koppeling/schakelbak probleem...
-
- forum-gebruiker
koppeling/schakelbak probleem...
Heren ,
ik heb sinds enige tijd het probleem dat als ik hem in ze een 1 wil zetten dat die niet wil en in ze 2 zelfde verhaal.
Dus om in ze versnelling te zetten moet ik hem er soms inrammen, maar t andere moment schakelt die gewoon normaal maar goed schakelt tie niet ,
Andere versnellingen geen probleem.
Ik zat zelf te denken aan de de koppeling , drukgroep...want ik ruik ook niet de lucht die je koppelingsplaat kan geven....
gr stefan
ik heb sinds enige tijd het probleem dat als ik hem in ze een 1 wil zetten dat die niet wil en in ze 2 zelfde verhaal.
Dus om in ze versnelling te zetten moet ik hem er soms inrammen, maar t andere moment schakelt die gewoon normaal maar goed schakelt tie niet ,
Andere versnellingen geen probleem.
Ik zat zelf te denken aan de de koppeling , drukgroep...want ik ruik ook niet de lucht die je koppelingsplaat kan geven....
gr stefan
Astra gsi Tailgate c20xe bj 1995
Re: koppeling/schakelbak probleem...
klinkt meer als de bekende schakelpennentjes in je mechanisme afstellen
hoe staat je koppelingspendaal? hoger dan je rempendaal of stuk lager?
hoe staat je koppelingspendaal? hoger dan je rempendaal of stuk lager?
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
-
- forum-gebruiker
Hoger....ehm ik heb een x gehoort dat je het pendaal ook een beetje kan stellen met de kapel en " dat ding " wat je naar links en rechts kan zetten?
oficieel moet hij ongeveer een halve cm hoger staan dan je rempendaal maar ik zou op te beginnen je pennentjes van je schakelmechanisme maar eens vervangen ben je voor 2 euro max ben je klaar als je het zelf doet
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
-
- forum-gebruiker
Okee en waar kan ik die pennetjes vinden (foto) en wat is t bestel nummer van de pennetjes want dan ga ik even bij de dealert langs...ja ik weet niet hoe veel t scheelt met rem ik vindt m behoortlijk hoog staan... dus door de pennen zal die zakken ?
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
nee waarschijnlijk moet je het probleem zoeken in de speling op het schakelmeganishm
die zit aan je versnellingsbak die stangen die in de auto lopen, zitten kruiskoppelingen aan waar pennen in zitten die nogal is slijten, die moet je vervagen en je pook opnieuw afstellen waarschijnlijk is je probleem dan weg..
je ken eerst ook even je achteruitbeveiliging optillen en dan wil die wat makkelijker in de 1 + 2
die zit aan je versnellingsbak die stangen die in de auto lopen, zitten kruiskoppelingen aan waar pennen in zitten die nogal is slijten, die moet je vervagen en je pook opnieuw afstellen waarschijnlijk is je probleem dan weg..
je ken eerst ook even je achteruitbeveiliging optillen en dan wil die wat makkelijker in de 1 + 2
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
-
- forum-gebruiker
ow okee , dus eigenlijk de pookhoes omhoog halen en dan niet de rechte stang richting de motor maar die em kruist ?Erwin_dude schreef:nee waarschijnlijk moet je het probleem zoeken in de speling op het schakelmeganishm
maar das waarschijnlijk niet verstandig om t zelf te doen als je t nog nooit hebt gedaan ?
gr steef
nee onder je motorkap zit deze koppeling.
astra heeft te lang geduurt
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
waar het schakelmech, uit de bak komt, dus nog boven de bak zelf
is heel simpel ik zoek wel even een duidelijke foto's schakel pook kan je ook zelf gemakkelijk afstellen..
als je je kap open doet kijk je aan de rechter kant naar beneden langs je abs systeem daar zie je je schakel mechanisme zitten,daar bevinden zich 2 kleine zilverkleurige pinnentjes in die moet je eens vervangen..
mensen ik den kdat het hoogste tijd is om hier eens een duidelijke how to van te maken want dit komt zo vaak voor!
als je je kap open doet kijk je aan de rechter kant naar beneden langs je abs systeem daar zie je je schakel mechanisme zitten,daar bevinden zich 2 kleine zilverkleurige pinnentjes in die moet je eens vervangen..
mensen ik den kdat het hoogste tijd is om hier eens een duidelijke how to van te maken want dit komt zo vaak voor!
echt he !!! dit komt te vaak voor goed plan
-
- forum-gebruiker
aha ja nou ik kom net uit me nachtdienst ik ga zo is even kijken maar wat is het bestel nummer en vraag daar schakelbak pinnetjes of ?
keek al voor je in me archief bonnen haha maar staat geen nr bij alleen de prijs 2,25 hihi gewoon even naar pinnetjes voor het schakelmechanisme vragen