tragisch afscheid van mijn gsi nu met daglicht foto's

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Gebruikersavatar
Remon
forum-gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 mei 2008 17:39
Locatie: Boerhaar

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Remon »

Peter_89 schreef:Schrik reactie. Maar nu stel dat het weer gebeurt, (hoop et niet) je hebt nu raad van Rallyplug :ass: :speed:
dat was het zeker ja je probeert van alles maar er gebeurt niks maar toen we tot stilstand kwamen stond me stuur een halve slag naar links en me wielen stonden nog een stukje naar rechts dat vind ik ook zo vreemd hij wou niks anders dan naar rechts zelfs toen we door de boom naar links gedrukt werden.
en als het dan wel blijkt dat gewoon gevalletje gladheid was dan weet ik wel dat ik even telefoontje ga plege voor een slip cursus lijkt me geen verkeerd idee dan weet je tenminste wat je echt moet doen.
mijn passie Astra C20XE mijn droom Astra C20LET
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Laagvlieger »

Probleem is dat het merendeel van de mensen teveel sturen.
Ze verliezen de auto. kont komt om of iets dergelijks. Veel me nsen reageren te heftig door gelijk WHAM tegen te sturen.
Door rustig te sturen en met kleine stuurcorrecties komt het meestal wel weer goed.
En zoals plug ook al zei. Je hebt schijnbaar tijd genoeg gehad om te corrigeren.

Slipcursussen zijn ZEER nuttig! Je leert er veel en ik weet bijna wel 100% zeker dat het dan niet met een klapper was afgelopen.
Maja das achteraf natuurlijk. Maar gelijk een tip voor iedereen. Slipcursussen zijn top!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Theo Gsi »

Slipcursussen zijn ZEER nuttig! Je leert er veel en ik weet bijna wel 100% zeker dat het dan niet met een klapper was afgelopen.
Maja das achteraf natuurlijk. Maar gelijk een tip voor iedereen. Slipcursussen zijn top!
Ik geef je hier 100% gelijk in!

Maar er zit een maar achter, als jij onverwachts uitbreekt heb je 0,0 aan een slipcursus. Dan kun je miss heel klein beetje rekken maar verder niets. Het probleem is dat je bij een slipcursus het aan ziet komen en met een ongeluk niet. Dus heb je het toch niet meer in de hand en dat is bij de cursus wel..
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
QuerulouS
forum-gebruiker
Berichten: 453
Lid geworden op: 25 apr 2007 00:12

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door QuerulouS »

Theo Gsi schreef:
Slipcursussen zijn ZEER nuttig! Je leert er veel en ik weet bijna wel 100% zeker dat het dan niet met een klapper was afgelopen.
Maja das achteraf natuurlijk. Maar gelijk een tip voor iedereen. Slipcursussen zijn top!
Ik geef je hier 100% gelijk in!

Maar er zit een maar achter, als jij onverwachts uitbreekt heb je 0,0 aan een slipcursus. Dan kun je miss heel klein beetje rekken maar verder niets. Het probleem is dat je bij een slipcursus het aan ziet komen en met een ongeluk niet. Dus heb je het toch niet meer in de hand en dat is bij de cursus wel..

Daar ben ik het totaal niet mee eens, als je een slipcursus hebt gedaan, dan heb je meer ervaring, dus kan je sneller en betere handelingen verrichten als je in een slip terrecht komt. Dus wat jij zegt dat je 0,0 aan die slipcursus hebt, daar ben ik het niet mee eens..
C20NE
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door pluggie »

Snuk.
Laatst gewijzigd door pluggie op 12 dec 2008 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door pluggie »

Remon schreef: dat was het zeker ja je probeert van alles maar er gebeurt niks maar toen we tot stilstand kwamen stond me stuur een halve slag naar links en me wielen stonden nog een stukje naar rechts dat vind ik ook zo vreemd hij wou niks anders dan naar rechts zelfs
Hoe verder je stuur naar links staat hoe dwarser je wielen staan hoe meer je auto naar niet meer kan sturen !
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Tim82 »

Gouden regel; waar je kont ook heen gaat, je wielen staan altijd de kant op waar jij heen wil.

Als je opzettelijk aan het handremmen of driften bent of je hebt alle ruimte, kun je lekker spelen, maar in noodgevallen is het gewoon: remmen. Als je over 2 of 4 wielen aan het glijden bent en de kont gaat om, dan stopt je kont met verder omkomen zodra je wielen blokkeren. Dan glij je alleen nog maar "rechtdoor" (dat wil zeggen; de kant op die je op ging op het moment dat je de rem in trapte). Zo heb ik eens mijn auto gered van de vangrail op de Nordschleife. Op het moment dat je snelheid flink is afgenomen laat je de rem los, gas in en je kan weer verder (handig in het geval dat het asfalt op dreigt te raken bij bovenstaande actie).

Als er (echt) ijs ligt ben je gewoon de sjaak, daar doe je in de meeste gevallen echt niks meer aan.


Edit; de echte helden houden natuurlijk gewoon hun poot stijf op het gas (bovenstaand voorbeeld was in een RWD) en gaan driftend de hoek om op de Ring, maar ik master die skills lang niet genoeg en hou de boel liever heel :roll:
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door pluggie »

Je kan sturen wat je wilt, maar als je geen gewicht op voorwielen hebt stuurttie niet.

En dat moet je oplossen. En dat is wat hier is gebeurt.

En hoe verder je stuur uit rijrichting gooit, hoemeer jij niet kunt sturen. Remmen was superreflex, alleen met stuur scheef, is het dan al over. Dan krijgttie grip, je stuur staat te scheef: en dat gaattie rechtdoor.
Of je krijgt echt grip: dan sta je dwars meteen.

Dat is het onnatuurlijke, tegenstuur jij naar links, gaattie meteen nooit meer naar links.

En nieuwe banden, en wij hebben geen sper, 1 wiel dat gaat, als je niks had gedaan...... Sja.

Zo simpel lullen vanaf afstand. Gelukkig iedereen ongedeerd.
Laatst gewijzigd door pluggie op 11 dec 2008 03:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
pluggie
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 3763
Lid geworden op: 20 mar 2003 20:59
Contacteer:

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door pluggie »

Tim82 schreef:Gouden regel; waar je kont ook heen gaat, je wielen staan altijd de kant op waar jij heen wil
Denk daar maar nog eens heel goed over na wat je daar zegt....

Essentie te pakken: meteen de reden van 95% eenzijdige ongelukken te pakken.

Je gouden regel is de totale blikken essentie van meeste ongelukken. Zo werkt het nl totaal niet qua natuurkunde.
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door chucky66 »

allemaal mooie verhalen....

maar zo werkt het dus gewoon niet!

het gaat in een snel tempo dat je schrik de reactie zijn eigenweg laat lijden.

als een weg iets schuin afloopt en je ben in een slip {door gladheid}geraakt glijd hij gewoon weg.

en als er dan nog een beetje snelheid achter zit gaat het allemaal nog sneller.

ik heb zelf div. keren een slipcursus gehad......het helpt je maar in zo'n situatie weet ik het ook niet

suc6 met de afloop
fred
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9318
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door RedBill »

Laatst een reportage gezien op één vandaag. Een onderzoeker claimde: 90% van de mensen raakt bij het verliezen van controle z'n rationele verstand even kwijt en gaat instinctief reageren. En dan helpt er geen enkele slipcursus wat aan.

We waren er allemaal niet bij, dus we kunnen niet zeggen of het voorkomen had kunnen worden. Ik ben ook erg benieuwd naar het technisch onderzoek van de stuurinrichting. Ik vind het namelijk ook wel een beetje vaag dat het sturen in z'n geheel niet heeft geholpen.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Rellie opt werk »

pluggie schreef:
Tim82 schreef:Gouden regel; waar je kont ook heen gaat, je wielen staan altijd de kant op waar jij heen wil
Denk daar maar nog eens heel goed over na wat je daar zegt....

Essentie te pakken: meteen de reden van 95% eenzijdige ongelukken te pakken.

Je gouden regel is de totale blikken essentie van meeste ongelukken. Zo werkt het nl totaal niet qua natuurkunde.
Nou hij heeft wel gelijk krijn, weet je nog die keer dat je met me over de ring ging dat ik gewoon echt bijna bij elke bocht op 4 wielen gleed door die te gladde bandjes ? Tegensturen is DE oplossing hoor. Ook al ga je dwars dan kun je met de voorwielen nog steeds sturen MITS het niet glad is natuurlijk want dan kun je sturen wat je wil en helpt er toch niet meer. Het zit Erik ook niet mee, vorige keer naar de rally maakte ik nog bijna een schuivert met de service bus plus aanhanger met rallyauto omdat er een of andere lul zo in voegde en geen rekening hield met mijn lengte en gewicht. Regende zachtjes dus het was spekglad, ik remmen ik gleed met een hard tempo met de hele bus op die auto af. Na denken en niet instinctief reageren, in fractie van een seconde gekeken en de hele combinatie op zij gegooid, auto gemist op een meter na met +- 30kmpu verschil :|
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door vizier »

Hier mijn mening, ik zeg niet dat het zo is, maar zo denk ik er wel over

Als je zoiets mee maakt gaan je hersenen in overdrive, dan lijkt alles in slowmotion te gaan, vandaar dat het ook lijkt of hij veel tijd heeft gehad om te reageren
Zelfde effect heb je als je lange tijd 200+ gaat rijden, je raakt aan de snelheid gewend. Alsof je maar 120 rijdt

Als je dan terug gaat naar 80 dan lijkt het even alsof je kruipt


En wat er dan gebeurt ligt aan jezelf
Want dan zijn er nog 3 type mensen

1 je hebt wel of geen slipcursus gehad en je raakt in paniek -> de lul

2 je hebt een slipcursus gehad en je houd je hoofd koel -> kan je er mee weg komen

3 je hebt geen slipcursus gehad maar hebt wel voertuigcontrole -> kan je er mee weg komen



Ervaring kan ook helpen maar helaas lang niet bij iedereen, want sommige mensen leren het nooit



Wat betreft die slipcursus, zou ik ook graag een keer willen doen.
Kunnen we daar geen club uitje van maken?
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
GSi-mon
forum-gebruiker
Berichten: 361
Lid geworden op: 29 sep 2007 22:27
Locatie: Zoetermeer

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door GSi-mon »

denk niet dat slipcursussen alles zijn.. meestal zit je dan in een poepi nieuwe ride, met alle veiligheidsdingen.. een GSi heeft dan nog wel ABS... maar bijvoorbeeld de Corsa waar ik straks mee ga rijden heeft dat niet eens. Lijkt mij dat je dan al heeeeel anders moet gaan klooien in zo'n situatie.
En als ze zo goed zijn moet de overheid maar een subsidie doen of het bij rijbewijs instoppen o.i.d. want volgens mij kost zo'n cursusje wel wat centjes.

Maar sterkte kerel, echt klote, was volgens mij een hele nette GSi! :| gelukkig hebben jullie zelf niks zoals al eerder gezegd.
CORSA X1.4SZ
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door vizier »

ik doelde eigenlijk ook op een slipcursus met je eigen auto
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Mit
forum-gebruiker
Berichten: 348
Lid geworden op: 28 aug 2007 20:14
Locatie: Spijkenisse

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Mit »

Bij een slipcursus heb je ook gewoon de mogelijkheid om aan te geven dat je met je eigen auto wilt rijden.

Maar wat GSI-mon zegt ben ik het ook wel mee eens. Je ziet teveel mensen die afrijden die heel schrikkerig in de auto zitten, en wanneer er een onverwachte situatie zich voordoet enkel schrikken en vergeten te handelen. Als men nu niet enkel getest worden op of ze van A naar B kunnen rijden, maar zich ook in gevaarlijke situaties kunnen redden, zullen er onder jongere bestuurders zoiezo minder ongelukken gebeuren.

Je moet nou eenmaal alles een x gedaan hebben voordat je het voor een volgende keer weet. Enkel weten hoe het in de theorie hoort, helpt je nog niet per se in de praktijk.
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door vizier »

Mit schreef: Maar wat GSI-mon zegt ben ik het ook wel mee eens. Je ziet teveel mensen die afrijden die heel schrikkerig in de auto zitten, en wanneer er een onverwachte situatie zich voordoet enkel schrikken en vergeten te handelen. Als men nu niet enkel getest worden op of ze van A naar B kunnen rijden, maar zich ook in gevaarlijke situaties kunnen redden, zullen er onder jongere bestuurders zoiezo minder ongelukken gebeuren.

Je moet nou eenmaal alles een x gedaan hebben voordat je het voor een volgende keer weet. Enkel weten hoe het in de theorie hoort, helpt je nog niet per se in de praktijk.
1 je hebt wel of geen slipcursus gehad en je raakt in paniek -> de lul
sommige mensen leren het nooit
En dat zijn dan dezelfde mensen waar jij nu op doelt
Die zitten zo dicht mogenlijk op het stuur, claimen dat ze de punt van de motorkap niet kunnen zien. (wie kan dat nou wel?, dat heet inzicht)
Bang om door tunnels of over bruggen te rijden. Enz...

Als die aan de bovenstaande voorwaarden moetten voldoen om het rijbewijs te halen, dan is het file probleem in 1 klap opgelost, en kunnen we in de spits weer lekker door rijden

Maar aangezien dat weer niet goed is voor de economie gebeurt dat toch niet :(
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Raymond-oud »

heeft ook een beetje met ervaring te maken
probleem in holland is dat we te weinig winterweer hebben
en als het dan glad word gaat het mis

als je er rekening mee houd en er aan gewent bent stelt het niet veel voor :lol:
over dit soort wegen rij ik normaal in de winter gewoon met 80/90 km
moet wel zeggen dat het in de eerste week weer even wennen is maar
naar een week weet je niet beter :mrgreen:
gewoon even de kop er bij houden
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: tragisch afscheid van mijn gsi

Bericht door Trompie »

Hierbij de foto's!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Jammer, maar helaas! :(
Deze is wel ten einde!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
Delax80
forum-gebruiker
Berichten: 1274
Lid geworden op: 19 apr 2005 11:03
Locatie: Noord Nederland

Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's

Bericht door Delax80 »

Pff....sterkte ermee!
Gebruikersavatar
Remon
forum-gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 mei 2008 17:39
Locatie: Boerhaar

Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's

Bericht door Remon »

allemaal heel erg bedankt voor de reacties ik heb de auto net vanmiddag thuis gekregen zal er nog wat foto's van maken bij licht dag is het allemaal iets duidelijker. en ga hem is een beetje uit elkaar halen maar als ik het zo bekijk is het denk ik einde verhaal en moet er een andere auto komen natuurlijk wel weer een echte gsi:P
mijn passie Astra C20XE mijn droom Astra C20LET
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's

Bericht door GSi Twente »

B.v. een 1.6 kopen zonder roest MY94.
Alles overbouwen en omkeuren die handel. :wink:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Remon
forum-gebruiker
Berichten: 146
Lid geworden op: 18 mei 2008 17:39
Locatie: Boerhaar

Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's

Bericht door Remon »

GSi Twente schreef:B.v. een 1.6 kopen zonder roest MY94.
Alles overbouwen en omkeuren die handel. :wink:
kwam op internet al een echte gsi tegen met kapotte bak voor weinig stonden verder geen fotos bij ma even beetje info vragen en mis dat het wat is.

heb hem nu binnen op de bokjes staan ma hij is zeker wel afgeschreven zelfs het dak is nog iets op gestoekt.
mijn passie Astra C20XE mijn droom Astra C20LET
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's

Bericht door Raymond-oud »

maak eens goede foto van die kar dan
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: tragisch afscheid van mijn gsi nu met foto's

Bericht door Bart(astra) »

Balen man!

Zo te zien is de astra te ver heen.

Dat was een dure les.....

Succes naar het zoeken van een geschikte opvolger !
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Plaats reactie