raakt verslaafd aan astra gsi 16v
raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Hoi mijn naam is gerrit ben 24 jaar kom uit omgeving rotterdam en was altijd een liefhebber van achterwiel aangedreven auto,s nog steeds wel.
Maar wou toch iets anders proberen dus heb ik mn 325i laats verkocht want wou eigenlijk ook altijd wel nog een keer een astra gsi 16v en daar een project van maken.
En dus heb ik dat maar gedaan en het bevalt me eigenlijk wel ben nu verplan om mijn c20xe motor als nieuw te maken en te tunen tot +- 240pk.
Maar dat zal nog wel even duren alles op zn tijd ik heb hier al vast een paar foto,s van mn astra 16v
grtjes gerrit
Maar wou toch iets anders proberen dus heb ik mn 325i laats verkocht want wou eigenlijk ook altijd wel nog een keer een astra gsi 16v en daar een project van maken.
En dus heb ik dat maar gedaan en het bevalt me eigenlijk wel ben nu verplan om mijn c20xe motor als nieuw te maken en te tunen tot +- 240pk.
Maar dat zal nog wel even duren alles op zn tijd ik heb hier al vast een paar foto,s van mn astra 16v
grtjes gerrit
Laatst gewijzigd door C20xe op 22 jun 2009 22:24, 4 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Welkom hier
maar ik zie nog geen foto's
En een C20XE tuning tot 240 pk? Ben benieuwd hoe je dat wilt bereiken eigenlijk. Dat doe je niet zomaar namelijk. Als het al mogelijk is???
maar ik zie nog geen foto's
En een C20XE tuning tot 240 pk? Ben benieuwd hoe je dat wilt bereiken eigenlijk. Dat doe je niet zomaar namelijk. Als het al mogelijk is???
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
welkom hier
maar die fotos zie ik even niet :lol
te groot voor mijn scherm denk ik :
maar die fotos zie ik even niet :lol
te groot voor mijn scherm denk ik :
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
nu zijn de foto,s er wel en ik heb al een kadett 2.0 16v met 266 pk gezien dus moet ongeveer 240 pk ook wel lukken.
Maar makkelijk zal het zeker niet gaan en zal er ook veel aan moeten gebeuren maar net wat ik al zei alles op zn tijd.
Maar makkelijk zal het zeker niet gaan en zal er ook veel aan moeten gebeuren maar net wat ik al zei alles op zn tijd.
Laatst gewijzigd door C20xe op 20 jun 2009 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Leuke auto
Lijkt op die van mij
Suc6 met je project
Lijkt op die van mij
Suc6 met je project
Dream As If You Life 4 Ever , Life As If You Die ToDay !
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
welkom hier
maar je moet even langs de RDW om hem om te keuren
want op kenteken heb je een c18xe en er zit als ik zo zie zit er nu een c20xe in
kosten zijn niet zo hoog daar voor
want als je nu wat krijgt (ongeluk of politiecontrole ) dan hang je
maar je moet even langs de RDW om hem om te keuren
want op kenteken heb je een c18xe en er zit als ik zo zie zit er nu een c20xe in
kosten zijn niet zo hoog daar voor
want als je nu wat krijgt (ongeluk of politiecontrole ) dan hang je
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Hey welkom
240pk uit een c20xe mwah gaat erg lastig worden denk ik zo. i.i.g suc6 ben zeer benieuwd
240pk uit een c20xe mwah gaat erg lastig worden denk ik zo. i.i.g suc6 ben zeer benieuwd
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
welkom hiero, veel plezier
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Welkom
Ohw ja???
Nick(GSI) schreef: 240pk uit een c20xe mwah gaat erg lastig worden denk ik zo. i.i.g suc6 ben zeer benieuwd
Ohw ja???
Zwei Liter Kraft ja
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Welkom hier !
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
SBD in Groot Brittanië heeft de C20XE tot 290 Pk weten te tunen.Nick(GSI) schreef: 240pk uit een c20xe mwah gaat erg lastig worden denk ik zo. i.i.g suc6 ben zeer benieuwd
Dat soort getallen kost je dan ook wel rond de 15.000 euro.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
- chris1508
- forum-gebruiker
- Berichten: 718
- Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
- Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
welkom hier,
wil je geen leer dan neem ik die bestuurders stoel heel graag van je over
wil je geen leer dan neem ik die bestuurders stoel heel graag van je over
GSI 2.5 24v
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Dankje wel allemaal en ja ik moet ook nog wel even langs de rdw maar bedankt voor de reacties.
En 220pk zou ik ook al tevreden mee zijn maar niet minder en dat moet zeker te halen zijn voor mij.
En die stoelen gaan niet weg voor leren stoelen want dat vind ik niks voor in de zomer ik heb liever deze stoelen die er nu in zitten.
Maar jullie gaan me zeker nog wel tegen komen op het forum Grtjes gerrit
En 220pk zou ik ook al tevreden mee zijn maar niet minder en dat moet zeker te halen zijn voor mij.
En die stoelen gaan niet weg voor leren stoelen want dat vind ik niks voor in de zomer ik heb liever deze stoelen die er nu in zitten.
Maar jullie gaan me zeker nog wel tegen komen op het forum Grtjes gerrit
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Waar zat je aante denken dan om 220 pk te halen??
Zwei Liter Kraft ja
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
170 pk gaattie nooit halen.
Hou hem maar zoalssie is, en doe der voorzichtig mee. Heb je een brute wagen. Laatste rally homologatie Opel.
Hou hem maar zoalssie is, en doe der voorzichtig mee. Heb je een brute wagen. Laatste rally homologatie Opel.
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Nee want had hier voor een e30 325i met 225 pk dus nu vind ik me gsi te langzaam
Dus wat in me planning staat is een volledig getunde blok met coscast kop kopen
trottle bodies erop en vanaf uitlaatspuitstuk tot einddemper groep a uitlaat eronder
een aangepaste chip erin lichter vliegwiel.
En nu heb ik het natuurlijk niet over andere nokkenas en zuigers enz want dat wil ik compleet kopen.
En dan zie ik wel hoe ver ik kom
maar het lijkt me dan wel heel stug dat ik niet bij die 220 pk komt en 170 pk niet halen dat lijkt me dan wel dat je niet echt veel aan je auto doet.
Want als je een andere chip uitlaat en nokkenas dan moet je al ongeveer op 170 zitten want denk niet dat je 5 pk erbij krijgt met die aanpassingen.
Maar ik zie mijn gsi gewoon als een leuke hobby en niet als een race auto die zeker 240 pk moet halen maar ik ga er wel zoveel mogenlijk proberen uit te halen.
Want omdat ik snellere autos bent gewend maar dit wel een heel leuk model vind dus zou het ook leuk zijn als ik +- 220 pk eruit krijg.
En mocht dat op 1 of andere manier echt niet lukken wat ik zeker weet van niet maar vooruit dan doe ik er een c20let in.
Maar ik zou het leuker vinden als ik dat antal pk,s eruit krijg met mn eigen motor dus dat ga ik eerst proberen maar heb er geen haast bij het moet natuurlijk wel een hobby blijven
Dus wat in me planning staat is een volledig getunde blok met coscast kop kopen
trottle bodies erop en vanaf uitlaatspuitstuk tot einddemper groep a uitlaat eronder
een aangepaste chip erin lichter vliegwiel.
En nu heb ik het natuurlijk niet over andere nokkenas en zuigers enz want dat wil ik compleet kopen.
En dan zie ik wel hoe ver ik kom
maar het lijkt me dan wel heel stug dat ik niet bij die 220 pk komt en 170 pk niet halen dat lijkt me dan wel dat je niet echt veel aan je auto doet.
Want als je een andere chip uitlaat en nokkenas dan moet je al ongeveer op 170 zitten want denk niet dat je 5 pk erbij krijgt met die aanpassingen.
Maar ik zie mijn gsi gewoon als een leuke hobby en niet als een race auto die zeker 240 pk moet halen maar ik ga er wel zoveel mogenlijk proberen uit te halen.
Want omdat ik snellere autos bent gewend maar dit wel een heel leuk model vind dus zou het ook leuk zijn als ik +- 220 pk eruit krijg.
En mocht dat op 1 of andere manier echt niet lukken wat ik zeker weet van niet maar vooruit dan doe ik er een c20let in.
Maar ik zou het leuker vinden als ik dat antal pk,s eruit krijg met mn eigen motor dus dat ga ik eerst proberen maar heb er geen haast bij het moet natuurlijk wel een hobby blijven
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
strakke gsi en chuck had toch 210pk in zn c20xe??
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Verstelbare nokkenas poulies er ook maar even bij dan??
Zwei Liter Kraft ja
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Kan prima hoor, laat ze maar kletsen hier. Gewoon een zo oud mogelijk blok nemen (hoe meer KM's gelopen, hoe minder interne weerstand in het materiaal van het onderblok). Honen, lichte gesmede zuigers en drijfstangen er in. Alles keurig met nieuwe ARP bouten vast. Hele krukas uitwegen. Cilinderkop uitliteren / flowen / blueprinten met je ITB's en uitlaatspruitstuk. Nokkenassen er in met een fikse duratie en sterkere klepveren. Motronic er af, DTA er op.
Ben je wel 15k lichter en had je ook een perfecte M3 met 321 pk kunnen kopen maar das bijzaak..
Ben je wel 15k lichter en had je ook een perfecte M3 met 321 pk kunnen kopen maar das bijzaak..
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: raakt verslaafd aan astra gsi 16v
Tim82 schreef:Kan prima hoor, laat ze maar kletsen hier. Gewoon een zo oud mogelijk blok nemen (hoe meer KM's gelopen, hoe minder interne weerstand in het materiaal van het onderblok). Honen, lichte gesmede zuigers en drijfstangen er in. Alles keurig met nieuwe ARP bouten vast. Hele krukas uitwegen. Cilinderkop uitliteren / flowen / blueprinten met je ITB's en uitlaatspruitstuk. Nokkenassen er in met een fikse duratie en sterkere klepveren. Motronic er af, DTA er op.
Precies moet kunnen alleen makkelijk zal het ook niet wezen maar daar is het een hobby voor
Anders kan ik net zo goed een oude toyota supra halen met een turbo erop daar haal je heel snel veel vermogen uit.
Maar dat is geen kunst lijkt mij juist gaaf om uit een astra gsi 16v minimaal 220 pk te halen en ik weet dat het mogenlijk is dus ga ik er gewoon voor