Motor wordt te warm
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Motor wordt te warm
Beste GSI rijders!
Mijn auto is vorige week naar de spuiter gegaan, deze merkte op dat de motor veel te warm wordt (tegen de 100 graden) Dit doet hij trouwens alleen als er rustig gereden word, dus bij weinig rijwind.
Volgens mij hangt hij dan nog niet in het rode gebied, warmer dan 100 graden word hij overigens ook niet.
Degene die mijn auto spuit zegt dat de meter normaal niet boven de 90 graden uit mag komen!
Wat geven de metertjes van jullie auto's aan als er rustig gereden word met stadsverkeer of file bijv.??
Anders denk ik dat mijn termostaat of iets kapot is.
Ik hoor het wel
Maikel Extra
Mijn auto is vorige week naar de spuiter gegaan, deze merkte op dat de motor veel te warm wordt (tegen de 100 graden) Dit doet hij trouwens alleen als er rustig gereden word, dus bij weinig rijwind.
Volgens mij hangt hij dan nog niet in het rode gebied, warmer dan 100 graden word hij overigens ook niet.
Degene die mijn auto spuit zegt dat de meter normaal niet boven de 90 graden uit mag komen!
Wat geven de metertjes van jullie auto's aan als er rustig gereden word met stadsverkeer of file bijv.??
Anders denk ik dat mijn termostaat of iets kapot is.
Ik hoor het wel
Maikel Extra
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Motor wordt te warm
Die van mij komt bij rustig rijden in de stad of bij de file ook in de buurt van de 100 graden.
En met dit warme weer van nu zit je daar geloof ik ook sneller aan.
Maar zolang de fan aanspringt is het goed
90 graden zal wel bedrijfstemperatuur zijn, maar bij stilstaan in een file loopt de temperatuur gewoon op omdat je rijwind meer hebt.
En met dit warme weer van nu zit je daar geloof ik ook sneller aan.
Maar zolang de fan aanspringt is het goed
90 graden zal wel bedrijfstemperatuur zijn, maar bij stilstaan in een file loopt de temperatuur gewoon op omdat je rijwind meer hebt.
2003 Astra G OPC II 2.0 16v Turbo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Motor wordt te warm
Tussen de 90 en 100 graden is met de standaard thermostaat prima.
Check even:
- Is het koelvloeistofpeil goed
- Slaat de fan zo rond de 95 graden aan
Als dat zo is en hij wordt echt té warm (dus ruim boven de 100 graden) dan moet je kijken of je thermostaat nog wel opent.
Check even:
- Is het koelvloeistofpeil goed
- Slaat de fan zo rond de 95 graden aan
Als dat zo is en hij wordt echt té warm (dus ruim boven de 100 graden) dan moet je kijken of je thermostaat nog wel opent.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: Motor wordt te warm
die van mij blijft dood in de hoek liggen al is het 50 graden buiten
maar dat ligt aan de sensor die is dood
heb wel een ander liggen maar nog geen zin om hem er in te drukken
maar dat ligt aan de sensor die is dood
heb wel een ander liggen maar nog geen zin om hem er in te drukken
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Motor wordt te warm
raymond schreef:die van mij blijft dood in de hoek liggen al is het 50 graden buiten
maar dat ligt aan de sensor die is dood
heb wel een ander liggen maar nog geen zin om hem er in te drukken
Dat is boeiende info...
Maar als je zeg maar 10 minuten gewoon 80 rijdt moet de temp wel weer gaan zakken naar 90 graden.
Als je een tijdje stilstaat, vooral met warm weer. Is het normaal dat ie naar de 100 graden gaat hoor.
Groeten
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Motor wordt te warm
en anders een keertje voorzichtig met een hoge druk reiniger de radiateur schoonblazen, kan zijn dat er allemaal stof en vuil tussen de lamellen zit en dus minder oppervlakte is om te koelen
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Re: Motor wordt te warm
Mag je wel niet te dicht bij staan haha, blaas je em zo kapot denk
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Motor wordt te warm
Allemaal bedankt voor jullie snelle reacties
Dan laat ik het maar mooi zitten zo als het geen kwaad kan.
bij normaal autobaan-gebruik hangt hij rond de 90 graden dus
Greetzzz
Dan laat ik het maar mooi zitten zo als het geen kwaad kan.
bij normaal autobaan-gebruik hangt hij rond de 90 graden dus
Greetzzz
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: Motor wordt te warm
mijn motor wordt niet warmer als het 1e streepje en bij fiele komt die wel in die buurt van de 90 100. en zo gauw als je gaat rijden is die zo weer bij het eerste streepje. hoort dit bij een 8v, lijkt mijn van niet namelijk. heb het gevoel dat me thermostaat open blijft staan. dit heeft i altijd gedaan en met het nieuwe blok ook.
GR rick
GR rick
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Motor wordt te warm
rickopel schreef:mijn motor wordt niet warmer als het 1e streepje en bij fiele komt die wel in die buurt van de 90 100. en zo gauw als je gaat rijden is die zo weer bij het eerste streepje. hoort dit bij een 8v, lijkt mijn van niet namelijk. heb het gevoel dat me thermostaat open blijft staan. dit heeft i altijd gedaan en met het nieuwe blok ook.
GR rick
Duidelijk is jou thermostaat stuk! Zou ik even vervangen. En het liefst orgineel.. Die zijn het best. (is mijn ervaring)
Groetjes
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995