accu probleem!
accu probleem!
hey mensen!
Ik heb een probleempje met mijn accu. Ik ging vorige week in de kou naar mijn werk en jahoor accu leeg .
dus op me werk gelijk gelijk maar even op de lader gezet. En loop net naar mijn auto wil em starten en weer mn accu leeg.
Heb me dynamo doorgemeten levert gewoon netjes 14,4 volt en me accu is nog geen maand oud. Iemand een suggestie.
En nee heb niet mn lichten of radio aanlaten staan!
alvast bedankt.
Ik heb een probleempje met mijn accu. Ik ging vorige week in de kou naar mijn werk en jahoor accu leeg .
dus op me werk gelijk gelijk maar even op de lader gezet. En loop net naar mijn auto wil em starten en weer mn accu leeg.
Heb me dynamo doorgemeten levert gewoon netjes 14,4 volt en me accu is nog geen maand oud. Iemand een suggestie.
En nee heb niet mn lichten of radio aanlaten staan!
alvast bedankt.
Re: accu probleem!
lichten aan laten staan
-
- forum-gebruiker
- Berichten: 2539
- Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02
Re: accu probleem!
lampje in je kofferbak blijf branden
daar heb ik me ooit rot naar gezocht bij een kadett gsi die ook elke keer de accu leeg had
daar heb ik me ooit rot naar gezocht bij een kadett gsi die ook elke keer de accu leeg had
Re: accu probleem!
dat lampje is kapot bij mij maar wel een goeie tip van je thx
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: accu probleem!
lekstroom audio?
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- skullbreaker-GSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 10 nov 2008 10:49
- Locatie: apeldoorn
- Contacteer:
Re: accu probleem!
ik heb het zelfde probleem heb nieuwe accu gekocht ...... en ja hoor elke x weer leeg en heb ook geen id waar het aan ligt :s
bij mij heeft de vorige eigenaar de draadjes van de audio voor de stekker afgeknipt :S zou kunnen dat het daar aan ligt
bij mij heeft de vorige eigenaar de draadjes van de audio voor de stekker afgeknipt :S zou kunnen dat het daar aan ligt
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: accu probleem!
of ergens lekstroom. of accu is gewoon nooit goed geweest. even naar dealer door late meten vriend of naar die gaste waar je die accu hebt gekocht,.
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9320
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: accu probleem!
Heel simpel, even naar de garage, goede accutester erop en doormeten. Waarschijnlijk accu dood.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: accu probleem!
idd , wij hebben zo'n snap-on tools dinggiE:D super de luxe met bon en als , kun je accu dynamo en startmotor mee testen
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: accu probleem!
accu dood, heb er hier ook 1 staan.
zaterdag erin gezet, vanochtend zo dood als een pier.
hele dag de lader erop en toen multimeter erop.
meter ging van 13.1 volt zo . . . . . . . binnen 10 seconden had ik er nog geen 6 volt meer inzitten.
gelukkig zit er 2 jaar garantie op
zaterdag erin gezet, vanochtend zo dood als een pier.
hele dag de lader erop en toen multimeter erop.
meter ging van 13.1 volt zo . . . . . . . binnen 10 seconden had ik er nog geen 6 volt meer inzitten.
gelukkig zit er 2 jaar garantie op
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
Re: accu probleem!
Ja, hier nog 1. Maar is al wel 1 heel jaar oud.... Korte stukjes rijden is bij mij waarschijnlijk het probleem.
Gr. Paul
Gr. Paul
Re: accu probleem!
Zoals vaak gezegd is het waarschijnlijk een dode accu. Eten een multimeter opzetten en iemand vragen of hij de auto wilt proberen te starten. Zo meet je je "klemspanning". Als deze onder 9V zit terwijl hij "opgeladen" is dan is je accu inderdaad dood en zal je wagen nooit starten.
Lekspanning kun je zeer simpel testen; trek minpool los. Zet met contact uit je multimeter op de -pool van de accu en de + pool. Als je nu een spanning meet heb je lekspanning. (Of precies andersom, is alweer een tijd geleden dat ik dat heb moeten doen bij een klant)
Lekspanning kun je zeer simpel testen; trek minpool los. Zet met contact uit je multimeter op de -pool van de accu en de + pool. Als je nu een spanning meet heb je lekspanning. (Of precies andersom, is alweer een tijd geleden dat ik dat heb moeten doen bij een klant)
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: accu probleem!
Ik dacht + pool los, dan eentje op de + klem houden en eentje op de + pool van de accu, want Ampere meet je altijd in het circuit zelf en niet er omheen.
Edit: En het is Lekstroom
Edit: En het is Lekstroom
Laatst gewijzigd door KevTech op 22 dec 2008 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: accu probleem!
huh dat laatste snap ik niet , wat wil je meten dan? wat voor waardes geeft hij aan dan..? is mij ooit vertelt dat dit niet te meten is en je gewoon alles eraf moet halen voor je wat kunt merken..
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Re: accu probleem!
Het is zeer zeker wel te meten. Ik werk dan wel in een motorgarage maar dat doet niets af aan het principe ervan. Echter komt dit zo weinig voor bij motoren dat het een beetje is weggezakt hoe het precies werkte.
Wat Kevtec zegt is volgens mij het juiste
Als je dit doet dan laat je in feite de stroom door je multimeter lopen. Als je dit doet terwijl je contact uit staat dan zie je dus letterlijk de stroom die verbruikt word als je contact uit staat. Hou wel in je achterhoofd dat auto's soms een heel klein beetje gebruiken voor geheugens ed. Echter is dit minimaal!! Het mooiste zou natuurlijk zijn als je een andere astra ter vergelijking hebt. Ik zal morgen de mijne wel eens nameten.
Als je er morgen nog niet uit bent bel ik mijn chef wel even dan kan ik je met zekerheid vertellen hoe je je lekspanning kunt meten.
Wat Kevtec zegt is volgens mij het juiste
Als je dit doet dan laat je in feite de stroom door je multimeter lopen. Als je dit doet terwijl je contact uit staat dan zie je dus letterlijk de stroom die verbruikt word als je contact uit staat. Hou wel in je achterhoofd dat auto's soms een heel klein beetje gebruiken voor geheugens ed. Echter is dit minimaal!! Het mooiste zou natuurlijk zijn als je een andere astra ter vergelijking hebt. Ik zal morgen de mijne wel eens nameten.
Als je er morgen nog niet uit bent bel ik mijn chef wel even dan kan ik je met zekerheid vertellen hoe je je lekspanning kunt meten.
Re: accu probleem!
lekstroom kun je meten door:
accupoolklem los maken (maakt niet uit welke)
en de multimeter op ampere stand zetten
de ene pen van de multimeter op de accupool zetten waarvan je net de klem hebt losgehaald
en de andere pen op de accupoolklem zetten.
waarde moet onder de 1 ampere blijven, meestal is het tussen de 0,3 en 0,7 ampere (bij vrachtwagens)
accupoolklem los maken (maakt niet uit welke)
en de multimeter op ampere stand zetten
de ene pen van de multimeter op de accupool zetten waarvan je net de klem hebt losgehaald
en de andere pen op de accupoolklem zetten.
waarde moet onder de 1 ampere blijven, meestal is het tussen de 0,3 en 0,7 ampere (bij vrachtwagens)
Laatst gewijzigd door eddie gsi op 22 dec 2008 22:19, 1 keer totaal gewijzigd.
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: accu probleem!
ik wou zeggen want hoe als jij dat net zei klopte niet , want zit in circuit zoals net gezegt werdt, zal ook eens navraag doen
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: accu probleem!
Woehoeii ik mag door voor de koelkast
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: accu probleem!
nee eierklutser dit keer theo
You can run , but you can't Hide
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
Alpine Promo Team™
3.0 v6 Promoteam
- KevTech
- forum-gebruiker
- Berichten: 432
- Lid geworden op: 21 okt 2008 20:41
- Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)
- Locatie: Middelburg
Re: accu probleem!
Trouwens Theo, nog gefeliciteerd met het pensioen van de kerstezel in Best he
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: accu probleem!
Juiste manier van lekstroom mten;
Schroef de minpool los maar laat hem nog wel op de accu zitten.
Multimeter erbij. Ene pen op de klem van de pool en ander pen rechtop op de pool zelf.
Dan haal je voorzichtig de accupoolklem (met pen van multimeter) omhoog over de pen van de multimeter, zodat de kring gesloten blijft, maar nu wel door je meter heen gaat !
Schroef de minpool los maar laat hem nog wel op de accu zitten.
Multimeter erbij. Ene pen op de klem van de pool en ander pen rechtop op de pool zelf.
Dan haal je voorzichtig de accupoolklem (met pen van multimeter) omhoog over de pen van de multimeter, zodat de kring gesloten blijft, maar nu wel door je meter heen gaat !
- Theo Gsi
- forum-gebruiker
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
- Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
- Locatie: Best
Re: accu probleem!
KevTech schreef:Trouwens Theo, nog gefeliciteerd met het pensioen van de kerstezel in Best he
dankje!
Die Kraft der Zwei Liter
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: accu probleem!
Idd zoals bart zegt.Bart(astra) schreef:Juiste manier van lekstroom mten;
Schroef de minpool los maar laat hem nog wel op de accu zitten.
Multimeter erbij. Ene pen op de klem van de pool en ander pen rechtop op de pool zelf.
Dan haal je voorzichtig de accupoolklem (met pen van multimeter) omhoog over de pen van de multimeter, zodat de kring gesloten blijft, maar nu wel door je meter heen gaat !
Waarde moet liefts ONDER de 100 mA zitten!!!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠