Lekkage in de kofferbak?

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

Heren,

Sinds een aantal weken kreeg ik elk keer, als ik met natte weer rij, beslagen achter ruit. Ik vond het dus elke keer vreemd, want ik deed de achterruitverwarming aan en dat gaat goed totdat ik de auto uitzet. Dan was het weer na een half uur totaal beslagen, dus besloot ik eens een kijkje te nemen. Tot mijn verbazing was het onder de kofferbakmat links en rechts in de hoek echt kletsnat?! :shock: .... Ik weet niet hoe dat komt maar mijn schermen zijn totaal goed nooit problemen mee gehad en alles gecontroleerd!
Ik had wel een jaar geleden ongeluk gehad en is bij mij achterin geknald en dat was toen uitgetrokken (balk), kan het ergens hiermee te maken hebben?

Als ik de auto op de brug zet, zie ik verder in beide schermen helemaal niks vreemds!

Alvast bedankt voor jullie antwoorden,

Groeten
Laatst gewijzigd door DarkRider op 19 jan 2009 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
appie
forum-gebruiker
Berichten: 210
Lid geworden op: 08 aug 2008 23:48

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door appie »

kijk even bij de achterlichten.
haal ze desnoods even eruit, en kijk even ze goed zitten en geheel afdichten.
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Roy 2.0 16v »

Dat heb ik ook al een flinke tijd
en je weet waarschijnlijk, mijn auto is een zeef aan roest..

Haal eens je achterbumper eraf, grote kans dat je plaatwerk ook gaten heeft.

Ik heb ook weleens gedacht dat het via de zijramen kwam, rubber lek

Lijkt me verstandig om testen door je achterbak op te ruimen en erin te zitten, haal de kapjes van binnen voor je achterlichten weg. Iemand met tuinslang tekeer laten gaan en jij van binnen kijken of je druppels ziet komen.

Ik heb bij mij weleens druppels gezien op de kapjes van je achterlichten, vanaf daar drupte het op de hoeken van je kofferbak.

Hou het er maar op dat er tijdens het rijden water naar boven spat tussen de schermen in
extra kitrand om de achterlichten is nooit verkeerd.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Ricco »

Kijk de doorvoerrubbers voor de kabels van je auto naar je achterklep maar eens na!

Als deze niet meer goed zijn of niet goed sluiten, dan fietst de regen hier gewoon naar binnen en lekt het in je kofferbak.

Heb ik zelf ook gehad...nu geen lasst meer van.
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

Wat ik dus ook raar vind is dat het nat wordt NA het rijden! Dus ik denk dat ik ergens een naadje of iets dergelijke heb waardoor het ergens binnenspat?!...
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

Ricco schreef:Kijk de doorvoerrubbers voor de kabels van je auto naar je achterklep maar eens na!

Als deze niet meer goed zijn of niet goed sluiten, dan fietst de regen hier gewoon naar binnen en lekt het in je kofferbak.

Heb ik zelf ook gehad...nu geen lasst meer van.
Maar hoe kan dan de hoeken van de kofferbak ONDER de mat nat zijn? dan zou toch ook de mat nat zijn? Ik bedoel het zou dan toch erop druppelen, want bij mij lijkt het nattigheid echt van onderen te komen!
Quitters never win and Winners never quit!
Matt
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3387
Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
Auto('s): 59 Plymouth
Locatie: Zeeland

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Matt »

Bekijk de rubbers van je achterlichten eens!

Dat is heel vaak de boosdoener, zo heb ik dat ook gehad
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged

Westcoast Promoteam 8)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Laagvlieger »

1) Achterlichten ( zijn het wel originele?? )
2) Door klapper achterin en het richtwerk is er een kitnaad losgesprongen ergens achterin bij overlappende plaatdelen.
3) Afwateringsgaten onder in de lekbakjes achter de wielen verstopt.
4) Achterste zijruiten.

check die punten die maar even.
Mooist is wat roy al zegt om de koffer leeg te halen, du salle bekleding en kunstof bekledingspanelen eruit en met een zaklamp erin gaan zitten en iemand anders met de tuinslang laten spuiten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

Laagvlieger schreef:1) Achterlichten ( zijn het wel originele?? )
2) Door klapper achterin en het richtwerk is er een kitnaad losgesprongen ergens achterin bij overlappende plaatdelen.
3) Afwateringsgaten onder in de lekbakjes achter de wielen verstopt.
4) Achterste zijruiten.

check die punten die maar even.
Mooist is wat roy al zegt om de koffer leeg te halen, du salle bekleding en kunstof bekledingspanelen eruit en met een zaklamp erin gaan zitten en iemand anders met de tuinslang laten spuiten.
Doe ik! alvast bedankt voor jullie antwoorden!
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Ricco »

DarkRider schreef:
Ricco schreef:Kijk de doorvoerrubbers voor de kabels van je auto naar je achterklep maar eens na!

Als deze niet meer goed zijn of niet goed sluiten, dan fietst de regen hier gewoon naar binnen en lekt het in je kofferbak.

Heb ik zelf ook gehad...nu geen lasst meer van.
Maar hoe kan dan de hoeken van de kofferbak ONDER de mat nat zijn? dan zou toch ook de mat nat zijn? Ik bedoel het zou dan toch erop druppelen, want bij mij lijkt het nattigheid echt van onderen te komen!
Ah zo...ik had niet begrepen dat je echt alleen water ONDER de mat had. Dacht dat de mat ook nat was. :shutup:
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

Laagvlieger schreef:1) Achterlichten ( zijn het wel originele?? )
2) Door klapper achterin en het richtwerk is er een kitnaad losgesprongen ergens achterin bij overlappende plaatdelen.
3) Afwateringsgaten onder in de lekbakjes achter de wielen verstopt.
4) Achterste zijruiten.

check die punten die maar even.
Mooist is wat roy al zegt om de koffer leeg te halen, du salle bekleding en kunstof bekledingspanelen eruit en met een zaklamp erin gaan zitten en iemand anders met de tuinslang laten spuiten.
1: Zijn niet origineel maar wel helemaal goed dichtgekit (ook de naad tussen de achterlicht en auto zelf), gecontroleerd en is goed.
2: Gecontroleerd, allemaal in orde
3: WAAR ZITTEN DEZE? FOTO HOE HET ERUIT ZIET, WANT IK ZIE HELEMAAL NIETS ALS IK DE ACHTERBUMPER WEG HAAL GATEN OF IETS DERGELIJKE :oops:
4: In orde

Alleen punt 3, daar zit ik nog mee!
Quitters never win and Winners never quit!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

Ricco schreef:
DarkRider schreef:
Ricco schreef:Kijk de doorvoerrubbers voor de kabels van je auto naar je achterklep maar eens na!

Als deze niet meer goed zijn of niet goed sluiten, dan fietst de regen hier gewoon naar binnen en lekt het in je kofferbak.

Heb ik zelf ook gehad...nu geen lasst meer van.
Maar hoe kan dan de hoeken van de kofferbak ONDER de mat nat zijn? dan zou toch ook de mat nat zijn? Ik bedoel het zou dan toch erop druppelen, want bij mij lijkt het nattigheid echt van onderen te komen!
Ah zo...ik had niet begrepen dat je echt alleen water ONDER de mat had. Dacht dat de mat ook nat was. :shutup:
:wink:
Quitters never win and Winners never quit!
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door pascal1109 »

Roy, ik gebruik hier even je foto, was de eerste waar ik aan dacht en snel kon vinden ;)

Afbeelding

Maar als er dus geen roest is, zoals op de foto, zitten er links en rechts, onder / achter je bumper en achter je achterwielen, bakjes. Onderop deze bakjes zit een dopje / gaatje waardoor water afgevoerd kan worden. Zitten deze gaatjes dicht / verstopt, kan het water dus niet weg en zal het via andere plaatsen weglopen. Dit zullen veelal plaatsen zijn die er niet voor bedoeld zijn natuurlijk.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Erwin_dude »

missshien even handig om erbij te vertellen hoe hij dat dan kan oplossen? moet hij bumper demonteren etc etc?

ben zelf ook benieuwd hihi:P
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

pascal1109 schreef:Roy, ik gebruik hier even je foto, was de eerste waar ik aan dacht en snel kon vinden ;)

Afbeelding

Maar als er dus geen roest is, zoals op de foto, zitten er links en rechts, onder / achter je bumper en achter je achterwielen, bakjes. Onderop deze bakjes zit een dopje / gaatje waardoor water afgevoerd kan worden. Zitten deze gaatjes dicht / verstopt, kan het water dus niet weg en zal het via andere plaatsen weglopen. Dit zullen veelal plaatsen zijn die er niet voor bedoeld zijn natuurlijk.
Maar bij mij zit aan de beide kanten niet zo'n bak, maar het ziet er dan zo uit---> Afbeelding

Ligt het probleem dan hier....of?

Groeten
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Roy 2.0 16v »

Ik heb in ieder geval geen last van verstopte lekbakjes en water wat blijft liggen.
Dat stroomt bij mij goed door :lol:
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

Ricco schreef:Kijk de doorvoerrubbers voor de kabels van je auto naar je achterklep maar eens na!

Als deze niet meer goed zijn of niet goed sluiten, dan fietst de regen hier gewoon naar binnen en lekt het in je kofferbak.

Heb ik zelf ook gehad...nu geen lasst meer van.
RICCO, ik denk dat je hoogstwaarschijnlijk toch nog gelijk kunt hebben! Want ik heb dus het geheel eruit gehaald in de kofferbak en bleek dat de uiterste hoeken nat waren, dus heb wat water tegen de auto aangegooid en zelfs erna naar de wasbox geweest. Nergens bleek water doorheen te komen?!...Vandaag (hele nacht heeft het geregend) toen ik naar werk reed en daar nogmaals keek, druppelde wat regen naar beneden langs de zijkant en ik denk dat dat gebeurd doordat het rubber dus boven niet goed afsluit....Maar waarom het niet op de mat kwam maar eronder?: Dat kwam doordat je aan de zijkanten (kunststoffen deel waar je ook de achterlichtklep tegenaan sluit) nog kunststoffen platen tegen de wand heb zitten die vastzitten met zo'n kunststoffen bout /schroef. Omdat gatendelen (plaatdelen van de auto zelf) aan de achterzijde hiervan zitten, gaat het regen langs deze plaat naar beneden en komt het aan de onderkant eruit en dus ook aan de onderkant van de mat!

Wat kost die krengen trouwens en vervangen, gaat dat makkelijk of.....?

Groeten en allemaal bedankt voor jullie hulp!
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9310
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door RedBill »

Die doorvoerrubbertjes zijn niet zo duur, tientje ofzo. Het punt is alleen dat het een pokkeklus is om ze te vervangen. Je moet namelijk alle bedrading en het slangetje van de ruitensproeier los maken in je achterklep om ze daar uit te halen en door het nieuwe rubber te voeren.

Als je de bedrading uit je klep voert, bind er dan even een touwtje aan vast, zodat je een touwtje door de klepstijl heen trekt. Dan kun je bij het monteren deze weer als trektouwtje gebruiken.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

RedBill schreef:Die doorvoerrubbertjes zijn niet zo duur, tientje ofzo. Het punt is alleen dat het een pokkeklus is om ze te vervangen. Je moet namelijk alle bedrading en het slangetje van de ruitensproeier los maken in je achterklep om ze daar uit te halen en door het nieuwe rubber te voeren.

Als je de bedrading uit je klep voert, bind er dan even een touwtje aan vast, zodat je een touwtje door de klepstijl heen trekt. Dan kun je bij het monteren deze weer als trektouwtje gebruiken.
Oeiii, dat wordt nog wat dan! Ieder geval bedankt voor de tip :wink:

Groeten
Quitters never win and Winners never quit!
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door gurdi »

jah kut erk om die stekkertjes erdoorheen te krijgen. ribbeltje voor ribbeltje.
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Roy 2.0 16v
forum-gebruiker
Berichten: 3340
Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
Locatie: Hoorn

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Roy 2.0 16v »

Wat dachten we ervan om het rubber vast te zetten met wat kit?
dan ben je zo klaar en blijft het ook waterdicht en je ziet er niks van
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door Ricco »

DarkRider schreef:
Ricco schreef:Kijk de doorvoerrubbers voor de kabels van je auto naar je achterklep maar eens na!

Als deze niet meer goed zijn of niet goed sluiten, dan fietst de regen hier gewoon naar binnen en lekt het in je kofferbak.

Heb ik zelf ook gehad...nu geen lasst meer van.
RICCO, ik denk dat je hoogstwaarschijnlijk toch nog gelijk kunt hebben! Want ik heb dus het geheel eruit gehaald in de kofferbak en bleek dat de uiterste hoeken nat waren, dus heb wat water tegen de auto aangegooid en zelfs erna naar de wasbox geweest. Nergens bleek water doorheen te komen?!...Vandaag (hele nacht heeft het geregend) toen ik naar werk reed en daar nogmaals keek, druppelde wat regen naar beneden langs de zijkant en ik denk dat dat gebeurd doordat het rubber dus boven niet goed afsluit....Maar waarom het niet op de mat kwam maar eronder?: Dat kwam doordat je aan de zijkanten (kunststoffen deel waar je ook de achterlichtklep tegenaan sluit) nog kunststoffen platen tegen de wand heb zitten die vastzitten met zo'n kunststoffen bout /schroef. Omdat gatendelen (plaatdelen van de auto zelf) aan de achterzijde hiervan zitten, gaat het regen langs deze plaat naar beneden en komt het aan de onderkant eruit en dus ook aan de onderkant van de mat!

Wat kost die krengen trouwens en vervangen, gaat dat makkelijk of.....?

Groeten en allemaal bedankt voor jullie hulp!
Zei ik toch? :mrgreen: :shutup: .
Klopt, bij mij liep het toch al eerder uit die kappen. Liep dan langs de gordelhouder...waardoor deze op een gegeven moment helemaal verroest was :shock: en niet meer werkte. Daardoor had ik dus ook water op de mat...

Ik heb het trouwens ook met een heel klein beetje kit weer afgedicht...dan hoef je niet alles uit elkaar te halen...

Succes in ieder geval!
DarkRider
forum-gebruiker
Berichten: 182
Lid geworden op: 30 mar 2007 22:52
Locatie: Enschede

Re: Lekkage in de kofferbak?

Bericht door DarkRider »

RICCO en ROY,

Ik heb zoals jullie advies wat kit gebruikt. Nu maar afwachten of dit dan echt de boosdoener is/was....

Bedankt

Groeten
Quitters never win and Winners never quit!
Plaats reactie