advies
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
advies
ik wilde me remklauwen rood gaan spuiten(staat wel bij zwart tog?) maar nu vroeg ik me af wat voor verf ik daarbij moest gebruiken en of ik dit het beste kan spuiten of met kwast kan doen aangezien je het tog ni zo super goed te zien krijgt.en hiervoor hoef ik tog alleen mijn wiel eraf te halen en dan alles afplakken als ik het spuitend wil gaan doen en dan spuite maar?en verder vroeg ik me af of je ergens een handboekje kan krijgen ofzo om te kijken hoe je dingen kan vervangen of hoe je het demonteerd.hoorde dat er wel zoiets was maar weet iemand mis waar je dat kan krijgen? en weet iemand misschien waar je witte knipperlichten voor op je zijschermen kan krijgen? dus die kleine vierkante blokjes?
alvaste bedankt iig
mvg joey
alvaste bedankt iig
mvg joey
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9320
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: advies
Allereerst: rood is een prima kleur bij zwart.
Op dit moment zitten je remklauwen onder het vuil en remstof. Zou je ze gemonteerd aan de auto gaan schoonmaken en vervolgens spuiten of verven kun je er vanuit gaan dat het binnen twee weken weer loslaat.
Wil je het echt goed doen dan moet je je klauwen demonteren, grondig reinigen met remmenreiniger, ontvetter en wat dies meer zij. Het beste is om ze uit elkaar te halen te laten stralen. Daarna poedercoaten.
Mocht je toch gaan spuiten of verven dan moet het in ieder geval met hittebestendige lak, en dat dan wel op een grondlaag, dus eerst in de primer.
Op dit moment zitten je remklauwen onder het vuil en remstof. Zou je ze gemonteerd aan de auto gaan schoonmaken en vervolgens spuiten of verven kun je er vanuit gaan dat het binnen twee weken weer loslaat.
Wil je het echt goed doen dan moet je je klauwen demonteren, grondig reinigen met remmenreiniger, ontvetter en wat dies meer zij. Het beste is om ze uit elkaar te halen te laten stralen. Daarna poedercoaten.
Mocht je toch gaan spuiten of verven dan moet het in ieder geval met hittebestendige lak, en dat dan wel op een grondlaag, dus eerst in de primer.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: advies
aardig wat werk nog dus:P dacht van dat doe ik wel ef snel:P zijn die remklauwen moeilijk te demonteren als ik mag vragen? en met die hitte bestandige lak he, dat moet tog eerst altijd heel erg warm worden (had ik tenminste met mijn scooter voor op me uitlaat) om het goed te laten drogen? maar iig onwijs bedankt voor de info gaat effies kijken of ik er wat leuks van kan maken:DRedBill schreef:Allereerst: rood is een prima kleur bij zwart.
Op dit moment zitten je remklauwen onder het vuil en remstof. Zou je ze gemonteerd aan de auto gaan schoonmaken en vervolgens spuiten of verven kun je er vanuit gaan dat het binnen twee weken weer loslaat.
Wil je het echt goed doen dan moet je je klauwen demonteren, grondig reinigen met remmenreiniger, ontvetter en wat dies meer zij. Het beste is om ze uit elkaar te halen te laten stralen. Daarna poedercoaten.
Mocht je toch gaan spuiten of verven dan moet het in ieder geval met hittebestendige lak, en dat dan wel op een grondlaag, dus eerst in de primer.
Re: advies
of je haalt remklauw los van de schijf.
zo goed mogelijk schoon maken met remmen reiniger dan beetje schuren en staalborstel.
je hebt speciale remklauw lak in spuitbus en kwastje ook volgens mij.
even snel gevonden met google weet niet of er prijs van bij staat ofzo moet je zelf even verder googlen http://www.tuning-gids.nl/remklauwverf_ ... puiten.htm
zo goed mogelijk schoon maken met remmen reiniger dan beetje schuren en staalborstel.
je hebt speciale remklauw lak in spuitbus en kwastje ook volgens mij.
even snel gevonden met google weet niet of er prijs van bij staat ofzo moet je zelf even verder googlen http://www.tuning-gids.nl/remklauwverf_ ... puiten.htm
astra heeft te lang geduurt
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: advies
ik heb mijnes een jaar geleden gemonteerd gespoten
Hiervoor alleen goed dik schoongespoten met remreinger en staalborstel en oude doek
kleine dingen snel afgeplakt met tape, en een stuk karton erachtergezet ( of in je andere hand houden bij spuiten)
gespoten met de daarvoor bestemde remklauw rood van motip, en zit er nu nog steeds goed op
Hiervoor alleen goed dik schoongespoten met remreinger en staalborstel en oude doek
kleine dingen snel afgeplakt met tape, en een stuk karton erachtergezet ( of in je andere hand houden bij spuiten)
gespoten met de daarvoor bestemde remklauw rood van motip, en zit er nu nog steeds goed op
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Re: advies
met motip gaat ook, zit er bij mij al 3 jaar op
maar dan niet rood maar goud
maar dan niet rood maar goud
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: advies
oki thx hier kan ik wat mee:) als ik binnekort tijd heb even die verf kopen en dan maar eens beginne:D
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: advies
Niels heeft ook nog complete remsetjes, daar zijn de klauwen al rood van!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: advies
umh ben hier nieuw:P wie is niels:P? en me remblokjes zijn wel beetje op en remschrijven zouden vervangen kunnen worde:P maar wat wil die ervoor hebbe als ik mag vrage:P?Trompie schreef:Niels heeft ook nog complete remsetjes, daar zijn de klauwen al rood van!
Re: advies
niels is rallyastra en heeft zijn eigen bedrijf in twente genaamd DWZ twente.
astra heeft te lang geduurt
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: advies
DWZ?gurdi schreef:niels is rallyastra en heeft zijn eigen bedrijf in twente genaamd DWZ twente.
Houd het maar op DHZ
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Re: advies
turbo remset (remt als een gek) vanaf 500 geloof ik maar stuur hem anders een pm dan weet je het zeker
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: advies
ik ben maar een arme student he heb aardig lang voor deze auto moeten sparen denk dak ze dan lekker zelf spuit zo moeilijk zag het er ook weer ni uit kan nog wel jaartje doorrijden als t goed is met deze remschrijven en remblokjes 500 is me iets te veel en heb ook geen turbo normale zijn ook al goed^^
Re: advies
gewoon auto opkrikken, wiel eraf, de zaak goed schoonmaken, afplakken. en spuiten maar.
maar wel GOED schoonmaken. hoe schoner hoe beter.
maar wel GOED schoonmaken. hoe schoner hoe beter.
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: advies
Dwarrel, pak 15,-
Haal een spuitbus remreiniger en een spuitbus motip rood voor remklauwen
zorg voor 2 uurtjes vrij op een mooi middagje
krik eronder, wiel eraf, remreiniger erop en goed schoon boenen
minuutje laten drogen, spuiten maar
paar minuutjes laten drogen, wiel er weer op, volgende
stukje cake ( piece of cake )
Haal een spuitbus remreiniger en een spuitbus motip rood voor remklauwen
zorg voor 2 uurtjes vrij op een mooi middagje
krik eronder, wiel eraf, remreiniger erop en goed schoon boenen
minuutje laten drogen, spuiten maar
paar minuutjes laten drogen, wiel er weer op, volgende
stukje cake ( piece of cake )
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 28 feb 2009 17:45
Re: advies
thx voor jullie advies:D als ik het volgende week wat rustiger heb met de studie ga ik dat ef uitprobere:D
iemand trouwens enig idee hoe je het lampje in je dashboard achter je blowestand kan vervangen? die van of voeten of voeten en gezicht, ruiten enz...
want ik hoorde dat je dan heel je dashboard uit elkaar moest hale:O
iemand trouwens enig idee hoe je het lampje in je dashboard achter je blowestand kan vervangen? die van of voeten of voeten en gezicht, ruiten enz...
want ik hoorde dat je dan heel je dashboard uit elkaar moest hale:O
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: advies
kijk even in het "Technisch archief" gedeelte van het forum !
Re: advies
Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.
Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
1-> elk lampje een losse fitting,
2-> Alle lampjes in een grote houder.
Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.
Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.
De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.
Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
1-> elk lampje een losse fitting,
2-> Alle lampjes in een grote houder.
Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.
Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9320
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: advies
You make it sound so easy...oenatje schreef:Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.
Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
1-> elk lampje een losse fitting,
2-> Alle lampjes in een grote houder.
Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.
Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: advies
de eerste keer lijkt het heel erg moeilijk, maar het is erg simpel als je het al een paar keer hebt gedaan.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: advies
Zorg wel dat je meer als één lampje hebt.
Ik ging de mijne ook is vervangen (was er 1 kapot) en haalde het los en toen waren ze ineens alle 4 kapot
Ik ging de mijne ook is vervangen (was er 1 kapot) en haalde het los en toen waren ze ineens alle 4 kapot
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: advies
lampjes zijn ook even oud he.
Maar sowieso altijd alle lampjes vervangen !
kosten toch weinig
Voor de meer gevorderden moet je eens een corsa B doen
En als dat lukt 1 met airco
Maar sowieso altijd alle lampjes vervangen !
kosten toch weinig
Voor de meer gevorderden moet je eens een corsa B doen
En als dat lukt 1 met airco
Re: advies
liever niet
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: advies
ik heb eens te hard het lampje eringedrukt van de recirculatiestand, hierdoor licht het amper op als je die knop indrukt. om die weer terug te drukken moet weer het hele middenconsole los.. grrr
Maar simpel is het sowieso, schroeven zoeken en losdraaien en het wijst zichzelf.
Maar simpel is het sowieso, schroeven zoeken en losdraaien en het wijst zichzelf.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi