velgen, verlagen of allebei?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
chris1508
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

velgen, verlagen of allebei?

Bericht door chris1508 »

hallo,

ik heb wat vragen over ophanging, verlaging en velgen

1
als je de auto verlaagd (50/30) en je hebt er 17 " velgen onder hoe komt hij te liggen? of heeft iemand meschien foto's er van.

2
en als het kan gewoon normale ophanging met 17'' velgen??

mijn collega had het er van als je beide doet dat de auto veel te laag komt te liggen.

3
en dan nog een vraag: ik wil graag fatsoenlijk spul, het mag wel iets kosten (koni??) het hoeft er nu niet gelijk onder.

als je bijv. koni's neemt welke kun je dan het beste nemen?? op de website staan gele, rode en zwarte nu hoor en zie ik veel over de gele koni dat deze erg goed zijn maar waar zit het verschil??

chris
GSI 2.5 24v
Tommy666
Donateur 2013
Donateur 2013

Re: velgen, verlagen of allebei?

Bericht door Tommy666 »

Dit is 60/40 met 17 inch:

Afbeelding
2003 Astra G OPC II 2.0 16v Turbo
Nick(GSI)
forum-gebruiker

Bericht door Nick(GSI) »

chris1508 schreef:hallo,
als je bijv. koni's neemt welke kun je dan het beste nemen?? op de website staan gele, rode en zwarte nu hoor en zie ik veel over de gele koni dat deze erg goed zijn maar waar zit het verschil??

chris
ik zelf rijd geel kan je zelf gewoon lekker instelle 8)

heb hier het verschil tussen zwart rood en geel

Zwarte: De klassieke Koni lijn maakt moderne schokdemper technologie beschikbaar voor klassieke voertuigen (auto's uit de jaren 40, 50, 60 e.d.). Deze hebben uiteraard dezelfde superieure kwaliteit als de Koni specials die voor moderne auto's worden aangeboden! Classic schokdempers worden uitgevoerd in de traditionele zwarte of rode kleur met het 'wing' logo.

De rode Koni is ontworpen voor de rijder, die de driveability en handling van zijn voertuig wil verbeteren. Een verhoogd comfort en betere wegligging, gecombineerd met een hoger veiligheidsniveau is voor bijna elk voertuig beschikbaar. Elke schokdemper is speciaal voor het model auto gemaakt, waarvoor u hem besteld. Daarom is een Koni Special altijd de beste keus wanneer schokdempers moeten worden vervangen! In alle gevallen een verbeterd rijgedrag!

De Gele:Voor sportieve rijders heeft Koni een zorgvuldig ontwikkelde lijn in sportieve schokdempers. Deze lijn richt zich op een uitermate goede rijkwaliteiten in combinatie met een acceptabel niveau van comfort. Zijn karakteristieken zijn o.a. directe respons op het stuur, in minder overhellen, en minimale carrosserie beweging. Doordat de schokbrekers van buiten af te stellen zijn maakt het fijn-afstelling nog eenvoudiger.
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
chris1508
forum-gebruiker
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Bericht door chris1508 »

@tommy666:

oke ik wil dus graag voor de 50/30 gaan zodat ik een beetje fatsoenlijk over de hobbels kan gaan.

@nick gsi

dan word het dus de gele schokdemper.

weet iemand ook welke veren ik zou moeten nemen aangezien de koni voor astra f gsi alleen maar 35 mm verlaagt is??

ik denk dat ik er enzo H velgen onder zet

Afbeelding

info:
enzo H
7.0 j
et 38
17"

volgens mij moest dit wel gaan lukken omdat de et op maximaal ook 38 is
GSI 2.5 24v
Nick(GSI)
forum-gebruiker

Bericht door Nick(GSI) »

Goeie keus velgen. je kan volgens mij alleen met de gele tot 45mm verlaging gaan (las ik ergens) moet je maar even navragen als je ze koopt 8)

Suc6
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Plaats reactie