Verlichting middenconsole

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
KevTech
forum-gebruiker
Auto('s): Astra GSi (C20XE M2.8)

Verlichting middenconsole

Bericht door KevTech »

Ik heb een probleem, ik heb vanmiddag mijn middenconsole los gehad en weer terug geplaatst.
Ik had daarbij de MID los genomen van de stekkers, radio ook los van de stekkers en met het terug plaatsen die stekkers weer gewoon vast gezet.
Nu brandt alleen de verlichting van heel mun middenconsole niet meer, en zo ook van de MID...
Zekeringen heb ik gecontroleerd zo ook de stekkers op de MID, radio deed het wel gewoon.

Wat kan het zijn?
c18xe
forum-gebruiker

Re: Verlichting middenconsole

Bericht door c18xe »

je hebt te hard gegooit en je lampjes gesloopt xD
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Per ongeluk een draadbreuk?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door oenatje »

of de lampjes naar de kut:

Middelste knop voor de aanjager/achterruitverwarming in stand 1 zetten, en dan de knop uittrekken (dus de achterruitverwarming aanzetten). Dan zit er aan de onderkant van deze knop een gaatje waar je en dunne schroevedraaier in kan steken. Even erin steken, beetje drukken en dan gelijktijdig trekken aan de schakelaar. dan haal je zo de knop eraf.
De schakelaar zelf haal je eruit door aan weerszijde de 2 lipjes naar binnen te drukken, en gelijktijdig aan de schakelaar te trekken. dan trek je hem er zo naar voren toe uit. Dan zie je ook gelijk het lampje zitten.

Om de andere 2 lampjes (temperatuur en blaasrichting) te vervangen moet je de radio en de slee eruit halen. Dan kun je door het radiogat bij de lampjes komen. Er zijn 2 verschillende modellen, afhankelijk van het bouwjaar:
1-> elk lampje een losse fitting,
2-> Alle lampjes in een grote houder.

Eerste type spreekt voor zich, even met een punttang de fittinkjes eruit trekken en nieuwe steeklampjes erin drukken.

Voor het tweede type moet je de stekker die achterop de aanjagerschakelaar zit een stuk naar achteren drukken. Deze zit vastgeklikt aan 2 weerhaakjes die je even terug moet drukken.Dan haal je zo die hele houder een stuk naar boven en kun je de lampjes vervangen.
Ricco
forum-gebruiker

Bericht door Ricco »

Goede zekering gecontroleerd? :D

Klinkt wel als een kapotte zekering, maar dan zou je radio het ook niet moeten doen volgens mij.

Radio verkeerd aangesloten en is het stiekem toch de zekering? :D
KevTech
forum-gebruiker

Bericht door KevTech »

Het lijkt me sterk dat al mijn lampjes in 1x kapot zijn gegaan, want de MID doet het ook niet.
Die van mijn achteruitverwarming deed het altijd al niet, maar de andere 2 die achterop zitten wel.
Ook de lampjes van mij MID deden het nog voordat ik alles uit elkaar had gehaald.

En als ik zekeringen controleer ga ik alle zekeringen af, en bij alle zekeringen had ik stroom op beide pootjes.
Ik zit nu zelf ook aan draadbreuk te denken, iemand die misschien weet op welke kabel de stroom loopt voor de lampjes dan?
pascal1109
Moderator
Moderator
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v

Bericht door pascal1109 »

KevTech schreef:Het lijkt me sterk dat al mijn lampjes in 1x kapot zijn gegaan
is bij mij ook gebeurd. Was er ééntje kapot, wilde ik vervangen. Dat had ik gedaan en toen waren al die anderen ineens ook kapot.
Gelukkig kosten die dingen maar een paar cent ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Ricco
forum-gebruiker

Bericht door Ricco »

Kan maar 1 zekering zijn voor je middenconsole. Zit in het bovenste rijtje (10A), vijfde of zesde van links dacht ik zo. Staat zo'n raar symbooltje op het kapje.

En als ie kapot is kun je toch gewoon zien? Hoef je toch niet voor te meten :wink:
KevTech
forum-gebruiker

Bericht door KevTech »

Je kan het zien ja, maar er zijn er al een paar vervangen, en die zijn wat anders qua uiterlijk, dus om ze niet allemaal los te halen zet ik er dan gewoon een spanningzoekertje op :wink:
Maar ik ga morgen wel even langs het werk (toch nog in m'n vakantie...) en zal ik eens even wat lampjes vervangen dan.
Trouwens, het lampjes van de alarm verlichting brandt wel, was ik nog vergeten te melden.
Enne, die lampjes kosten me dan niks :P
KevTech
forum-gebruiker

Bericht door KevTech »

Ok, de credits gaan toch naar Oenatje :oops:
Wel vaag dan dat ze allemaal ineens tegelijk doorbranden...
Zou er een piekspanning ergens vandaan komen, zag daarnet wel toen ik de stekker van mij radio weer in de radio deed, dat de verlichting even aan en uit ging :|

Ook denkt mijn MID weer dat hij met een standaard radio te maken heeft, geeft een foutcode en "Buitentemp." verdwijnt.
Zit daar een soort van EPROM of EEPROM in dan ofzo?
Want toen ik mijn accu verwisseld had gaf hij die foutmelding niet?
RedBill
Beheerder
Beheerder
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Zit inderdaad een statisch programmeerbaar geheugen in.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid

Bericht door oenatje »

KevTech schreef:Ok, de credits gaan toch naar Oenatje :oops:
Wel vaag dan dat ze allemaal ineens tegelijk doorbranden...
WOEHOE.

de koelkast is voor mij.

laatst bij de astra van mijn vriendin ook. donderavond deden alle lampjes het nog en vrijdag avond alles in 1 keer kapot.
meteen zaterdags vervangen. en gaan...
Plaats reactie