284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Tim82 »

Ben benieuwd hoe anderen hun 284/288 mm schijven hebben gemonteerd. Naafgat van de Calibra Turbo is veel groter, dus das mooi klote als je het wiel wilt vastzetten. De gaten komen dan moeilijk overeen. Ik heb ze wel gemonteerd gekregen met een beetje klooien en het zit ook prima, maar als je vaak wielen wisselt (circuitgebruik...) dan is dit erg minder-fijn. Iemand die een pasring gebruikt ofzo, zoals bij velgen?

Is er ook iemand die de hoofdremcilinder van een turbo heeft gemonteerd? Ik moet nu wel wat dieper trappen om de remzuiger in beweging te brengen.

Het is trouwens een enorme verbetering. Heb ze nu nog even met Lucas remblokken, maar komende week komen de Ferodo DS3000 blokken er op. Super upgrade voor die 90 euro alles bij elkaar (ex Ferodo's a 135,-). Nu nog stalen leidingen en dan is het remsetje wel compleet voor het komende seizoen (achter alles stock maar wel net nieuw).
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Peter_89 »

Was toen iemand opt forum die van die ringen had laten draaien. Geloof Sounddragon. En als je de remmen is een keer ontlucht helpt dat misschien niet??? Of een keer nieuwe vloeistof erop.
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Nick(GSI) »

losse pas ringen zijn te koop bij mtech 8) als je dat bedoelt

ben ook benieuwd hoe dat remt :D
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Tim82 »

Thanks voor de info 8)

Ik moet nog een keer goed ontluchten ja, dat sowieso. Maar de zuiger van een turbo klauw is ook groter. Dat vereist meer remvloeistof om die in beweging te zetten. Daarom is de hoofdremcilinder van een turbo ook groter. Heb alleen geen zin om 240 euro neer te leggen voor een nieuwe hrc :shock: (en op deze manier werkt het in principe net zo goed, alleen moet je wat dieper trappen dan bij een turbo)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Laagvlieger »

Ik heb Mtech ringen ertussen idd. Anders is het nix.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door oenatje »

ik heb schijven bij hennie gekocht, en daar kreeg ik ringen bij
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Matt »

Schijven van mtech, ook ringen erbij gehad. Werkt prima.

Hoef me pedaal maar aan te raken en ding remt al als een gek
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Nick(GSI) »

remcilinder van een calibra turbo erop? gaat dat passen?
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Delax80 »

Ik heb schijven op een of andere duitse site gekocht. En inderdaad Mtech ringen ertussen. remt stukken beter dan orgineel.
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Tim82 »

Andere HRC is bij nader inzien niet echt nodig. Remt best prima, snap niet dat ze dit niet standaard hebben :) Kan het iedereen aanraden. Monteren zonder ringen is vrij lastig ja maar als het eenmaal zit, dan zit het ook wel zonder ringen goed. Heb die Ferodo's nogsteeds niet binnen *grr grr*, hopelijk voor het (Ring-)weekend anders wordt het lastig met die Lucas blokken.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door chucky66 »

heb omega 24v remmen remt ook goed maar merk niks van dat ik dieper moet trappen.

maar waarom geen ds 2500 das lekkerder als ds 3000
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Tim82 »

DS2500 is prima voor op straat en de nürburgring, maar als ik op zandvoort rij heb ik einde rechte stuk bij aanremmen voor Tarzan toch wel eens wat fading. Daarom maar naar DS3000. Nog een nadeel van DS2500 is dat je veel 'pad-transfer' hebt, het materiaal blijft na een trackday een beetje her en der aan de schijf plakken. Als je er dan weer normaal mee op straat rijdt, voelt het alsof je kromme schijven hebt. Is pas weer weg als de schijven heel heet worden.

Dit wordt mijn eerste keer met DS3000 trouwens, maar een vriend van me heeft ze sinds deze week ook en is er erg tevreden over.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Rallyastra
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3006
Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
Locatie: Vroomshoop

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Rallyastra »

Ik stapte vandaag weer in de Combo met turbo remmen, toen merkte ik pas hoe anders doe 6 pots remmen :shock: lijkt evenhard te remmen alleen die 6 pots zijn zo direct, die turbo remmen voel je gewoon dat de klauwen eerst schuiven en dan pas gaan remmen.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !

0546-562109
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Tim82 »

Remt ongetwijfeld als de brandweer, die 6-pots.

Ben verder wel suuuuuuuupertevreden over de turbo remmen met DS3000. Alleen kan ik het extra onafgeveerde (en ook roterende) gewicht (daarbij ook nog eens zwaardere banden met hogere wang) wel merken in prestaties, maargoed het uiteindelijke voordeel is groter dan het nadeel :)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Bart(astra) »

Rallyastra schreef:Ik stapte vandaag weer in de Combo met turbo remmen, toen merkte ik pas hoe anders doe 6 pots remmen :shock: lijkt evenhard te remmen alleen die 6 pots zijn zo direct, die turbo remmen voel je gewoon dat de klauwen eerst schuiven en dan pas gaan remmen.
Heb je al stalen remleidingen op de combo ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: 284 mm schijven omgeboord, hoe monteren? Andere HRC?

Bericht door Rellie opt werk »

Nee dat vind ik een beetje overkill, maar verschil tussen 1 54mm zuiger of 6 kleintjes oplopend in diameter is gewoon zo anders.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Plaats reactie