Hallo, ik ben Joris
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Hallo, ik ben Joris
Hallo allemaal,
Mijn naam is Joris en ik ben 19 jaar. Donderdag ga ik kijken voor een Opel astra GSI uit 1995, de auto heeft wat schade aan de bumper voor en heeft wat gebruikers schade. Omdat ik nog niet bekend ben met deze auto's vroeg ik me af of jullie weten waarop ik moet letten bij aan koop van een Opel astra GSI. Er gaan veel geruchten rond dat ze vaak afgetrapt zijn, hoe herken ik dat? Deze auto heeft al 286.000 km gereden, is dat een probleem?
Voor de rest vroeg ik me af of iemand tips heeft voor het zoeken van tweede hand of nieuwe onderdelen voor de auto, aangezien ik eerst de bumper wil herstellen.
Als ik een leuke goede begin Astra heb gevonden, lijkt het me leuk om hem weer te herstellen in goede staat.
Ik ben benieuwd, groeten,
Joris
Mijn naam is Joris en ik ben 19 jaar. Donderdag ga ik kijken voor een Opel astra GSI uit 1995, de auto heeft wat schade aan de bumper voor en heeft wat gebruikers schade. Omdat ik nog niet bekend ben met deze auto's vroeg ik me af of jullie weten waarop ik moet letten bij aan koop van een Opel astra GSI. Er gaan veel geruchten rond dat ze vaak afgetrapt zijn, hoe herken ik dat? Deze auto heeft al 286.000 km gereden, is dat een probleem?
Voor de rest vroeg ik me af of iemand tips heeft voor het zoeken van tweede hand of nieuwe onderdelen voor de auto, aangezien ik eerst de bumper wil herstellen.
Als ik een leuke goede begin Astra heb gevonden, lijkt het me leuk om hem weer te herstellen in goede staat.
Ik ben benieuwd, groeten,
Joris
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Re: Hallo, ik ben Joris
Dank je !Peter_89 schreef:Welkom.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Contacteer:
Welkom!
Ja er zijn veel dingen waar je op moet letten.
Belangrijkste is! Koop niet de eerste beste die je tegenkomt, ga echt kijken en vergelijken. En probeer je gevoel zoveel mogelijk uit te zetten! Dan maar een paar maandjes wachten tot je er 1tje tegenkomt die naar je zin is. Scheelt een hoop ellende!
kijk hier ook eens: http://www.astra-gsi.nl/index1/aankoopt ... optips.htm
Belangrijkste is! Koop niet de eerste beste die je tegenkomt, ga echt kijken en vergelijken. En probeer je gevoel zoveel mogelijk uit te zetten! Dan maar een paar maandjes wachten tot je er 1tje tegenkomt die naar je zin is. Scheelt een hoop ellende!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Dank je! Dat is ontzettend handig, ik zal hem even goed door nemen. Ik ben van me zelf redelijk impulsief wat betreft auto's kopen, dus het zal voor me lastig worden om nee te zeggen !Trompie schreef:Welkom!
Ik weet dat er roest bij de tank dop zit, is dat te verhelpen of is dat echt een groot probleem?
Er zit ook schade aan de voor kant, voor mij lijkt dat wel een uitdaging om het te repareren. Hij stuurt ook iets naar rechts tijdens het rijden. Display plak plaatje laat lost. Schade aan de schakel pook hoes.
Zijn dat dingen die duiden op een slechte auto?
Oh ik herinner me nog iets, de auto had op de display staan dat de waterpijl gechecked moet worden. Maar die zit gewoon vol, zal wel een kapotte sensor zijn. Zijn die goed te repareren?
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Welkom
En ik had hem al niet meegenomen als ik jou zo hoor. Misschien wel kijken, als het niet te ver is, maar ik zou wat geduld bij elkaar rapen en doorzoeken naar een echte nette. Worden wel steeds schaarser, dus succes met de zoektocht.
En ik had hem al niet meegenomen als ik jou zo hoor. Misschien wel kijken, als het niet te ver is, maar ik zou wat geduld bij elkaar rapen en doorzoeken naar een echte nette. Worden wel steeds schaarser, dus succes met de zoektocht.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Als het een GSi uit '95 is hoef je je om de roest bij de achterschermen veel minder zorgen te maken dan bij een '91 - '94-er.
Wat voor motor zit erin? Heb je een kenteken voor me? misschien is de wagen hier wel bekend.
Wat voor motor zit erin? Heb je een kenteken voor me? misschien is de wagen hier wel bekend.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
welkom hier,
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Aftrappen zegt trouwens niets.....
Wat is aftrappen.....We kopen zo'n auto niet om mee te gaan sukkelen natuurlijk.
Hard rijden en optrekken is niet erg zolang er maar goed en vakkundig onderhoud gepleegd wordt.
Dan is er niets aan het handje.
Die km stand hoeft dan ook geen probleem te zijn.
Maar 1995 die roest...dat hoort eigenlijk niet.
Of het is een 1993/94 die laat op kenteken is gezet of er is aan de wielkasten geslepen om grote wielen pas te maken.
Een 1995 GSi heeft ook geen sideskirts, grote spoiler, GSI bumpers en luchthappers in de motorkap.
Die zagen er hetzelfde uit als een 1.4
Roest kost zo en zo een hoop geld. Denk daarom!
Wat is aftrappen.....We kopen zo'n auto niet om mee te gaan sukkelen natuurlijk.
Hard rijden en optrekken is niet erg zolang er maar goed en vakkundig onderhoud gepleegd wordt.
Of het is een 1993/94 die laat op kenteken is gezet of er is aan de wielkasten geslepen om grote wielen pas te maken.
Een 1995 GSi heeft ook geen sideskirts, grote spoiler, GSI bumpers en luchthappers in de motorkap.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Donderdag ga ik samen met mijn vader kijken of het wat is, ik heb hem zelf al gezien samen met mijn vriendin.pascal1109 schreef:Welkom
Hij hoeft er (incl. inruil huidige auto) maar € 600,00 voor te hebben. Of € 1000,- en dan knapt hij hem zelf op voor me.
Zonder inruil moet hij voor de auto € 1100,00 hebben. En dat lijkt me een beetje veel, ik ben benieuwd wat jullie daar van vinden.
Wat betreft de schaarsheid, daar maak ik me wel een beetje zorgen om. En eigenlijk vind ik het niet heel erg om een projectje te kopen.
Zolang ik maar weet dat ik straks niet duizende euro's moet kwijt ben aan dure onderdelen. Samen met mijn vader kunnen we denk ik wel erg veel zelf.
Het kenteken is GJ-XN-17, ik ben benieuwd! De leeftijd is niet helemaal bekend, zover ik van een copytje kan lezen lijkt het op 1993 of 1995.RedBill schreef:Als het een GSi uit '95 is hoef je je om de roest bij de achterschermen veel minder zorgen te maken dan bij een '91 - '94-er.
Hehe nee inderdaad, volgens mij zijn het rete snelle auto's. Maar hoe herken ik als iemand er onzuiver mee om is gegaan?Laagvlieger schreef:Aftrappen zegt trouwens niets.....
De auto heeft wel sideskirts, grote spoiler en luchthappers op de motorkap. Dus zeer waarschijnlijk zal het dan een 1993 zijn.
Betreft de motor, dacht ik dat het een 2.0 8V klepper is. 115 PK geloof ik. Op het registratie bewijs staat er als type, Astra GSi C2.0NE E2.
Welkom op het forum!
Veel lees en post plezier
Datum eerste toelating: 23-04-1993
Datum aanvang laatste tenaamstelling: 03-08-2009
En is inderdaad een 2.0 8v
2003 Astra G OPC II 2.0 16v Turbo
welkom veel suc6 met het zoeken van een goede gsi! ik zou als ik jou was gewoon wat rond kijken en zoeken naar een goede of redelijke gsi.
sowieso roest is de grootste duivel
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Bedankt! Dat zegt dus eigenlijk dat ik goed moet opletten op de roest bij de tank dop. Toch?Tommy666 schreef:Datum eerste toelating: 23-04-1993
Dank je wel!Syl-Astra schreef:Welkom op het forum!
Hartstikke bedankt. Ik ben Marktplaats al aan het afstruinen, ken je misschien nog andere goede websites?Nick(GSI) schreef:welkom veel suc6 met het zoeken van een goede gsi! ik zou als ik jou was gewoon wat rond kijken en zoeken naar een goede of redelijke gsi.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Autotrack.nl
forum.astragsi.nl en dan het verkoop topic
Ik had deze Astra al wel in mijn database staan, maar heb er verder geen informatie over.
Het feit dat ie zelfs nog zijn originele stalen 8V wielen, originele uitlaat e.d. heeft pleit wel heel erg in zijn voordeel! Hij ziet er aan de binnenkant ook netjes uit (tenminste op de foto's die ik op 12 maart van Marktplaats heb geplukt)
Wel zie ik dat iemand hem voor jou maar heel kort heeft gehad. Op 05-11-08 istie ookal van eigenaar verwisseld.
Ik had deze Astra al wel in mijn database staan, maar heb er verder geen informatie over.
Het feit dat ie zelfs nog zijn originele stalen 8V wielen, originele uitlaat e.d. heeft pleit wel heel erg in zijn voordeel! Hij ziet er aan de binnenkant ook netjes uit (tenminste op de foto's die ik op 12 maart van Marktplaats heb geplukt)
Wel zie ik dat iemand hem voor jou maar heel kort heeft gehad. Op 05-11-08 istie ookal van eigenaar verwisseld.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Oke interessant. Volgens mij is onlangs wel de uitlaat vervangen, omdat hij er erg nieuw uit zag. De auto mist wel een wiel dop, zijn dat dan wel de originele velgen? Ik ben trouwens nu nog niet de huidige eigenaar, ik heb de auto nog niet gekocht. Iemand van drachten heeft hem verkocht aan een auto handelaar hier in Groningen, zover ik weet. Donderdag ga ik voor de tweede keer kijken.RedBill schreef:Autotrack.nl
Je hebt nog foto's van marktplaats van deze auto, van 12 maart? Ik moet wel zeggen dat ik super nieuwsgierig ben hoe je al die dingen weet over de auto, en zelfs foto's van marktplaats. Hou je die dingen bij in een eigen datebase?
Bedankt voor de links, ik zal daar nog even kijken.
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Ik hou (met hulp van andere forumleden hier) een database bij van alle Astra F GSi's die in Nederland rondrijden of hebben gereden. Is voor de statistieken en als hulp voor mensen die een GSi willen kopen. Ik ben nog niet zo lang hiermee bezig, maar intussen al wel 675 kentekens van Astra's GSi in Nederland te pakken.
Mijn schatting is dat er nog tussen de 1.200 en 1.500 in Nederland rondrijden.
Voor de 8V waren dit inderdaad de standaard wieldoppen. De 2.0 16V werd geleverd met lichtmetalen waaiervelgen.
Mijn schatting is dat er nog tussen de 1.200 en 1.500 in Nederland rondrijden.
Voor de 8V waren dit inderdaad de standaard wieldoppen. De 2.0 16V werd geleverd met lichtmetalen waaiervelgen.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Ok wat goed zeg! Waarvoor staat de letter F eigenlijk?
Het lijkt me een behoorlijke klus, maar leuk dat jullie dat doen. Hou je ook bij welke tegenwoordig te koop staan, en in welke omgeving?
Een hypothetische vraag: Stel ik besluit de auto te nemen, met roest bij de tank dop, een kapotte voor bumper, een kapotte rechter knipperlicht, los latend dashboard binnenkant, ontbrekende wieldop, losse schokdemper en een slecht werkende waterdruk sensor voor € 600,- en daarbij ruil ik mijn VW Golf 2 uit 1990 in.
Zou je me dan voor gek verklaren?
Het lijkt me een behoorlijke klus, maar leuk dat jullie dat doen. Hou je ook bij welke tegenwoordig te koop staan, en in welke omgeving?
Een hypothetische vraag: Stel ik besluit de auto te nemen, met roest bij de tank dop, een kapotte voor bumper, een kapotte rechter knipperlicht, los latend dashboard binnenkant, ontbrekende wieldop, losse schokdemper en een slecht werkende waterdruk sensor voor € 600,- en daarbij ruil ik mijn VW Golf 2 uit 1990 in.
Zou je me dan voor gek verklaren?
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Ik zou zeggen: er zijn betere op de markt.
Denk bijvoorbeeld ook eens aan een GSi tailgate versie, zoals deze. Kun je de <'95 dikke bumpers later alsnog overhangen als de auto op zich je bevalt. Deze hebben namelijk geen last van roest, en zijn wat jonger. Deze uit de advertentie heeft 136 PK, de 8V die jij hebt gezien 115.
Ik zag dat die jij hebt gezien ook nogeens LPG is. Ik weet niet hoeveel kilometers je denkt te gaan rijden?
Bij deze is de hele bodykit al overgezet. Wagen heeft bouwjaar 1997. Is een betere basis.
Die F staat voor welke generatie Astra het is. Omdat de Astra de opvolger is van de Kadett zijn ze doorgegaan. Kadett van het laatste type was de kadett E. De nieuwe Astra die dit jaar uitkomt is de Astra I
Denk bijvoorbeeld ook eens aan een GSi tailgate versie, zoals deze. Kun je de <'95 dikke bumpers later alsnog overhangen als de auto op zich je bevalt. Deze hebben namelijk geen last van roest, en zijn wat jonger. Deze uit de advertentie heeft 136 PK, de 8V die jij hebt gezien 115.
Ik zag dat die jij hebt gezien ook nogeens LPG is. Ik weet niet hoeveel kilometers je denkt te gaan rijden?
Bij deze is de hele bodykit al overgezet. Wagen heeft bouwjaar 1997. Is een betere basis.
Die F staat voor welke generatie Astra het is. Omdat de Astra de opvolger is van de Kadett zijn ze doorgegaan. Kadett van het laatste type was de kadett E. De nieuwe Astra die dit jaar uitkomt is de Astra I
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Ja precies, genoeg reden dus om nog wel even verder te kijken. Morgen zal ik nog even contact opnemen met die handelaren, ze zien er inderdaad ook goed uit. Ik weet niet of er echt LPG in zit, ik zag geen tank in de auto toen ik dinsdag langs ben geweest. En de handelaar heeft er gewoon benzine in gegooid toen ik een test rit heb gemaakt. Misschien heeft hij per ongeluk verkeerde informatie ingevoerd. Ik maak eigenlijk vrij weinig kilometers per jaar, na verwachting denken we zo´n 12.000 km te rijden.RedBill schreef:Ik zou zeggen: er zijn betere op de markt.
Ik moet zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind om de juiste auto keuze te maken, ik vertrouw er op dat ik niet de eerste de beste moet nemen. Dus morgen een laatste check, en ben ik dan nog steeds niet vertreden over de auto, zoek ik gewoon een nieuwe. De opties die je me nu geboden hebt, lijken me zeer goed.
Bedankt ! Ik doe verslag, na morgen middag
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Lees ook dit even om te zien hoeveel werk het verwijderen van de roest is.Joris schreef:Ik moet zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind om de juiste auto keuze te maken, ik vertrouw er op dat ik niet de eerste de beste moet nemen. Dus morgen een laatste check, en ben ik dan nog steeds niet vertreden over de auto, zoek ik gewoon een nieuwe. De opties die je me nu geboden hebt, lijken me zeer goed.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Done that.RedBill schreef:Lees ook dit even om te zien hoeveel werk het verwijderen van de roest is.Joris schreef:Ik moet zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind om de juiste auto keuze te maken, ik vertrouw er op dat ik niet de eerste de beste moet nemen. Dus morgen een laatste check, en ben ik dan nog steeds niet vertreden over de auto, zoek ik gewoon een nieuwe. De opties die je me nu geboden hebt, lijken me zeer goed.
Aha, I See! Veel werk inderdaad! :O Hoeveel koste het om de auto te herstellen totaal?
- RedBill
- Beheerder
- Contacteer:
Wil je het echt weten? > 4kJoris schreef:Done that.RedBill schreef:Lees ook dit even om te zien hoeveel werk het verwijderen van de roest is.Joris schreef:Ik moet zeggen dat ik het ontzettend moeilijk vind om de juiste auto keuze te maken, ik vertrouw er op dat ik niet de eerste de beste moet nemen. Dus morgen een laatste check, en ben ik dan nog steeds niet vertreden over de auto, zoek ik gewoon een nieuwe. De opties die je me nu geboden hebt, lijken me zeer goed.
Aha, I See! Veel werk inderdaad! :O Hoeveel koste het om de auto te herstellen totaal?
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Alleen moet je de K zien als een 0 maar dan x 3
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''