Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Telkens als ik mijn koelvloeistof controleer hangt er bruine smurrie aan de vlotter... :-/
Als mijn boordcomp koelvloeistof pijl aangeeft weet ik dat het weer tijd is om de vlotter af te spoelen.
Lijkt mij niet zo gezond?
Blokje draait als een klokje, en verbruikt géén koelvloeistof. Wel 0,5l olie na 5000km.
Als mijn boordcomp koelvloeistof pijl aangeeft weet ik dat het weer tijd is om de vlotter af te spoelen.
Lijkt mij niet zo gezond?
Blokje draait als een klokje, en verbruikt géén koelvloeistof. Wel 0,5l olie na 5000km.
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
lijkt op een lekke koppakking of scheurtje olie/water kanaal.
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
lijkt mij vet ranzig
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Inderdaad gescheurde kop (meest waarschijnlijk, omdat je geen koelvloeistof verbruikt) of lekke koppakking.
Laat je compressie even meten.
Als de kop gescheurd is komt de olie door de hogere oliedruk in het koelcircuit terecht, wat de bruine drab (sludge) veroorzaakt.
Als je dit gaat fixen zul je je hele systeem na reparatie helemaal goed moeten doorspoelen, en in het ergste geval nieuwe slangen. Die kunnen namelijk niet zo goed tegen olie.
Laat je compressie even meten.
Als de kop gescheurd is komt de olie door de hogere oliedruk in het koelcircuit terecht, wat de bruine drab (sludge) veroorzaakt.
Als je dit gaat fixen zul je je hele systeem na reparatie helemaal goed moeten doorspoelen, en in het ergste geval nieuwe slangen. Die kunnen namelijk niet zo goed tegen olie.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
idd tijd voor actie !
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Dat gaat een aardige euro kosten als ik het zo hoor :-/
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Ga inderdaad maar uit van rond de 800 euro voor een gereviseerde ruilkop of kopreparatie.
Overleg anders eens met Niels of hij nog een goede kop heeft liggen die je kunt ruilen.
Overleg anders eens met Niels of hij nog een goede kop heeft liggen die je kunt ruilen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
ai, daar gaat m'n ophanging dan voor zomer 2009...
Kan ik nog een eindje zo rondrijden tot de zomer? In juli/augustus het blok dan eens opendoen en kijken wat er net mis is...
Kan ik nog een eindje zo rondrijden tot de zomer? In juli/augustus het blok dan eens opendoen en kijken wat er net mis is...
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
als je er meteen nieuwe waterslangen bijtelt
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
nog 2 / 3 maanden doorrijden lijkt me niet verstandig, ik zou er helemaal niet meer mee rijden
zeer binnenkort al je koelwater en olie aftappen, koelsysteem doorspoelen met de tuinslang
en op zoek naar een 2e hands kop en nieuwe pakking en je bent redelijk goedkoop weer klaar
watvoor motor heb je? ik zou internet afstruinen bij astra's in onderdelen etc.
offff je huidige laten reviceren en inderdaad iets van 800 betalen.
zeer binnenkort al je koelwater en olie aftappen, koelsysteem doorspoelen met de tuinslang
en op zoek naar een 2e hands kop en nieuwe pakking en je bent redelijk goedkoop weer klaar
watvoor motor heb je? ik zou internet afstruinen bij astra's in onderdelen etc.
offff je huidige laten reviceren en inderdaad iets van 800 betalen.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
inderdaad, als je door rijdt rij je op den duur alles naar de klote..
ventieldopjes-met-blauwe-vlaggetjes-en-rode-knop-promoteam
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
je kon het al weten als ik het onderschrift van de foto zie
''Blokje draait als een klokje, en verbruikt géén koelvloeistof. Wel 0,5l olie na 5000km''
''Blokje draait als een klokje, en verbruikt géén koelvloeistof. Wel 0,5l olie na 5000km''
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Ben ik het volledig mee eens! Maar als je mazzel hebt is het alleen de koppakking.
Ik zou er iig niet meer mee doorrijden!
Ik zou er iig niet meer mee doorrijden!
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
sow dat is fucked
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Idd mooi klote.
hier moet je zeker NIET mee doorrijden. al je slangen gaan kapot en je waterpomp vind het ook niet lekker.
om je kop te laten maken ben je een stuk minder kwijt dan voor een complete kop revisie a 800€ wat natuurlijk wel verstandig is om gelijk je hele kop aan te pakken.
ik zou gewoon je kop laten maken of voor een goede 2e handse zoeken.
goed je koelwater kanalen door spoelen met een zooitje afwas middel en een tuin slang tot je geen vuil meer ziet.
hier moet je zeker NIET mee doorrijden. al je slangen gaan kapot en je waterpomp vind het ook niet lekker.
om je kop te laten maken ben je een stuk minder kwijt dan voor een complete kop revisie a 800€ wat natuurlijk wel verstandig is om gelijk je hele kop aan te pakken.
ik zou gewoon je kop laten maken of voor een goede 2e handse zoeken.
goed je koelwater kanalen door spoelen met een zooitje afwas middel en een tuin slang tot je geen vuil meer ziet.
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Het zou dus zeker de kop zijn en niet de pakking?
Ik heb eventueel al een geflowde C20XE kop gevonden en met een race nokkenas. Ik wacht nog op de specs
Ik heb eventueel al een geflowde C20XE kop gevonden en met een race nokkenas. Ik wacht nog op de specs
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
kunt er altijd mee door rijden gaat alleen naar een poosje wat kapot... magoed hoe lang heb je dit al. zo te lezen doet het probleem zich al een poosje voort...
even ander kopje zoeken voor weinig en overzette die zooi, slangen cleanen of nieuwe erop das beter..
even ander kopje zoeken voor weinig en overzette die zooi, slangen cleanen of nieuwe erop das beter..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
ik heb het zelfde probleem als xrd
alleen dan in mijn C20LET
sludge
nu heb ik me kop eraf gehaald naar een garage gebracht en die hebben hem afgeperst maar hun beweren dat hij niet lek of gescheurd is...
dus krom zou je denken... maar helaas kon de kop niet gevlakt worden omdat hij al maximaal gevlakt is dus voor verlopig nieuwe pakking en nieuwe boute en kop erweer op
maar nu komt er weer sludge...
ik denk dat hij gescheurt is op het olie/water kanaal
wat denken jullie ? ....
als de garage hem afperst en in een bad met water doet
komen er dan bubbels als het echt hele kleine haar scheurtjes zijn?....
enig idee ? ....
alleen dan in mijn C20LET
sludge
nu heb ik me kop eraf gehaald naar een garage gebracht en die hebben hem afgeperst maar hun beweren dat hij niet lek of gescheurd is...
dus krom zou je denken... maar helaas kon de kop niet gevlakt worden omdat hij al maximaal gevlakt is dus voor verlopig nieuwe pakking en nieuwe boute en kop erweer op
maar nu komt er weer sludge...
ik denk dat hij gescheurt is op het olie/water kanaal
wat denken jullie ? ....
als de garage hem afperst en in een bad met water doet
komen er dan bubbels als het echt hele kleine haar scheurtjes zijn?....
enig idee ? ....
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
had ik al door haha hij staat er al
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Vaak lekt de kop niet als die koud is, en zou je het dus alleen met warme kop kunnen meten bij het afpersen. Wat het revisiebedrijf zegt is dus speculatie.i_dnt schreef:ik heb het zelfde probleem als xrd
alleen dan in mijn C20LET
sludge
nu heb ik me kop eraf gehaald naar een garage gebracht en die hebben hem afgeperst maar hun beweren dat hij niet lek of gescheurd is...
dus krom zou je denken... maar helaas kon de kop niet gevlakt worden omdat hij al maximaal gevlakt is dus voor verlopig nieuwe pakking en nieuwe boute en kop erweer op
maar nu komt er weer sludge...
ik denk dat hij gescheurt is op het olie/water kanaal
wat denken jullie ? ....
als de garage hem afperst en in een bad met water doet
komen er dan bubbels als het echt hele kleine haar scheurtjes zijn?....
enig idee ? ....
Verder is niet elk revisiebedrijf goed in het persen van heb buisje om de lekkage te verhelpen. Zoek dus naar een bedrijf met ervaring daarmee.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Je was me voor.. Wel tijdje dan maar toch. Zat er ook aan te denken toen ik zijn verhaal las.RedBill schreef:Vaak lekt de kop niet als die koud is, en zou je het dus alleen met warme kop kunnen meten bij het afpersen.
Zwei Liter Kraft ja
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
tijdens afpersen is de kop uiteraard in een 65 c* bad gelegen ...Peter_89 schreef:Je was me voor.. Wel tijdje dan maar toch. Zat er ook aan te denken toen ik zijn verhaal las.RedBill schreef:Vaak lekt de kop niet als die koud is, en zou je het dus alleen met warme kop kunnen meten bij het afpersen.
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: Bruine smurrie in koelvloeistof :-/
Hier gaat de kop in een 80 graden bad, net tegen het kook punt aan. Maar als je bij een C20XE 400 of een 700 kop sludge hebt reken er maar op dat die gescheurd is. Ruilkop kost bij mij 600 euro, gereviseerd en het oliekanaal bewerkt. Kan eventueel opgestuurd worden.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00