Hallo,
Deze dagen ben ik op zoek naar een kilometer teller voor mijn Astra GSi F.
Nu heb ik er een gevonden en de aanbieder heeft inmiddels ook gereageerd. Ik mag de teller voor € 21,- ophalen.
http://auto-diversen.marktplaats.nl/ond ... eller.html
Ik weet alleen niet zeker of hij wel precies het zelfde is en als ik hem koop, hoe ik hem er op moet zetten.
Mijn vraag is, past deze en hoe krijg ik hem er straks op?
Kilometer Teller Astra GSi F
Re: Kilometer Teller Astra GSi F
ja past alleen je hebt iets met een w nummer of zo maar dat kun je wel met de zoek functie vinden.
loshalen en onteren is eenvoudig als je niet al te dikke vuisten hebt:P
even denken.
kapje van de stuur eraf met 3 schroeven vanaf de onderkant en 2 aan de voorkant ( moet je je stuur draaien dan zie je ze)
dan moet je de voorfront van de teller eraf halen. 2 schroefjes aan de boven kant 2 onder aan de voorkant.
dan zit de teller met 3 schroefjes vast. als je die los hebt moet je kijken of je je teller met een beetje draaien en zo plaats kunt maken voor je hand.
dan moet je aan de achterkant van je teller 1 km kabel loshalen die zit met een clipje aan de onderkant dacht ik zo
en 2 stekkers maar dat kun je op je teller kijken. als die los zijn beetje draaien en goochelen en dan kan die eruit.
misschien dat iemand anders nog wat toe te voegen heeft
loshalen en onteren is eenvoudig als je niet al te dikke vuisten hebt:P
even denken.
kapje van de stuur eraf met 3 schroeven vanaf de onderkant en 2 aan de voorkant ( moet je je stuur draaien dan zie je ze)
dan moet je de voorfront van de teller eraf halen. 2 schroefjes aan de boven kant 2 onder aan de voorkant.
dan zit de teller met 3 schroefjes vast. als je die los hebt moet je kijken of je je teller met een beetje draaien en zo plaats kunt maken voor je hand.
dan moet je aan de achterkant van je teller 1 km kabel loshalen die zit met een clipje aan de onderkant dacht ik zo
en 2 stekkers maar dat kun je op je teller kijken. als die los zijn beetje draaien en goochelen en dan kan die eruit.
misschien dat iemand anders nog wat toe te voegen heeft
astra heeft te lang geduurt
op iedere teller staat een W nummer,
bijv: W=1111 of W=1102 W=1068
er zijn meerdere nummers,
zorg ervoor dat de tellerbak die je koopt hetzelfde nummer heeft dan die je nu hebt
onder km/h zie je het W nummer staan
bijv: W=1111 of W=1102 W=1068
er zijn meerdere nummers,
zorg ervoor dat de tellerbak die je koopt hetzelfde nummer heeft dan die je nu hebt
onder km/h zie je het W nummer staan
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Eerst moeten de twee kappen om je stuurhuis heen los. Dit kan vrij gemakkelijk. Aan de onderzijde zijn drie schroeven te vinden. Draai deze beide los. Vervolgens zijn er achter je stuur twee kleine schroefjes te vinden welke zijn afgedekt met sierdopjes. Verwijder deze ook. De beide kappen kunnen nu weggenomen worden. Wellicht is het ook mogelijk alleen de bovenste helft te verwijderen. Dan hoeven alleen de beide schroefjes achter het stuur los.Joris schreef:...en hoe krijg ik hem er straks op?
De sierlijst om je tellerhuis moet dan los. Deze is met 4 schroeven bevestigd. Twee tegen het "dak" van je tellerbehuizing en twee achter de zojuist vrijgekomen ruimte achter de stuurkolombehuizing.
Als de sierlijst verwijderd is verschijnen de drie schroeven die los moeten om het tellerhuis zelf los te maken.
Dan moet je even wat moeite doen om je tellerhuis bij te draaien zodat je er met je hand achter kunt. (Moet je beslist niet al te grote handen hebben!) Je kunt dan door een klemmetje in de richting van de achterzijde van het tellerhuis te drukken de mechanische signaalkabel van de snelheidsmeter loshalen.
Als dat gedaan is heb je veel meer draairuimte en kun je de twee andere connectoren losmaken. Je tellerhuis is nu in z'n geheel uit te nemen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Ok daarmee ga ik het zeker redden! Ik zal de aanbieder op marktplaats even mijn W code geven, zodat we die kunnen vergelijken!
Hartstikke bedankt, zodra ik hem binnen heb en wil monteren laat ik wel even weten hoe het gegaan is.
Hartstikke bedankt, zodra ik hem binnen heb en wil monteren laat ik wel even weten hoe het gegaan is.