lekstroom
lekstroom
Hey even een vraagje rondom het stroom vebruik.
Ik heb net eens het vebruik van de wagen doorgemeten in rust stand.
Multimeter op A-.. *20m stand. In eerste instantie piekt de uitslag op het display naar 1.20 en zakt dan na 2 seconden tot een stabiele 0.66.
nu weet ik echter wel niet welke maateenheid dit is, is dit nu 0,66 mili ampère of 66 mili ampère.
Ik heb net eens het vebruik van de wagen doorgemeten in rust stand.
Multimeter op A-.. *20m stand. In eerste instantie piekt de uitslag op het display naar 1.20 en zakt dan na 2 seconden tot een stabiele 0.66.
nu weet ik echter wel niet welke maateenheid dit is, is dit nu 0,66 mili ampère of 66 mili ampère.
W201 fan boy o_0
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
Waar staat A voor?
J ebedoelt toch niet een AC stand toch?
een m staat voor mili, dus dan is het 0,66 mA wat heel weinig is.
J ebedoelt toch niet een AC stand toch?
een m staat voor mili, dus dan is het 0,66 mA wat heel weinig is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: lekstroom
nee niet ac gewoon ampere op gelijkstroom
maja verdenk wel dat ergens iets gewoon leeg gezogen wordt.
Rij door de weeks 50km p dag kwa woon<>werk als ik hem dan de zaterdag laat staan en op de zondag wil starten dan is het geen prijs. 11,X volt dan op de accu terwijl de dynamo wel bijlaad.
Heb al gemeten met mijn audio en radio eraf, eigenlijk de enigste accesoires die erbij gekomen zijn sinds de aanschaf maar dat maakt kwa amp verbruik niks uit die blijft gewoon 0.66 aangeven
maja verdenk wel dat ergens iets gewoon leeg gezogen wordt.
Rij door de weeks 50km p dag kwa woon<>werk als ik hem dan de zaterdag laat staan en op de zondag wil starten dan is het geen prijs. 11,X volt dan op de accu terwijl de dynamo wel bijlaad.
Heb al gemeten met mijn audio en radio eraf, eigenlijk de enigste accesoires die erbij gekomen zijn sinds de aanschaf maar dat maakt kwa amp verbruik niks uit die blijft gewoon 0.66 aangeven
W201 fan boy o_0
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: lekstroom
Dan is het tijd voor een nieuwe accu denk ik.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
Maak anders eens een foto van de meter.
Dan weten we het zeker.
Maar als echt 0,66 ma is dan is het toch de accu die dood is.
Dan weten we het zeker.
Maar als echt 0,66 ma is dan is het toch de accu die dood is.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: lekstroom
Wanneer je de meter in DC-A stand ...20m staat, dan is de maximale meet-waarde 20mA (Eigenlijk 19,99 dus net geen 20).Sin schreef: in rust stand.
Multimeter op A-.. *20m stand. In eerste instantie piekt de uitslag op het display naar 1.20 en zakt dan na 2 seconden tot een stabiele 0.66.
nu weet ik echter wel niet welke maateenheid dit is, is dit nu 0,66 mili ampère of 66 mili ampère.
1.20 betekent dus 1,2mA en 0.66 betekent 0,66mA.
Dat is wel heel weinig stroomverbruik in rust. Heb je in je auto geen klokje of andere displays of startblokkering die altijd onder spanning staan? Het lijkt van niet...
Re: lekstroom
Lijkt me ook te weinig als ik hem op 10ampere ongezekerd dc zet blijft de uitlees waarde ook 0,66
denk dat de range niet automatisch de schaal op het display aanpast o.i.d.
denk dat de range niet automatisch de schaal op het display aanpast o.i.d.
W201 fan boy o_0
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
Doe es een foto van de meter dan!
En is de zekering nog wel heel IN de meter?
op de 10A stand zou die nagenoeg 0 moeten aangeven, alleen moet je wel even een andere (ongezekerde) bus gebruiken op de meter.
En is de zekering nog wel heel IN de meter?
op de 10A stand zou die nagenoeg 0 moeten aangeven, alleen moet je wel even een andere (ongezekerde) bus gebruiken op de meter.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: lekstroom
Meting I dus op de 20miliamp stand display -> 1,2 en dat blijft even 3 seconden en daarna valt hij terug naar 0,66
Meting II dus op de 200miliamp stand display -> 12,2 en dat valt dan terug naar 06,6
Meting II 10a display -> 1,2 valt dan ook weer terug naar 0,66
heb zowiezo nu maar even een nieuwe accu gehaald
W201 fan boy o_0
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
Ok, en in welk gat zat die rode meetkabel?
in "10A DC" of in "V mA" ?
in "10A DC" of in "V mA" ?
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
Dan is het daar mis gegaan.
Je moet hem 1 gat omlaag steken.
Das om milamperes te meten.
Das een gezekerde stand trouwens. dus denk erom dat je tijdens met meten niet een deur ofzo open doet want dan wordt de dtroom te hoog en knapt de zekering eruit.
Je moet hem 1 gat omlaag steken.
Das om milamperes te meten.
Das een gezekerde stand trouwens. dus denk erom dat je tijdens met meten niet een deur ofzo open doet want dan wordt de dtroom te hoog en knapt de zekering eruit.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: lekstroom
hahahha op die manier hebben we aardig wat multimeters laten crashen op rpt dagen
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Re: lekstroom
er staat toch 10A ongezekerd?
dan is dat toch goed, als ik het zo lees.
maar jullie zullen het wel weten ik werk nooit met die meters.
dan is dat toch goed, als ik het zo lees.
maar jullie zullen het wel weten ik werk nooit met die meters.
astra heeft te lang geduurt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
De 10A stand is ongezekerd.
Met als reden dat als je er meer doorheen jast een zekering nooit snel genoeg is om de meter te redden.
Maar een lekstroom meet je nooit in een 10A of 20A stand.
De mA stand is wel gezekerd. Waarschijnlijk met 250 ma zekering of iets dergelijks.
Met als reden dat als je er meer doorheen jast een zekering nooit snel genoeg is om de meter te redden.
Maar een lekstroom meet je nooit in een 10A of 20A stand.
De mA stand is wel gezekerd. Waarschijnlijk met 250 ma zekering of iets dergelijks.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: lekstroom
op de 10 ampère stand kan je gewoon milliampère meten, wat jij meet is dus gewoon 660 mA en das bijna normaal.
en dat je eerst een piek krijgt dat is een condensator die ergens oplaad.
en dat je eerst een piek krijgt dat is een condensator die ergens oplaad.
de fiets is toch zo slecht niet.........
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
660 mA is niet normaal dus.
Echt een uiterst maximum is 100. en das echt al hoog.
Echt een uiterst maximum is 100. en das echt al hoog.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: lekstroom
ik heb sinds 1 week ook een lege accu. ik denk dat het een slechte accu is en dat hij hem leegtrekt met koud weer. daarvoor geen last gehad
Astra GSi 2.0 16v
Het vrachtwagenchauffeur promo-team.
Het vrachtwagenchauffeur promo-team.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: lekstroom
Met dit koude weer leggen wel meer accu's het loodje
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: lekstroom
praat me der niet van hah
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: lekstroom
Laagvlieger schreef:660 mA is niet normaal dus.
Echt een uiterst maximum is 100. en das echt al hoog.
"bijna" is een breed begrip he , heb het ook even opgezocht, als je boven de 350 mA komt dan kan het zijn dat je ergens een lek hebt in de binnenverlichting of kofferbakverlichting, komt vaker voor en is makkelijk te verhelpen
de fiets is toch zo slecht niet.........
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
Yupz! en sommige radio's willen ook nog wel eens aardig trekken!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Re: lekstroom
als alles correct is, is een lekstroom van minder dan 60 mA heel normaal.
bij wel een lekstroom kan je ook de meter zo richten dat je in je eentje een voor een zekering kan trekken en de meter af kan lezen, om zo doende de juiste groep tevinden die de lekstroom maakt!
bij wel een lekstroom kan je ook de meter zo richten dat je in je eentje een voor een zekering kan trekken en de meter af kan lezen, om zo doende de juiste groep tevinden die de lekstroom maakt!
LIVE IN THE FAST LANE
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: lekstroom
En als het een erge lekstroom is dan zi eje de stroom zo onder de auto weglekken!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠