rem indicatoren
rem indicatoren
Tja kan het niet vinden met zoeken.
volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
Is het verder ook na te meten?? zit er een spanning op??of een bepaalde weerstand
Verder gaan de kabels in een draadboom. Heeft iemand daar een schema van waar deze heen gaan?? staan deze in serie met de andere kant??
tweede vraag:
Is er een manier om schokdempers los te testen of ze goed zijn??
Of is het zo dat je visueel op lekkage/beschadigingen.
Hoor graag van jullie,
Greetz
S
en no dit is geen
Nieuwe smilies zie ik ineens..
volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
Is het verder ook na te meten?? zit er een spanning op??of een bepaalde weerstand
Verder gaan de kabels in een draadboom. Heeft iemand daar een schema van waar deze heen gaan?? staan deze in serie met de andere kant??
tweede vraag:
Is er een manier om schokdempers los te testen of ze goed zijn??
Of is het zo dat je visueel op lekkage/beschadigingen.
Hoor graag van jullie,
Greetz
S
en no dit is geen
Nieuwe smilies zie ik ineens..
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Re: rem indicatoren
je kan ook gewoon nieuwe remblok indicatoren kopen
Maar als je dat niet wil kan je gewoon de draaitjes doorverbinden dan is de foutcode ook weg.(mits je geen kabelbreuk heb)
Ik zou gewoon even langs de dealer crossen en nieuwe indicatoren halen is een stuk netter dan een draadje doorverbinden
Maar als je dat niet wil kan je gewoon de draaitjes doorverbinden dan is de foutcode ook weg.(mits je geen kabelbreuk heb)
Ik zou gewoon even langs de dealer crossen en nieuwe indicatoren halen is een stuk netter dan een draadje doorverbinden
Laatst gewijzigd door Nick(GSI) op 01 apr 2009 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: rem indicatoren
denk niet dat iemand een scheama hierva heet.
kunt doorlussen gaat melding weg ligt het aan je sensor of je remvoering die op is gaat het niet weg heb je een kabelbreuk. denk ergens naar je boordcomputer? of naar je ecu dan
kunt doorlussen gaat melding weg ligt het aan je sensor of je remvoering die op is gaat het niet weg heb je een kabelbreuk. denk ergens naar je boordcomputer? of naar je ecu dan
astra heeft te lang geduurt
Re: rem indicatoren
ik heb nieuwe maar gebeurt niks... en wilde checken of dit een zoek methode was.. heb hem alleen op de ene gezet.. moet ik verder zoeken bijde andere of er is een draadbreuk..
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Re: rem indicatoren
inderdaad even bij de ander kijken. sowieso allebei vervangen.. als die eenmaal geraakt is moet hij vervangen worden dacht ik zo
astra heeft te lang geduurt
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: rem indicatoren
Ze werken met een stroomkring. Wanneer die wordt onderbroken krijg je een melding op je BC. Er is dus inderdaad een bepaalde spanning aanwezig en daardoor loopt er normaal gesproken een stroompje.suaver schreef:Tja kan het niet vinden met zoeken.
volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
Is het verder ook na te meten?? zit er een spanning op??
Verder gaan de kabels in een draadboom. Heeft iemand daar een schema van waar deze heen gaan?? staan deze in serie met de andere kant??
Staan voor zover ik weet niet in serie, maar parallel. Volgens mij is namelijk met de tech te bepalen of links of rechts kapot is, maar dat weet ik niet zeker.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: rem indicatoren
Ok zal ik de andere kant is meten wat voor spanning daar op staat.
Op de enekant staat iig geen spanning.
thank you all voor de info.
Ik weet trouwens niet wat normaal is dealer had ze niet zo snel heb ik ze van een automaterialenzaak gehaald toch nog €26/st. vind ik toch nog prijzig.
Op de enekant staat iig geen spanning.
thank you all voor de info.
Ik weet trouwens niet wat normaal is dealer had ze niet zo snel heb ik ze van een automaterialenzaak gehaald toch nog €26/st. vind ik toch nog prijzig.
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Re: rem indicatoren
Heb een schema gevonden.
Stond gewoon in de VRAAGBAAK!!
Mijn vraag is nu, weet iemand waar "x20" zit??
weet niet of een 16V zelfde schema heeft gaat bij mij om een c20ne
En voor mij gat het om j 38 en j 40 voor de remindicatoren.
Zo te zien staan ze in serie.
Over de rechter indikatoren staat trouwens wel 12V
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: rem indicatoren
x20 is een stekker
ID staat voor INFO DISPLAY = boordcomp
dus de stekker in je display
X is altijd stekker in schema
ID staat voor INFO DISPLAY = boordcomp
dus de stekker in je display
X is altijd stekker in schema
Re: rem indicatoren
dat het een stekker was wist ik maar dat het die stekker is wist ik niet..
Goh nu ik goed kijk staat het gewoon onder de stekker.. dombo...Whahahahah
Iig thanx..
Goh nu ik goed kijk staat het gewoon onder de stekker.. dombo...Whahahahah
Iig thanx..
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Re: rem indicatoren
L*Lsuaver schreef: volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
Fiks je sensoren, of laat hem erin staan bij andere remmen, is cult
Anders maken man, is vet. Doorverbinden is voor heaumeaaaux.
Overigens domste Opel systeem ooit, ja we onthoofden de sensoren zodat je nieuwe moet kopen, want erna zijn je blokken op. Ja dat hoor ik zelf ook wel tegen die tijd.
Re: rem indicatoren
Plug jonge..
Ik zoek de draadbreuk maar wist niet waar deze naartoe gaan...en wist niet wat voor spanning er eventueel op hoort te staan.
weet nu veel meer
Als je terug leest kun je lezen dat ik al twee nieuwe sensoren heb.
En nu eventueel kan meten of de spanning bij de ID misschien wel klopt en de id Fu"#_ upped is. en anders kabeltje trekken...
Ik zoek de draadbreuk maar wist niet waar deze naartoe gaan...en wist niet wat voor spanning er eventueel op hoort te staan.
weet nu veel meer
Als je terug leest kun je lezen dat ik al twee nieuwe sensoren heb.
En nu eventueel kan meten of de spanning bij de ID misschien wel klopt en de id Fu"#_ upped is. en anders kabeltje trekken...
Mn opa heb zn werk niet afgekregen, mn pa niet en ik zal dus al mn werk ook nooit afkrijgen.
Re: rem indicatoren
hey, en als je nou een calibra turbo systeem monteerd, welke sensors moet je dan hebben? van de calibra of gewoon van een astra gsi?pluggie schreef:L*Lsuaver schreef: volgens mij kon je de twee kabels van de indicator(stekker) met elkaar verbinden om de eventueel de fout weg te krijgen??
Fiks je sensoren, of laat hem erin staan bij andere remmen, is cult
Anders maken man, is vet. Doorverbinden is voor heaumeaaaux.
Overigens domste Opel systeem ooit, ja we onthoofden de sensoren zodat je nieuwe moet kopen, want erna zijn je blokken op. Ja dat hoor ik zelf ook wel tegen die tijd.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: rem indicatoren
ik heb op mijn blokken geen sensoren meer zitten omdat daar geen uitsparing meer voor opzat (Ferodo ds2500)
Ga ik nog een keer iets voor maken denk ik..
Ga ik nog een keer iets voor maken denk ik..