vriest het start me motor niet goed
- skullbreaker-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
vriest het start me motor niet goed
Ik heb een vraag vaak als het paar dagen vriest en ik wil me motor starten start hij niet goed door nu heb ik vanmorgen me accu verwisseld die ik nieuw had gehaald ( vanmorgen gemeten had de oude 11,67v ).
Toen ik de auto starte nog niet in een keer, maar 2e x wel.
Nu was mijn vraag kan het de start motor zijn want vind het raar dat hij met 11,67 niet start, oke tis geen 12 v maar lijkt mij namelijk dat hij dan nog wel zou moeten starten.
Ik heb gemeten met de motor aan en van gaat hij naar 14,56 v, dus de dynamo lijkt het me niet. ( gemeten voor dat ik hem er in zette was 12,73 v )
maar wat hij doet als ik hem dus start op contact staat bc aan motor lampjes branden niks speciaals aan als ik hem start valt me auto zeg maar uit net als of hij te weinig spanning heeft.
Toen ik de auto starte nog niet in een keer, maar 2e x wel.
Nu was mijn vraag kan het de start motor zijn want vind het raar dat hij met 11,67 niet start, oke tis geen 12 v maar lijkt mij namelijk dat hij dan nog wel zou moeten starten.
Ik heb gemeten met de motor aan en van gaat hij naar 14,56 v, dus de dynamo lijkt het me niet. ( gemeten voor dat ik hem er in zette was 12,73 v )
maar wat hij doet als ik hem dus start op contact staat bc aan motor lampjes branden niks speciaals aan als ik hem start valt me auto zeg maar uit net als of hij te weinig spanning heeft.
Re: vriest het start me motor niet goed
als je hem start valt me auto zeg maar uit? dus hij start slaat aan en valt dan weer uit of hoe moet ik het zien?skullbreaker-GSI schreef:
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
En hoeveel volt heeft ie tijdens het starten dan?
De computer heeft minimaal 9,5 v nodig om goed in te kunnen spuiten.
De computer heeft minimaal 9,5 v nodig om goed in te kunnen spuiten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- skullbreaker-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
nou als ik hem op contact zet branden de bekende lampjes als ik daar probeer te starten valt de hele auto uit.
dan valt de bc weg en alle lampjes vallen uit
zet ik hem terug op contact komen de lampjes + bc terug
heb een andere accu er in gelegd en dan start hij wel maar altijd als het ineens gaat vriezen start hij de volgende dag niet of heel slecht.
ik heb vanmorgen op de accu gemeten die er inzat er had 11,67 v
toen ik hem starte met de andere accu die helemaal vol zat en de motor stond aan stond hij op 14,56 v
dus aan dynamo ligt het niet
dan valt de bc weg en alle lampjes vallen uit
zet ik hem terug op contact komen de lampjes + bc terug
heb een andere accu er in gelegd en dan start hij wel maar altijd als het ineens gaat vriezen start hij de volgende dag niet of heel slecht.
ik heb vanmorgen op de accu gemeten die er inzat er had 11,67 v
toen ik hem starte met de andere accu die helemaal vol zat en de motor stond aan stond hij op 14,56 v
dus aan dynamo ligt het niet
wat als je de nieuwe accu erin laat en het vriest?
- skullbreaker-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
heeft hij dat ook naar een tijdje en zo ver ik weet doet hij dat alleen als het vriest (heb de gsi nu bijna 4 maanden)
meet hem dan eens na het vriezen met twee man tijdens het starten zoals laag zegt of die dan nog die 9 en half volt stand houd.
- skullbreaker-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
okej zal het proberen thnx
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
en neem een GOEDE accu.
Een "andere" accu zoals je zegt zal geen nieuwe zijn gok ik.
En geen kwik fit/euromaster/halfords accu's.
Een "andere" accu zoals je zegt zal geen nieuwe zijn gok ik.
En geen kwik fit/euromaster/halfords accu's.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- skullbreaker-GSI
- forum-gebruiker
- Contacteer:
nee die andere is geen goedkope accu en is ongeveer 3 maand oud
is namelijk een gel accu
is namelijk een gel accu
probeer maar eens een nieuwe accu inderdaad,een accu kan wel 11,67 volt hebben maar als de ampere te laag is zal die toch echt niet starten
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-