Sfi vervanger vs Lexmaul
- KevTech
- forum-gebruiker
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
Sfi vervanger vs Lexmaul
Ik zou graag weten wat de beste beslissing is van die twee.
Een Lexmaul inlaatspruitstuk is natuurlijk wel een stuk duurder dan een Sfi vervanger, maar is hij dat verschil ook echt waard?
Ik zou graag wat meningen hierover willen lezen
Een Lexmaul inlaatspruitstuk is natuurlijk wel een stuk duurder dan een Sfi vervanger, maar is hij dat verschil ook echt waard?
Ik zou graag wat meningen hierover willen lezen
Re: Sfi vervanger vs Lexmaul
Wat ik ervan weet>>>> Sfi vervanger zorgt alleen voor een iets betere doorstroming van de inlaatlucht (blijft niet hangen in die SFI box).
Lexmail is een compleet inlaatspruitstuk. Niet echt te vergelijken lijkt mij dus.
Lexmail is een compleet inlaatspruitstuk. Niet echt te vergelijken lijkt mij dus.
- KevTech
- forum-gebruiker
Ik snap dat het niet alle 2 dezelfde onderdelen zijn.
Maar het gaat mij er meer om, is het verschil tussen die 2 zo groot dat het het geld ook echt waard is?
Maar het gaat mij er meer om, is het verschil tussen die 2 zo groot dat het het geld ook echt waard is?
Eerst je SFI. Ik heb ze geen vanbeide maar het idee is heel simpel.
Lucht, brandstof, boemruimte, uitlaat. In die volgorde voer je ook op.
Je kunt een lekkere uitlaat hebben, maar dan gaat het laatste deeltje sneller (minder tegendruk)
Je kunt je inlaatpoorten laten uitfrezen, gaat de brandstof eerder in en uit je verbrandingskamer.
Je injectie kan beter mengen, spuiten en nog wat dingetjes, echter niet zonder de juiste hoeveelheid lucht.
Meer lucht, meer benzine, hardere knal, sneller eruit. Je systeem is evensterk als de zwakste schakel. Begin met die luchtfilter/sfi box zodat je systeem meer lucht krijgt, dus automatisch ook meer benzine kan meemengen (dus je cilinders beter vult met wat jij wilt; powerrrr) en hardere klappen produceert.
Daarna kun je eens aan je uitlaat, injectie, cilinderpoorten gaan denken.
Dit is in iedergeval mijn redenatie, wie weet heeft iemand anders andere ideeen..
Lucht, brandstof, boemruimte, uitlaat. In die volgorde voer je ook op.
Je kunt een lekkere uitlaat hebben, maar dan gaat het laatste deeltje sneller (minder tegendruk)
Je kunt je inlaatpoorten laten uitfrezen, gaat de brandstof eerder in en uit je verbrandingskamer.
Je injectie kan beter mengen, spuiten en nog wat dingetjes, echter niet zonder de juiste hoeveelheid lucht.
Meer lucht, meer benzine, hardere knal, sneller eruit. Je systeem is evensterk als de zwakste schakel. Begin met die luchtfilter/sfi box zodat je systeem meer lucht krijgt, dus automatisch ook meer benzine kan meemengen (dus je cilinders beter vult met wat jij wilt; powerrrr) en hardere klappen produceert.
Daarna kun je eens aan je uitlaat, injectie, cilinderpoorten gaan denken.
Dit is in iedergeval mijn redenatie, wie weet heeft iemand anders andere ideeen..
- KevTech
- forum-gebruiker
Ik begrijp je theorie, ze zullen beiden voor een betere luchtdoorstroming zorgen.
En met een Lexmaul heb je natuurlijk geen Sfi vervanger meer nodig.
Misschien moet ik het anders vragen, wat zou jullie keuze zijn en waarom?
En met een Lexmaul heb je natuurlijk geen Sfi vervanger meer nodig.
Misschien moet ik het anders vragen, wat zou jullie keuze zijn en waarom?
- xrd
- forum-gebruiker
- Contacteer:
Een SFI vervanger is niet zo'n groot verschil ivm de gewone SFIbak.
Een lexmaul ga je denk ik veel beter voelen...
En het zou mooi staan bij je rood blok
Een lexmaul ga je denk ik veel beter voelen...
En het zou mooi staan bij je rood blok
het geluid van een lexmaul is super.
zoek maar eens op youtube
zoek maar eens op youtube
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
Mijn keuze is en was de lexmaul.
tegenover de SFI vervanger vind ik het effect veel meer waard. Je krijgt namelijk meer lucht een stuk effectiever je verbrandingsruimte in waardoor je motorkarakteristiek zeker wel beter word.
Met name onderin voel je het echt goed en het trekt stukken beter door en natuurlijk het geluid is ook meteen een stuk zwaarder en luider
Dus voor die 400 euro verschil of wat t nog is zou (wist) ik het wel
http://www.youtube.com/watch?v=SLfOsR_4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=bgPQ9M6C ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W11290GM ... re=related
tegenover de SFI vervanger vind ik het effect veel meer waard. Je krijgt namelijk meer lucht een stuk effectiever je verbrandingsruimte in waardoor je motorkarakteristiek zeker wel beter word.
Met name onderin voel je het echt goed en het trekt stukken beter door en natuurlijk het geluid is ook meteen een stuk zwaarder en luider
Dus voor die 400 euro verschil of wat t nog is zou (wist) ik het wel
http://www.youtube.com/watch?v=SLfOsR_4 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=bgPQ9M6C ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=W11290GM ... re=related
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
- Michel82
- forum-gebruiker
- Auto('s): opel astra gsi c20xe
Hoi,
een collega had een boekje van lexmaul maar het viel me op dat je maar weinig pk winst hebt in tegenstelling tot een sfi vervanger. ik zal het plaatje inscannen en op deze topic plaatsen.
Het zou ook kunnen dat het testje met een 8 kleppert is gedaan.(dus ik kan er naast zitten)
michel
een collega had een boekje van lexmaul maar het viel me op dat je maar weinig pk winst hebt in tegenstelling tot een sfi vervanger. ik zal het plaatje inscannen en op deze topic plaatsen.
Het zou ook kunnen dat het testje met een 8 kleppert is gedaan.(dus ik kan er naast zitten)
michel
Astra Gsi c20xe m2.8 5 deurs
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
PK winst is met beiden minimaal.
Misschien een halve pk als je geluk hebt
Gaat hem meer om de draaieigenschappen en het koppelverloop.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Maar met een opeluchtfilter komt dat helemaal goedLaagvlieger schreef:PK winst is met beiden minimaal.
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Contacteer:
De Lexmaul is een RAM Inductie spruitstuk. Dat houd in dat het spruitstuk zo is ontworpen dat de snelheid van de inlaatlucht zo groot mogelijk wordt gemaakt, voor een betere cilindervulling. Zoals Marcel al zegt zal dat vooral zorgen voor een hoger koppel. Lexmaul claimt een vermogenstoename van 10 Pk (mits je ook een lexmaul uitlaatspruitstuk hebt!)
Zonder dat spruitstuk claimen ze een Pk of 6 toename. Moet je motor wel in topconditie zijn. (Dit kunnen trouwens bij de C20NE iets andere waarden zijn).
Een vervanging voor de luchtvoorkamer (SFI bak) levert ook een iets betere luchtdoorstroming op, maar het zorgt niet voor het RAM effect. Zal dus ook minder effectief zijn dan de Lexmaul.
Zonder dat spruitstuk claimen ze een Pk of 6 toename. Moet je motor wel in topconditie zijn. (Dit kunnen trouwens bij de C20NE iets andere waarden zijn).
Een vervanging voor de luchtvoorkamer (SFI bak) levert ook een iets betere luchtdoorstroming op, maar het zorgt niet voor het RAM effect. Zal dus ook minder effectief zijn dan de Lexmaul.
Laatst gewijzigd door RedBill op 28 dec 2008 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
marcel? wat zou jij doen als je nog een c20xe had?
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
v6 inbouwen ??oenatje schreef:marcel? wat zou jij doen als je nog een c20xe had?
hebt ie al.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Dus dat zou hij doen !oenatje schreef:hebt ie al.
ik zei toch als ie nog een c20xe zou hebben
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Nou ik vind het geen vergelijk.
Een SFI vervangert of een lexmaul ram induction......is niet echt dezelfde prijsklasse.
SFI vervanger had ik al op de C20XE.
Als je het geld ervoor over hebt zou ik een spruitstuk nemen.
Een SFI vervangert of een lexmaul ram induction......is niet echt dezelfde prijsklasse.
SFI vervanger had ik al op de C20XE.
Als je het geld ervoor over hebt zou ik een spruitstuk nemen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
ik had zelf gewoon nog een sfi box en zat laatst bij trompert in wat er van pk's veranderd weet ik ni ma werd zeker wel geil van dat geluid met die lexmaul das echt super.
mijn passie Astra C20XE mijn droom Astra C20LET