Hallo, ik ben Rubster
Hallo, ik ben Rubster
Hallo!
Ik ben Ruben (21 jaar), kom uit Winschoten en heb sinds ongeveer een jaar een Astra GSi 1.8 16V. Ik wist als sinds dat ik een (nog) klein(er) jongetje was, dat ik een Opel Astra GSi wilde, en dan het liefst natuurlijk een dikke twee-liter. Dit werd echter een beetje te duur qua verzekering etc, dus daar ben ik maar niet aan begonnen!
Ik was al wat langer op het forum aan het kijken en zo nu en dan wat informatie aan het zoeken, maar het moet toch ook maar eens tijd worden om me aan te melden. Dus ik ga zo nu en dan eens om hulp te vragen, en wellicht zelfs tips geven!
Uiteraard is zo'n topic waardeloos zonder foto's, dus bij deze:
Als het goed is moet dit voor bijvoorbeeld Erwin_dude een oude bekende zijn, ik heb hem vorig jaar van ik geloof jouw maat gekocht. Verder nog mensen die me iets meer kunnen vertellen over de historie van mijn auto?
Hoewel ik altijd erg zuinig ben op mijn auto heb ik helaas al een hoop gezeik gehad met deze bak. Direct de eerste maand dat ik hem had waren de dynamo én de waterpomp kapot. Meteen laten vervangen en nu plusminus een jaar zonder enige problemen kunnen rijden, echter in mei voor APK geweest en daar begon de ellende!
- Spruitstuk gescheurd (schijnt een probleem te zijn bij de c18xe motoren?)
- Katalysator + middendemper lek
- Dorpel links begint te rotten
- Remmerij achter aan vervanging toe (linker remklauw achter bleek niet te werken)
- Gebroken stoelframe-poot (was aan gelast?!)
- Gebroken veer links voor + achter
- Banden waren af
Bovenstaande zaken zijn inmiddels gelukkig verholpen. Het verrotte uitlaat gedeelte is inmiddels vervangen, de remschijven achter zijn vervangen en de remklauw werkt weer. Daarnaast is er een set verlagingsveren onder gekomen (20 mm rondom, erg netjes!) en zijn de banden vervangen. Op de sloop heb ik een stoelframe uit een oude Astra gesleuteld, en die weer netjes in mijn GSi gedrukt.
Het spruitstuk is inmiddels ook vervangen voor een RVS spaghetti spruitstuk, maar daarmee begon de volgende ellende!
Het blijkt dat bij het demonteren van het lekke spruitstuk dat er door de vorige eigenaar in de kop een gat is geboord, en draad is getabt. Daarbij is doorgeboord tot in het vloeistofkanaal, wat vervolg zeer vakkundig (AHUM!) is dicht gekit!
Met nu als resultaat dat de motor koelvloeistof lekt, en dus in en op de uitlaat pist.
De Astra staat nu bij een garage om te bezien wat er aan gedaan kan worden, maar ik ben bang dat ik op zoek kan naar een nieuwe kop (op zijn minst revisie)!
Verder ben ik van plan om wat kleine detail-dingetjes te veranderen, zoals:
- een GSi16V logo voor de voorbumper
- een originele luchtfilterbak (in plaats van de open luchtfilter)
- een middenconsole zonder gaten bij de versnellingspook (hobbybob autostyle spul)
- een wél werkende achterruitenwissermotor (leuk voor scrable!)
- een veerpootbrug
Zo, inmiddels een half uur verder, maar dan heb ik ook niets over het hoofd gezien. Bij deze mijn introductie!
Groeten,
Ruben
Ik ben Ruben (21 jaar), kom uit Winschoten en heb sinds ongeveer een jaar een Astra GSi 1.8 16V. Ik wist als sinds dat ik een (nog) klein(er) jongetje was, dat ik een Opel Astra GSi wilde, en dan het liefst natuurlijk een dikke twee-liter. Dit werd echter een beetje te duur qua verzekering etc, dus daar ben ik maar niet aan begonnen!
Ik was al wat langer op het forum aan het kijken en zo nu en dan wat informatie aan het zoeken, maar het moet toch ook maar eens tijd worden om me aan te melden. Dus ik ga zo nu en dan eens om hulp te vragen, en wellicht zelfs tips geven!
Uiteraard is zo'n topic waardeloos zonder foto's, dus bij deze:
Als het goed is moet dit voor bijvoorbeeld Erwin_dude een oude bekende zijn, ik heb hem vorig jaar van ik geloof jouw maat gekocht. Verder nog mensen die me iets meer kunnen vertellen over de historie van mijn auto?
Hoewel ik altijd erg zuinig ben op mijn auto heb ik helaas al een hoop gezeik gehad met deze bak. Direct de eerste maand dat ik hem had waren de dynamo én de waterpomp kapot. Meteen laten vervangen en nu plusminus een jaar zonder enige problemen kunnen rijden, echter in mei voor APK geweest en daar begon de ellende!
- Spruitstuk gescheurd (schijnt een probleem te zijn bij de c18xe motoren?)
- Katalysator + middendemper lek
- Dorpel links begint te rotten
- Remmerij achter aan vervanging toe (linker remklauw achter bleek niet te werken)
- Gebroken stoelframe-poot (was aan gelast?!)
- Gebroken veer links voor + achter
- Banden waren af
Bovenstaande zaken zijn inmiddels gelukkig verholpen. Het verrotte uitlaat gedeelte is inmiddels vervangen, de remschijven achter zijn vervangen en de remklauw werkt weer. Daarnaast is er een set verlagingsveren onder gekomen (20 mm rondom, erg netjes!) en zijn de banden vervangen. Op de sloop heb ik een stoelframe uit een oude Astra gesleuteld, en die weer netjes in mijn GSi gedrukt.
Het spruitstuk is inmiddels ook vervangen voor een RVS spaghetti spruitstuk, maar daarmee begon de volgende ellende!
Het blijkt dat bij het demonteren van het lekke spruitstuk dat er door de vorige eigenaar in de kop een gat is geboord, en draad is getabt. Daarbij is doorgeboord tot in het vloeistofkanaal, wat vervolg zeer vakkundig (AHUM!) is dicht gekit!
Met nu als resultaat dat de motor koelvloeistof lekt, en dus in en op de uitlaat pist.
De Astra staat nu bij een garage om te bezien wat er aan gedaan kan worden, maar ik ben bang dat ik op zoek kan naar een nieuwe kop (op zijn minst revisie)!
Verder ben ik van plan om wat kleine detail-dingetjes te veranderen, zoals:
- een GSi16V logo voor de voorbumper
- een originele luchtfilterbak (in plaats van de open luchtfilter)
- een middenconsole zonder gaten bij de versnellingspook (hobbybob autostyle spul)
- een wél werkende achterruitenwissermotor (leuk voor scrable!)
- een veerpootbrug
Zo, inmiddels een half uur verder, maar dan heb ik ook niets over het hoofd gezien. Bij deze mijn introductie!
Groeten,
Ruben
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Hallo, ik ben Rubster
welkom op het forum
wat een hoop elende heb jij met je auto zeg
maar als ik het zo lees komt het helemaal goed
en als je een kop van een c18xe zoekt
vraag het eens bij niels (rallyastra heet hij op het forum)
Die heeft heel veel onderdelen liggen
en anders heb ik nog wel een komplete c20xe liggen om er in te leggen
wat een hoop elende heb jij met je auto zeg
maar als ik het zo lees komt het helemaal goed
en als je een kop van een c18xe zoekt
vraag het eens bij niels (rallyastra heet hij op het forum)
Die heeft heel veel onderdelen liggen
en anders heb ik nog wel een komplete c20xe liggen om er in te leggen
Re: Hallo, ik ben Rubster
Hey
Welkom
Wat een elende ! maar zo als je ziet wordt je al geholpen dus komt het allemaal goed !
welkom
Welkom
Wat een elende ! maar zo als je ziet wordt je al geholpen dus komt het allemaal goed !
welkom
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
Re: Hallo, ik ben Rubster
Hey bedankt! Ja inderdaad al redelijk wat probleempjes gehad met deze bak, maar ook echt een hoop plezier! Dat maakt een hoop goed. 'T is nog even afwachten, hij staat inmiddels een week bij de garage en ze moeten er nog steeds naar kijken. Als het echt te lang gaat duren breng ik hem wel ergens anders heen.
@Raymond: Bedankt voor de tip! Wellicht dat ik contact opneem met niels mocht toch onderdelen nodig hebben voor mijn c18xe! Met die c20xe van jou wordt het wel een heel duur projectje denk ik (maar wel vet)!
Groeten!
@Raymond: Bedankt voor de tip! Wellicht dat ik contact opneem met niels mocht toch onderdelen nodig hebben voor mijn c18xe! Met die c20xe van jou wordt het wel een heel duur projectje denk ik (maar wel vet)!
Groeten!
Laatst gewijzigd door Rubster op 22 jun 2009 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Hallo, ik ben Rubster
Welkom hier en wat een goeie introductie zeg. Netjes. Heel verhaal, foto's. Helemaal compleet
Mooi dat je al het achterstallig onderhoud aan het doen bent, heb je er strax superveel plezier van. Dan weet je precies wat je hebt en wil je hem al helemaal niet meer wegdoen
Redbill heeft misschien nog wel wat info over je auto als hij in de database staat.
Mooi dat je al het achterstallig onderhoud aan het doen bent, heb je er strax superveel plezier van. Dan weet je precies wat je hebt en wil je hem al helemaal niet meer wegdoen
Redbill heeft misschien nog wel wat info over je auto als hij in de database staat.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Hallo, ik ben Rubster
Welkom!!!! Heel veel plezier hier op het forum! Mensen kunnen een voorbeeld aan je nemen, zoals je je hier voorstelt!
- Als ik het zo lees is de meeste ellende die jij opnoemt gewoon achterstallig onderhoud, en kun je dus niet echt ellende noemen, maar het risico wat je loopt bij het kopen van een oudere auto.
- Spruitstuk is inderdaad een kwaal van de C18XE
- Dat van die lekke kop dat is inderdaad WEL erg zuur! Wat stom zeg dat de vorige eigenaar (of zijn garage) zo'n stomme fout maakt.
Succes in ieder geval met alles, en je mag er vanuit gaan dat je hier met zoveel mogelijk zaken geholpen wordt!
- Als ik het zo lees is de meeste ellende die jij opnoemt gewoon achterstallig onderhoud, en kun je dus niet echt ellende noemen, maar het risico wat je loopt bij het kopen van een oudere auto.
- Spruitstuk is inderdaad een kwaal van de C18XE
- Dat van die lekke kop dat is inderdaad WEL erg zuur! Wat stom zeg dat de vorige eigenaar (of zijn garage) zo'n stomme fout maakt.
Succes in ieder geval met alles, en je mag er vanuit gaan dat je hier met zoveel mogelijk zaken geholpen wordt!
Die heb ik nog wel liggen voor je!Rubster schreef:- een wél werkende achterruitenwissermotor (leuk voor scrable!)
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Hallo, ik ben Rubster
Supercool en bedankt voor het warme welkom (allen)!RedBill schreef:Welkom!!!! Heel veel plezier hier op het forum! Mensen kunnen een voorbeeld aan je nemen, zoals je je hier voorstelt!
- Als ik het zo lees is de meeste ellende die jij opnoemt gewoon achterstallig onderhoud, en kun je dus niet echt ellende noemen, maar het risico wat je loopt bij het kopen van een oudere auto.
- Spruitstuk is inderdaad een kwaal van de C18XE
- Dat van die lekke kop dat is inderdaad WEL erg zuur! Wat stom zeg dat de vorige eigenaar (of zijn garage) zo'n stomme fout maakt.
Succes in ieder geval met alles, en je mag er vanuit gaan dat je hier met zoveel mogelijk zaken geholpen wordt!
Die heb ik nog wel liggen voor je!Rubster schreef:- een wél werkende achterruitenwissermotor (leuk voor scrable!)
Ja het is inderdaad risico met zo'n oude auto. Hoorde laatst de kreet: Van boven bont, van onder stront. Dat geldt wel aardig in dit geval! Ach dat spruitstuk zit ik ook niet echt mee, is tenslotte een mooi excuus om er zo'n spaghetti slang aan te hangen!
De kop is inderdaad een beetje jammer, maar goed; ik heb er wel wat voor over om mijn auto terug te krijgen in superstaat!
In die ruitenwissermotor ben ik zekers geinteresseerd, laat anders even weten (via pm?) wat je er voor wilt hebben!
Groeten!
- LeonW
- forum-gebruiker
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 16 mar 2009 10:23
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Hallo, ik ben Rubster
Welkom!
Gelijk helemaal goed met foto's en zo , super!
Volgens mij gaat het verder ook wel goedkomen met je Astra als ik het zo lees
Gelijk helemaal goed met foto's en zo , super!
Volgens mij gaat het verder ook wel goedkomen met je Astra als ik het zo lees
Re: Hallo, ik ben Rubster
welkom op agc,
veel lees en post plezier.
mooie originele astra zeg. ben er zuinig op
veel lees en post plezier.
mooie originele astra zeg. ben er zuinig op
Re: Hallo, ik ben Rubster
Welkom bij AGC !!
Re: Hallo, ik ben Rubster
Hey Welkom, zeer mooie originele Astra man hou hem netjes
Suc6
Suc6
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Hallo, ik ben Rubster
Welkom op het forum hier !
En overweeg ook eens om lid te worden van de club !
En er bestaat ook een gezegde "Na regen, komt zonneschijn !"
En overweeg ook eens om lid te worden van de club !
En er bestaat ook een gezegde "Na regen, komt zonneschijn !"
Re: Hallo, ik ben Rubster
Nette bak, en mooie simpele plannen.
En vergis je niet, een C18XE loopt stiekem best hard.
En vergis je niet, een C18XE loopt stiekem best hard.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Hallo, ik ben Rubster
oh oh ... dacht dat ut apparaat al op een sloop stond ergens
haha
vaag van die remmerij was allemaal nieuw erop gekomen toen..
dorpel rot? ding was best hard nog.. hoe is het met de staat van de zijschermen?
groningen woonde je toch?
zal de oude eigenaar is op de hoogte stellen hahaa
haha
vaag van die remmerij was allemaal nieuw erop gekomen toen..
dorpel rot? ding was best hard nog.. hoe is het met de staat van de zijschermen?
groningen woonde je toch?
zal de oude eigenaar is op de hoogte stellen hahaa
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: Hallo, ik ben Rubster
Welkom! Veel plezier op dit forum!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: Hallo, ik ben Rubster
Tja, hij had inmiddels prima op de sloop gepast met al die gebreken denk ik.Erwin_dude schreef:oh oh ... dacht dat ut apparaat al op een sloop stond ergens
haha
vaag van die remmerij was allemaal nieuw erop gekomen toen..
dorpel rot? ding was best hard nog.. hoe is het met de staat van de zijschermen?
groningen woonde je toch?
zal de oude eigenaar is op de hoogte stellen hahaa
De carosserie is ook hard hoor, alleen de linkerdorpel heeft laswerk nodig. Zijschermen en tankdop zijn verder ook nog prima. Zoals ik al zei ziet hij er van buiten nog prima uit, maar er komen nu wat verborgen gebreken aan het licht..
Ja woon in Winschoten inderdaad
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Hallo, ik ben Rubster
Een gsi met harde buitenkant hoort nooit op de sloop !
Aanhouder wint !
Aanhouder wint !
Re: Hallo, ik ben Rubster
Zo, vandaag eerst maar eens goede zaken gedaan. Er is een veerpootbrug onderweg (ongeveer een week op wachten!) en een originele luchtfilterbak.
Daarnaast heb ik even naar de Opel Dealer in Winschoten gebeld voor een 16v logo, en die hadden ze gewoon op voorraad! Dus even opgehaald, prijs: 15 euro. Die komt er op zo snel als ik mijn auto weer heb!
Daarnaast heb ik even naar de Opel Dealer in Winschoten gebeld voor een 16v logo, en die hadden ze gewoon op voorraad! Dus even opgehaald, prijs: 15 euro. Die komt er op zo snel als ik mijn auto weer heb!
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Hallo, ik ben Rubster
Zoals ik al zei ziet hij er van buiten nog prima uit, maar er komen nu wat verborgen gebreken aan het licht..
ja heeft klein ongelukje gehad...
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: Hallo, ik ben Rubster
Om heel eerlijk te zijn denk ik dat hij wel een iets groter ongelukje heeft gehad. Had bij het zien van die auto al het vermoeden dat er een andere bumper op is gekomen.Erwin_dude schreef:Zoals ik al zei ziet hij er van buiten nog prima uit, maar er komen nu wat verborgen gebreken aan het licht..
ja heeft klein ongelukje gehad...
En door dat ongelukje staat de linkerdeur er ook niet helemaal recht in.
Is ook allemaal niet meer zo'n probleem, maar vind het toch niet helemaal netjes van je maat dat hij daar niet eerlijk over is geweest.
Re: Hallo, ik ben Rubster
welkom.....
en ik hoop dat naar deze gebreken de prijs ook was?!
vies smakie altijd van dit soort fratsen...vooral als het om veiligheid gaat....
kzou toch even kijken of het rendabel is wat je erin wilt steken en misschien stiekum derest van de aangeboden gsies in de gaten houden!!
succes ermee ennuh had je geen verstand van autos dan krijgie het wel met deze knapperds!!
gr,
RIES
en ik hoop dat naar deze gebreken de prijs ook was?!
vies smakie altijd van dit soort fratsen...vooral als het om veiligheid gaat....
kzou toch even kijken of het rendabel is wat je erin wilt steken en misschien stiekum derest van de aangeboden gsies in de gaten houden!!
succes ermee ennuh had je geen verstand van autos dan krijgie het wel met deze knapperds!!
gr,
RIES
hou jij de inboedel maar!!..... ik neem de astra!