Nick z'n Project topic : 3.0 v6
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: Nick z'n Turbo Project
Leidingen zitten wel goed om, die kunnen maar op een manier. Als je die leidingen verkeerd om krijgt verdien je de creativiteits prijs Heb je een foto van zon venturi Fred ? Ik heb namelijk later originle nippels en ander spul nog bij de turbo besteld, volgens mij zat die venturi er wel bij. Bij die van David heb ik hem nooit ergens gezien.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Re: Nick z'n Turbo Project
het is een bout van de olie aanvoer waar een venturi inzit.
bel anders boter even die kan ze ook leveren ik geloof dat hij er laats 6 op gehaald heeft.
hij heeft geen orginele van garret.
kan op moment even geen foto maken spul is niet in de buurt ligt bij andre
bel anders boter even die kan ze ook leveren ik geloof dat hij er laats 6 op gehaald heeft.
hij heeft geen orginele van garret.
kan op moment even geen foto maken spul is niet in de buurt ligt bij andre
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: Nick z'n Turbo Project
Dan heb ik er wel een venturi in zitten, zal Andre maandag wel even bellen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Re: Nick z'n Turbo Project
Fred zei al van te voren. En tzegt mij echt niks. Jullie bedoelen beide goed. Maar heb je niks aan nu, oplossen die hap.
Luister naar die kerel.
En Nick, realiseer je eens dat als het loopt, het begint. Loopt nooit in 1 keer. Komt zelfs alssie loopt altijd iets.
En die fase is er nu nog nie. Maar dan ben je der nie.
Luister naar die kerel.
En Nick, realiseer je eens dat als het loopt, het begint. Loopt nooit in 1 keer. Komt zelfs alssie loopt altijd iets.
En die fase is er nu nog nie. Maar dan ben je der nie.
Re: Nick z'n Turbo Project
De venturie zit er ook in plugg. Is waarschijnlijk een maandag ochtend exemplaar.
Ik begrijp ook wel dat als ik hem terug heb dat er nog zat kinderziektes komen.
Maar het meeste kan ik ook zelf kleine storingen. Het is gewoon jammmer maarja t komt allemaal goed toch:)
Ik begrijp ook wel dat als ik hem terug heb dat er nog zat kinderziektes komen.
Maar het meeste kan ik ook zelf kleine storingen. Het is gewoon jammmer maarja t komt allemaal goed toch:)
Re: Nick z'n Turbo Project
nou dan verdien jij dieRallyastra schreef:Leidingen zitten wel goed om, die kunnen maar op een manier. Als je die leidingen verkeerd om krijgt verdien je de creativiteits prijs .
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Re: Nick z'n Turbo Project
zaten ze verkeerd?chucky66 schreef:nou dan verdien jij dieRallyastra schreef:Leidingen zitten wel goed om, die kunnen maar op een manier. Als je die leidingen verkeerd om krijgt verdien je de creativiteits prijs .
Re: Nick z'n Turbo Project
hebben het probleem van de turbo gevonden (als het goed is) meer info volgt
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Re: Nick z'n Turbo Project
Hoe wil jij de leidingen verkeerd om zetten ? olie op de waterleidingen aansluiten of de retour op de aanvoer ? Nee de leidingen zitten goed aangesloten, alleen het hart moet verder verdraaid worden, foutje van mijn kant.chucky66 schreef:nou dan verdien jij dieRallyastra schreef:Leidingen zitten wel goed om, die kunnen maar op een manier. Als je die leidingen verkeerd om krijgt verdien je de creativiteits prijs .
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
Re: Nick z'n Turbo Project
Kan gebeuren toch! jij werkt ook niet dagelijks met garret turbo's......Rallyastra schreef:Hoe wil jij de leidingen verkeerd om zetten ? olie op de waterleidingen aansluiten of de retour op de aanvoer ? Nee de leidingen zitten goed aangesloten, alleen het hart moet verder verdraaid worden, foutje van mijn kant.chucky66 schreef:nou dan verdien jij dieRallyastra schreef:Leidingen zitten wel goed om, die kunnen maar op een manier. Als je die leidingen verkeerd om krijgt verdien je de creativiteits prijs .
Re: Nick z'n Turbo Project
ok het probleem is:
Dat de toevoer lager zit dan m'n retour. Deze setup gaat niet goed werken door de verkeerde plaatsing van de toevoer en afvoerleidingen.
Zet ze netjes in 1 lijn naar beneden gericht +/- 15 graden met de juiste diameter en je bent van het probleem af.
Vergeet niet dat aan de retourkant alleen de zwaartekracht er voor zorgt dat de olie uit de turbo loopt. Zodra hij hier een te kleine diameter heeft gaat hij druk op bouwen in de turbo en de boel langs de keringen persen.
THX max (opel-forum)
Dit is dus simpel te verhelpen door de bouten van de turbo los te draaien, en het binnenhuis te verdraaien. en eventueel een dikere retour slang
Dan nog even de boel software matig afstellen! en we kunnen em beginne in te gaan rijden
Dat de toevoer lager zit dan m'n retour. Deze setup gaat niet goed werken door de verkeerde plaatsing van de toevoer en afvoerleidingen.
Zet ze netjes in 1 lijn naar beneden gericht +/- 15 graden met de juiste diameter en je bent van het probleem af.
Vergeet niet dat aan de retourkant alleen de zwaartekracht er voor zorgt dat de olie uit de turbo loopt. Zodra hij hier een te kleine diameter heeft gaat hij druk op bouwen in de turbo en de boel langs de keringen persen.
THX max (opel-forum)
Dit is dus simpel te verhelpen door de bouten van de turbo los te draaien, en het binnenhuis te verdraaien. en eventueel een dikere retour slang
Dan nog even de boel software matig afstellen! en we kunnen em beginne in te gaan rijden
Laatst gewijzigd door Nick(GSI) op 15 aug 2009 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Nick z'n Turbo Project
Stond idd al een tijdje op het OF.. Maar beter toch?? Kun je binnenkort weer blazen
Zwei Liter Kraft ja
Re: Nick z'n Turbo Project
ja ik wist het idd ook al een paar dagen... maar blazen wil het niet noemen hahaPeter_89 schreef:Stond idd al een tijdje op het OF.. Maar beter toch?? Kun je binnenkort weer blazen
Re: Nick z'n Turbo Project
haha tuurlijk maar alles met beleid
Re: Nick z'n Turbo Project
hey man, hoorde het vandaag al van Niels, hopen dat je dan nu snel kan rijden
de fiets is toch zo slecht niet.........
Re: Nick z'n Turbo Project
hallo nick.
ik heb een vraag he.
je heb een leuk projectje zo, maar je gaat met een c20let rijden,
je doet zoveel aanpassingen, waarom pas je je carroserie ook niet aan dan,
wat dacht je van de motorruimte verstevigings platen er in lassen alle
naden door lassen ----- op die manier dan. zoals bij je veerpoot schalen rondom
die naad door lassen en de neus van de auto waar je radiateur op staat te vervangen door
een stalen buis, de bodem van je auto kaal maken en alle naden (overlappingen van plaatwerk) door lassen.
geloof mij maar, ik had eerst ook een c20let in me astra f gsi liggen met 280 pk en of
de body aan het wrikken was, ik ben nu met me astra weer bezig, komt nu een c20let in met DTA motormanagment systeem met launchcotrole, ALS, traction alles erop en eraan, met een leuke 380 PK ongeveer, en daarom ben ik mijn auto helemaal kaal gaan maken.
toen ik met de bodum begon, al het tektiel eraf te halen, nou toen kwam ik het dus tegen,
allemaal kleine haar scheurtjes in de bodem, door het wrikken van de body.
Dat gebeurd me dus niet weer want mijn body word nu overal helemaal doorgelast, en verstevigings platen in gelast, alles wat een rally body ook heeft, op de rolkooi na dan.
en oja wat ook een aanrader is, als je met c20let gaat rijden is Groep A draagarmen,
de orginele draagarmen moet je anders om het jaar a 2jaar vervangen die kunnen het vermogen niet aan en breken op den duur doormidden. (spreek uit ervaring op snelweg) gelukkig reed ik maar 120, maar dat wil je niet meemaken.
en die Groep A draagarmen kosten ongeveer 350 euro, zeker een aanbeveling.
en als je met sper gaat rijden zou ik je stuurhuis ook inlaten korten, dat je minderscherp kunt sturen, vind ie wat fijner voordat het afbreekt.
Mocht je dat die dingen willen laten doen, ik kan aan zo goed als alles komen,
loop zelf namelijk bij Rally team Borgers, die rijden alleen maar met opel astra en corsa...
MVG patrick
oja en mocht je verder nog iets willen hebben, leuke extra zoals een verwarmd voorruit, compleet RVS uitlaat systeem of RVS intercooler buizen laten maken, als je niemand weet ik kan alles regelen...
ik heb een vraag he.
je heb een leuk projectje zo, maar je gaat met een c20let rijden,
je doet zoveel aanpassingen, waarom pas je je carroserie ook niet aan dan,
wat dacht je van de motorruimte verstevigings platen er in lassen alle
naden door lassen ----- op die manier dan. zoals bij je veerpoot schalen rondom
die naad door lassen en de neus van de auto waar je radiateur op staat te vervangen door
een stalen buis, de bodem van je auto kaal maken en alle naden (overlappingen van plaatwerk) door lassen.
geloof mij maar, ik had eerst ook een c20let in me astra f gsi liggen met 280 pk en of
de body aan het wrikken was, ik ben nu met me astra weer bezig, komt nu een c20let in met DTA motormanagment systeem met launchcotrole, ALS, traction alles erop en eraan, met een leuke 380 PK ongeveer, en daarom ben ik mijn auto helemaal kaal gaan maken.
toen ik met de bodum begon, al het tektiel eraf te halen, nou toen kwam ik het dus tegen,
allemaal kleine haar scheurtjes in de bodem, door het wrikken van de body.
Dat gebeurd me dus niet weer want mijn body word nu overal helemaal doorgelast, en verstevigings platen in gelast, alles wat een rally body ook heeft, op de rolkooi na dan.
en oja wat ook een aanrader is, als je met c20let gaat rijden is Groep A draagarmen,
de orginele draagarmen moet je anders om het jaar a 2jaar vervangen die kunnen het vermogen niet aan en breken op den duur doormidden. (spreek uit ervaring op snelweg) gelukkig reed ik maar 120, maar dat wil je niet meemaken.
en die Groep A draagarmen kosten ongeveer 350 euro, zeker een aanbeveling.
en als je met sper gaat rijden zou ik je stuurhuis ook inlaten korten, dat je minderscherp kunt sturen, vind ie wat fijner voordat het afbreekt.
Mocht je dat die dingen willen laten doen, ik kan aan zo goed als alles komen,
loop zelf namelijk bij Rally team Borgers, die rijden alleen maar met opel astra en corsa...
MVG patrick
oja en mocht je verder nog iets willen hebben, leuke extra zoals een verwarmd voorruit, compleet RVS uitlaat systeem of RVS intercooler buizen laten maken, als je niemand weet ik kan alles regelen...
Re: Nick z'n Turbo Project
Hey thx voor de tips. Er word ook nog wel wat verstevigd Met de tijd.
Rvs ic buizen zitten er al op en uitlaat ook 76mm rvs.
Maar om nou het hele front te gaan vervangen voor buizen ed vind ik een beetje overdreven.
Met de restauratie gaan we ckkr het 1en ander doorlassen.
Rvs ic buizen zitten er al op en uitlaat ook 76mm rvs.
Maar om nou het hele front te gaan vervangen voor buizen ed vind ik een beetje overdreven.
Met de restauratie gaan we ckkr het 1en ander doorlassen.
Re: Nick z'n Turbo Project
patrickvl schreef:hallo nick.
ik heb een vraag he.
je heb een leuk projectje zo, maar je gaat met een c20let rijden,
je doet zoveel aanpassingen, waarom pas je je carroserie ook niet aan dan,
wat dacht je van de motorruimte verstevigings platen er in lassen alle
naden door lassen ----- op die manier dan. zoals bij je veerpoot schalen rondom
die naad door lassen en de neus van de auto waar je radiateur op staat te vervangen door
een stalen buis, de bodem van je auto kaal maken en alle naden (overlappingen van plaatwerk) door lassen.
geloof mij maar, ik had eerst ook een c20let in me astra f gsi liggen met 280 pk en of
de body aan het wrikken was, ik ben nu met me astra weer bezig, komt nu een c20let in met DTA motormanagment systeem met launchcotrole, ALS, traction alles erop en eraan, met een leuke 380 PK ongeveer, en daarom ben ik mijn auto helemaal kaal gaan maken.
toen ik met de bodum begon, al het tektiel eraf te halen, nou toen kwam ik het dus tegen,
allemaal kleine haar scheurtjes in de bodem, door het wrikken van de body.
Dat gebeurd me dus niet weer want mijn body word nu overal helemaal doorgelast, en verstevigings platen in gelast, alles wat een rally body ook heeft, op de rolkooi na dan.
en oja wat ook een aanrader is, als je met c20let gaat rijden is Groep A draagarmen,
de orginele draagarmen moet je anders om het jaar a 2jaar vervangen die kunnen het vermogen niet aan en breken op den duur doormidden. (spreek uit ervaring op snelweg) gelukkig reed ik maar 120, maar dat wil je niet meemaken.
en die Groep A draagarmen kosten ongeveer 350 euro, zeker een aanbeveling.
en als je met sper gaat rijden zou ik je stuurhuis ook inlaten korten, dat je minderscherp kunt sturen, vind ie wat fijner voordat het afbreekt.
Mocht je dat die dingen willen laten doen, ik kan aan zo goed als alles komen,
loop zelf namelijk bij Rally team Borgers, die rijden alleen maar met opel astra en corsa...
MVG patrick
oja en mocht je verder nog iets willen hebben, leuke extra zoals een verwarmd voorruit, compleet RVS uitlaat systeem of RVS intercooler buizen laten maken, als je niemand weet ik kan alles regelen...
hey patrick hoor dat je goed opgang ben met de gsi
heb jij het ook al met eigen ervaring meegemaakt op de snelweg dat je draag arm afbrak
gr jur
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Nick z'n Turbo Project
Tsjonge, wat een nieuwe mensen hier ineens. Welkom! Misschien even voorstellen?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Nick z'n Turbo Project
idd gaat goedkomen maandag is al een heel stuk meer duidelijk waneer alles goed zitadriaan schreef:hey man, hoorde het vandaag al van Niels, hopen dat je dan nu snel kan rijden
met een beetje mazzel dinsdag naar niels
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Turbo Project
patrickvl schreef:hallo nick.
ik heb een vraag he.
je heb een leuk projectje zo, maar je gaat met een c20let rijden,
je doet zoveel aanpassingen, waarom pas je je carroserie ook niet aan dan,
wat dacht je van de motorruimte verstevigings platen er in lassen alle
naden door lassen ----- op die manier dan. zoals bij je veerpoot schalen rondom
die naad door lassen en de neus van de auto waar je radiateur op staat te vervangen door
een stalen buis, de bodem van je auto kaal maken en alle naden (overlappingen van plaatwerk) door lassen.
geloof mij maar, ik had eerst ook een c20let in me astra f gsi liggen met 280 pk en of
de body aan het wrikken was, ik ben nu met me astra weer bezig, komt nu een c20let in met DTA motormanagment systeem met launchcotrole, ALS, traction alles erop en eraan, met een leuke 380 PK ongeveer, en daarom ben ik mijn auto helemaal kaal gaan maken.
toen ik met de bodum begon, al het tektiel eraf te halen, nou toen kwam ik het dus tegen,
allemaal kleine haar scheurtjes in de bodem, door het wrikken van de body.
Dat gebeurd me dus niet weer want mijn body word nu overal helemaal doorgelast, en verstevigings platen in gelast, alles wat een rally body ook heeft, op de rolkooi na dan.
en oja wat ook een aanrader is, als je met c20let gaat rijden is Groep A draagarmen,
de orginele draagarmen moet je anders om het jaar a 2jaar vervangen die kunnen het vermogen niet aan en breken op den duur doormidden. (spreek uit ervaring op snelweg) gelukkig reed ik maar 120, maar dat wil je niet meemaken.
en die Groep A draagarmen kosten ongeveer 350 euro, zeker een aanbeveling.
en als je met sper gaat rijden zou ik je stuurhuis ook inlaten korten, dat je minderscherp kunt sturen, vind ie wat fijner voordat het afbreekt.
Mocht je dat die dingen willen laten doen, ik kan aan zo goed als alles komen,
loop zelf namelijk bij Rally team Borgers, die rijden alleen maar met opel astra en corsa...
MVG patrick
oja en mocht je verder nog iets willen hebben, leuke extra zoals een verwarmd voorruit, compleet RVS uitlaat systeem of RVS intercooler buizen laten maken, als je niemand weet ik kan alles regelen...
Ik loop zelf ook al een jaartje of 8 bij eep
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Nick z'n Turbo Project
hey patrick hoor dat je goed opgang ben met de gsi
heb jij het ook al met eigen ervaring meegemaakt op de snelweg dat je draag arm afbrak
gr jur[/quote]
haha he kerel.. jij hier haha.
ja maja als ik het hele verhaal uit moet leggen duurt zo lang he...
maar stuur mij is een x wat pics van jou astra nu...
gr patrick
heb jij het ook al met eigen ervaring meegemaakt op de snelweg dat je draag arm afbrak
gr jur[/quote]
haha he kerel.. jij hier haha.
ja maja als ik het hele verhaal uit moet leggen duurt zo lang he...
maar stuur mij is een x wat pics van jou astra nu...
gr patrick
Re: Nick z'n Turbo Project
Heren,
Ik heb de berichten verwijderd, gelieve dit via pm, msn of telefoon af te handelen.
En niet weer via het forum !!
Ik heb de berichten verwijderd, gelieve dit via pm, msn of telefoon af te handelen.
En niet weer via het forum !!