kineet
kineet
toen ik mijn hoes net ging vervangen kreeg ik de as er niet terug in geduwd. was al een klote werk om de as eruit te krijgen maar opeens schoot hij er zo uit zonder kracht te hoeven te zetten:D
maargoed de as moest er terug in. en ik had nog gewoon alles onder de auto hangen, korte kant ging prima natuurlijk maar er is altijd 1 kant die tegen werkt. de reden waarom het niet lukt was dat de kineet niet recht tegen over de as wilde blijven staan en ging telkens schuin. dus ik probeer dat kineetje een met mijn vinger te centreren, en wilde het nog eens proberen. maar dat was niet nodig. voordat ik hem gecentreerd had had ik al een lager bal in mijn hand.
lijkt mij niet te horen?
dus dat moet dan een nieuwe kineet worden denk ik. kan niet zomaar da balletje terug stoppen?
iemand manier om de schijf stil te houden om de moer van de kineet aan de wielzijde eraf te krijgen?
kan ik gewoon een schroevendraaier in de ventilatie gleuven stoppen en dan tegen de ramklauw klemmen?
wie weet hoeveel een kineet aan de wiel zijde kost?
maargoed de as moest er terug in. en ik had nog gewoon alles onder de auto hangen, korte kant ging prima natuurlijk maar er is altijd 1 kant die tegen werkt. de reden waarom het niet lukt was dat de kineet niet recht tegen over de as wilde blijven staan en ging telkens schuin. dus ik probeer dat kineetje een met mijn vinger te centreren, en wilde het nog eens proberen. maar dat was niet nodig. voordat ik hem gecentreerd had had ik al een lager bal in mijn hand.
lijkt mij niet te horen?
dus dat moet dan een nieuwe kineet worden denk ik. kan niet zomaar da balletje terug stoppen?
iemand manier om de schijf stil te houden om de moer van de kineet aan de wielzijde eraf te krijgen?
kan ik gewoon een schroevendraaier in de ventilatie gleuven stoppen en dan tegen de ramklauw klemmen?
wie weet hoeveel een kineet aan de wiel zijde kost?
astra heeft te lang geduurt
- chris1508
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: kineet
k doe het wel altijd zo als k thuis bezig ben
je kunt proberen het gewricht zo ver op zei te drukken dat je hem er opnieuw in kunt drukken. hij is er immers ook uitgekomen.
k kan alleen maar die van de bak zeide opzoeken in brezan
chris
je kunt proberen het gewricht zo ver op zei te drukken dat je hem er opnieuw in kunt drukken. hij is er immers ook uitgekomen.
k kan alleen maar die van de bak zeide opzoeken in brezan
chris
GSI 2.5 24v
okee ik dacht dat het niet hoorde dat je hem zover kon kantelen.
maar dan zou ik hte bolletje gewoon even schoon kunnen maken en weer terug kunnen plaatsen
maar dan zou ik hte bolletje gewoon even schoon kunnen maken en weer terug kunnen plaatsen
- chris1508
- forum-gebruiker
normaal zou het idd niet zo makkelijk kunnen gaan nee
zorg dat er geen zand aan zit ofzo en genoeg vet gebruiken
zorg dat er geen zand aan zit ofzo en genoeg vet gebruiken
GSI 2.5 24v
Toch kutten met die as er in he?
Ja kogeltje kan je gewoon terug stoppen.
Ja kogeltje kan je gewoon terug stoppen.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- KevTech
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
Gewoon een 2e persoon op de rem laten trappen, en dan losdraaien.gurdi schreef:iemand manier om de schijf stil te houden om de moer van de kineet aan de wielzijde eraf te krijgen?
En als je een luchtsleutel hebt, een bout een stukje in je naaf draaien, zodat de schroeven van je remschijf niet afbreken. En dan prrt prrt
bedankt allen voor jullie reactie.
ik moet even een diepe dop 30 lenen kan ik die moer even los met de luchtsleutel.
dan die lager even goed schoon maken en dat balletje er in stoppen.
even invetten weer. dan die kineet aan de as bevestige. meer vet erin en dan hoes afsluiten en de kineet weer in het wiel doen.
ps: nog eeven een vraagje Ik had bij de brezan 1 hoes besteld was vrij goedkoop en ik had een nieuw borgclipje nodig en die bevestigingsbeugels en die hadden ze bij de dealer niet op voorraad dus maar even zo een setje gehaald. wat ze nog hadden liggen maar de heos niet meer aanwezig was, had ik weer geluk.
nou zat er een zakje met dat vet erin bij. weet net of ieman daar ervaring mee heeft maar is dat zakje niet te weinig?
heb namelijk nog extra vet zat liggen.
maar het is toch niet slecht om er flink wat extra bij te doen of wel?
ik moet even een diepe dop 30 lenen kan ik die moer even los met de luchtsleutel.
dan die lager even goed schoon maken en dat balletje er in stoppen.
even invetten weer. dan die kineet aan de as bevestige. meer vet erin en dan hoes afsluiten en de kineet weer in het wiel doen.
ps: nog eeven een vraagje Ik had bij de brezan 1 hoes besteld was vrij goedkoop en ik had een nieuw borgclipje nodig en die bevestigingsbeugels en die hadden ze bij de dealer niet op voorraad dus maar even zo een setje gehaald. wat ze nog hadden liggen maar de heos niet meer aanwezig was, had ik weer geluk.
nou zat er een zakje met dat vet erin bij. weet net of ieman daar ervaring mee heeft maar is dat zakje niet te weinig?
heb namelijk nog extra vet zat liggen.
maar het is toch niet slecht om er flink wat extra bij te doen of wel?
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
je mag er best wat meer bij doen, maar zeker niet overdrijven anders perst de homokineet het er ergens uit
- chris1508
- forum-gebruiker
zoals bart al zei hierboven. niet te veel
uit eigen ervaring: ik heb altijd genoeg:P k smeer soms meer aan de vingers dan in het hoesje
chris
uit eigen ervaring: ik heb altijd genoeg:P k smeer soms meer aan de vingers dan in het hoesje
chris
GSI 2.5 24v
hallo luitjes.
Ik had vandaag wat tijd over, dus dat gaat naar de auto toe:D
kineet er helemaal afgehaald.
Ik bolletje erin gedaan.
keek ik was er nog een uit.
geen idee sinds wanneer die weg is want lag helemaal niks onder de auto of in de buurt,
dus teon heb ik de kineet van mijn donor auto gepakt. nou is mijn vraag hoe krijg ik die helemaal schoon zodat ik zeker weet dat er geen vuil in zit want hiervan was de hoes gescheurt. teon ik hm had gedemonteerd maar die heeft nu overal rond geslingerd. dus zal er ondertussen wel vuil in zijn gekomen.
remmenreiniger? motorreiniger? is er misschien een kineten reiniger? smeer olie?
Ik had vandaag wat tijd over, dus dat gaat naar de auto toe:D
kineet er helemaal afgehaald.
Ik bolletje erin gedaan.
keek ik was er nog een uit.
geen idee sinds wanneer die weg is want lag helemaal niks onder de auto of in de buurt,
dus teon heb ik de kineet van mijn donor auto gepakt. nou is mijn vraag hoe krijg ik die helemaal schoon zodat ik zeker weet dat er geen vuil in zit want hiervan was de hoes gescheurt. teon ik hm had gedemonteerd maar die heeft nu overal rond geslingerd. dus zal er ondertussen wel vuil in zijn gekomen.
remmenreiniger? motorreiniger? is er misschien een kineten reiniger? smeer olie?
- chris1508
- forum-gebruiker
1. meest vet snel met een doekje weg vegen
2. remreinger boven een afvoerbak
3. gewoon genoeg door spuiten
4. geen remreiniger insnuiven
als je het echt goed wil doen moet je naar een revisie bedrijf gaan en vragen of ze hem daar in zn (zuur?) bad willen doen dan heb je hem 100% schoon.
chris
2. remreinger boven een afvoerbak
3. gewoon genoeg door spuiten
4. geen remreiniger insnuiven
als je het echt goed wil doen moet je naar een revisie bedrijf gaan en vragen of ze hem daar in zn (zuur?) bad willen doen dan heb je hem 100% schoon.
chris
GSI 2.5 24v
oke bedankt
dat zou wel het beste zijn natuurlijk maar remmenreiniger heb ik zelf genoeg op voorraad dus kan ik dat gebruiken:d
wist niet of dit goed was op een lager omdat remmenreiniger altrijd zo droog uitslaat, maar met goed invetten moet dat dus weer verholpen zijn:D
bedankt
dat zou wel het beste zijn natuurlijk maar remmenreiniger heb ik zelf genoeg op voorraad dus kan ik dat gebruiken:d
wist niet of dit goed was op een lager omdat remmenreiniger altrijd zo droog uitslaat, maar met goed invetten moet dat dus weer verholpen zijn:D
bedankt