geen vonk, brandstofrelais
geen vonk, brandstofrelais
oke dan ik heb alles aangesloten.
geen kortsluiting meer
sloeg niet aan.
ik bougies eruit gedraaid , eerste wat me op viel was dat het dubbel polige bougies waren dus dat je 2 vonkjes krijgt.
maar de vonkjes kwamen niet.
de bobine kan ik niet doormeten. maar hoe kan ik de ingaande stroom van de bobine meten?
heeft 3 pinnetjes die stekker.
dan weet ik of het in het gedeelte er voor of erna zit.en waar komt dit signaal dan vandaan?
alvast bedankt maar weer:d
geen kortsluiting meer
sloeg niet aan.
ik bougies eruit gedraaid , eerste wat me op viel was dat het dubbel polige bougies waren dus dat je 2 vonkjes krijgt.
maar de vonkjes kwamen niet.
de bobine kan ik niet doormeten. maar hoe kan ik de ingaande stroom van de bobine meten?
heeft 3 pinnetjes die stekker.
dan weet ik of het in het gedeelte er voor of erna zit.en waar komt dit signaal dan vandaan?
alvast bedankt maar weer:d
Laatst gewijzigd door gurdi op 07 mei 2009 20:14, 2 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
misschien heb je hier wat aan afhankelijk welke 20xe je hebt ???
linksboven is jouw gedeelte dacht ik.. rechtsboven de mijne...
Hoop dat je hier wat aan heb??
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Re: geen vonk
denk dat ik er wel wat mee kan wat is EO
ik dnek dat het uiteindelijk op de stekkerverbinding tussen de kabelbomen uitkomt, maar zou nog niet weten hoe het verder moet aangesloten worden
is het normaal dat de lmm warm word?
ik dnek dat het uiteindelijk op de stekkerverbinding tussen de kabelbomen uitkomt, maar zou nog niet weten hoe het verder moet aangesloten worden
is het normaal dat de lmm warm word?
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
heb je toevallig de betekenis van alles op een andere pagina staan?
en is die BI- REG neem aan brandstof inspuiting regeleenheid? de ecu?
BI- REL brandstofinspuiting relais?
en is die BI- REG neem aan brandstof inspuiting regeleenheid? de ecu?
BI- REL brandstofinspuiting relais?
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
hoe moet ik die aansluitcodering zien. is voor elk nummertje een bijhorende kleur ofzo?
als ik het goed zie is 8 massa/bruin
dan kijk ik bij de bobine. zit een 1 en een 15 op.
mij zijn er 3 draden zal er 1 massa zijn ofzo?
gaan er ook maar 2 op de bobine punten zelf.
maar 15 loopt over in 4?
en 1 word 9 op de EO
verder vraag ik me af wat die ABCD zijn. en wat de EO is.
staan de stekkers van overgang van dashboom naar motorboom ook ergens op deze of een andere tekening?
als ik het goed zie is 8 massa/bruin
dan kijk ik bij de bobine. zit een 1 en een 15 op.
mij zijn er 3 draden zal er 1 massa zijn ofzo?
gaan er ook maar 2 op de bobine punten zelf.
maar 15 loopt over in 4?
en 1 word 9 op de EO
verder vraag ik me af wat die ABCD zijn. en wat de EO is.
staan de stekkers van overgang van dashboom naar motorboom ook ergens op deze of een andere tekening?
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
voor mensen die ook in dit schema geinteresseerd zijn heb ik nog wat gevonden. misschien iets voor in technisch archief.
heb ook schema's voor andere motortype
heb ook schema's voor andere motortype
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: geen vonk
elek onsteking bedoelen ze hier de onstekings modulegurdi schreef:waar zit de elektronische ontsteking
dat is dat blokje dat onder je bobine zit
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: geen vonk
even naar de dealer gaan voor een doosje bougie vonkjes te halen
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: geen vonk
haha nee heb al aantal bougies geprobeerd.
maar kan het aan de lmm liggen dat er geen vonk komt?
of aan andere sensoren?
heb nu nog een schema waarin ik kan zien wat voor spanning er op sommige draadjes moet komen. maar bij sommige staat 0 to nbv
maar weet neit wat dat betekend, staat ook niet in engels woordenboek.
maar kan het aan de lmm liggen dat er geen vonk komt?
of aan andere sensoren?
heb nu nog een schema waarin ik kan zien wat voor spanning er op sommige draadjes moet komen. maar bij sommige staat 0 to nbv
maar weet neit wat dat betekend, staat ook niet in engels woordenboek.
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
iemand die weet hoeveel dat stekkertje op de 3 aansluitingen moet geven naar de bobine toe.
weet iemand welke sensoren van belang zijn mo uberhaupt een vonk te krijgen?
heeft er iemand een ecu liggen van astra gsi 2.0 16v
zonder dis ? weet niet of met dis hetzelfde heeft. '<92
weet iemand welke sensoren van belang zijn mo uberhaupt een vonk te krijgen?
heeft er iemand een ecu liggen van astra gsi 2.0 16v
zonder dis ? weet niet of met dis hetzelfde heeft. '<92
astra heeft te lang geduurt
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: geen vonk
ik heb ook 2.5 motronic, 2.0 16v 1992
Het ligt niet aan je lmm, je kan namelijk gewoon starten met die losgekoppeld.
Ik denk gewoon je bobine stuk ?
rotor of verdeelkap van binnen stuk?
heb je die al opengehaald ? als je rotor niet meer langs die puntjes gaat heb je ook geen vonk
succes!
Het ligt niet aan je lmm, je kan namelijk gewoon starten met die losgekoppeld.
Ik denk gewoon je bobine stuk ?
rotor of verdeelkap van binnen stuk?
heb je die al opengehaald ? als je rotor niet meer langs die puntjes gaat heb je ook geen vonk
succes!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: geen vonk
heey roy.
dat weet ik. maar als ik de spanningen weet van da stekkertje van de bobine. dus net voor de bobine dan weet ik of het in dat gedeelte zit. dat zou een stuk makkelijker zijn.
maaar ik denk dat de ingaande spanning niet klopt. kun je dat niet even bij jou meten op die drie stekkertjes of iemand anders.
als dat niet klopt moet ik verder terug gaan kijken.
dat weet ik. maar als ik de spanningen weet van da stekkertje van de bobine. dus net voor de bobine dan weet ik of het in dat gedeelte zit. dat zou een stuk makkelijker zijn.
maaar ik denk dat de ingaande spanning niet klopt. kun je dat niet even bij jou meten op die drie stekkertjes of iemand anders.
als dat niet klopt moet ik verder terug gaan kijken.
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
dat blokje voor de bobine 3 draden, 1 massa meet ik 1 constante 12v bij contact. 1 signaal van 0,02 volt bij contact en 0,2 bij proberen starten.
signaal gaat gewoon weer terug naar de computer of niet?
doet verder niks met de bobine toch?
op de 2 pinnen van de bobine staat bioj contact en bij proberen starten allebei 12volt.
zijn hiermee dus de ingangsspanningen goed?
heb voor hget geval dat dat het was de rotor en verdeelkap maar even eraf geschroefd. deze is al een aardig eind ingesleten. de rotor is het ijzer bijna gelijk met het plastic.
dus als iemand mij kan vertellen of de bobine spanningen correct zijn dan verdenk ik de verdeler.
signaal gaat gewoon weer terug naar de computer of niet?
doet verder niks met de bobine toch?
op de 2 pinnen van de bobine staat bioj contact en bij proberen starten allebei 12volt.
zijn hiermee dus de ingangsspanningen goed?
heb voor hget geval dat dat het was de rotor en verdeelkap maar even eraf geschroefd. deze is al een aardig eind ingesleten. de rotor is het ijzer bijna gelijk met het plastic.
dus als iemand mij kan vertellen of de bobine spanningen correct zijn dan verdenk ik de verdeler.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 41
- Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
- Locatie: Spijkenisse
Re: geen vonk
Oh, dat is raar. Ik heb het een keer geprobeerd. Bij mij viel de motor meteen uit. Heb ook een c20xe. Ik heb het maar een keer geprobeerd. Misschien dat het aan mij ligtRoy 2.0 16v schreef:ik heb ook 2.5 motronic, 2.0 16v 1992
Het ligt niet aan je lmm, je kan namelijk gewoon starten met die losgekoppeld.
Ik denk gewoon je bobine stuk ?
rotor of verdeelkap van binnen stuk?
heb je die al opengehaald ? als je rotor niet meer langs die puntjes gaat heb je ook geen vonk
succes!
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: geen vonk
Bobine heeft aan beide zijden 12 volt. Dat klopt.
1 X vanaf contact, de ander trekt naar massa via stuurapparaat.
Dat is niet te meten met een multimeter. Heb je een scoop voor nodig.
Omdat de multimeter niet zo snel kan meten.
1 X vanaf contact, de ander trekt naar massa via stuurapparaat.
Dat is niet te meten met een multimeter. Heb je een scoop voor nodig.
Omdat de multimeter niet zo snel kan meten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: geen vonk
oke dus de ecu geeft dat signaal. maar dat kan ik niet meten.
de ecu zit wel rechtsstreeks aan de motorboom. dus dat geloof ik dan wel.
ik ga het eerst bij de verdeler zoeken want daar moet sowieso een nieuwe op.
waar kan het anders aan liggen laag?
- verkeerde ecu en een aantal sensoren?
of stuurt de ecu toch wel zo een signaal maar als de sensoren kapot zijn een standaard signaal?
de ecu zit wel rechtsstreeks aan de motorboom. dus dat geloof ik dan wel.
ik ga het eerst bij de verdeler zoeken want daar moet sowieso een nieuwe op.
waar kan het anders aan liggen laag?
- verkeerde ecu en een aantal sensoren?
of stuurt de ecu toch wel zo een signaal maar als de sensoren kapot zijn een standaard signaal?
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
wat ik nu ga doen is het volgende.
verdeelkap vervangen inclusief rotor.
zal niet veel opleveren omdat deze het voor de inbouw nog wel deed. zelfde geld voor de bobine. en die gaat sowieso al niet kapot. bougies en kabels doen het goed. ( op andere auto getest )
dus als het de rotor niet is zal het ergens bij de ecu of sensoren vandaan moeten komen
ga dus eerst kijken of ik niet toevallig nog een ecu heb liggen met 1 van boven genoemde nummers heb liggen die sowieso van c20xe is.
kijken wt ie dan doet. vervolgens ga ik de draden nalopen die van de motorboom nog niet zijn aangesloten(op een oude kabelboom)
kijken waar die van zijn, niet dat er een sensor nog niet goed is aangesloten ofzo.
als hier een probleempje zit ga ik dit oplossen zo niet word het alle sensoren nog op waardes doormeten.
verdeelkap vervangen inclusief rotor.
zal niet veel opleveren omdat deze het voor de inbouw nog wel deed. zelfde geld voor de bobine. en die gaat sowieso al niet kapot. bougies en kabels doen het goed. ( op andere auto getest )
dus als het de rotor niet is zal het ergens bij de ecu of sensoren vandaan moeten komen
ga dus eerst kijken of ik niet toevallig nog een ecu heb liggen met 1 van boven genoemde nummers heb liggen die sowieso van c20xe is.
kijken wt ie dan doet. vervolgens ga ik de draden nalopen die van de motorboom nog niet zijn aangesloten(op een oude kabelboom)
kijken waar die van zijn, niet dat er een sensor nog niet goed is aangesloten ofzo.
als hier een probleempje zit ga ik dit oplossen zo niet word het alle sensoren nog op waardes doormeten.
astra heeft te lang geduurt
Re: geen vonk
ik heb even naar de bedrading gkeken waar de bedrading van de motor bij die van het dash komt.
er zit 1 zwart groene niet aangesloten. die gaat naar de ecu, en is van de a/c
dan is er nog 1 stekker niet aangesloten.
waaronder:
-een blauwe blauwe gaat naar de foto hieronder. ie kan misschien wel van belang zijn weet niet wat die doet? weet niet op welke die dan van het dashboardboom moet.
-roodblauw gaat naar de ecuop nummer 9 die word VSS genoemd. zit als enige in de motorboom nietaan de andere blauw/rode
-roodwit gaat in de motorboom naar een hele verzameling van blauw/rood
-zwartbruin ook naar ecu nummer 32 on board computer tt24
-zwart blauw ecu a/c compressor switch
kan iemand mij vertellen of die roodblauw op nummer in de ecu op nummer 4 van de 9 polige stekker komt.
of iemand da door wil meten.
en kan iemand vertellen via welke draad in de stekkers het draadje van de foto hieronder loopt.
er zit 1 zwart groene niet aangesloten. die gaat naar de ecu, en is van de a/c
dan is er nog 1 stekker niet aangesloten.
waaronder:
-een blauwe blauwe gaat naar de foto hieronder. ie kan misschien wel van belang zijn weet niet wat die doet? weet niet op welke die dan van het dashboardboom moet.
-roodblauw gaat naar de ecuop nummer 9 die word VSS genoemd. zit als enige in de motorboom nietaan de andere blauw/rode
-roodwit gaat in de motorboom naar een hele verzameling van blauw/rood
-zwartbruin ook naar ecu nummer 32 on board computer tt24
-zwart blauw ecu a/c compressor switch
kan iemand mij vertellen of die roodblauw op nummer in de ecu op nummer 4 van de 9 polige stekker komt.
of iemand da door wil meten.
en kan iemand vertellen via welke draad in de stekkers het draadje van de foto hieronder loopt.
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: geen vonk
Is dat jouw blok???
Heb je alles rood geschildert...wel goede massa dan?
Heb je alles rood geschildert...wel goede massa dan?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: geen vonk
mijn blok ja en die was al zo:P
en op welk punt bedoel je de massa goed? als ik kijk of die vonkt dan houd ik de bougie met die zijkant op de massa kabel vna accu naar frame.
of bedoel je de massa op de bobine?
en op welk punt bedoel je de massa goed? als ik kijk of die vonkt dan houd ik de bougie met die zijkant op de massa kabel vna accu naar frame.
of bedoel je de massa op de bobine?
astra heeft te lang geduurt
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: geen vonk
Marcel bedoelt waarschijnlijk, dat je even moet checken of alle massa's op het blok wel netjes schoongeschuurd zijn na de spuitwerkzaamheden.gurdi schreef:mijn blok ja en die was al zo:P
en op welk punt bedoel je de massa goed? als ik kijk of die vonkt dan houd ik de bougie met die zijkant op de massa kabel vna accu naar frame.
of bedoel je de massa op de bobine?
Re: geen vonk
Als je eerst Alles rood heb gemaakt en toen alle massa draaitjes aangesloten heb. Dan komen je massa kabeltjes niet tegen het ijzer aan maar tegen de verf en dat maakt geen massa
overal waar je massa op heb zitten even de rode verf wegschuren.
overal waar je massa op heb zitten even de rode verf wegschuren.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: geen vonk
Dat bedoel ik ja.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: geen vonk
ja dat bedoelt ie
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam