ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
- jeroentjj 1.8xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 jan 2009 19:49
- Locatie: deventer
ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
hallo
mijn vriendin heeft sinds gister een astra g een 1.6 16v
met 95.000 km tis een zilvere
mvg jeroen
mijn vriendin heeft sinds gister een astra g een 1.6 16v
met 95.000 km tis een zilvere
mvg jeroen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Das mooi.
Maar we willen wel foto's zien !
Maar we willen wel foto's zien !
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Ja jeroentjj, foto's zijn eigenlijk een verplichting!!:mrgreen:
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
FOTO'S
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- jeroentjj 1.8xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 jan 2009 19:49
- Locatie: deventer
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
komt goed ze krijgt hem over 2 weken
dan komen der foto's:D
weet iemand ook wat de kwaaltjes zijn van de moter tis
een x16xel
gr jeroen
dan komen der foto's:D
weet iemand ook wat de kwaaltjes zijn van de moter tis
een x16xel
gr jeroen
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
egr-klep
koppakking
olieverbruik
kunnen voorkomen bij dit type motor
koppakking
olieverbruik
kunnen voorkomen bij dit type motor
- Spicy-McHaggis
- forum-gebruiker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 jun 2009 20:53
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Bart(astra) schreef:egr-klep
koppakking
olieverbruik
kunnen voorkomen bij dit type motor
Oilieverbruik inderdaad dit kan voorkomen worden door een goed olie te gebruiken ie. Castrol Magnatec(als die verkrijgbaar is in Nederland)
als zn heeft stuur um voor een goed dienst dat alles goed is, anders zijn die 1.6 motors wel sterk voor een kleine motor!
Als ze de astra heeft,laat hem dan een grote beurt geven, zodat alles gecontroleerd is. Verder zijn de 1.6 motoren wel sterk voor een kleine motor.
- Opel_Astr@
- forum-gebruiker
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 31 mei 2009 18:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Of castrol EDGE is wel beter maar wel duurder
Ikzelf rijd in mn x16xel op Castrol Edge 5W30
Van castrol:
Astra G 1.6 16V
Motor X16XEL Smeermiddel inhoud blok 3,25 liter
Gebruik: Normaal
Service intervallen:
Ververs 15000 km / 12 maanden
Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 5W-30
Castrol EDGE Sport 0W-40
Castrol Magnatec 5W-40 C3
Kroon Oil adviseerd dezelfde viscositeit olie.
Ikzelf rijd in mn x16xel op Castrol Edge 5W30
Van castrol:
Astra G 1.6 16V
Motor X16XEL Smeermiddel inhoud blok 3,25 liter
Gebruik: Normaal
Service intervallen:
Ververs 15000 km / 12 maanden
Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 5W-30
Castrol EDGE Sport 0W-40
Castrol Magnatec 5W-40 C3
Kroon Oil adviseerd dezelfde viscositeit olie.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Die olie is te dunOpel_Astr@ schreef:Of castrol EDGE is wel beter maar wel duurder
Ikzelf rijd in mn x16xel op Castrol Edge 5W30
Van castrol:
Astra G 1.6 16V
Motor X16XEL Smeermiddel inhoud blok 3,25 liter
Gebruik: Normaal
Service intervallen:
Ververs 15000 km / 12 maanden
Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 5W-30
Castrol EDGE Sport 0W-40
Castrol Magnatec 5W-40 C3
Kroon Oil adviseerd dezelfde viscositeit olie.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Absoluut. Gewoon op 10W40 halfsyntheet houden.
5W30 en die andere zooi is gewoon te dun.
Ik zie de ellende ervan dagelijks.
5W30 en die andere zooi is gewoon te dun.
Ik zie de ellende ervan dagelijks.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Opel_Astr@
- forum-gebruiker
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 31 mei 2009 18:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
De meningen zijn op internet en bij de dealers/specialisten nogal verschillend welke olie je moet gebruiken.
Maar als de astra G vanaf bouwjaar 2001 is zit hier standaard al 5w30 vol syntheet in (spreek me tegen als dat niet zo is)
Kijk anders gewoon in het boekje bij de auto.
Als je veel en langdurig in hoge toeren rijd kan 5w30 idd te snel te warm worden maar dan moet je toch flink lang doortrappen aangezien je geen bult aan motorvermogen hebt.
Reed eerder ook op 10W40 en nu dus al een beste tijd op 5W30 en merk niet echt verschil in de olietemperatuur (wordt niet te hoog bij trappen)
Als je het zekere voor het zekere wil nemen en je dus de auto langdurig op zn staart trapt (lijkt me stug en zonde van je motor) zou ik 10w40 of 10w60 nemen.
Laatste getal staat voor viscositeit wanneer de olie warm is en hoe hoger dat getal hoe minder snel de olie aan zijn ver(schaling)brandingstemperatuur zit.
Maar als de astra G vanaf bouwjaar 2001 is zit hier standaard al 5w30 vol syntheet in (spreek me tegen als dat niet zo is)
Kijk anders gewoon in het boekje bij de auto.
Als je veel en langdurig in hoge toeren rijd kan 5w30 idd te snel te warm worden maar dan moet je toch flink lang doortrappen aangezien je geen bult aan motorvermogen hebt.
Reed eerder ook op 10W40 en nu dus al een beste tijd op 5W30 en merk niet echt verschil in de olietemperatuur (wordt niet te hoog bij trappen)
Als je het zekere voor het zekere wil nemen en je dus de auto langdurig op zn staart trapt (lijkt me stug en zonde van je motor) zou ik 10w40 of 10w60 nemen.
Laatste getal staat voor viscositeit wanneer de olie warm is en hoe hoger dat getal hoe minder snel de olie aan zijn ver(schaling)brandingstemperatuur zit.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Vergeet niet dat vanaf 2001 een nieuwere motorenreeks is he, de Z.... motoren
Die zijn wel geschikt voor 5w30 of 5w40
Die zijn wel geschikt voor 5w30 of 5w40
- Spicy-McHaggis
- forum-gebruiker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 jun 2009 20:53
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
iddBart(astra) schreef:Vergeet niet dat vanaf 2001 een nieuwere motorenreeks is he, de Z.... motoren
Die zijn wel geschikt voor 5w30 of 5w40
- Opel_Astr@
- forum-gebruiker
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 31 mei 2009 18:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Voor de duidelijkheid info over motorolie
Het getal voor de W (0,5,10,15,...) is de dynamische viscositeit (smeerwaarde) van de motorolie bij stilstand en afhankelijk van de omgevingstemperatuur. (belangrijk bij koude start). Dat houd in: hou kleiner het getal voor de W hoe dunner de olie is wanneer het de omgevingstemperatuur heeft en dus sneller de motor smeert bij het starten.
Het getal na de W is veel interesanter voor motoren. welk type je moet gebruiken is afhankelijk van wat Opel voorschijft en hoe je zelf met je auto rijd. (korte stukjes/veel snelweg/geen hoge toeren/veel langdurig in hoge toeren trappen enz..)
Het getal achter de W is de kinematische viscositeit, dwz de mate van smering (vloeibaarheid) bij hoge temperatuur en beweging.
Als voorbeeld:
Bij 100°C rijtemperatuur is een olie met 10W60 minder dun als een 0W30 olie, en beter bestand tegen hogere temperaturen.
Dus hoe hoger het getal achter de W hoe beter bestand tegen extreem hoge olietemperatuur / langdurig op hoge toeren rijden..
Dat betekent:
Voor nieuwe motoren die anders afgedicht zijn met pakingen zoals bij bijv een c20ne XE of een LET, is een 0W30/40 olie beter geschikt dan een dikkere.
Voor de wat nieuwere 5W bijv.
Voor oudere motoren zoals een C20NE, C20XE, LET, is een 10W40/10W60 de betere keus omdat bij hogere temperaturen de olie dan niet zo dun wordt dat het langs de pakkingen kan gaan lopen.
Dit is vooral belangrijk bij Turbo motoren omdat de Turbo wordt gekoelt met je motorolie en extreem veel hitte afstaat.
Als je dus op een lagere viscositeit olie na de W rijd is de kans heel groot dat je je turbo kapot draait.
Omdat dan de olie langs de de pakingen naar buiten zou kunnen komen en de turbo niet genoeg koelt die extreem veel hitte afstaat en de dunne olie als het ware verbrand/verkoolt in je turbo en zo dus de schoepen/lagers laat vastslaan.
Daarom is voor een Turbo aangedreven auto ook een 10w60 de beste keus.
Voor referenties zie de oneindige discussies op internet over welke motorolie het beste is.
Als je voor safe gaat volg je wat in je boekje staat en anders ga je af op wat anderen adviseren.
Het getal voor de W (0,5,10,15,...) is de dynamische viscositeit (smeerwaarde) van de motorolie bij stilstand en afhankelijk van de omgevingstemperatuur. (belangrijk bij koude start). Dat houd in: hou kleiner het getal voor de W hoe dunner de olie is wanneer het de omgevingstemperatuur heeft en dus sneller de motor smeert bij het starten.
Het getal na de W is veel interesanter voor motoren. welk type je moet gebruiken is afhankelijk van wat Opel voorschijft en hoe je zelf met je auto rijd. (korte stukjes/veel snelweg/geen hoge toeren/veel langdurig in hoge toeren trappen enz..)
Het getal achter de W is de kinematische viscositeit, dwz de mate van smering (vloeibaarheid) bij hoge temperatuur en beweging.
Als voorbeeld:
Bij 100°C rijtemperatuur is een olie met 10W60 minder dun als een 0W30 olie, en beter bestand tegen hogere temperaturen.
Dus hoe hoger het getal achter de W hoe beter bestand tegen extreem hoge olietemperatuur / langdurig op hoge toeren rijden..
Dat betekent:
Voor nieuwe motoren die anders afgedicht zijn met pakingen zoals bij bijv een c20ne XE of een LET, is een 0W30/40 olie beter geschikt dan een dikkere.
Voor de wat nieuwere 5W bijv.
Voor oudere motoren zoals een C20NE, C20XE, LET, is een 10W40/10W60 de betere keus omdat bij hogere temperaturen de olie dan niet zo dun wordt dat het langs de pakkingen kan gaan lopen.
Dit is vooral belangrijk bij Turbo motoren omdat de Turbo wordt gekoelt met je motorolie en extreem veel hitte afstaat.
Als je dus op een lagere viscositeit olie na de W rijd is de kans heel groot dat je je turbo kapot draait.
Omdat dan de olie langs de de pakingen naar buiten zou kunnen komen en de turbo niet genoeg koelt die extreem veel hitte afstaat en de dunne olie als het ware verbrand/verkoolt in je turbo en zo dus de schoepen/lagers laat vastslaan.
Daarom is voor een Turbo aangedreven auto ook een 10w60 de beste keus.
Voor referenties zie de oneindige discussies op internet over welke motorolie het beste is.
Als je voor safe gaat volg je wat in je boekje staat en anders ga je af op wat anderen adviseren.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Je adviseert castrol edge (die alleen in 0w.. en 5w.. te verkijgen is)
maar in dit laatste bericht zeg je dat je erin moet doen wat voorgeschreven is, en spreek je jezelf tegen
maar in dit laatste bericht zeg je dat je erin moet doen wat voorgeschreven is, en spreek je jezelf tegen
- Spicy-McHaggis
- forum-gebruiker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 jun 2009 20:53
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Bart(astra) schreef:Je adviseert castrol edge (die alleen in 0w.. en 5w.. te verkijgen is)
maar in dit laatste bericht zeg je dat je erin moet doen wat voorgeschreven is, en spreek je jezelf tegen
lol owned!
ik zal zegge ga met wat je denkt het beste is! je kan niet foutgaan met de genoemde Olie zoals Magnatec, Edge en de hogere vlakken van Olie,
Put it in ur vehicle and u will notice a difference either way! just depenbds on the budget u have availible
- Opel_Astr@
- forum-gebruiker
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 31 mei 2009 18:35
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Owned hahahahahah neeeeej hoor
Castrol Edge is in de volgende varianten te krijgen:
En dus ook in 10W60 en 10W60 Sport (voor hoog vermogen)
Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 5W-30
Castrol EDGE 10W-60
Castrol EDGE SPORT 0W-40
Castrol EDGE SPORT 10W-60
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
Maar zoals ik al in mn onderste zin heb gezegt over de eigenschappen van olie is dat je beter op wat in je boekje staat kan afgaan zodat je zelf een zekerheid hebt dat je olie toevoegt die de fabrikant voorschijft.
Dan op wat de persoonlijke ervaringen zijn van een ander.
Want de ene motor is de andere niet.
Ik vind Castrol Edge goed en geen problemen me gehad maar dat is mijn mening... een ander zou voor Mobil gaan en een ander koopt weer GM.
Het enige verschil zijn de "Dopes" (toevoegingen) die fabrikanten kunnen toevoegen aan de olie om deze geschikt/ongeschikt te maken voor een bepaald type motor, voor de rest zit er geen verschil in de olie...
Welke olie wel of niet goed is is blijft een eindeloze discussie
Castrol Edge is in de volgende varianten te krijgen:
En dus ook in 10W60 en 10W60 Sport (voor hoog vermogen)
Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 5W-30
Castrol EDGE 10W-60
Castrol EDGE SPORT 0W-40
Castrol EDGE SPORT 10W-60
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
Maar zoals ik al in mn onderste zin heb gezegt over de eigenschappen van olie is dat je beter op wat in je boekje staat kan afgaan zodat je zelf een zekerheid hebt dat je olie toevoegt die de fabrikant voorschijft.
Dan op wat de persoonlijke ervaringen zijn van een ander.
Want de ene motor is de andere niet.
Ik vind Castrol Edge goed en geen problemen me gehad maar dat is mijn mening... een ander zou voor Mobil gaan en een ander koopt weer GM.
Het enige verschil zijn de "Dopes" (toevoegingen) die fabrikanten kunnen toevoegen aan de olie om deze geschikt/ongeschikt te maken voor een bepaald type motor, voor de rest zit er geen verschil in de olie...
Welke olie wel of niet goed is is blijft een eindeloze discussie
- Spicy-McHaggis
- forum-gebruiker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 06 jun 2009 20:53
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Opel_Astr@ schreef:Owned hahahahahah neeeeej hoor
Castrol Edge is in de volgende varianten te krijgen:
En dus ook in 10W60 en 10W60 Sport (voor hoog vermogen)
Castrol EDGE 0W-30
Castrol EDGE 5W-30
Castrol EDGE 10W-60
Castrol EDGE SPORT 0W-40
Castrol EDGE SPORT 10W-60
Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40
Maar zoals ik al in mn onderste zin heb gezegt over de eigenschappen van olie is dat je beter op wat in je boekje staat kan afgaan zodat je zelf een zekerheid hebt dat je olie toevoegt die de fabrikant voorschijft.
Dan op wat de persoonlijke ervaringen zijn van een ander.
Want de ene motor is de andere niet.
Ik vind Castrol Edge goed en geen problemen me gehad maar dat is mijn mening... een ander zou voor Mobil gaan en een ander koopt weer GM.
Het enige verschil zijn de "Dopes" (toevoegingen) die fabrikanten kunnen toevoegen aan de olie om deze geschikt/ongeschikt te maken voor een bepaald type motor, voor de rest zit er geen verschil in de olie...
Welke olie wel of niet goed is is blijft een eindeloze discussie
- jeroentjj 1.8xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 jan 2009 19:49
- Locatie: deventer
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
oke thnx jongens
hij is altyd dealer onderhouden
bij smit en co dus ik zou moeten kijken wat voor olie erin zit
hij is van oude mensen geweest die hem in 98 hebben gekocht nieuw
1ste eigenaar haar ouders kennen die mensen vndaar.
hij is altyd dealer onderhouden
bij smit en co dus ik zou moeten kijken wat voor olie erin zit
hij is van oude mensen geweest die hem in 98 hebben gekocht nieuw
1ste eigenaar haar ouders kennen die mensen vndaar.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11174
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Heej Smit en Co promo team
Doe Gian Carlo de groeten van me als je hem ziet
Hhaha maar het gaat niet zozeer om eventueel langs pakkings lekken enzo.
Waar het mij vooral om gaat is smering en bestandheid tegen vochtinwerking.
- Smering. Dikkere olie heeft minder snel kans om tussen de lagerschalen enzo "weggedrukt" te worden dan dunnere.
Dat heb ik nou al meerdere malen in de praktijk gezien. Hoe het bij andere merken zit weet ik echt niet, maar bij Opel zie ik gewoon dat het gewoon allemaal net even beter smeert en draait dan dat vettige water
- Vochtinwerking. Wat me opvalt bij de dunne volsyntheten is dat door de toegevoegde dopes de olie heel erg snel last heeft van vochtinwerking. Of dit nou komt omdat het vocht opneemt of omdat het op een lagere temperatuur draait weet ik niet, maar keer op keer zie je dat de cilinderkop(pen) te koel blijven en er zich bovenin de kop white sludge ontstaat.
Heeft natuurlijk met het gebruik te maken zoals korte ritten enzo maar 10W40 is daar veel minder gevoelig voor.
Auto's die weinig rijden (en uit de garantie zijn) mikken wij ook gewoon vol met 10W40. En weg problemen.
Geen gedonder meer met vastgelopen kettingsspanners, geen weggevreten nokkenassen meer en nergen smeer sludge meer te bekennen. Of ze moeten het heel bond maken natuurlijk kwa korte ritten.
En dit is mijn mening, gebaseerd op dik 10 jaar Opel werkplaats ervaring.
Doe Gian Carlo de groeten van me als je hem ziet
Hhaha maar het gaat niet zozeer om eventueel langs pakkings lekken enzo.
Waar het mij vooral om gaat is smering en bestandheid tegen vochtinwerking.
- Smering. Dikkere olie heeft minder snel kans om tussen de lagerschalen enzo "weggedrukt" te worden dan dunnere.
Dat heb ik nou al meerdere malen in de praktijk gezien. Hoe het bij andere merken zit weet ik echt niet, maar bij Opel zie ik gewoon dat het gewoon allemaal net even beter smeert en draait dan dat vettige water
- Vochtinwerking. Wat me opvalt bij de dunne volsyntheten is dat door de toegevoegde dopes de olie heel erg snel last heeft van vochtinwerking. Of dit nou komt omdat het vocht opneemt of omdat het op een lagere temperatuur draait weet ik niet, maar keer op keer zie je dat de cilinderkop(pen) te koel blijven en er zich bovenin de kop white sludge ontstaat.
Heeft natuurlijk met het gebruik te maken zoals korte ritten enzo maar 10W40 is daar veel minder gevoelig voor.
Auto's die weinig rijden (en uit de garantie zijn) mikken wij ook gewoon vol met 10W40. En weg problemen.
Geen gedonder meer met vastgelopen kettingsspanners, geen weggevreten nokkenassen meer en nergen smeer sludge meer te bekennen. Of ze moeten het heel bond maken natuurlijk kwa korte ritten.
En dit is mijn mening, gebaseerd op dik 10 jaar Opel werkplaats ervaring.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- jeroentjj 1.8xe
- forum-gebruiker
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 16 jan 2009 19:49
- Locatie: deventer
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
oke thnx ik zal kijken wat er in zit en dan gwn 10w40 in gooien als dat er niet al in zitLaagvlieger schreef:Heej Smit en Co promo team
Doe Gian Carlo de groeten van me als je hem ziet
Hhaha maar het gaat niet zozeer om eventueel langs pakkings lekken enzo.
Waar het mij vooral om gaat is smering en bestandheid tegen vochtinwerking.
- Smering. Dikkere olie heeft minder snel kans om tussen de lagerschalen enzo "weggedrukt" te worden dan dunnere.
Dat heb ik nou al meerdere malen in de praktijk gezien. Hoe het bij andere merken zit weet ik echt niet, maar bij Opel zie ik gewoon dat het gewoon allemaal net even beter smeert en draait dan dat vettige water
- Vochtinwerking. Wat me opvalt bij de dunne volsyntheten is dat door de toegevoegde dopes de olie heel erg snel last heeft van vochtinwerking. Of dit nou komt omdat het vocht opneemt of omdat het op een lagere temperatuur draait weet ik niet, maar keer op keer zie je dat de cilinderkop(pen) te koel blijven en er zich bovenin de kop white sludge ontstaat.
Heeft natuurlijk met het gebruik te maken zoals korte ritten enzo maar 10W40 is daar veel minder gevoelig voor.
Auto's die weinig rijden (en uit de garantie zijn) mikken wij ook gewoon vol met 10W40. En weg problemen.
Geen gedonder meer met vastgelopen kettingsspanners, geen weggevreten nokkenassen meer en nergen smeer sludge meer te bekennen. Of ze moeten het heel bond maken natuurlijk kwa korte ritten.
En dit is mijn mening, gebaseerd op dik 10 jaar Opel werkplaats ervaring.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
Maar ik heb nu een corsa gsi, en dit is een hele hoogtoerige auto en dus hele korte versnellingen.
3000 toeren rijd je 100km per uur...met de astra was het 3000 toeren rijd je 110km uur.
Is het dan beter om 10W60 in te doen, of toch gewoon 10W40?
3000 toeren rijd je 100km per uur...met de astra was het 3000 toeren rijd je 110km uur.
Is het dan beter om 10W60 in te doen, of toch gewoon 10W40?
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: ja ja het vrouwtje is aangestoken met het opel virus:d
gewoon bij 10w40 houden !