Hallo, Ik ben Geert [velgen vraag!]
Hallo, Ik ben Geert [velgen vraag!]
Hallo,
Ik ben Geert en ben pas 17 jaar oud.
Ik ben de laatste tijd eenbeetje aan het zoeke naar een leuke gsi.
Het moet zeker weten een 16 klepper worden en eentje zonder alteveel roest.
Ook werk ik al 3 jaar op zaterdag en in de vakanties bij de opel dealer in sittard.
Nu heb ik vandaag gesproken met iemand die een 2.0 16V gsi van 1992 tekoop heeft staan (Kenteken: fs-dz-29)
Opzich zag deze er best goed uit(ik heb hem maar heel even snel bekeken wnat moets samen met een andere monteur een 1.6 insignia turbo tanken wat overigens zeer goed loopt!) alleen moet er een nieuw interieur in en heeft het blok meer als 280.000 gelopen.
Hij is wel sinds februarie niet meer apk gekeurd kwamik later achter.
Weten jullie meer van deze gsi?
Ik hoop dat jullie mij vedrer kunnen helepen.
Groetjes Geert
Ik ben Geert en ben pas 17 jaar oud.
Ik ben de laatste tijd eenbeetje aan het zoeke naar een leuke gsi.
Het moet zeker weten een 16 klepper worden en eentje zonder alteveel roest.
Ook werk ik al 3 jaar op zaterdag en in de vakanties bij de opel dealer in sittard.
Nu heb ik vandaag gesproken met iemand die een 2.0 16V gsi van 1992 tekoop heeft staan (Kenteken: fs-dz-29)
Opzich zag deze er best goed uit(ik heb hem maar heel even snel bekeken wnat moets samen met een andere monteur een 1.6 insignia turbo tanken wat overigens zeer goed loopt!) alleen moet er een nieuw interieur in en heeft het blok meer als 280.000 gelopen.
Hij is wel sinds februarie niet meer apk gekeurd kwamik later achter.
Weten jullie meer van deze gsi?
Ik hoop dat jullie mij vedrer kunnen helepen.
Groetjes Geert
Laatst gewijzigd door g_eert op 15 okt 2009 10:03, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Hallo, Ik ben Geert
Welkom hier!!!
Als er iemand iets over die GSi weet is het RedBill wel! Die komt hier vast vandaag nog wel even een kijkje nemen.
Insignia 1.6 turbo is niet vooruit te branden joh
Als er iemand iets over die GSi weet is het RedBill wel! Die komt hier vast vandaag nog wel even een kijkje nemen.
Insignia 1.6 turbo is niet vooruit te branden joh
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Hallo, Ik ben Geert
Welkom op het forum !
Redbill kan je er misschien meer over vertellen...
koop vooral niet de eerste de beste gsi maar kijk goed rond. (ook hier op het forum leer je veel)
Beter een harde acht klepper dan een zestienklepper met rotte schermen..
1.6 is er niet in een insignia, je zal denk ik de 2.8 v6 turbo bedoelen
Redbill kan je er misschien meer over vertellen...
koop vooral niet de eerste de beste gsi maar kijk goed rond. (ook hier op het forum leer je veel)
Beter een harde acht klepper dan een zestienklepper met rotte schermen..
1.6 is er niet in een insignia, je zal denk ik de 2.8 v6 turbo bedoelen
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Hallo, Ik ben Geert
FOUT BART!!!!
Insignia 1.6 Turbo bestaat wel hoor
Insignia 1.6 Turbo bestaat wel hoor
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Hallo, Ik ben Geert
Inderdaad je hebt gelijk !Matt schreef:FOUT BART!!!!
Insignia 1.6 Turbo bestaat wel hoor
Ben er alweer drie maanden uit ....
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Hallo, Ik ben Geert
Hoi Geert,
Welkom op dit forum!
Helaas, het kenteken dat jij geeft was bij mij nog niet bekend, en ik kan je dus over deze specifieke wagen ook weinig vertellen. APK is overigens vanaf 2 juni jl. verlopen, niet vanaf februari.
Wel is 280.000 voor een C20XE behoorlijk veel. Voordeel is wel dat je er van op aan kunt dat de teller niet is teruggedraaid.
Voor elke GSi geldt eigenlijk wat Bart zegt: let vooral op een harde carrosserie. Het kost namelijk meer om dat te fixen dan wanneer je een ander blok in je wagen moet zetten.
Voor een 16V geldt: let op tikkende klepstoters. Als het blok warm is mogen die niet meer tikken, dat mag hooguit de eerste halve minuut.
Succes met zoeken!
Groet, Willem Jan
Welkom op dit forum!
Helaas, het kenteken dat jij geeft was bij mij nog niet bekend, en ik kan je dus over deze specifieke wagen ook weinig vertellen. APK is overigens vanaf 2 juni jl. verlopen, niet vanaf februari.
Wel is 280.000 voor een C20XE behoorlijk veel. Voordeel is wel dat je er van op aan kunt dat de teller niet is teruggedraaid.
Voor elke GSi geldt eigenlijk wat Bart zegt: let vooral op een harde carrosserie. Het kost namelijk meer om dat te fixen dan wanneer je een ander blok in je wagen moet zetten.
Voor een 16V geldt: let op tikkende klepstoters. Als het blok warm is mogen die niet meer tikken, dat mag hooguit de eerste halve minuut.
Succes met zoeken!
Groet, Willem Jan
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Hallo, Ik ben Geert
Ook welkom!
Alvast veel plezier met zoeken
280.000 voor een 16v vind ik toch best veel, mits het echt goed onderhouden is want dan moet het kunnen.
Ik heb ze met meer km's op de klok nog prima zien lopen.
Dat vind ik een groot voordeel van de wat oudere Opel blokken.
maar de vraagprijs speelt natuurlijk de grootste rol uiteindelijk of je moet een leuk budget hebben.
Alvast veel plezier met zoeken
280.000 voor een 16v vind ik toch best veel, mits het echt goed onderhouden is want dan moet het kunnen.
Ik heb ze met meer km's op de klok nog prima zien lopen.
Dat vind ik een groot voordeel van de wat oudere Opel blokken.
Ik zocht eigenlijk een 8v zonder roest, ben er bij een aantal gaan kijken en neem een c18xekoop vooral niet de eerste de beste gsi maar kijk goed rond. (ook hier op het forum leer je veel)
Beter een harde acht klepper dan een zestienklepper met rotte schermen..
maar de vraagprijs speelt natuurlijk de grootste rol uiteindelijk of je moet een leuk budget hebben.
Re: Hallo, Ik ben Geert
welkom op ons forum,
veel lees en post plezier
veel lees en post plezier
Re: Hallo, Ik ben Geert
Hallo,
Die is er wel zeker is namelijk het zelfde blok als wat in een corsa D gsi ligt.(gewoon 4 cilinder)
De precieze motor code weet ik niet:P
Wel viel die wat tegen omdat we daarvoor in een vectra gts v6 turbo hadden gereden dat is echt een BOM!
Nee, ik ga zeker niet de eerste de beste kopen heb nog alle tijd.Ik ben al gaan Kijken naar een 1.8 16 klepper die had aan de telefoon totaal geen roest.
Toen ik daar was zag je de gaten in de dorpels zitten, inbraaklschade, voorkant compleet overnieuw gespoten(ook nog slecht) dus voorschade gehad en bij de tankdop en de achterschermen zag je gewoon de plamuur zitten. dat ging hem dus zeker niet worden.
Ik heb ook liever een waar de carroserie goed van is en het blok iets minder dan andersom want aan het blok kan ik zelf al redelijk wat aan doen.
Tommy die ken ik wel al
De rest bedankt voor het leuke onthaal.
Die is er wel zeker is namelijk het zelfde blok als wat in een corsa D gsi ligt.(gewoon 4 cilinder)
De precieze motor code weet ik niet:P
Wel viel die wat tegen omdat we daarvoor in een vectra gts v6 turbo hadden gereden dat is echt een BOM!
Nee, ik ga zeker niet de eerste de beste kopen heb nog alle tijd.Ik ben al gaan Kijken naar een 1.8 16 klepper die had aan de telefoon totaal geen roest.
Toen ik daar was zag je de gaten in de dorpels zitten, inbraaklschade, voorkant compleet overnieuw gespoten(ook nog slecht) dus voorschade gehad en bij de tankdop en de achterschermen zag je gewoon de plamuur zitten. dat ging hem dus zeker niet worden.
Ik heb ook liever een waar de carroserie goed van is en het blok iets minder dan andersom want aan het blok kan ik zelf al redelijk wat aan doen.
Tommy die ken ik wel al
De rest bedankt voor het leuke onthaal.
Re: Hallo, Ik ben Geert
Hey welkom suc6 met het zoeken na een goede harde GSi
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Hallo, Ik ben Geert
Welkom en suc6 met je zoektocht!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Hallo, Ik ben Geert
Ik heb per ongeluk gelogen, ik heb em toch wel in mijn database staan. Zelfs een fotootje gevonden.RedBill schreef:Helaas, het kenteken dat jij geeft was bij mij nog niet bekend, en ik kan je dus over deze specifieke wagen ook weinig vertellen. APK is overigens vanaf 2 juni jl. verlopen, niet vanaf februari.
Verder niet veel informatie van, behalve dat die jongen lid was van een vriendengroep autoliefhebbers. Maar op basis daarvan kun je er nog niet veel over zeggen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Hallo, Ik ben Geert
Hij heeft nu de standaart velgen.
Ook is hij niet meer van de zelfde eigenaar want hij zij dat hij hem pas had gekocht want zijn omega mv6 was kapot en deze was dus maar tijdelijk.
Ik ga volgedne week gewoon eens op mijn gemak bij hem kijken.
groetjes..
Ook is hij niet meer van de zelfde eigenaar want hij zij dat hij hem pas had gekocht want zijn omega mv6 was kapot en deze was dus maar tijdelijk.
Ik ga volgedne week gewoon eens op mijn gemak bij hem kijken.
groetjes..
Re: Hallo, Ik ben Geert
Welkom hier op het forum
Re: Hallo, Ik ben Geert
Hey Geert,
Volgens mij heb ik jou tijdje terug nog eens bij de opel dealer in Sittard gesproken toen ik daar was met de astra!
Afgelopen zaterdag weer wat onderdeeltjes besteld daar...komende zaterdag weer ophalen dus wellicht zie ik je dan nog.
Leuk dat je je nu ook hier aanmeld en op zoek bent naar een astra GSI.
V.w.b. die astra. Die heeft nu inderdaad de originele waaiers eronder. Die is vaker in de buurt van Limbrichterveld.
Heb de beste man wel eens zien rijden, maar was niet de meest 'rustige' rijder (om het netjes uit te drukken).
Verder ook nog nooit echt goed van dicht bij gezien.
Succes in ieder geval met zoeken! En liever een goed astraatje uit Groningen dan een slechte van om de hoek!
Gr. Ricco
Volgens mij heb ik jou tijdje terug nog eens bij de opel dealer in Sittard gesproken toen ik daar was met de astra!
Afgelopen zaterdag weer wat onderdeeltjes besteld daar...komende zaterdag weer ophalen dus wellicht zie ik je dan nog.
Leuk dat je je nu ook hier aanmeld en op zoek bent naar een astra GSI.
V.w.b. die astra. Die heeft nu inderdaad de originele waaiers eronder. Die is vaker in de buurt van Limbrichterveld.
Heb de beste man wel eens zien rijden, maar was niet de meest 'rustige' rijder (om het netjes uit te drukken).
Verder ook nog nooit echt goed van dicht bij gezien.
Succes in ieder geval met zoeken! En liever een goed astraatje uit Groningen dan een slechte van om de hoek!
Gr. Ricco
Re: Hallo, Ik ben Geert
Hallo,
@ ricco haha dat ben ik ja!
Ik zag je vorgeweek inderdaad zien rijde,je was der vroeg bij wnat ik zat nog op de fiets:P
Morge ga ik kijke na hem dus dan zullen we het zien. Ik heb der niet al te hoge verwachtingen van. Dus hopelijk valt het mee.
groetjes.
@ ricco haha dat ben ik ja!
Ik zag je vorgeweek inderdaad zien rijde,je was der vroeg bij wnat ik zat nog op de fiets:P
Morge ga ik kijke na hem dus dan zullen we het zien. Ik heb der niet al te hoge verwachtingen van. Dus hopelijk valt het mee.
groetjes.
- Michel82
- forum-gebruiker
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 08 jun 2006 17:40
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
- Locatie: Haarlem
Re: Hallo, Ik ben Geert
Welkom,
Staar je inderdaad niet blind op de eerste de beste astra en staan er genoeg te koop.
en hou het te koop forum in de gaten, sommige leden verkopen hun astra en dan weet je wel (ongeveer) wat je koopt.
michel
Staar je inderdaad niet blind op de eerste de beste astra en staan er genoeg te koop.
en hou het te koop forum in de gaten, sommige leden verkopen hun astra en dan weet je wel (ongeveer) wat je koopt.
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
Re: Hallo, Ik ben Geert
Hallo,
Vandaag ben ik gaan kijke naar de HN-GR-56 is een 1.8 16v.
Best een mooie auto helemaal orgineel maar wel redelijk wat kilometers.
Het blok zag er goed onderhouden uit.
Nieuwe distributie en waterpomp accu en bobine.
Wel iets wat roest aan bijde wielkastrandjes maar zeker niet door en door rot.Ik denk zelf dat het met alleen nieuwe randjes opgelost is.
De dorpels waren ook nog keihard.
Stond goed in de lak en het interieur was ook echt nog heel erg netjes alleen op de bestuurders stoel zit veel instapschade.
Ik ga bij deze zeker nog eens kijke en dan neem ik een monteur mee van het werk die er echt veel verstand van heeft.
Is deze bekend hier?
Groetjes Geert
Vandaag ben ik gaan kijke naar de HN-GR-56 is een 1.8 16v.
Best een mooie auto helemaal orgineel maar wel redelijk wat kilometers.
Het blok zag er goed onderhouden uit.
Nieuwe distributie en waterpomp accu en bobine.
Wel iets wat roest aan bijde wielkastrandjes maar zeker niet door en door rot.Ik denk zelf dat het met alleen nieuwe randjes opgelost is.
De dorpels waren ook nog keihard.
Stond goed in de lak en het interieur was ook echt nog heel erg netjes alleen op de bestuurders stoel zit veel instapschade.
Ik ga bij deze zeker nog eens kijke en dan neem ik een monteur mee van het werk die er echt veel verstand van heeft.
Is deze bekend hier?
Groetjes Geert
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Hallo, Ik ben Geert
Bij mij is die niet bekend helaas.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Hallo, Ik ben Geert
Enige wat ik weet is dat ik em eind juni op marktplaats heb gezien. Kan je dus ook niet meer info geven.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Hallo, Ik ben Geert
Welkom hier en succes met je zoektocht!
ennuh IDD 1.6 isignia is helemaal niks haha 2.0 turbo gaat wel lekker maar die 1.6
ennuh IDD 1.6 isignia is helemaal niks haha 2.0 turbo gaat wel lekker maar die 1.6
Matt schreef:Welkom hier!!!
Als er iemand iets over die GSi weet is het RedBill wel! Die komt hier vast vandaag nog wel even een kijkje nemen.
Insignia 1.6 turbo is niet vooruit te branden joh
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Re: Hallo, Ik ben Geert
Dankje:D
Ik vond het toch nog redelijk mee vallen die insignia:P
Maar vanavond weer kijke naar een gsi een 2.0 16 v met kenteken dg-zj-55
Groetjes
Ik vond het toch nog redelijk mee vallen die insignia:P
Maar vanavond weer kijke naar een gsi een 2.0 16 v met kenteken dg-zj-55
Groetjes