Astra start rot
-
- forum-gebruiker
Astra start rot
Hey,
Ik heb het in het begin af en toe gehad, dat de auto rot start. Hij slaat moeilijk aan, en lijkt wel of een van de zuigers telkens een dreun krijgt. Je hoort tijdens het starten ook een plof uit de uitlaat. Lijkt wel of hij ontsteekt voordat de zuiger in het BDP staat. Sindsdien ik mijn alarm heb uitgebouwd, ze hadden hem bij mij bobine omzeild. Heb ik weer gerepareerd. Maar nu is het vele malen erger geworden. Me motor is ook verzopen geweest, doordat ik dacht dat ze hem bij mij relais omzeild hadden. Iemand suggesties? Het is trouwens een c20xe m2.5.
Ik heb het in het begin af en toe gehad, dat de auto rot start. Hij slaat moeilijk aan, en lijkt wel of een van de zuigers telkens een dreun krijgt. Je hoort tijdens het starten ook een plof uit de uitlaat. Lijkt wel of hij ontsteekt voordat de zuiger in het BDP staat. Sindsdien ik mijn alarm heb uitgebouwd, ze hadden hem bij mij bobine omzeild. Heb ik weer gerepareerd. Maar nu is het vele malen erger geworden. Me motor is ook verzopen geweest, doordat ik dacht dat ze hem bij mij relais omzeild hadden. Iemand suggesties? Het is trouwens een c20xe m2.5.
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
Re: Astra start rot
Poeh, lijkt me iets voor een grondige diagnose... Kan veel oorzaken hebben.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
Ik heb vandaag er even naar gekeken. Heb de startmotor bekeken en losgehaalt(d8 dat er een tandje was afgebroken). Ten eerste zat die bout er niet in. Maatje 13 in het motorblok geschroeft, van dat steuntje aan de start motor. (die heb ik er weer in gedraaid). En heb de bendix gesmeerd. Nu is het een stuk minder erg tot nu toe. Alleen nou heb ik als ik start, doet hij even moeilijk en dan valt alles uit en gaat automatisch weer verder. Alsof hij even geen stroom meer krijgt( de startmotor) kan dat een relais zijn oid?
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
is je accu wel goed ?
dc 19 Niet Aanw.
onjuist toerental signaal
oftewel krukas sensor naar de kloote?
die van mij staat ook te rampestampen en te hokken als die moet starten net of je blok door je kap heen vliegt en wat je zegt alle verlichting gaat uit daarna gaat ie weer verder;) mijn krukas sensor heeft het begeven
onjuist toerental signaal
oftewel krukas sensor naar de kloote?
die van mij staat ook te rampestampen en te hokken als die moet starten net of je blok door je kap heen vliegt en wat je zegt alle verlichting gaat uit daarna gaat ie weer verder;) mijn krukas sensor heeft het begeven
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
helaas moet ik er op terugkomen vandaag de sensor vervangen maar t is nog t zelfde iemand anders?
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
toch je brandstof relais maar even checken
stinkerd