CV aansluiten deel II

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

CV aansluiten deel II

Bericht door Astrid_fahrer »

Hey ik had al eerder een topic geopend en na een goed uitleg van laagvlieger wist ik bijna zeker dat t goed zou komen maar na veel met t aansluiten bezig te zijn geweest kom ik er nog steeds niet uit :(

ik heb dus de volgende draden in mn originele kabelboom voor de cv:

1 X zwart / geel
1 x zwart / rood
1 x rood
1 x bruin
2 x (bij elkaar in) geel / rood
2 x (bij elkaar in) rood / bruin
1 x zwart
2 x (bij elkaar in) wit / bruin

en de volgende 2 foto's laten zien wat ik in mn nieuwe CV set heb zitten

Afbeelding

Ik weet dus al dat de voeding op de zwarte en rode moet en dat de kofferbak en de knipperlichten niet hoeven.

Dit is de foto van de verschillende manieren van aansluiten.

Afbeelding

Laagvlieger zei dus dat zwart/geel van mn kabelboom openen is en zwart/rood dicht en dat het systeem negatief gestuurd is dus ga ik ervan uit dat ik dus F2 moet hebben (negative trigger) in dit voorbeeld zie je dan dus welke draden van F1 ik moet pakken. Dus zou ik zeggen zwart/geel is open dus deze moet op white/black aansluiten en zwart rood is dicht dus die moet op wit dan klaar alleen deze combinatie werkt dus tot mijn verbazing niet en andersom ook niet. ook heb ik yellow/black en yellow beide aan de aarde (bruin) dus geschakeld maar ook dan gebeurde er niks. :(

Dus lang verhaal k hoop dat t goed te begrijpen is...
Maar ik hoop dus dat iemand hier meer verstand heeft als ik en me kan vertellen wat ik fout doe...

Alvast bedankt dus 8)
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

dan heb je het wel goed aangesloten.
Heb je de tijd ook ingesteld: 0,5 of 3,5 sec?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Ik heb de tijd ingesteld op 3,5 sec omdat de deuren zijn voorzien van pneumatische pompjes toch?

Dus als ik zoals F2(negative trigger) heb aangesloten dan moet het goed zijn neem ik aan? Moeten yellow/black en yellow ook op de aarde aangesloten worden dan?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Zet hem op 0,5 sec. Opel heeft nooit pneumatic lock gehad. Das voor bepaalde VW's dacht ik.

Geel en geel zwart moeten idd naar massa.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Owh dan ben ik dus lekker handig bezig geweest maar zal idd zo snel mogelijk alles aan sluiten met 0.5 sec dan zal ie t onderhand wel moeten doen. Ik heb al een keer een Cv kiekert kastje kapot gehad dus kan ik alles mooi aan de connector van deze solderen en inpluggen op mn kabelboom.

In ieder geval ontzettend bedankt en mocht ie wel of niet werken dat zal ik hier zo snel mogelijk neerzetten :wink:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ok suc6 ermee.

Maare dit ding werkt NAAST je kiekert hoor. Zonder kiekert werkt hij niet.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Owh dus het is niet t geval dat mn kiekert kastje wat ik aan de kabelboom plug vervangen wordt door mn cv kast?

Waar moet ik extra kastje aansluiten dan? gewoon verbinden met de draden voor de connector van de kabelboom en het kiekert kastje ofzo?
Dus met andere woorden de bedrading wordt afgetapt voor het de connector bereikt??
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

ja, kiekert laten zitten, draden aftakken naar je module toe.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Nou ben dus net eens geconcentreerd aan de gang geweest weer met de bedrading...

Dus ik heb de draden van mn nieuwe CV kastje aangesloten op de draden die naar de connector lopen die op zijn beurt in mijn originele CV kastje zit geklikt (kiekert dus).

Vervolgens dus mn zwarte en zwart/gele en geel aangesloten op de bruin van mijn originele kabelboom die dus voor de massa van het geheel zorgen.

Hierna dus mijn zwart / wit (open) aangesloten op de zwart / geel (is origineel open)

Dan dus mijn wit op de zwart / rood (is beide dus dicht).

En tot slot dus de rode draad aan de rode draad van de voeding.

En na dit alles werkt het dus om de een of andere reden nog steeds niet helaas :( ik heb de timing op 0.5 sec staan en het kastje krijgt stroom aangezien ik deze hoor schakelen wanneer ik de afstandsbediening bedien. Verder heb ik de geel/zwart en geel nog aan de rode gekoppeld voor de zeker heid maar ook dan niks.

Dus ik weet dat ik nogal een hoop vraag maar iemand nog een oplossing wellicht? aangezien ik nog steeds een aantal draden overhoud van mijn originele kabelboom.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

je houd draden over op je origineel, dat klopt.

maak eens een foto van je kiekert + bedrading.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

ok deze foto's zijn niet allemaal even duidelijk helaas. het kan wel kloppen dat het kiekert nummer niet overeen komt met andere astra gsi's aangezien deze al een keer overleden is en vervangen is door deze.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maar ja ik ben geen elektrotechneut maar ook niet a technisch maar ik blijf me alleen dus afvragen waar die andere draden voor zijn. ben dr wel achtergekomen dat de zwarte van mn originele kabelboom ook een aarde is. verder bied de vraagbaak ook niet even veel hulp aangezien niet alles overeenkomt zoals ik het heb.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

zwart kan NOOIT een massa zijn. Dan heb je daar du sal een probleem zitten. Zwart is bij opel altijd contact.
maar werkt het wel zo zonder die afstandsbediening aangesloten?
En die scotchlockies mogen niet in electronicabedrading. Geven teveel storing. Moet je solderen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

De originele CV werkt idd de hele tijd wel zonder en met de afstandsbediening aangesloten. Verder zal ik de draden idd gaan solderen zodra ik de winnende combinatie heb gevonden maar dit was een oplossing om het snel te kunnen aansluiten en testen.

Ik heb gister mijn vraagbaak nog eens goed doorgekeken en voor zover ik kan zien heeft geel / rood en bruin / rood er toch wel iets mee te maken neem ik aan. Ik zal binnenkort wel eens kijken hoe dit nou precies in zijn werk gaat.

En anders doen blijven we het open en dicht doen wel met de sleutel doen maar :twisted: :D
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

wat jij moet doen is even met een proeflampje (lampje, geen ledje of multimeter) de ene kant op de zwart/geel en de andere kant van j elampje tegen de massa drukken. Op dat moment zal je CV open of dicht moeten gaan. Doe dat ook met zwart/rood.
Als dat NIET werkt is er wat mis met je Kiekert of bedrading.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Ok dat zal ik zeker eens doen als dat gegarandeerd mij aan kan geven of alles juist werkt.

Maar wat voor een lamp kan ik tegen die beide draden aanhouden? is een lampje van 12v van bv de hemel of het dashboardkastje goed? ik neem aan dat dit moet gebeuren als de kiekert ook zit aagesloten.

Of is het makkelijk beide draden een stukje omhulsel eraf te strippen en daar de lamp tegenaan te houden?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

binneverlichtinglampje is ook okee.
Kiekert moet aangesloten zijn.
Lampje mag je ook vervangen door en zekering van 1 ampere.
Dat lampje is puur soort beveliging dat mocht je kortlsuiting maken dat je kiekert niet wegfikt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

Beter laat dan nooit heb ik eindelijk eens uitgevogeld hoe de CV nou wel correct aangesloten moest worden. Eigenlijk kon t ook niet simpeler achteraf gezien want in plaats van de zwart gele en zwart rode draad voor het openen en sluiten van de CV waren juist de bruin witte en bruin rode draad voor het openen en sluiten! :roll:

Dus bruin wit is open en bruin rood dicht en deze nemen dus inderdaad zoals laagvlieger al zei standaard de kopperklep en tankdop dus mee.

Dus uitendelijk om het totaal te laten werken is:

rood op rood
zwart op bruin
geel op bruin/ rood
geel/ zwart op bruin/wit
wit en wit/zwart beide ook op de bruine draad

dus bij deze heb ik t eindelijk werkend (achteraf dus erg simpel waar ik dus gewoon heb loten kloten) en nu moet ik het geheel alleen nog insolderen maar das gewoon een kwestie van accu eraf en nauwkeurig te werk gaan met soldeertin met een laag smeltpunt.

In ieder geval bedankt laagvlieger voor de vele hulp! :wink:
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Sin
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 721
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:14
Contacteer:

Bericht door Sin »

mooi dat t uiteindelijk werkt en uitgevogeld is
W201 fan boy o_0
Gebruikersavatar
Astrid_fahrer
forum-gebruiker
Berichten: 1336
Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
Locatie: Elst (Gld)

Bericht door Astrid_fahrer »

ja gelukkig wel maar achteraf gezien als ik mn vraagbaak wat beter bestudeerd had had ik de hele vraag nooit hoeven stellen :oops:

weet iemand overigens hoe ik mijn noodknipperlichtschakelaar (tussen de centrale ventilatieroostertjes) kan demonteren?
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

simpel, even schroevedraaier eronder zetten. Dan wip je zo het doppie eraf.
Dan zie je de kale schakelaar zitten. Aan de bovenkant zit een lipje, deze omlaag drukken en tegelijk met tangetje ofzo de schakelaar eruit trekken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
vauxy
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2009 12:42

Re:

Bericht door vauxy »

Astrid_fahrer schreef:Beter laat dan nooit heb ik eindelijk eens uitgevogeld hoe de CV nou wel correct aangesloten moest worden. Eigenlijk kon t ook niet simpeler achteraf gezien want in plaats van de zwart gele en zwart rode draad voor het openen en sluiten van de CV waren juist de bruin witte en bruin rode draad voor het openen en sluiten! :roll:

Dus bruin wit is open en bruin rood dicht en deze nemen dus inderdaad zoals laagvlieger al zei standaard de kopperklep en tankdop dus mee.

Dus uitendelijk om het totaal te laten werken is:

rood op rood
zwart op bruin
geel op bruin/ rood
geel/ zwart op bruin/wit
wit en wit/zwart beide ook op de bruine draad

dus bij deze heb ik t eindelijk werkend (achteraf dus erg simpel waar ik dus gewoon heb loten kloten) en nu moet ik het geheel alleen nog insolderen maar das gewoon een kwestie van accu eraf en nauwkeurig te werk gaan met soldeertin met een laag smeltpunt.

In ieder geval bedankt laagvlieger voor de vele hulp! :wink:
Ik zit zelf ook met dit probleem.. en kwam via google bij julie uit :P

Maar moet je dan niet ;
(module) Orange niet gebruiken
(module) Wit op bruin/rood (=dicht) (cv bedrading )
(module) Geel Massa
(module) Zwart/oranje niet gebruiken
(module) Zwart/wit op Bruin/wit (=open) (cv bedrading)
(module) Zwart/geel Massa

Toch????? of heb ik het verkeerd??
Plz HELP want ik zie door de draden de kabelboom niet meer!!
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: CV aansluiten deel II

Bericht door Laagvlieger »

wat voor een auto gaat het om?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
vauxy
forum-gebruiker
Berichten: 14
Lid geworden op: 09 jun 2009 12:42

Re: CV aansluiten deel II

Bericht door vauxy »

Ook een astra G (coupe)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: CV aansluiten deel II

Bericht door Laagvlieger »

Het gaat hier om een Astra-F.

Maar een Astra G heeft al afstandsbediening....dus waarom zou je zo'n setje in willen bouwen?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie