stekkertje pagina 2
stekkertje pagina 2
hallo Ik heb nu de motorkabelboo van fred.
en dus nu alle kabel delen behalve die korte van naar de dynamo toe.
als iemand die nog heeft dan hoor ik het graag.
nu is het enige probleem dat de motorkabelboom stekkers niet het zelfde zijn als de dashboard boom. dus ze passen niet op elkaar. (Bij de ecu en brandstofrelais en kiekert in de buurt)
nu heb ik de stekkers van de oude dashboom en deze passen wel op de motorboom.
nu ging ik kijken of ik het dan kleur op kleur kon oversolderen.
Nu komen er bij de motorboom 1 stekker te vervallen en bij de dash boom ook 1.
mogelijk was die aan de motorboom die van die TC , kna iemand dat bevestigen?
en weet iemand waar die van de dashboom van is.
foto's:
aan motorkant heb ik de stekkers geklikt die ik wil gebruiken aan de rechterkant heb ik kabeltjes bij elkaar gebundeld op welke stekker ze komen als het kleur op kleur word gedaan. aan bijde kanten vervalt 1 stekker.
zoals je ziet word 1 stekker vanaf de dash kant gesplits in 2 stekkers namelijk motor2 en motor3.
dan houd ik 1 draadje over en die past samen met het het enige draadje van dash1 op motor 1. maar motor 1 is dan lang niet compleet. en houd ik bij de dash kant ook 1 stekker over.
deze zit aan de dash boom, en deze kleuren komen niet voor in de andere boom. weet iemand waar deze voor is?
deze zit aan de motor boom. hiervan zitten dus 2 kleuren ook in hde dash boom maar voor de rest niks.
weet iemand of deze voor de tc is of van wat anders?
Hopelijk ben ik zo een beetje duidelijk. en kunnen jullie mij helpen.
alvast bedankt.
en dus nu alle kabel delen behalve die korte van naar de dynamo toe.
als iemand die nog heeft dan hoor ik het graag.
nu is het enige probleem dat de motorkabelboom stekkers niet het zelfde zijn als de dashboard boom. dus ze passen niet op elkaar. (Bij de ecu en brandstofrelais en kiekert in de buurt)
nu heb ik de stekkers van de oude dashboom en deze passen wel op de motorboom.
nu ging ik kijken of ik het dan kleur op kleur kon oversolderen.
Nu komen er bij de motorboom 1 stekker te vervallen en bij de dash boom ook 1.
mogelijk was die aan de motorboom die van die TC , kna iemand dat bevestigen?
en weet iemand waar die van de dashboom van is.
foto's:
aan motorkant heb ik de stekkers geklikt die ik wil gebruiken aan de rechterkant heb ik kabeltjes bij elkaar gebundeld op welke stekker ze komen als het kleur op kleur word gedaan. aan bijde kanten vervalt 1 stekker.
zoals je ziet word 1 stekker vanaf de dash kant gesplits in 2 stekkers namelijk motor2 en motor3.
dan houd ik 1 draadje over en die past samen met het het enige draadje van dash1 op motor 1. maar motor 1 is dan lang niet compleet. en houd ik bij de dash kant ook 1 stekker over.
deze zit aan de dash boom, en deze kleuren komen niet voor in de andere boom. weet iemand waar deze voor is?
deze zit aan de motor boom. hiervan zitten dus 2 kleuren ook in hde dash boom maar voor de rest niks.
weet iemand of deze voor de tc is of van wat anders?
Hopelijk ben ik zo een beetje duidelijk. en kunnen jullie mij helpen.
alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door gurdi op 30 mar 2009 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
astra heeft te lang geduurt
Re: kabelboom op kabelboom
bij nader inzien misschien toch een problemen topic ipv kletspraat.
astra heeft te lang geduurt
Re: kabelboom op kabelboom
op verzoek verplaatstgurdi schreef:bij nader inzien misschien toch een problemen topic ipv kletspraat.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
van welk type motor is die boom en uit wat voor een auto?
en dan de autoboom van jou
heb je die ook ooit vervangen of zo
want als je een astra motorboom heb moet die zo op de kabelboom in de auto passen
en dan het startgedeelte
wat heb je daar zelf nog van n van welk type motor
en maak eens een foto van de stekker wat je in de auto hebt
want in en ander topic zie ik weer andere stekkers van je
beter gezegt ik ze doo de stekkers e stekkers niet meer
en maak eens even en goede foto van heel de motorboom
denk dat ik je wel kan helpen
maar knip nog geen stekkers af of zo
en dan de autoboom van jou
heb je die ook ooit vervangen of zo
want als je een astra motorboom heb moet die zo op de kabelboom in de auto passen
en dan het startgedeelte
wat heb je daar zelf nog van n van welk type motor
en maak eens een foto van de stekker wat je in de auto hebt
want in en ander topic zie ik weer andere stekkers van je
beter gezegt ik ze doo de stekkers e stekkers niet meer
en maak eens even en goede foto van heel de motorboom
denk dat ik je wel kan helpen
maar knip nog geen stekkers af of zo
Re: kabelboom op kabelboom
heey is naar weten en vragen allebei van een astra c20xe.
maar het dashboom kan volgens mij ook van een c20ne of c20xe zijn maar wel de luxte versie maar zonder etc.
hiervan komt niks uit mijn eigen auto. Heb nu dus totale kabelboom waarin niks is gesoldeerd alleen moet ik deze stekkers dan solderen en van de uitlaat naar motoboom.want die had fred eraf geknipt.
en van ander topic moet je niet meer naar kijken. en dat zijn gewoon dezelfde stekkers.
alleen daar is het een vergelijking van 2 dash bomen.
en nu heb ik een motorboom erbij. waarvan ik ook stekkers heb die hier op passen en mote ik kijken of ik die op deze dashboom kan maken.
ik zal nog eens proberen om het nog wat duidelijker te fotograferen. en van de hele motorboom. deze foto's zijn alleen van het gedeelte dat je naar binnen trekt en aan elkaar verbind.
maar zoals ik begrepen had was er 1 stekker van de motorboom voor de electric traction control. als deze is die ik over houd is het inprincipe goed want dant word al het andere an de motorboomkabels gebruikt.
dus zou het motorsysteeem goed moetne zijn. maar ik houd ook en trosje kabels over van de dashboom. waar die dan voor is weet ik niet. misschien dat het ook wel voor de etc is maar dan met andere kleuren maar lijkt me onlogisch.
etc heb ik niet nodig.
ik hoop dat je mij kan helpen inderdaad.
ik zal beginnen met goede overzichtelijke fotos te maken.
maar het dashboom kan volgens mij ook van een c20ne of c20xe zijn maar wel de luxte versie maar zonder etc.
hiervan komt niks uit mijn eigen auto. Heb nu dus totale kabelboom waarin niks is gesoldeerd alleen moet ik deze stekkers dan solderen en van de uitlaat naar motoboom.want die had fred eraf geknipt.
en van ander topic moet je niet meer naar kijken. en dat zijn gewoon dezelfde stekkers.
alleen daar is het een vergelijking van 2 dash bomen.
en nu heb ik een motorboom erbij. waarvan ik ook stekkers heb die hier op passen en mote ik kijken of ik die op deze dashboom kan maken.
ik zal nog eens proberen om het nog wat duidelijker te fotograferen. en van de hele motorboom. deze foto's zijn alleen van het gedeelte dat je naar binnen trekt en aan elkaar verbind.
maar zoals ik begrepen had was er 1 stekker van de motorboom voor de electric traction control. als deze is die ik over houd is het inprincipe goed want dant word al het andere an de motorboomkabels gebruikt.
dus zou het motorsysteeem goed moetne zijn. maar ik houd ook en trosje kabels over van de dashboom. waar die dan voor is weet ik niet. misschien dat het ook wel voor de etc is maar dan met andere kleuren maar lijkt me onlogisch.
etc heb ik niet nodig.
ik hoop dat je mij kan helpen inderdaad.
ik zal beginnen met goede overzichtelijke fotos te maken.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
je hebt volgens mij een dashsboom van een c18xe
maar dat maakt niks uit
dat moet gewoon op de motorboom passen
dus knip niks van je dashsboom die is goed zo als ik gezien heb in het andere topic
maar kijk eens of je deze stekkers ook heb op je motorboom
die moeten aan het in de buurt zitten bij het zwarte gedeelte wat boven over de motor loopt
ik bedoel de grote zwarte en grijze stekker
maar dat maakt niks uit
dat moet gewoon op de motorboom passen
dus knip niks van je dashsboom die is goed zo als ik gezien heb in het andere topic
maar kijk eens of je deze stekkers ook heb op je motorboom
die moeten aan het in de buurt zitten bij het zwarte gedeelte wat boven over de motor loopt
ik bedoel de grote zwarte en grijze stekker
Re: kabelboom op kabelboom
zal ik morgen even moeten kijken, maar wat is er dan met die stekker?
grote zwarte stekker bedoel je waar die grijze in moet.
grote zwarte stekker bedoel je waar die grijze in moet.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
ja die kijk eens of jij die aan demotor boom hebt zittengurdi schreef:zal ik morgen even moeten kijken, maar wat is er dan met die stekker?
grote zwarte stekker bedoel je waar die grijze in moet.
als je die niet hebt is het geen astra boom
Re: kabelboom op kabelboom
hij is van chucky geweest. misschien dat hij het zo weet.
is deze dan ook niet meer te gebruiken?
is deze dan ook niet meer te gebruiken?
astra heeft te lang geduurt
Re: kabelboom op kabelboom
helaas zit dat stekkertje er niet op..
dus geen astra boom.
kan deze nog wel worden gebruikt?
dus geen astra boom.
kan deze nog wel worden gebruikt?
astra heeft te lang geduurt
Re: kabelboom op kabelboom
nu keek ik in de astra en daar lag wel precies dezelfde al in. dus niet van een astra..
zelfde stekker als hierboven. daarom dacht ik dat die boom wel goed was maar de dash niet..
het blok heb i kzelf uit een astra gehaald.
dus dan moet iemand die astra hebben voorzien van een kadet motor ofzo. en dan ook de dash boom van een kadet erin gelegd ofzo?
het liefst heb ik gewoon de astra boom in mijn astra liggen. kan ik niet deze boom passend maken voor de astra. het enige wat verschilt is die stekker die jij zei raymond. en de stekkers biuj de dash boom of niet?
want aangezien er een zelfde motorboom inlicht moet de rest gewoon passen.
en dan denk ik dat ik beide bomen heel laat. en gewoon een stekker tussenstukje maak met aan de ene kant astra stekkers en aan de andere kant de kadet stekkers.
Maar dan moet het wel mogelijk zijn.
Waarom hebben ze het bij een astra eigenlijk anders bedraad als bij een vectra en blok loopt toch hetzelfde??
zelfde stekker als hierboven. daarom dacht ik dat die boom wel goed was maar de dash niet..
het blok heb i kzelf uit een astra gehaald.
dus dan moet iemand die astra hebben voorzien van een kadet motor ofzo. en dan ook de dash boom van een kadet erin gelegd ofzo?
het liefst heb ik gewoon de astra boom in mijn astra liggen. kan ik niet deze boom passend maken voor de astra. het enige wat verschilt is die stekker die jij zei raymond. en de stekkers biuj de dash boom of niet?
want aangezien er een zelfde motorboom inlicht moet de rest gewoon passen.
en dan denk ik dat ik beide bomen heel laat. en gewoon een stekker tussenstukje maak met aan de ene kant astra stekkers en aan de andere kant de kadet stekkers.
Maar dan moet het wel mogelijk zijn.
Waarom hebben ze het bij een astra eigenlijk anders bedraad als bij een vectra en blok loopt toch hetzelfde??
astra heeft te lang geduurt
Re: kabelboom op kabelboom
nu dacht ik laat ik ook nog maar eens naar mijn oude kabels kijken van de 8klepper. zit ook deze stekker op en niet die grijze.dus denk dat dit toch van een astra is:(
Nu weer even verder gekeken. op mijn 2.0 8v stekkers.(motorboom)
deze heeft gewoon ook dezelfde stekkers naar de dashboom toe. en wat blijkt. de stekkers die de motorboom van de 16v niet heeft heeft de 8v wel.
Nu weer even verder gekeken. op mijn 2.0 8v stekkers.(motorboom)
deze heeft gewoon ook dezelfde stekkers naar de dashboom toe. en wat blijkt. de stekkers die de motorboom van de 16v niet heeft heeft de 8v wel.
astra heeft te lang geduurt
Re: kabelboom op kabelboom
[quote="gurdi"]nu dacht ik laat ik ook nog maar eens naar mijn oude kabels kijken van de 8klepper. zit ook deze stekker op en niet die grijze.dus denk dat dit toch van een astra is:(
even verder kijken op mijn 8v stekkers.
een mega ontdekking gedaan:)
3 kabels van de nieuwe motorboom kon ik niet plaatsen op de nieuwe dash boom.
heb gekken een rood/witte een zwart/bruine en een blauwe.
blauwe gaat naar de km teller. -> misschien iets van de nokkenaspositiesensor? voor toerenteller?
zwart/bruine en rood/wit gaan naar de BC.
even in de 8v boom gekeken. rood wit loopt naar een hele tros rood/blauw.rood/blauw gaat wel terug naar dash boom, en er zit op die nieuwe dash boom een brood/blauw op de bc die niet op de andere zitten dus ik denk dat rood wit alsnog via roodblauw gaat.
alleen zwart bruin weet ik dan niet maar gaat naar de BC blauwe stekker. aan gezien de motor wel kan lopen zonder de teller en Bc moeten er weinigproblemen ontstaan.
even verder kijken op mijn 8v stekkers.
een mega ontdekking gedaan:)
3 kabels van de nieuwe motorboom kon ik niet plaatsen op de nieuwe dash boom.
heb gekken een rood/witte een zwart/bruine en een blauwe.
blauwe gaat naar de km teller. -> misschien iets van de nokkenaspositiesensor? voor toerenteller?
zwart/bruine en rood/wit gaan naar de BC.
even in de 8v boom gekeken. rood wit loopt naar een hele tros rood/blauw.rood/blauw gaat wel terug naar dash boom, en er zit op die nieuwe dash boom een brood/blauw op de bc die niet op de andere zitten dus ik denk dat rood wit alsnog via roodblauw gaat.
alleen zwart bruin weet ik dan niet maar gaat naar de BC blauwe stekker. aan gezien de motor wel kan lopen zonder de teller en Bc moeten er weinigproblemen ontstaan.
astra heeft te lang geduurt
Re: kabelboom op kabelboom
gurdi schreef:gurdi schreef:nu dacht ik laat ik ook nog maar eens naar mijn oude kabels kijken van de 8klepper. zit ook deze stekker op en niet die grijze.dus denk dat dit toch van een astra is:(
even verder kijken op mijn 8v stekkers.
een mega ontdekking gedaan:)
3 kabels van de nieuwe motorboom kon ik niet plaatsen op de nieuwe dash boom.
heb gekken een rood/witte een zwart/bruine en een blauwe.
blauwe gaat naar de km teller. -> misschien iets van de nokkenaspositiesensor? voor toerenteller?
zwart/bruine en rood/wit gaan naar de BC.
even in de 8v boom gekeken. rood wit loopt naar een hele tros rood/blauw.rood/blauw gaat wel terug naar dash boom, en er zit op die nieuwe dash boom een brood/blauw op de bc die niet op de andere zitten dus ik denk dat rood wit alsnog via roodblauw gaat.
alleen zwart bruin weet ik dan niet maar gaat naar de BC blauwe stekker. aan gezien de motor wel kan lopen zonder de teller en Bc moeten er weinigproblemen ontstaan.
dus in totaal heb ik:
dashboom:
1 stekker van dashboom die ik over houd( niet kan aansluiten )
motorboom
3 draadjes niet bedraad, 1 van teller
2 van BC - zwart/bruin --> geen idee
- rood/wit--> word waarschijnlijk vervangen door roodblauw
BC oude 19 draden nieuwe 18 dus dan dnek ik dat die inderdaad vervangen wordt.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
ik kom er niet meer uit wat je nu bedoeld
wil je w een keer komen helpen als je er niet uit komt
want zo als je het nu allemaal neer zet ben ik de draad kwijt
wil je w een keer komen helpen als je er niet uit komt
want zo als je het nu allemaal neer zet ben ik de draad kwijt
Re: kabelboom op kabelboom
njaa,
het komt er op neer dat de stekker die ik moest zoeken van jou er niet op zit.
dus volgens jou geen astra boom.
dus ik ging kijken bij mijn vorige boom die dus bij deze motor in een andere astra zat. ook niet die stekker. dus ik had de twijfel of het dan niet toch een astra boom zou zijn.
toen heb ik gekeken naar de kabelboom van de 8klepper. ook niet die stekker.
dus dat zouden dan allemaal geen astra bomen zijn???
Dus nu vraag ik me af of ik de motorboom gewoon wel kan gaan gebruiken. maar dan moet ik toch een verbinding maken tussen de motorboom en dashboom ( solderen )
nu haal ik wer mijn plaatje erbij van 'de stekkers van de motorboom die normaal op de dashboom worden aangesloten'
en 'de stekkers van de dashboom die normaal op de motorboom worden aangesloten'.
hier moet dus een verbinding tussen komen.
Ik heb gekeken naar de kleuren en op de motorboom zitten 3 kabeltjes die niet op de dashboom zitten, dit is het trosje "motor vervalt"
die 3 kabeltjes heb ik op mijn oude doorgebrande dashboom gevolgd en die gaan naar de BC en naar de KM teller.
dit zal denk ik niet al te veel problemen geven omdat op de nieuwe dashboom deze draden door andere draden worden opgevult.
dan houdt ik nog aan de dashboom 1 trosje kabels over waar ik niet weet waarvan het is.
genaamd"dash vervalt"
het komt er op neer dat de stekker die ik moest zoeken van jou er niet op zit.
dus volgens jou geen astra boom.
dus ik ging kijken bij mijn vorige boom die dus bij deze motor in een andere astra zat. ook niet die stekker. dus ik had de twijfel of het dan niet toch een astra boom zou zijn.
toen heb ik gekeken naar de kabelboom van de 8klepper. ook niet die stekker.
dus dat zouden dan allemaal geen astra bomen zijn???
Dus nu vraag ik me af of ik de motorboom gewoon wel kan gaan gebruiken. maar dan moet ik toch een verbinding maken tussen de motorboom en dashboom ( solderen )
nu haal ik wer mijn plaatje erbij van 'de stekkers van de motorboom die normaal op de dashboom worden aangesloten'
en 'de stekkers van de dashboom die normaal op de motorboom worden aangesloten'.
hier moet dus een verbinding tussen komen.
Ik heb gekeken naar de kleuren en op de motorboom zitten 3 kabeltjes die niet op de dashboom zitten, dit is het trosje "motor vervalt"
die 3 kabeltjes heb ik op mijn oude doorgebrande dashboom gevolgd en die gaan naar de BC en naar de KM teller.
dit zal denk ik niet al te veel problemen geven omdat op de nieuwe dashboom deze draden door andere draden worden opgevult.
dan houdt ik nog aan de dashboom 1 trosje kabels over waar ik niet weet waarvan het is.
genaamd"dash vervalt"
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
oke nu volg ik het weer een beetje
wat je het beste kunt doen is even naar de sloop gaan en de stkkers uit een astra halen
die op de dashsboom passen
dus die met 9 aansluitingen en die met 4 aansluitingen
dat zijn de stekkers op de fotos
en die zet je aan de motorboom die ij daar hebt
en die passen weer op de stekkers die jij hebt aan je dahsboom
kijk maar op je eigenfoto
zit je alleen nog even met de stekkers aan de zijkant van de cilinderkop
als je een boompje hebt voor startmotor en dynamo waar die 2 stekkers op passen moet het lukken
wat je het beste kunt doen is even naar de sloop gaan en de stkkers uit een astra halen
die op de dashsboom passen
dus die met 9 aansluitingen en die met 4 aansluitingen
dat zijn de stekkers op de fotos
en die zet je aan de motorboom die ij daar hebt
en die passen weer op de stekkers die jij hebt aan je dahsboom
kijk maar op je eigenfoto
zit je alleen nog even met de stekkers aan de zijkant van de cilinderkop
als je een boompje hebt voor startmotor en dynamo waar die 2 stekkers op passen moet het lukken
Laatst gewijzigd door Raymond-oud op 19 mar 2009 12:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
volgens mij is deze grijze stekker voor het de ETC en LRFgurdi schreef:helaas zit dat stekkertje er niet op..
dus geen astra boom.
kan deze nog wel worden gebruikt?
Re: kabelboom op kabelboom
die bbgrijze is inderdaad tc.
die stekkers kan ik dan inderdaad aan de motorboom maken, maar de stekkers die op de motorboom horen heb ik ook dus ik maak een tussen stuk:D zodat beide kabebomen heel blijven.
maar probleem is dat die stekker met 4 draden, die kleuren zitten niet op de motorboom.
dat is het stekkertje(dash vervalt)
die van 9 zitten er wel allemaal op en die van 2 ook( zit maar 1 kabeltje aan)
weet je waar die 4 van zijn dan? anders ga ik die draden even volgen:)
die stekkers kan ik dan inderdaad aan de motorboom maken, maar de stekkers die op de motorboom horen heb ik ook dus ik maak een tussen stuk:D zodat beide kabebomen heel blijven.
maar probleem is dat die stekker met 4 draden, die kleuren zitten niet op de motorboom.
dat is het stekkertje(dash vervalt)
die van 9 zitten er wel allemaal op en die van 2 ook( zit maar 1 kabeltje aan)
weet je waar die 4 van zijn dan? anders ga ik die draden even volgen:)
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
die zwarte 4 polige met die 3 draden op foto 2 zijn van airco
het zijn maar 2 stekkers in de astra
een 4 polige voor de airco rommel
en een 9 polige voor naar je je dashs
en natuurlijk de hele grote voor je ecu
dus als je die 9 polge stekker aan sluit moet het werken
het zijn maar 2 stekkers in de astra
een 4 polige voor de airco rommel
en een 9 polige voor naar je je dashs
en natuurlijk de hele grote voor je ecu
dus als je die 9 polge stekker aan sluit moet het werken
Re: kabelboom op kabelboom
okee dan ben ik er uit:D
want die kan ik volledig aansluiten op elkaar.
en ik heb van alle stekkers beide kanten dus ik maak een mooi tussen stukje.
dan heb houdt ik de de dash boom en de motorboom heel zonder soldeertjes.
moet helaas nog wel gaan zolderen aan de autoboom.
deze ga ik helemaal netjes solderen met krimpkousen enzo. en ik probeer ze waar mogelijk trapsgewijs te solderen dat stel de krimpkous gaat slijten ofzo dat ze elkaar niet kunnen raken.
dan alles netjes bundelen met spiraalslang.
iig bedankt raymon
want die kan ik volledig aansluiten op elkaar.
en ik heb van alle stekkers beide kanten dus ik maak een mooi tussen stukje.
dan heb houdt ik de de dash boom en de motorboom heel zonder soldeertjes.
moet helaas nog wel gaan zolderen aan de autoboom.
deze ga ik helemaal netjes solderen met krimpkousen enzo. en ik probeer ze waar mogelijk trapsgewijs te solderen dat stel de krimpkous gaat slijten ofzo dat ze elkaar niet kunnen raken.
dan alles netjes bundelen met spiraalslang.
iig bedankt raymon
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
heb je nog 1 klein probleempje ben ik bang
die grijze stekker waar de ETC op zit naast de kop
daar zit bij een c20xe ook stappenmotor draad bij in
deze loopt van die grijz stekker achter langs in je kabelboom van starten en laden
naar de stappenmotor
dus dan hoop ik dat je dat stuk ook hebt
ander moet je hem zelf even maken
die grijze stekker waar de ETC op zit naast de kop
daar zit bij een c20xe ook stappenmotor draad bij in
deze loopt van die grijz stekker achter langs in je kabelboom van starten en laden
naar de stappenmotor
dus dan hoop ik dat je dat stuk ook hebt
ander moet je hem zelf even maken
Re: kabelboom op kabelboom
hey ramon je bedoelt op die stekker van de tc? ofzo deze heeft nooit ergens op aangesloten gezeten, had ook nooit een storingslampje branden ofzo en motor liep verder goed.
hoe loopt die draad dan op dat stukje kabeboom van de dynamo?
heb je een foto waar die heen gaat en welk draadje is dat dan?
wat voor problemen geeft het als die niet is aangesloten?
hoe loopt die draad dan op dat stukje kabeboom van de dynamo?
heb je een foto waar die heen gaat en welk draadje is dat dan?
wat voor problemen geeft het als die niet is aangesloten?
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: kabelboom op kabelboom
in die grijze stekker zit bij een astra c20xe de TC en de stappenmotor dradengurdi schreef:hey ramon je bedoelt op die stekker van de tc? ofzo deze heeft nooit ergens op aangesloten gezeten, had ook nooit een storingslampje branden ofzo en motor liep verder goed.
hoe loopt die draad dan op dat stukje kabeboom van de dynamo?
heb je een foto waar die heen gaat en welk draadje is dat dan?
wat voor problemen geeft het als die niet is aangesloten?
stappenmotor zt ja achter onder inlaat gedeelte
kabel loop via de kabelboom van de start motor en dynamo naar stappenmotor
maar omdat jij nu geen origineele astr motorboom hebt weet niet of dit bij deze boom ook zo loopt
TC kun je weg laten maar stappemotor niet
maar bow eerst de abelboom maar in en kijk wat hij doet
als je dan een stekker mist weet je welke het is en mot je hem zelf even maken uit een boom van een 8 klepper
ben dit probleem al een paar keer tegen gkomen bij mensen die een c18xe vervangen voor een c20xe
want in een start en laad boom van een c18xe zit ook geen draad voor d stappenmotor
Re: kabelboom op kabelboom
oke maar weet je wel zeker dat deze motor niet gewoon uit een astra is? alleen omdat dat ene stekkertje er niet opzit?
want mijn 8 klepper heeft ook niet dat stekkertje.
oplaad boompje van de 16v die ik heb is zelfde als de 8v maar zal die ook wel even langs elkaar leggen.want e 16v liep zonder problemen.
stappen motor is dat dat goude busje dat onder de inlaat hangt?
want mijn 8 klepper heeft ook niet dat stekkertje.
oplaad boompje van de 16v die ik heb is zelfde als de 8v maar zal die ook wel even langs elkaar leggen.want e 16v liep zonder problemen.
stappen motor is dat dat goude busje dat onder de inlaat hangt?
astra heeft te lang geduurt