Algemeen Nürburgring topic

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
LeonW
forum-gebruiker
Berichten: 302
Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door LeonW »

Of is dat de bocht waar je zoveel rook achterlaat zoals je eerder genoemd hebt? :o
Je gaat in ieder geval niet onopgemerkt voorbij :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

Ja, dit is inderdaad olie die naar 1 kant van het blok werd geslingerd. Samen met een beetje te veel druk in het onderblok een flinke slok olie terug de inlaat in, met dit tot resultaat. Ben ook aangesproken door de marshall's vanwege de wolken hehe. Ben er toen ook maar mee gestopt. De afgebeelde tijd van 8:54 is wel een nieuw record (en ik denk dat er nog zeker wel 10 seconden in zat).
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Astrid_fahrer »

Fijn fijn dan zat ik ernaast :lol: Hoe dan ook wel een leuke foto.

P.s. je hoeft niet de wielen te zien spinnen etc om zo'n foto met bandenrook te kunnen maken hoor.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

Ringweekendje was echt super. Teveel om te typen, teveel foto's. Wie benieuwd is, vanaf pagina 5 wordt langzaam duidelijk hoe het was :)

http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... &start=140

Afbeelding
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Delax80 »

Hmm dan was je vlot weg Tim! Ik was er vanaf uurtje of 3.

En respect voor je rondetijd :worship: Beginnen echt serieuze tijden te worden :!: Ik ben donderdag weer op de ring te vinden.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

Was je er zondag? Ik ging die dag inderdaad rond 4 uur ofzo pleite. Ik doe even een kopie van m'n post uit het topic op rtc, de details zijn lastig als je de rest van de posts/foto's niet ziet en die mensen niet kent, maar de strekking is duidelijk ;)

Oke, daar gaan we :)

Vrijdagmorgen was het dan zo ver, Team Beverwijk zakte weer af naar de ring voor een ad hoc RTC ring uitje. Het weer was al niet te best, en mijn R888 waren toen al het 'semi' stadium voorbij. Daarbij werkten Steven's remmen niet optimaal, dus, rustig aan doen (zou je zeggen). Nou, dat moest ook wel, want wat een drukte op de weg! Ongelooflijk. Bij de Mac Venlo hebben we gemeet met Quoc, die al in die contreien zat voor andere zaken. Met 4 man in 3 auto's onze weg vervolgd naar de ring, waar we einde middag aankwamen. We waren de weg nog wel even kwijt, de route die Tim aan Steven door had gegeven kwam niet helemaal goed door denk ik?

Afbeelding

Aanvankelijk wilden we eerst de tent opzetten en alle spullen dumpen, echter de tijd was aan het dringen dus we hebben uiteindelijk al onze troep in de auto van Ronald kunnen dumpen :D

Voor mij volgde vervolgens 1 ronde, waar de rest er 2 had gereden. Het eerste gescheurde rubber was namelijk een feit ;) Terug op de parkplatz ontzettend genoten van de uitdeuk acties van gertjandaaaammers en zijn vriend in de E30. Lekker casual beunen. Daar houden we van.

Boodschappen gedaan met 15 man, ook dat is leuk :D Mooi nummerplaatje gescoord voor Steven met de tekst "Stefan", omdat hij er altijd dol op is om Stefan genoemd te worden ;)

Op naar de camping met die hokken.. Ook Tim's Clio had last van een scheve / losse Opel style uitlaat, dus we hadden de hokken bij een lamp neergezet met het idee 'die fixen we vanavond wel' (niet dus).

Afbeelding

Geweldig gezellige avond gehad waarbij we lekker gebbq'd hebben, lekker geouwehoerd met een aantal passanten van nbr.nl. We hadden nog taart voor de jarige Quoc, waarbij Chris' stuk taart helaas op mijn voorruit terecht kwam............ De bbq eindige zoals verwacht in een vreugdevuur waarbij Steven en ik geprobeerd hebben iedereen ervan te weerhouden plastic te gaan verbranden, maar helaas, tevergeefs;

Afbeelding

Naast de camping bleek de jaarlijkse lokale feestweek aan de gang. Met een iets afgeslankte groep koers gezet naar de feesttent, alwaar we een superavond hebben gehad. Zeker voor mij persoonlijk, heb een errug leuk grietje ontmoet (ja ik sta hier met haar te praten terwijl ik een gare smoel trek);

Afbeelding

Uiteindelijk resulteerde dat in;

Afbeelding
Waarbij ik even wil aantekenen dat ze IRL nog wel 100x knapper is ;)[/size]

Leuke avond gehad met Nathi ;) Maar ook met de rest; Siem, Erik v. G., GJDaaammers & EJ.. Rond 2 uur toch weer terug naar de camping met het idee van 'op tijd er in, morgen weer fris', helaas sliepen we pas om een uur of 4 aangezien de muziek nog wel even door ging (net als Tim's gereutel). Net toen we sliepen, ging Tim's wekker weer af. Bedankt he! En denk maar niet dat ie er zelf wakker van werd :P Toen toch maar vroeg er uit en gaan douchen, ontbijten.. The day after;

Afbeelding

Afbeelding

En er moesten ook nog gescheurde rubbers worden gefixt..

Afbeelding

Van Tim die z'n uitlaat fixt is ergens ook nog een mooie foto?!!

De dag die er op volgde werd gekenmerkt door drukte op en rond de baan, af en toe een zonnetje, af en toe een buitje en af en toe een rondje. De weg van de camping naar de ring was al lekker jagen. We hebben de auto's mooi gewassen voor de foto's, en RON100 getankt bij Aral verderop. Heb ook eindelijk eens het meisje achter de kassa daar aangesproken hehe (F) Renata, 17 is ze geloof ik maarja who's watching ;) Na 2 of 3 fijne rondjes was het tijd voor lunch (ik sla het rij-verslag even over ;)). Eten gebeurde zoals verwacht bij Gulia, het was weer een van de betere dagen daar gelukkig :) Topgezelligheid.

Later in de middag weer de baan op, waar het een aantal keer toch behoorlijk hard ging. Om die tijd hadden we al een sub-9-minuten gereden, 9:58:5 om precies te zijn. Gedurende de dag nog een rondje meegereden met Steven/118d. Einde dag toch besloten om samen met Steven/Willy nog 4 rondes te halen. Het allerallerlaatste rondje was enorm raggen, veel te veel pushen en teveel aan die klok denken. Zoals eerder gepost, hier en daar een uitstapje, wieltjes in de lucht en als klap op de vuurpijl een inhaalactie vol over het gras (had die RS4 maar aan de kant moeten gaan). Niet bijzonder trots op m'n rondje, maar de tijd was toch netjes ;)

Afbeelding

Avondeten gebeurde met een weer kleinere groep op aanraden van Erik v. G. in Adenau, en inderdaad het was erg gezellig. Na wat eten, drinken en ouwehoeren kon ik de mensen er van overtuigen nog een nachtje te blijven, al voelde niemand iets voor de camping. Oke, terecht.. Eenmaal terug op de camping heeft Martijn een mooi hotelletje geregeld voor ons naast de camping, en konden we Tim S. er van overtuigen dat we toch nog een nachtje moesten blijven :) Uiteindelijk met 5 man overgebleven in een prachtig hotel, zie foto's hierboven ;)

Na de nodige actie, vooral in de badkamer, die deels op foto is vastgelegd, zijn we de feesttent weer ingedoken. Helaas was 'mijn' Nathi er niet, maar daarentegen heeft Steven een setje enorm grote ballen gescoord die avond hehe.

Afbeelding

Ik vond ze wel wat irritant, vooral dat blondje, maargoed, heeeel veel last hadden we ook weer niet van ze. En passant ook nog nieuwe vrienden gemaakt..

Afbeelding

Stuk later thuis dit keer, maar wel een heel stuk beter (en langer) geslapen, ondanks dat Tim zuurstof tekort kwam in z'n slaap ofzo hehe. En die sokken van 'm...... :P

Nah gut, ontbijtje zou tot 10 uur geserveerd worden. Toen wij ons om 09:55 beneden vervoegden vroeg een dame "Er is jullie zeker niet verteld dat het ontbijt tot 10 uur is?", waarop wij konden antwoorden, "Jawel, het is toch ook 5 voor 10?". Ontbijt was top, goed eten, goeie service en lekker muziekje. De rit naar de ring is al hierboven beschreven, hij was weer mooi ;)

Het aantal rondjes ring heeft zich verder sterk beperkt. Na de gezamelijke lunch zijn we huiswaarts gekeerd, wat ook nog een avontuur op zich was. Ik was bijna een slaaprijder, tot er een gele GT3 in de spiegel priemde. Heerlijk en vooral snel ritje gehad naar de Mac Venlo ;)

Weet dat ik 100.000 dingen niet heb getypt, maar ben al een uur bezig met deze post, ik vind het goed :D

To be continued.. (althans ik neem aan dat we nog eens naar de ring gaan ;))
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Peter_89 »

Had al even op die link gekeke van die Renault club.. Jullie make dr mooi feest van..
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door GSI Racer »

Wie gaat er volgende week zaterdag (15aug.) naar de Ring?

Anyone?? :lol:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Delax80 »

Wel volgende week zondag. En ik vertrek zo om morgen aanwezig te zijn :D
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

En, hoe was het? :)

Ik denk er hard over na (zit al op 95%) om de Astra te schorsen voor de komende 6 - 9 maanden, dus even geen Ringrijden meer. Enerzijds om mijn 2 andere grote projecten (huis en opleiding) eens een keer af te ronden, anderzijds om m'n Astra eens goed aan te pakken (motor revisie, roest aanpakken, wielophanging en stuurinrichting van A tot Z vernieuwen).

Zal niet helemaal wegblijven van de Ring, m'n Xantia moet ook nog eens een rondje :)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Delax80 »

niet goed :P....brandstofpomp overleden:S. Nieuwe ingezet en hij doet het weer maar nauwlijks kunnen rijden. Achja als hij nu maar goed blijft.
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Rallyastra »

Zaterdag en zondag wil ik ook nog even naar de ring! Morgen beetje klussen aan de astra, groep a spaghetti en de sportkat er onder.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Delax80 »

Nou tot zondag dna Niels :D
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door GSI Racer »

Ik ben zaterdag 12sept. weer Am Ring! :wink:

Overdag is daar Scuderia Handseat, dat zijn rijtrainingen met heeel veeeel leuk spul ertussen. Van 17.30 t/m 19.30 uur zijn er Touristenfahrten.

Wie gaat er nog meer?........ Tim82??

Eens kijken of de Astra dan eindelijk zijn Ringdoop krijgt :mrgreen:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

Ik ben er die dag niet bij... Mocht ik nog gaan dit jaar (heb al een aantal keer gezegd dat ik er voor dit seizoen de brui aan geef ivm verbouwing huis en opleiding afronden), dan wordt het 20 september. Ik ben er wel echt aan toe, ringrijden is een uitlaatklep en ik heb weer flink wat uit te laten :|
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Delax80 »

Ik ben dr nu. tm woensdag.Gingen even rondneuzen en zit nu in het Dorint hotel haha.
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door GSI Racer »

Tim82 schreef:Ik ben er die dag niet bij... Mocht ik nog gaan dit jaar (heb al een aantal keer gezegd dat ik er voor dit seizoen de brui aan geef ivm verbouwing huis en opleiding afronden), dan wordt het 20 september. Ik ben er wel echt aan toe, ringrijden is een uitlaatklep en ik heb weer flink wat uit te laten :|
Veel suc6 met je verbouwing + opleiding dan :wink:
Misschien volgend jaar dan..... :mrgreen:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

Ah ik heb ook zin!!!!!

Astra staat alweer te lang stil, 'k ga 'm nu maar even wassen en tanken en een stukje door de polder boenderen, ben ik wel aan toe 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Delax80 »

Woensdag is hij van 8 tot half 8 open he Tim! Die dag ben ik dr ook nog. Vandaag 10 rondjes gereden. Zit nu in een of andere speelhal even te kijken haha.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

Die speelhal beneden in Adenau met rechts achterin een air hockey tafel en links achterin 2 electronische dartboards? :mrgreen: Grrr ik heb meer vrije dagen nodig..

Have fun!!
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door GSI Racer »

Afgelopen zaterdag heeft de GSI zijn Ringdoop gehad!

Ging echt super, wegligging ben ik zeer over te spreken (ben welliswaar niet voluit gegaan) maargoed. :wink:

Ze hebben me een paar keer op de lens gekregen, moet alleen eens even kijken waar ik de foto's kan uithalen, dan upload ik ze hier wel :mrgreen:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door Tim82 »

Nice, ben benieuwd naar de foto's! Steeds meer ringrijders hier, goeie zaak ;)

Ik ben er zondag weer bij.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door GSI Racer »

Hier dan mijn Ringfoto, welliswaar een beetje donker. Maar dat kan de pret niet drukken :mrgreen:

Afbeelding
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door marklukassen »

nice pic 8)
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Gebruikersavatar
GSI Racer
Donateur 2013
Donateur 2013
Berichten: 5656
Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)

Re: Algemeen Nürburgring topic

Bericht door GSI Racer »

A.s zondag (27sept.) weer naar de Ring :twisted:

Zoals het nu uit ziet is het droog, 16 graden.

Anyone?? :lol:
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily

Remmen is angst
Plaats reactie