ik heb net 250000 km op de klok zitten, en daar beginnen de problemen gelijk ook .
ik rijd de snelweg op richting moerkappelle (zuid-holland) vanuit almelo.
ik ga bij rijsen/enter de snelweg op springt net op 250000 en viel ineens de motor uit geen lampjes die eerst gaan branden hellemaal nix.
later net voor utrecht weer.
weet iemand toevallig wat er hier aan de hand is ?????
na het opnieuw starten geen gekke geluiden of foutcode lampje?
valt ie gewoon uit op de manier zoals je contact uitzet of begint ie 1st te stotteren en te hokken en daalt toeren en is die weg?? iets doelgerichter als het kan en owja zoals erwin zij motortype
er ligt een c18xe e2 in. geen rare geluiden. gewoon koppeling in trappen en starten en door rijden.
hij begint niet te stotteren je rijd gewoon een tijdje 120 bij de eerste keer +- 5 minuten en de tweede 50 - 60 minuten erna en op eens toerental staat op nul er beginnen geen lampjes te branden. ook niet er na of tijdens. op de terug weg is het ook 3x gebeurt.
als iemand het weet hoor ik het echt heel erg graag.
Als het aan het brandstofrelais lag zou hij moeten stotteren lijkt mij.
En als hij ook gewoon normaal start kan het ook niet aan de accu of dynamo liggen.
Misschien dat er iets mis is met je bobine?
inderdaad nu kom je over alsof elke gsi er met 2,5ton mee stopt.. alsof de computer zegt nu heb ik lang genoeg gewerkt tijd voor pensoen en de zooi naar de kloote helpt...
Ik heb dat ook gehad bij mij was het de dynamo die op overlijden stond.
Heb het altijd genegeerd gehad tot het echt einde verhaal was.
Dan heb je een dashboard als kerstboom.
Nadat de dynamo vervangen was ging een weekje later de dynamolampje in het dashboard kapot waardoor de accu niet bijgeladen werd.
Meet even de voltage over de accupolen als de auto uit staat en wanneer de motor draait.
Als de motor draait en de voltmeter slaat uit dat je voltage 16,6 V is, is je dynamo nog niet verrot.
Maar laat m wel even op een testbank controleren misschien dat de koolborstels op raken.
Dan heb je soms wel en dan weer geen voldoende spanning.
na het stilvallen kun je nog starten, dus dan lijkt me de dynamo nog goed
anders zou je accu leeg zijn en dan motor uitvallen ( toch ?)
kijk eens goed onder de kap en volg alle kabels, misschien ergens een stukje kaalgeschuurd waardoor soms kortsluiting
en haal alle stekkers los en even inspuiten, misschien corrosie
er gaan geen lampjes branden bij het stilvallen, dus opeens heb je geen stroom meer
opeens klinkt als electronica
c18xe schreef:inderdaad nu kom je over alsof elke gsi er met 2,5ton mee stopt.. alsof de computer zegt nu heb ik lang genoeg gewerkt tijd voor pensoen en de zooi naar de kloote helpt...
Mijne heeft met de C20NE 268.000+ gelopen, en dat blok liep nog probleemloos, alleen wat olieverbruik.
Intussen zit ik aan de 328.000
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Geintje jongens.. Ik las die kop en 'k kreeg gelijk een mental image van een Astra die lekker rustig rijdt, niks aan de hand. Teller loopt door, precies 250.000 en dat hele ding lazert uit elkaar
Tim82 schreef:Geintje jongens.. Ik las die kop en 'k kreeg gelijk een mental image van een Astra die lekker rustig rijdt, niks aan de hand. Teller loopt door, precies 250.000 en dat hele ding lazert uit elkaar
Ik hoop toch dat dat iedereen wel helder was? Het was vrij duidelijk dacht ik?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Tim82 schreef:Geintje jongens.. Ik las die kop en 'k kreeg gelijk een mental image van een Astra die lekker rustig rijdt, niks aan de hand. Teller loopt door, precies 250.000 en dat hele ding lazert uit elkaar
Ik hoop toch dat dat iedereen wel helder was? Het was vrij duidelijk dacht ik?
Tuurlijk was het duidelijk. Maar net als Tim, kreeg ik ook zo'n beeld in m'n hoofd
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
heb ik ook gehad met mn cabrio c20ne
en dat was een breuk in de massa kabel
dus ik zou zeggen ga t daar eens zoeken en ik dank dat je probleem dan als sneeuw voor de zon verdwijnt