tik in motor

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
dwarreltje
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45

tik in motor

Bericht door dwarreltje »

hallo,

sinds 1 week heb ik een tik in me motor nou ben ik ef langs een garagebedrijf geweest en die zei dat het waarschijnlijk mijn klepstoters waren of dat het 1 van de 16 nog wat pompjes was en dat ie ze dan allemaal moest vervangen en waarschijnlijk me kop eraf en dan moet er heel veel vervangen worden en moet de kop worden gevlakt.

weet iemand hier wat over?

distributieriem en koppakking is net vervangen.

hoor hier graag wat over!

mvg joey
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: tik in motor

Bericht door Theo Gsi »

Hydraulische klepstoters zijn dat ;)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
dwarreltje
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45

Re: tik in motor

Bericht door dwarreltje »

Theo Gsi schreef:Hydraulische klepstoters zijn dat ;)
dat woord zocht ik:p

nou nog vertellen of dat moeilijk te vervangen is en of dat duur is enz...:P
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: tik in motor

Bericht door RedBill »

Is voor een leek zeker niet gemakkelijk te vervangen. Inderdaad wordt dan vaak de kop gedemonteerd, hoewel dat volgens mij niet strikt noodzakelijk is. Die klepstoters zitten namelijk aan de bovenzijde van de kop en daar kun je bij als je de nokkenassen gedemonteerd hebt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: tik in motor

Bericht door Bart(astra) »

RedBill schreef:Is voor een leek zeker niet gemakkelijk te vervangen. Inderdaad wordt dan vaak de kop gedemonteerd, hoewel dat volgens mij niet strikt noodzakelijk is. Die klepstoters zitten namelijk aan de bovenzijde van de kop en daar kun je bij als je de nokkenassen gedemonteerd hebt.

Precies !

Distributie los en nokkenassen eruit, en je kan ze vervangen (geen klus voor een leek)

Kop eraf is onzin
Kop vlakken nog veel grotere onzin..
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: tik in motor

Bericht door Theo Gsi »

vlakken = koel probleempje gehad
kop eraf = onkunde praat van de monteur

AGC = monteur praat :mrgreen:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
astra gsi
forum-gebruiker
Berichten: 166
Lid geworden op: 22 apr 2008 11:29
Locatie: belgië

Re: tik in motor

Bericht door astra gsi »

idd gemakkelijk zelf te doen als je een beetje handig bent :wink:

ben zelf bezig geweest aan mijn broer zijn kadett,40 min. en ik had de klepstoters in mijn handen 8)
powered by Ddv-motorsport

http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;

turbo is voor mietjes
dwarreltje
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45

Re: tik in motor

Bericht door dwarreltje »

umh oki informatie van die monteur klopte dan dus ook niet helemaal hij zei dat het 2 volle dagen klussen was:O

maarja ik ef met me pa gepraat en die zei van laat mij maar ef horen(papa heeft er veel verstand van:P heeft nog een tvr staan die vaak uit elkaar is geweest enz:P) iig hij luistere en ja hij zei ook van die kleppen. nu het erge :P sinds ik de auto heb (3 weken) ben ik eigenlijk zo dom geweest om niet de oliepeil te checken(stopid i know) dus me pa zo ja dat is hetgene wat je gelijk moet checken en dat een aantal x om het verbruik ongeveer te weten.maarja lang verhaal kort te maken er zat bijna geen olie meer in:O maar goed dat ik niet langer ben door blijven rijden anders major problem :o maarja olie erin en ja hoor tik weg! nu maar hopen dat ik niks beschadigd hebt! en dit zal me iig nooit meer gebeuren, check vanaf nu altijd de olie per week!maar het vreemde vond ik dat op me dashboard nog niks aangegeven werd.betekend dit dat als het op je dashboard aangegeven staat dat het dan echt goed mis is? want dacht dat dit toch wel een waarschuwing was die op tijd kwam. kennelijk is dit niet zo?

ik hoor het wel van jullie!

bedankt voor de info iig:D

gr joey
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: tik in motor

Bericht door Bart(astra) »

gelukkig opgelost dan !

Wijze les !

Dashboard geeft het pas laat aan helaas
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: tik in motor

Bericht door RedBill »

Let op dwarreltje, dat bij jouw auto (jij hebt geen BC) je het moet hebben van je oliedruklampje. Het dashboard geeft pas een signaal als er helemaal geen oliedruk meer is. Er gaat dan een rood lampje branden. Dan ben je al veel te laat!

Hou het dus inderdaad goed in de gaten aan de hand van je peilstok!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: tik in motor

Bericht door Bart(astra) »

je hebt meestal dan 1 - 1,5 liter olie over van de 4,5 en das veel te weinig...
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
dwarreltje
forum-gebruiker
Berichten: 48
Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45

Re: tik in motor

Bericht door dwarreltje »

Bart(astra) schreef:je hebt meestal dan 1 - 1,5 liter olie over van de 4,5 en das veel te weinig...

dat heb ik gemerkt! dacht dat het wel goed zat tot het lampje ging branden--> niet dus :cry: maarja weer van geleerd ga het nu een beetje bijhouden en kijken naar het olieverbruik en maar hopen dat er niks kapot is.motortje loopt iig heerlijk :worship:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: tik in motor

Bericht door RedBill »

dwarreltje schreef:...ga het nu een beetje bijhouden en kijken naar het olieverbruik en maar hopen dat er niks kapot is.
Sowieso bij alle rode lampjes op je dashboard: direct aan de kant en motor uit. (of je handrem eraf zetten ;-) )
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: tik in motor

Bericht door Ricco »

RedBill schreef:
dwarreltje schreef:...ga het nu een beetje bijhouden en kijken naar het olieverbruik en maar hopen dat er niks kapot is.
Sowieso bij alle rode lampjes op je dashboard: direct aan de kant en motor uit. (of je handrem eraf zetten ;-) )

:lol: :worship:
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: tik in motor

Bericht door marklukassen »

:mrgreen:
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Plaats reactie