om jullie maar even uit de waan te halen over de benzines in nl verkrijgbaar
texaco en shell hebben de pure benzines de rest heeft ook ingedampte restanten erin, dat verklaard de mindere prestaties enz enz
bij het vullen van een tankwagen worden de dampen ook terug gevoerd via een dampretourslang en die dampen worden ingedampt tot benzine.
bij de pomp waar jij tankt worden de ondergrondse bulk tanks ook gevuld en aangesloten op een retour slang bij het vullen vanuit de tankwagen, echter deze dampen worden vervuild door de breather leidingen die je vaak bij pompstations boven de grond uit ziet steken. daar zit dus ook gewoon buitenlucht bij in.
shell en taxaco gebruiken deze ingedampte vloeistoffen zelf niet en dumpen dat in de brandstoffen voor bulk verkoop aan de kleinere olieboeren.
hoop dat het zo duidelijk is
en wat betreft de olie wat je in je auto flikkerd, 2 auto's zelfde motor nieuw, de ene rijd op de duurste helix en de andere op aldi olie, ze zullen het allebij even lang volhouden. als je je motorolie op de sevice tijden vervangt. maakt niet uit wat je er mee doet en wat je rijd.
olie is olie en de minimale eisen die gesteld worden zorgen er voor dat ALLE oliën die verkocht worden hier aan moeten voldoen.
ook de valvoline heeft hier aan te voldoen net als de aktion en de shell
rij je normaal en zoals het hoort en vervang je je olie op tijd dan kan je ook olie van de aktion rijden;)
als je 10w60 in een rally auto hebt dat kan je natuurlijk nooit vergelijken met de 10w40 die je bij de aktion kan kopen.
de fiets is toch zo slecht niet.........