Nick z'n Project topic : 3.0 v6
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Turbo Project
Nee moeten er ook nog even weer onderweg, moeten nog nieuwe stabi rubbers aan, maar ze hadden de verkeerde geleverd.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Nick z'n Turbo Project
Vandaag bij Niels geweest Even gekeken hoe het ermee stond. Ziet er allemaal keurig uit zijn nog na de revisie boer geweest, even nippels op de olie slangen laten persen
(is een stuk mooier en veiliger als slang klemmen) nog wat spulletjes voor de catch tankjes gehaald.
Inmiddels is m'n 76mm rvs uitlaat binnen. wist niet wat ik zag haha en dan denk je dat 63mm al groot is
aandrijfassen in elkaar.
achteras is gecoat, handrem kabel vervangen, en de remleiding ook (waren doorgerot)
Niels heeft gelijk de rvs remslangen pas gemaakt.
komen ook nog nieuwe stuurkogels op draagarmen zijn ook door gelast.
(is een stuk mooier en veiliger als slang klemmen) nog wat spulletjes voor de catch tankjes gehaald.
Inmiddels is m'n 76mm rvs uitlaat binnen. wist niet wat ik zag haha en dan denk je dat 63mm al groot is
aandrijfassen in elkaar.
achteras is gecoat, handrem kabel vervangen, en de remleiding ook (waren doorgerot)
Niels heeft gelijk de rvs remslangen pas gemaakt.
komen ook nog nieuwe stuurkogels op draagarmen zijn ook door gelast.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Nick z'n Turbo Project
Kijk, goed bezig daar. En wat een pijp man. Vond de mijne idd al dik
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: Nick z'n Turbo Project
hey nick ik heb niet heel veel verstand van autos nog maar zijn dat niet 2 linkse aandrijfassen ?
en wet je toevallig hoe duur ze waren per stuk ? ik ben toe aan nieuwe
maar ziet er heel goed uit wat je allemaal doet
en wet je toevallig hoe duur ze waren per stuk ? ik ben toe aan nieuwe
maar ziet er heel goed uit wat je allemaal doet
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Re: Nick z'n Turbo Project
Dit setje koste 500€ en is een linker en dacht een 2 delige rechter as.
Weet niet of dit standaard assen zijn Niels???
Weet niet of dit standaard assen zijn Niels???
Re: Nick z'n Turbo Project
dus voor alleen links meot ik denken aan 200-250 euros?
en standart zijn ze denk ik niet zo als eerder gezegt ze zien er dikker uit dan wat ik heb gezien:)
en standart zijn ze denk ik niet zo als eerder gezegt ze zien er dikker uit dan wat ik heb gezien:)
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Re: Nick z'n Turbo Project
ja idd ik zou niet weten wat standaard assen kosten.
Maar ik zou ze gewoon alle 2 laten vervangen Als bijv je huidige assen er al +10jaar onder zitten heb je grote kans dat de ander ook binnekort stuk gaat.
Vooral als je gsi nog niet verlaagd is en je bent dat van plan. De homokineten slijten uiteraard in. en als je gaat verlagen e.d gaan ze op een andere manier in slijten, dan onstaad er zoveel speling dat ze kapot gaan.
Laat gelijk ook je onderstel rubbers nakijken(vaak gaar) als je het laat vervangen. rijd een stuk beter met nieuwe erin.
Maar ik zou ze gewoon alle 2 laten vervangen Als bijv je huidige assen er al +10jaar onder zitten heb je grote kans dat de ander ook binnekort stuk gaat.
Vooral als je gsi nog niet verlaagd is en je bent dat van plan. De homokineten slijten uiteraard in. en als je gaat verlagen e.d gaan ze op een andere manier in slijten, dan onstaad er zoveel speling dat ze kapot gaan.
Laat gelijk ook je onderstel rubbers nakijken(vaak gaar) als je het laat vervangen. rijd een stuk beter met nieuwe erin.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Nick z'n Turbo Project
zo te zien zijn dat de linker en rechter (deel van tweedelige as) van een calibra/vectra turbo/v6.
passen ook op een c20xe (heb ik nu aan de linkerkant ook op het moment)
Deze assen zijn idd dikker dan normale.
passen ook op een c20xe (heb ik nu aan de linkerkant ook op het moment)
Deze assen zijn idd dikker dan normale.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Turbo Project
Klopt, die langere as is het 2e deel van de 2 delige as. Na dat nick is vertrokken ben ik verder gegaan met de auto,
Olieleidingen
Brandstofcatch tankje met pomp
Olieleidingen
Brandstofcatch tankje met pomp
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Nick z'n Turbo Project
Man...wat ziet dat allemaal mooi uit!
Nog even volhouden Nick!
Nog even volhouden Nick!
Re: Nick z'n Turbo Project
sow nick nu begint t er pas echt vet uit te zien dat spruitstuk is echt vet!!
maarre ik zag wel kroepoek linksachter....
maarre ik zag wel kroepoek linksachter....
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: Nick z'n Turbo Project
waarvoor is zn brandstof cath eigenlijk? je retour weer terug gooien?,
en nick (en niels) super vet project
chris
en nick (en niels) super vet project
chris
GSI 2.5 24v
Re: Nick z'n Turbo Project
Ja idd bigint iets te worden he. en idd ook wat kroeppoek Maarja heb al het originele plaatwerk liggen en dat gaat er volgend jaar ook in laat de hele gsi restaureren.gsipiloot schreef:sow nick nu begint t er pas echt vet uit te zien dat spruitstuk is echt vet!!
maarre ik zag wel kroepoek linksachter....
@ricco idd nog heel eventjes volhouden hihi
@chris De brandstof catch tank is voor dat ie geen luchtbelle opzuigt in bochten e.d. En voor de zekerheid gewoon dat er geen motor schade kan ontstaan. je kan het zien als een soort condensator tussen je audio systeem.
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Nick z'n Turbo Project
T ziet er allemaal superstrak uit zeg met name bij die catch tank viel me op dat er wel echt een vakman aan gelast heeft zeg echt nette lassen
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Turbo Project
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Re: Nick z'n Turbo Project
is machinaal gelast met een mensen hand is dat niet te doen zo strakAstrid_fahrer schreef:T ziet er allemaal superstrak uit zeg met name bij die catch tank viel me op dat er wel echt een vakman aan gelast heeft zeg echt nette lassen
zou zeker een mooie wezen maar wel tering duur
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Turbo Project
Nou helaas de afgelopen 2 dagen weinig opgeschoten, de hadden de verkeerde nippels en olieslangen bij de turbo geleverd. Stad en land afgekleppert om ze te vinden maar helaas, nu maar bij Garret besteld hopen dat ze er nog optijd zijn. Brandstof circuit is iig klaar, leidingen zijn geperst, alleen nog alles af monteren.
Zelf nippels gemaakt, waren ook niet te vinden zoals ik ze wou,
Radiateurbeugel, had ik dit maar eerder geweten origineel Opel Beugeltje...
Beugels gemaakt voor de intercooler, volgende week de slangen even bestellen
Brandstof catch tankje met de slangen
Zelf nippels gemaakt, waren ook niet te vinden zoals ik ze wou,
Radiateurbeugel, had ik dit maar eerder geweten origineel Opel Beugeltje...
Beugels gemaakt voor de intercooler, volgende week de slangen even bestellen
Brandstof catch tankje met de slangen
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nick z'n Turbo Project
Ziet er goed uit Nick!
Vandaag even een blik geworpen op je auto.
Vandaag even een blik geworpen op je auto.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Nick z'n Turbo Project
Hoe gaat de voorbumper er uit zien??
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Nick z'n Turbo Project
Blauw met een gele kentekenplaat?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Re: Nick z'n Turbo Project
Grapjas je snapt em wel
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
Re: Nick z'n Turbo Project
idd gewoon origineel hahah blauw met geel kentekenMatt schreef:Grapjas je snapt em wel
en niels ziet er weer super uit hopen dat de turbo slangen op tijd komen.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Nick z'n Turbo Project
Ik mis de beugels van de bumper ook, heb je die nog ergens liggen ?
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00