Bij deze uitleg kun je eventueel zelf foutcodes uitlezen van de volgende Astra GSi motortypes C20XE en de C20NE.
Dus ik neem aan dat je dat niet zo kan doen met een c18xe.
Dat was ik trouwens vergeten te zeggen, hij vertelde ook dat alleen de lamdasonde vervangen niet geholpen had dus moesten
ze nog wat anders doen om de CO waardes goed tekrijgen. Maar was kon hij niet vertelllen.
Ja hoor, kan gewoon met een c18xe. Deed ik ook toen ik die nog had.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Dat lampje kan vanalles zijn.
Eerst maar is uitlezen, zelf of bij de dealer.
Bij mij gaf hij ook een keer op dat het de lambda was, ik stukje rubber slang van de inlaat van 14 euro vervangen en probleem ook opgelost.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Vandaag er even naar toe, met na druk op even.
Baas verwijst me naar monteur die de lambda er op heeft gezet.
Monteur zegt "Lampje kan niet uit ook niet na resetten."
Dus ik vertel dat dat lampje niet voor niks brand en dat het toch op gelost moet worden.
Bedoel dat deed hij niet voor dat ik hem naar hun gebracht heb.
Dus baas er bij die zegt "We kunnen de oude lambdasonde er wel opzetten.".
Waar op een andere monteur zegt "Ja maar die is stuk en zal je auto ook meer verbruiken."
Dus of ik kan een nieuwe lambdasonde kopen of nog een gok maken met een gebruikte die ik nog heb
liggen.
Of uitlaten lezen, hebben ze vandaag ok niet gedaan en ze hebben niet verteld wat hij precies aangeeft.
Whaha geweldig verhaal weer.
Een computer kan NIET!! aangeven dat een lambda stuk is.
Iemand die dat wel denkt of lukraak een lambda vervangt heeft er geen verstand van en dan wil je niet hebben dat die aan je auto zit....toch?
Kom net bij de opel dealer weg om hem uit te laten lezen.
Kwam het volgende uit:
DC91 02 sensor opwarmspanning te hoog
DC38 02 seonsor circuit spanning laag
Lambdasonde wisseld wel motor loopt niet altijd op 4 cylinders.
Heb even gekeken maar 91 staat niet op de foutcode lijst op http://www.astra-gsi.nl.
Maar staat wel op deze lijst.
91 Oxygen sensor heater High voltage
Ik neem aan dat oxygen seonsor de lambdasonde is.
gurdi schreef:het kan ook in de bekabeling van de lambda zitten.
massa van lambdasonde bijvoorbeeld slecht. stekkertje niet goed?
ge corrodeerd of sluiting.
Heb hem vandaag zelf ook maar uitgelezen.
Kwam zelf op dit uit:
12 Initiation of diagnosis.
13 Oxygen sensor Open circuit
38 Oxygen sensor circuit Voltage high
91 Oxygen sensor heater Voltage high
Dus waarschijnlijk een breuk in kabel van lambdasonde?
Kan je een lambdasonde ook doormeten?
Moet hij dat dan niet aangeven als een fout code dan?
Trouwens, viel me niet eerder op en meschien hoort het wel zo, maar zit over de middelste 2 kabels
vlak bij de stekker waar je de lambdasonde op aansluit krimpkous.
Hoort dit zo?