In dit topic willen we dat een beetje bij houden en met jullie delen. De bouw heeft echter geen haast.
De auto in kwestie:
Om te beginnen is er natuurlijk een motor nodig. Bij toeval zag ik deze op marktplaats staan en na een telefoontje gelijk een afspraak gemaakt om de motor te komen halen. Het beteft een C20XE M2.8 met Coscast-kop welke op dat moment nog in een Calibra zat. We konden zelfs nog een testrondje rijden, waaruit bleek dat het blok heel netjes liep. Kortom, ter plekke uitbouwen en meenemen
Op de aanhanger laden:
Ruige wieldoppen
De Kadett is een achterwiel aandrijver, dus geen F-bak nodig natuurlijk. Er is een Getrag 240 uit een Manta 1.8S bemachtigd
Verder nog een hoop onderdelen nodig, welke nu na een tijd verzamelen allemaal in bezit zijn (dit naast alle voor de hand liggende zaken als pakkingen, distributie, etc). Alleen de uitlaat moet nog op maat gelast worden:
- Carterpan Manta 1.8S
- Motorsteunen (speciaal voor de C20XE in een C Kadett)
- Radiateur + slangen Manta GSi + spalkoeler
- Thermo schakelaar
- Drukgroep C20XE
- Koppelingsplaat C20LET
- Druklager Manta 1.8S
- Toplager Manta 1.8S
- Gaskabel C20XE
- SFI vervanger
- Brandstoftank met retourleiding
- Brandstofpomp + filter C20XE
- Vooras C Kadett GT/E (compleet, dus incl. remmen Record E 2.2, veren, schokbrekers)
- Achteras C Kadett 2.0 (compleet, dus incl. remmen C Kadett 2.0, veren, schokbrekers)
- Cardanas Manta B automaat
- Custom baksteun