schokjes C20XE
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
schokjes C20XE
Soms schokt mijn GSI eens bij het rijden... Er gaan geen lampjes brande, koude of warme motor maakt geen verschil, alle vloeistoffen zijn inorde.
Het is alsof ie 1 seconde geen benzine krijgt en dan schokt hij even en rijd verder, soms wel irritant voor de bijrijders want die denken dan dat ik niet kan rijden
Ik gok op de stappenmotor of benzinefilter??
Het is alsof ie 1 seconde geen benzine krijgt en dan schokt hij even en rijd verder, soms wel irritant voor de bijrijders want die denken dan dat ik niet kan rijden
Ik gok op de stappenmotor of benzinefilter??
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Als je constant rijd dan doet de stappenmotor niets.
Brandstoffilter zou kunnen.
Of ontsteking. Slechte bougiekabels ofzo.
Brandstoffilter zou kunnen.
Of ontsteking. Slechte bougiekabels ofzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Om de hoeveel km's moet je brandstoffilter vervangen? k'ga die eens moeten nakijken denk ik.
Kan je die bougiekabels uittesten?
Kan je die bougiekabels uittesten?
Re: schokjes C20XE
Ja weerstand doormeten, je multimeter op OHM zetten. weet alleen de waardes niet.
Re: schokjes C20XE
kan ook de koelwatertemperatuur sensor zijn.
had de mijne ook last van, af en toe en vooral als ik eerst even rustig had gereden dan ging de motor heel erg schokken/bokken.
mijn motormanagment lampje ging ook niet knipperen,
maar toen de dealer hem aan de computer hing gaf die aan dat
bij een koude motor de koelvloeistof al 92 zou zijn.
had de mijne ook last van, af en toe en vooral als ik eerst even rustig had gereden dan ging de motor heel erg schokken/bokken.
mijn motormanagment lampje ging ook niet knipperen,
maar toen de dealer hem aan de computer hing gaf die aan dat
bij een koude motor de koelvloeistof al 92 zou zijn.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: schokjes C20XE
Ik heb hetzelfde probleem
Maakt indd. niet uit of de motor warm of koud is, schokt meestal als ik in een keer op het gas ga staan of tijdens inhaalacties.
Is maar heel even net 1 sec. ofzo, maar wel storend
Brandstoffilter en bougies zijn goed, wie weet de waarden (Ohm) die de bougiekabels aan moeten geven!!??
Hopelijk word het opgelost.
Thanks
Maakt indd. niet uit of de motor warm of koud is, schokt meestal als ik in een keer op het gas ga staan of tijdens inhaalacties.
Is maar heel even net 1 sec. ofzo, maar wel storend
Brandstoffilter en bougies zijn goed, wie weet de waarden (Ohm) die de bougiekabels aan moeten geven!!??
Hopelijk word het opgelost.
Thanks
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Het liefst 0 (Nul) natuurlijk. Ik weet echter niet wat de maximum waarde mag zijn voordat het problemen oplevert.GSI Racer schreef:Brandstoffilter en bougies zijn goed, wie weet de waarden (Ohm) die de bougiekabels aan moeten geven!!??
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Bougiekabels zijn tussen de 5 en 20 Kilo Ohm.
Dus 5000 tot 20.000 ohm.
Terwijl je meet ook de kabels even draaien en buigen enzo.
Dus 5000 tot 20.000 ohm.
Terwijl je meet ook de kabels even draaien en buigen enzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Dus het zouden de bougiekabels kunnen zijn?
Morgen eens uitmeten dan
Morgen eens uitmeten dan
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Tussen de 5 en 20kOhm? Dat klinkt nog vrij veel.Laagvlieger schreef:Bougiekabels zijn tussen de 5 en 20 Kilo Ohm.
Dus 5000 tot 20.000 ohm.
Terwijl je meet ook de kabels even draaien en buigen enzo.
Ik zal wel een stukje theorie missen.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: schokjes C20XE
Ga ik morgen meteen even checken!Laagvlieger schreef:Bougiekabels zijn tussen de 5 en 20 Kilo Ohm.
Dus 5000 tot 20.000 ohm.
Terwijl je meet ook de kabels even draaien en buigen enzo.
Als de waarden lager zijn dan 5 kOhm of hoger dan 20 kOhm dan zijn ze niks meer waard???
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: schokjes C20XE
lager is niet erg lijkt mij, minder weerstand is alleen maar goed. meer dan zijn ze slecht gewordn
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Lager maakt voor het vonken niets uit. Alleen krijg je dan van dat mooie geknetter op de radio
Hoger mag niet.
Hoger mag niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Gisteren de bougies uitgehaald, ze zijn allemaal nog OK
De bougiekabels uitgemeten, allemaal een goeie 2,30kOhm
Delcokop (ding waar de boegiekabels samenkomen) afgenomen en de rotor gecheckt...
Rotor is wat verbrand aan de uiteinden, en de kooltjes zijn nogal weggebrand in de kop zelf.
Zou het hieraan kunnen liggen, dus iets met de ontsteking? Benzinefilter moet ik nog vervangen zit er 17000km onder nu.
De bougiekabels uitgemeten, allemaal een goeie 2,30kOhm
Delcokop (ding waar de boegiekabels samenkomen) afgenomen en de rotor gecheckt...
Rotor is wat verbrand aan de uiteinden, en de kooltjes zijn nogal weggebrand in de kop zelf.
Zou het hieraan kunnen liggen, dus iets met de ontsteking? Benzinefilter moet ik nog vervangen zit er 17000km onder nu.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: schokjes C20XE
je bedoelt waarschijnlijk de rotor en verdeelkap
Vervangen die handel !
Vervangen die handel !
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Ja dat bedoel ik, zou dit de oorzaak kunnen zijn? Ik kan er anders wel foto's van nemen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: schokjes C20XE
Benzinefilter vervang je meestal om de 30.000 kilometer. Als ie een grotebeurt krijgt.
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: schokjes C20XE
Zit ook een filtertje voor je pomp he. Dus pomp eruit halen dan zittie aan de onderkant van je pomp..xrd schreef:Zou de benzinepomp niet aan vervanging toe zijn ?
Zwei Liter Kraft ja
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: schokjes C20XE
Dat is de zeef.Peter_89 schreef:Zit ook een filtertje voor je pomp he. Dus pomp eruit halen dan zittie aan de onderkant van je pomp..xrd schreef:Zou de benzinepomp niet aan vervanging toe zijn ?
Benzinefilter zit bij een astra f rechts achter, achter de dorpel
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
okay, even de mtech 1 eraan gehangen en er is een melding:
Luchtmassameter sensor spanning laag.
LMM kapot??
Vanmorgen ging ook het motorstoringslampje soms branden
Luchtmassameter sensor spanning laag.
LMM kapot??
Vanmorgen ging ook het motorstoringslampje soms branden
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: schokjes C20XE
bekijk even de stekker van de lmm, de bedrading onder het rubber !
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: schokjes C20XE
Er was een beugel niet vastgemaakt tussen de luchtfilterbak en de LMM.
Trok daar wat valse lucht wss en daarom deed de GSI wat raar. Het lijkt opgelost nu, geen schokjes, dipjes, of stilvallen meer.
Trok daar wat valse lucht wss en daarom deed de GSI wat raar. Het lijkt opgelost nu, geen schokjes, dipjes, of stilvallen meer.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: schokjes C20XE
als dat het is, valt het weer mee !
Wel weer een wijze les !!
Wel weer een wijze les !!