DB test .. ook ik was de lul

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Kakashi »

Hahahah.

Het zat er natuurlijk wel aan te komen.
Gelukkig kon je jezelf er mooi uit lullen.

Wel erg stom van de fouten zeg.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Matt »

Hoezo, zat er aan te komen??? :lol:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Kakashi »

Tjah. Geen idee.
Toen ik zondag achter je reed en mn radio aan had (en die had ik niet zacht aan) hoorde ik steeds een hele irritante snerp door mn mooie muziek (metallica, JA MOOI! ) heen. :P
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Matt »

Luidruchtig is ie niet echt :roll:
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door pascal1109 »

Kakashi schreef:Toen ik zondag achter je reed en mn radio aan had (en die had ik niet zacht aan) hoorde ik steeds een hele irritante snerp door mn mooie muziek (metallica, JA MOOI! ) heen. :P
+1 :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
PaRa
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 mar 2003 15:03
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door PaRa »

pascal1109 schreef:
Kakashi schreef:Toen ik zondag achter je reed en mn radio aan had (en die had ik niet zacht aan) hoorde ik steeds een hele irritante snerp door mn mooie muziek (metallica, JA MOOI! ) heen. :P
+1 :D
-10 .. we zijn geen geenstyle.nl :P
preparation is the key not to fail, fail is to forget the preparation
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door RedBill »

HX-HK03
Als je kenteken niet goed leesbaar is zal die nooit bij jou aankomen, omdat ze je adres en dergelijke o.b.v. je kenteken erbij zoeken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Laagvlieger »

Nou vandaag tijdens een proefrit de stille politieauto gezien ( goed dat ik alle kentekens van hun uit de kop weet, dus even rustig aan gedaan) en die haalde heel wat auto's van de weg. Golfjes en polootjes met jongelui. STOP politie.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Theo Gsi »

gisteren was die van mij bij de keuring en hoorde het voor het eerst dat hij echt bromde! ga even kijken om er iets aan te doen want dit is best wel zwaar!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door GSi Twente »

RedBill schreef:
HX-HK03
Als je kenteken niet goed leesbaar is zal die nooit bij jou aankomen, omdat ze je adres en dergelijke o.b.v. je kenteken erbij zoeken.
Normaal gesproken wil men altijd je rijbewijs zien, als die agent dat niet heeft gehad, kun je nog wel eens geluk hebben...!
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Ricco »

Als je een bekeuring hebt voor een doorgetrokken streep die er niet is, waarom maak je daar geen bezwaar tegen? :roll:
Los van het feit of jouw gegevens juist zijn of niet.

Mijn broertje heeft een keer een bekeuring gehad voor op het fietspad rijden. :speed:
Volgens de agent moest hij daar op de weg.
De borden nog eens even gechecked en hij moest echt op het fietspad daar.

Dus bezwaar aangetekend...paar foto's erbij en gewoon geld terug gekregen. :wink:

Oom agent kan zich ook vergissen
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Rellie opt werk »

Ach ja boeite... gewoon betalen je weet het van te voren als je te hard rijd, dikke uitlaat of geblindeerde ramen hebt. Regels zijn nou eenmaal zo. Officieel mag je NIETS aan je auto veranderen, zelfs geen sport dempers verlaging of wat dan ook als de regels 100% na geleefd worden. In de wet staat dat de auto zo moet blijzen zoals hij uit de fabriek gekomen is en er geen wijzigingen aan gebracht mogen worden.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Kakashi »

Maar daar gaat het niet meer om. Want daar heeft hij geen bekeuring voor gekregen.

Gaat nu om een doorgetrokken streep die er niet schijnt te zijn.
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Matt »

Geen idee of daar een doorgetrokken streep is maar ik heb em nooit gezien.

Ik rij er altijd in het donker en aangezien ik al slecht zie in het donker en er geen verlichting langs de weg staat concentreer ik me liever op de zijkanten van de weg en niet op een lijn die in het midden van de weg gekalkt is
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door pascal1109 »

Ik moet morgenavond die richting uit, dus ik zal is kijken hoe het met de streep daar gesteld is.
Hij zal bij elke drempel wel verwijdert zijn en dat zijn er op dat kleine stukje weg toch belachelijk veel. Ik vermoed zomaar dat die streep dus alleen nog op het begin en einde van de weg goed zichtbaar staat en dat de gemeente hem nog moet doortrekken, wat ze dan al maanden aan het uitstellen zijn. In dat geval even foto's maken en bezwaar aantekenen idd.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Laagvlieger »


Meting geluid uitlaat personenauto


De manier waarop het geluid van een personenauto moet worden gemeten is terug te vinden in de Regeling Permanente Eisen.
Artikel 2.3.2

1. De in deze paragraaf gestelde eisen ten aanzien van de geluidsniveaumeting gelden alleen voor personenauto's.
2. Deze eisen worden niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsbewijs.

Artikel 2.3.3

Het geluidsniveau moet worden gemeten met gebruikmaking van de in de artikelen 2.3.4 en 2.3.5 genoemde meetapparatuur, waarbij de in artikel 2.3.6 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.

Artikel 2.3.4

1. De geluidsniveaumeter moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 651, eerste editie 1979,
Geluidsniveaumeters, van de Internationale Electrotechnische Commissie (IEC) voor geluidsniveaumeters met de
nauwkeurigheidsklasse Type 1.
2. De calibratiegeluidsbron moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 942, eerste editie 1988, van de
IEC voor calibratiegeluidsbronnen met de nauwkeurigheidsklasse 1.
3. De geluidsniveaumeter en de calibratiegeluidsbron moeten jaarlijks gecalibreerd en getoetst worden aan de eisen
bedoeld in het eerste respectievelijk het tweede lid. Hiervan moeten verklaringen aanwezig zijn, afgegeven door NMI
IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling, waaruit blijkt dat zij aan de eisen voldoen.

Artikel 2.3.5

1. De toerenteller moet een nauwkeurigheid hebben van ten minste 3%.
2. Bij de toerenteller moet een verklaring aanwezig zijn ten aanzien van de nauwkeurigheid, welke niet ouder mag zijn dan twee jaar, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling.

Artikel 2.3.6

1. De meting vindt plaats in de open lucht.
2. Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van
het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegels of een vergelijkbaar hard materiaal.
3. Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben, waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 m
afstand van de personenauto bevinden, zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen
personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze
binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1,00 m afstand van eventueel aanwezige
trottoirbanden bevindt.
4. De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven, moeten ten
minste 10 dB (A) beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenregister wordt vermeld. Dit wordt
gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de
geluidsniveaumeter mag van een passende windkap worden voorzien, mits rekening wordt gehouden met de invloed
daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
5. Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
6. De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.

Artikel 2.3.7

De meting van het geluidsniveau wordt uitgevoerd aan de hand van de onderstaande wijze van keuren:

1. voor de aanvang van de meting wordt de geluidsniveaumeter ingesteld op de tijdweging "F" (voorheen aangeduid met
"Fast") en de frequentieweging "A" bedoeld in artikel 2.3.4, eerste lid, genoemde IEC publicatie;
2. de motor is op bedrijfstemperatuur indien deze ongeveer vijftien minuten onder normale bedrijfsomstandigheden heeft
gefunctioneerd;
3. aan het begin en einde van iedere serie metingen moet de geluidsniveaumeter gecalibreerd worden volgens de
aanwijzingen van de fabrikant met behulp van een calibratiegeluidsbron, welke voldoet aan artikel 2.3.4, tweede en
derde lid;
4. de afwijking tussen het geluidsdrukniveau van de calibratiegeluidsbron en de aanwijzing van de geluidsniveaumeter mag
niet groter zijn dan 1 dB(A). Indien deze waarde bij de aanvangscontrole wordt overschreden moet de
geluidsniveaumeter zodanig gejusteerd worden dat wel aan deze eis wordt voldaan. Als aan het einde van de serie
metingen wordt geconstateerd dat deze afwijking groter is dan 1 dB(A), is de serie metingen ongeldig;
5. de microfoon van de geluidsniveaumeter moet in de volgende positie worden geplaatst, zoals weergegeven in figuur 5:

1. ter hoogte van de uitlaatmonding, in ieder geval ten minste 0,20 m boven het wegdek;
2. het membraan van de microfoon is naar de uitlaatmonding gericht en bevindt zich op een afstand van 0,50 m
(waarbij een afwijking van 50 mm is toegestaan);
3. de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder
dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de
microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
4. indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan
de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die
zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de
middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een
afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;
6. het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende
personenauto is vermeld;
7. na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de
meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele
duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
8. er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:

1. de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
2. de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
3. alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A)
verschillen, mogen worden aangehouden;
4. als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.
Afbeelding
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
PaRa
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 304
Lid geworden op: 25 mar 2003 15:03
Locatie: Hoorn
Contacteer:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door PaRa »

en die print iedereen meteen uit, legt hem in ze auto. en als ie dan aangehouden word..... :P
preparation is the key not to fail, fail is to forget the preparation
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Erwin_dude »

doe ik , ga deze week even vrijwillig heen nog..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door adriaan »

alles wat onder de wet "Mulder" valt kan je beroep op aantekenen, dus als er een grote M rechts boven aan je bekeuring van cjib staat dan kan je er een brief heen sturen.
kijk eens voor de gein op http://www.flitsservice.nl/
daar staan voorbeeldbrieven enz enz enz.
de fiets is toch zo slecht niet.........
Gebruikersavatar
androdans
forum-gebruiker
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 aug 2007 16:32
Locatie: Spijkenisse
Contacteer:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door androdans »

http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 49336.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Very interesting to follow.
Opel Astra GSi 2.0 16v For Life!

South African Flying Squad Promoteam

Irmscher Promoteam
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9319
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door RedBill »

androdans schreef:http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 49336.html

Very interesting to follow.
Die gast zit gewoon fout, moet niet janken en gewoon zijn boete betalen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Erwin_dude »

moet voorkomen waarschijnlijk dus ..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door pascal1109 »

Matt schreef:Geen idee of daar een doorgetrokken streep is maar ik heb em nooit gezien.
Net nog even een klein stukje omgereden om die vage streep is te bekijken.
Het is vermoedelijk wel een doorgetrokken lijn, alleen is die echt belachelijk vaak onderbroken middels stippellijnen door de vele kleine uitritjes die daar langs de beide kanten van de weg zitten.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Kakashi
forum-gebruiker
Berichten: 1245
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:44
Locatie: Haarlem

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Kakashi »

Erwin_dude schreef:moet voorkomen waarschijnlijk dus ..
Dat meen je niet!

Je had em toch weer laten horen daar???
Hij was toch weer goed?
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: DB test .. ook ik was de lul

Bericht door Erwin_dude »

jawel magoed je hebt er wel mee rond gereden dus bekeuring en/of voorkomen komt nog
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Plaats reactie