tik in motor
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
tik in motor
hallo,
sinds 1 week heb ik een tik in me motor nou ben ik ef langs een garagebedrijf geweest en die zei dat het waarschijnlijk mijn klepstoters waren of dat het 1 van de 16 nog wat pompjes was en dat ie ze dan allemaal moest vervangen en waarschijnlijk me kop eraf en dan moet er heel veel vervangen worden en moet de kop worden gevlakt.
weet iemand hier wat over?
distributieriem en koppakking is net vervangen.
hoor hier graag wat over!
mvg joey
sinds 1 week heb ik een tik in me motor nou ben ik ef langs een garagebedrijf geweest en die zei dat het waarschijnlijk mijn klepstoters waren of dat het 1 van de 16 nog wat pompjes was en dat ie ze dan allemaal moest vervangen en waarschijnlijk me kop eraf en dan moet er heel veel vervangen worden en moet de kop worden gevlakt.
weet iemand hier wat over?
distributieriem en koppakking is net vervangen.
hoor hier graag wat over!
mvg joey
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: tik in motor
Hydraulische klepstoters zijn dat
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: tik in motor
dat woord zocht ik:pTheo Gsi schreef:Hydraulische klepstoters zijn dat
nou nog vertellen of dat moeilijk te vervangen is en of dat duur is enz...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9320
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: tik in motor
Is voor een leek zeker niet gemakkelijk te vervangen. Inderdaad wordt dan vaak de kop gedemonteerd, hoewel dat volgens mij niet strikt noodzakelijk is. Die klepstoters zitten namelijk aan de bovenzijde van de kop en daar kun je bij als je de nokkenassen gedemonteerd hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: tik in motor
RedBill schreef:Is voor een leek zeker niet gemakkelijk te vervangen. Inderdaad wordt dan vaak de kop gedemonteerd, hoewel dat volgens mij niet strikt noodzakelijk is. Die klepstoters zitten namelijk aan de bovenzijde van de kop en daar kun je bij als je de nokkenassen gedemonteerd hebt.
Precies !
Distributie los en nokkenassen eruit, en je kan ze vervangen (geen klus voor een leek)
Kop eraf is onzin
Kop vlakken nog veel grotere onzin..
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: tik in motor
vlakken = koel probleempje gehad
kop eraf = onkunde praat van de monteur
AGC = monteur praat
kop eraf = onkunde praat van de monteur
AGC = monteur praat
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Re: tik in motor
idd gemakkelijk zelf te doen als je een beetje handig bent
ben zelf bezig geweest aan mijn broer zijn kadett,40 min. en ik had de klepstoters in mijn handen
ben zelf bezig geweest aan mijn broer zijn kadett,40 min. en ik had de klepstoters in mijn handen
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: tik in motor
umh oki informatie van die monteur klopte dan dus ook niet helemaal hij zei dat het 2 volle dagen klussen was:O
maarja ik ef met me pa gepraat en die zei van laat mij maar ef horen(papa heeft er veel verstand van:P heeft nog een tvr staan die vaak uit elkaar is geweest enz:P) iig hij luistere en ja hij zei ook van die kleppen. nu het erge sinds ik de auto heb (3 weken) ben ik eigenlijk zo dom geweest om niet de oliepeil te checken(stopid i know) dus me pa zo ja dat is hetgene wat je gelijk moet checken en dat een aantal x om het verbruik ongeveer te weten.maarja lang verhaal kort te maken er zat bijna geen olie meer in:O maar goed dat ik niet langer ben door blijven rijden anders major problem maarja olie erin en ja hoor tik weg! nu maar hopen dat ik niks beschadigd hebt! en dit zal me iig nooit meer gebeuren, check vanaf nu altijd de olie per week!maar het vreemde vond ik dat op me dashboard nog niks aangegeven werd.betekend dit dat als het op je dashboard aangegeven staat dat het dan echt goed mis is? want dacht dat dit toch wel een waarschuwing was die op tijd kwam. kennelijk is dit niet zo?
ik hoor het wel van jullie!
bedankt voor de info iig:D
gr joey
maarja ik ef met me pa gepraat en die zei van laat mij maar ef horen(papa heeft er veel verstand van:P heeft nog een tvr staan die vaak uit elkaar is geweest enz:P) iig hij luistere en ja hij zei ook van die kleppen. nu het erge sinds ik de auto heb (3 weken) ben ik eigenlijk zo dom geweest om niet de oliepeil te checken(stopid i know) dus me pa zo ja dat is hetgene wat je gelijk moet checken en dat een aantal x om het verbruik ongeveer te weten.maarja lang verhaal kort te maken er zat bijna geen olie meer in:O maar goed dat ik niet langer ben door blijven rijden anders major problem maarja olie erin en ja hoor tik weg! nu maar hopen dat ik niks beschadigd hebt! en dit zal me iig nooit meer gebeuren, check vanaf nu altijd de olie per week!maar het vreemde vond ik dat op me dashboard nog niks aangegeven werd.betekend dit dat als het op je dashboard aangegeven staat dat het dan echt goed mis is? want dacht dat dit toch wel een waarschuwing was die op tijd kwam. kennelijk is dit niet zo?
ik hoor het wel van jullie!
bedankt voor de info iig:D
gr joey
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: tik in motor
gelukkig opgelost dan !
Wijze les !
Dashboard geeft het pas laat aan helaas
Wijze les !
Dashboard geeft het pas laat aan helaas
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9320
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: tik in motor
Let op dwarreltje, dat bij jouw auto (jij hebt geen BC) je het moet hebben van je oliedruklampje. Het dashboard geeft pas een signaal als er helemaal geen oliedruk meer is. Er gaat dan een rood lampje branden. Dan ben je al veel te laat!
Hou het dus inderdaad goed in de gaten aan de hand van je peilstok!
Hou het dus inderdaad goed in de gaten aan de hand van je peilstok!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: tik in motor
je hebt meestal dan 1 - 1,5 liter olie over van de 4,5 en das veel te weinig...
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: tik in motor
Bart(astra) schreef:je hebt meestal dan 1 - 1,5 liter olie over van de 4,5 en das veel te weinig...
dat heb ik gemerkt! dacht dat het wel goed zat tot het lampje ging branden--> niet dus maarja weer van geleerd ga het nu een beetje bijhouden en kijken naar het olieverbruik en maar hopen dat er niks kapot is.motortje loopt iig heerlijk
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9320
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: tik in motor
Sowieso bij alle rode lampjes op je dashboard: direct aan de kant en motor uit. (of je handrem eraf zetten )dwarreltje schreef:...ga het nu een beetje bijhouden en kijken naar het olieverbruik en maar hopen dat er niks kapot is.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: tik in motor
RedBill schreef:Sowieso bij alle rode lampjes op je dashboard: direct aan de kant en motor uit. (of je handrem eraf zetten )dwarreltje schreef:...ga het nu een beetje bijhouden en kijken naar het olieverbruik en maar hopen dat er niks kapot is.
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Berichten: 388
- Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
- Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
- Contacteer:
Re: tik in motor
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''