geen verwarming, motor loopt warm...
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
geen verwarming, motor loopt warm...
okay, ik sprong in mijn GSI vanmorgen en na een minuut of 5 rijden zag ik de temperatuur stijgen en stijgen :-/
+ het bleef ijskoud in de wagen....
Motor loopt dus warm, de buis aan de radiator is ook leeg, normaal als je er op duwt hoor je het water erin...
Dus ik denk dat mijn thermostaat overleden is?
Hoeveel kost die, heb je verschillende soorten erin? En is die moeilijk te vervangen zelf?
C20XE blokje
+ het bleef ijskoud in de wagen....
Motor loopt dus warm, de buis aan de radiator is ook leeg, normaal als je er op duwt hoor je het water erin...
Dus ik denk dat mijn thermostaat overleden is?
Hoeveel kost die, heb je verschillende soorten erin? En is die moeilijk te vervangen zelf?
C20XE blokje
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
bouwt ie voor de thermostaat wel druk op want anders ben ik bang dat je waterpomp het begeven heeft. thermostaat vervangen is makkelijk zelf te doen, kvs aftappen, slang los thermostaathuis los draaien, kan vast gerot zitten dus uitkijken.
En dan pak je zo je thermostaat er uit nieuwe plus o ring en alles weer terug bouwen.
Je hebt er een die bij 82 graden opent dacht ik, en een bij 95graden.
Maar ik ben bang dat het je waterpomp is.
GR Rick.
En dan pak je zo je thermostaat er uit nieuwe plus o ring en alles weer terug bouwen.
Je hebt er een die bij 82 graden opent dacht ik, en een bij 95graden.
Maar ik ben bang dat het je waterpomp is.
GR Rick.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
als het je waterpomp is , gaat ie wel koken
denk thermostaat..
denk thermostaat..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- xrd
- forum-gebruiker
- Berichten: 497
- Lid geworden op: 09 okt 2007 12:52
- Locatie: Brugge, België
- Contacteer:
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Thermostaat heeft het waarschijnlijk begeven, en dan heeft ie druk opgebouwd in het koelvloeistofcircuit en is er een leiding gesprongen
Het TY stuk zo die achteraan het blok zit, boven de carter en naast de alternator...
Het TY stuk zo die achteraan het blok zit, boven de carter en naast de alternator...
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
weet je zeker dat je niet per ongeluk water in je systeem hebt???????
dat er een verstopping zit???
dat er een verstopping zit???
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
hmmmmm als je waterpomp egt goed kapot is draait je distributie met een beetje mazzel in de soep.. of hij moet alleen aan de binnenzeide naar de klote zijn wat me erg sterk lijkt... ik zou zeggen thermostaat
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
idd net wat robbert zegt.. als waterpomp stuk is gaatie meestal giga veel koelvloeistof lekker.. en alleen binnenzeide kapot.. hmm weet het niet ..
miss even reacties van exprts afw8te:
miss even reacties van exprts afw8te:
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Als je thermostaat stuk is wordt je motor toch juist niet meer warm? Dat van de kachel klopt inderdaad.. Ik zou het eerder in de richting zoeken van de waterpomp.
Waterpomp wil bij C20XE nog wel eens stuk gaan. Dat wil niet zeggen dat het hele ding vast slaat en je distributie aan gort is, maar er zit speling op de as tussen het binnen- en buitenste deel. Daar gaat koelvloeistof lekken. Zonder dat je dit doorhebt kun je er zo een liter per dag uit rijden. Draai je stuur even maximaal naar links en kijk dan achter je rechter voorwiel (niet tijdens het rijden) of er nattigheid aan de bodem zit op die plek.
Wellicht heb je gewoon geen KV meer over en dat zou jouw verhaal helemaal verklaren.
Waterpomp wil bij C20XE nog wel eens stuk gaan. Dat wil niet zeggen dat het hele ding vast slaat en je distributie aan gort is, maar er zit speling op de as tussen het binnen- en buitenste deel. Daar gaat koelvloeistof lekken. Zonder dat je dit doorhebt kun je er zo een liter per dag uit rijden. Draai je stuur even maximaal naar links en kijk dan achter je rechter voorwiel (niet tijdens het rijden) of er nattigheid aan de bodem zit op die plek.
Wellicht heb je gewoon geen KV meer over en dat zou jouw verhaal helemaal verklaren.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
idd daar ga ik ook meer in meeTim82 schreef:Als je thermostaat stuk is wordt je motor toch juist niet meer warm? Dat van de kachel klopt inderdaad.. Ik zou het eerder in de richting zoeken van de waterpomp.
Waterpomp wil bij C20XE nog wel eens stuk gaan. Dat wil niet zeggen dat het hele ding vast slaat en je distributie aan gort is, maar er zit speling op de as tussen het binnen- en buitenste deel. Daar gaat koelvloeistof lekken. Zonder dat je dit doorhebt kun je er zo een liter per dag uit rijden. Draai je stuur even maximaal naar links en kijk dan achter je rechter voorwiel (niet tijdens het rijden) of er nattigheid aan de bodem zit op die plek.
Wellicht heb je gewoon geen KV meer over en dat zou jouw verhaal helemaal verklaren.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Tim82 schreef:kijk dan achter je rechter voorwiel (niet tijdens het rijden)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- martin16vtje
- forum-gebruiker
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 29 dec 2008 19:26
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
de moter loopt wel op 4 cilinders nog gewoon of is dat ok niet het geval nu momenteel ?
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Zou wel vet zijn als 'ie nu antwoord dat de Astra op 6 cilinders loopt
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Hoeft niet hoor. Hij kan ook dicht blijven zitten. Maar dan loopt je tempratuur wel heel hoog op. En dat is dus hij hem niet het geval.Tim82 schreef:Als je thermostaat stuk is wordt je motor toch juist niet meer warm?
Zwei Liter Kraft ja
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Ik weet wel dat een bi-metaaltje ervoor zorgt dat de doorstroom opent bij een bepaalde temperatuur, maar zit er niet een soort fail-safe in ofzo? Altijd als ik een kapotte thermostaat heb gehad, staat ie gewoon helemaal open. Anders wordt het rijden met een kapotte thermostaat onmogelijk.Peter_89 schreef:Hoeft niet hoor. Hij kan ook dicht blijven zitten. Maar dan loopt je tempratuur wel heel hoog op. En dat is dus hij hem niet het geval.Tim82 schreef:Als je thermostaat stuk is wordt je motor toch juist niet meer warm?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Thermostaat werkt trouwens met was dat uitzet. Zit geenbimetaal in.
En ook geen fail-save helaas.
Meestal bij Opel dan blijven ze los staan.
Bv bij BMW blijven z enog wel eens dichtstaan met schadelijke gevolgen voor koppakking en kop enzo.
En ook geen fail-save helaas.
Meestal bij Opel dan blijven ze los staan.
Bv bij BMW blijven z enog wel eens dichtstaan met schadelijke gevolgen voor koppakking en kop enzo.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Je had helemaal geen KV meer?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
ehm, als ik zoiets zou hebben en net als jou onder de kap ga kijken
dan is het koelvloeistofreservoir toch checkpunt nummer 1 ? ?
samen met slangen radiator
je melde dat er geen water meer door de radiatorslang loopt want dat hoor je normaal als je erop drukt,.
maar je hebt toen niet even naar rechts gekeken voor kvs peil ?
EN, je moet dan ook een melding op je boordcomputer hebben gekregen ?? niet gezien of sensor al een keer doorgelust
naja blij dat je met een nieuwe slang weer uit de problemen bent!
dan is het koelvloeistofreservoir toch checkpunt nummer 1 ? ?
samen met slangen radiator
je melde dat er geen water meer door de radiatorslang loopt want dat hoor je normaal als je erop drukt,.
maar je hebt toen niet even naar rechts gekeken voor kvs peil ?
EN, je moet dan ook een melding op je boordcomputer hebben gekregen ?? niet gezien of sensor al een keer doorgelust
naja blij dat je met een nieuwe slang weer uit de problemen bent!
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: geen verwarming, motor loopt warm...
Die waterpompslang (driepoot) komt helaas wel vaker voor op de c20xe.
Vooral ook bij het gebruik van de zogenaamde sfi-vervanger. omdat de luchtslang van de lfr dan wel eens onder spanning komt te staan, waardoor de lfr zelf met het stekkergedeelte tegen die waterslang ligt, en die op den duur door slijt....
Vooral ook bij het gebruik van de zogenaamde sfi-vervanger. omdat de luchtslang van de lfr dan wel eens onder spanning komt te staan, waardoor de lfr zelf met het stekkergedeelte tegen die waterslang ligt, en die op den duur door slijt....