikersavatar
Arjan GSi
forum-gebruiker
Berichten: 199
Lid geworden op: 11 okt 2009 17:06
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Arjan GSi »

Er ligt een c20ne in. :)
Subaru Impreza WRX, 2003
AWD, 2.0 turbo, +-240pk
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Trompie »

Hey, die zie ik weleens rijden! Kom daar ook uit de buurt!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Arjan meld zich. :P

Bericht door Bart(astra) »

Welkom !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie