Vectra 2000 dash geen beeld.

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
AstraC20xe
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
Locatie: Spijkenisse

Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door AstraC20xe »

Hey,

Ik heb vandaag mijn vectra 2000 dash proberen in te bouwen. Maar heb het beeld niet aan kunnen krijgen. Motorchecklampje, handrem lampje en de rest werken wel. Zou me een plus en een min op het dash het beeld al aan moeten gaan. alvast bedankt...(hoop niet dat hij kapot is) :cry:
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door oenatje »

ik hoop voor je dat ie idd niet kapot is, zou een duure grap zijn.

alle zwarte aan de plus en alle bruine aan de massa en hij zou moeten werken.
AstraC20xe
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
Locatie: Spijkenisse

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door AstraC20xe »

hey,

Ik ben vandaag al aardig ver gekomen met knippen, maar heb het er alleen erger mee gemaakt. Mijn auto viel uit heb geen laadstroom meer. Ken dat komen doordat ik zonder instrumentenpaneel en boordcomputer rijd?. De digidash krijg ik niet aan. Als ik mijn lichtschakelaar omdraai krijg ik wel instrumentenpaneel verlichting. Maar als ik mijn contact omdraai geen beeld. Ik hoop dat iemand mij uit de brand kan helpen. Sta echt radeloos.
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door appie »

Zonder instrumentenpaneel en boardcomputer kun je de auto gewoon starten.
Dat had ik gisteren zelf ondervonden bij de controle van geschakelde plus van het contact,
De constante van de pulsgever laat ik nl via het contact lopen.
Mijn instrumentenpaneel ontbrak en de auto kon ik gewoon starten.

Je kom met rijden niet ver omdat er geen gebruiker zit (lampje accu) waardoor je dynamo niet de accu bij gaat laden.
AstraC20xe
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
Locatie: Spijkenisse

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door AstraC20xe »

ok dank je wel. Dus als ik mijn instrumentenpaneel aansluit dan zou mij accu weer bijgeladen worden?. nog een vraag voor iemand die dat weet. Hoeveel plusjes en minnetjes moeten er aangesloten worden zodat de vectra dash beeld geeft. Ik heb nou in de 16 polige zwarte stekker, een massa en een plus. En in de witte stekker, heb ik nog geen plus en min aangesloten. En met de blauwe stekker heb ik nog helemaal niks gedaan. Heeft het beeld van de dash ook voeding van de witte en de blauwe stekker nodig. En hoeveel plusjes en minnetjes moeten er aanwezig zijn in de zwarte stekker. Hoop dat iemand het weet. Ken ik weer verder puzzelen 8)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door Raymond-oud »

je moet alle draden van de massa bij elkaar doen
en allen van de plus ook bij elkaar
en als je er dan stroom op zet moet hij beeld geven
geeft hij dan nog niks kijk dan eens of de lampjes achter het beeld scherm nogheel zijn

en kijk ook eens of ij al een keer los geweest is
dat kun je zien aan die rare zwarte kunstof schroeven die er in zitten
als daar sleuven in gemaakt zijn om z eruit te halen pas dan maar op :roll:
en als je hem dan aan het branden hebt kijk dan even naar de km stand
als dit op 999.999 staat heb je ookeen probleem
want verder telt hij niet :shutup:
wil nog wel eens gebeurn dat men probeert om hem weer op 0 km tezetten door hem
te latn door tellen maar bij 999.999 km houd het het op en komt hj niet op 0 km
AstraC20xe
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
Locatie: Spijkenisse

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door AstraC20xe »

ok dank je wel. Ik heb gehoord dat het lcd scherm ook wel is kapot gaat. iets met black light. Lampjes zijn nog heel. Alleen het probleem is dat ik het lcd scherm gewoon niet aan krijg. Dus krijg geen km stand te zien. Geen 0 van de snelheidsmeter. Alleen achtergrond verlichting
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door Raymond-oud »

ja dan is de kans groot dat hij kapot is :?
heb je alle masa en plus draden aan gesloten van alle stekker dan ??
AstraC20xe
forum-gebruiker
Berichten: 41
Lid geworden op: 25 dec 2008 13:39
Locatie: Spijkenisse

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door AstraC20xe »

ja voor zover ik weet wel. Van de blauwe en de witte stekker. Heb ik alle bruine en zwarte gepakt. en aan massa en +15 gelegd. Kreeg niks te zien. Of ik zie iets over het hoofd:p. Heb alle weerstandjes doorgemeten, en die zijn allemaal nog goed. Ik weet niet hoe je die microchip kan controleren. Iemand verstand van die dingen. Zal toch wel te repareren zijn.
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Re: Vectra 2000 dash geen beeld.

Bericht door adriaan »

het is een lcd digidash en deze gaan normaal nooit kapot, ze willen wel eens verzadigd raken met stof op de printplaat en dan doen ze ook heel raar.
km stand van die dashes kan je gewoon terug laten zetten als ze maar weten hoe het moet. 1 ram of rom eruit en een nieuwe er weer in dan staat ie weer op 0 :lol:
en zoals het altijd is met draadjes, als je der geen verstand van hebt blijf er van af !!!!!!! :pet:
de fiets is toch zo slecht niet.........
Plaats reactie