Veerspanner nodig voor de achterveren?
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Sportauto, is een auto met multi-link ophaning voor en achter, noemende een Lotus Elise, Opel Speedster, en het duurdere jargon van Ferrari's, Porsche's e.d.
De handeling van een Astra?
Een goed onderstel geeft betere handeling, zit je pk's beter op de straat.
En je gehele lijstje win je in feite niets mee, het vermogen komt toch uit het hart, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
De handeling van een Astra?
Een goed onderstel geeft betere handeling, zit je pk's beter op de straat.
En je gehele lijstje win je in feite niets mee, het vermogen komt toch uit het hart, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Ik heb voor de Astra gekozen, omdat het juist ook nog een gewone auto is. Je kunt er vrij normaal met 4 a 5 mensen in zitten. Als ik een sportauto had gewild, had ik geen gsi gekocht.
Voor mij persoonlijk zoek ik een middenweg tussen sportief en comfort, daarnaast spelen de looks natuurlijk ook mee.
Voor jou is de beste tuning denk ik een c20xe plaatsen ipv de c18xe die je nu hebt!
Maar iedereen zijn eigen ding natuurlijk!
Voor mij persoonlijk zoek ik een middenweg tussen sportief en comfort, daarnaast spelen de looks natuurlijk ook mee.
Voor jou is de beste tuning denk ik een c20xe plaatsen ipv de c18xe die je nu hebt!
Maar iedereen zijn eigen ding natuurlijk!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Nou voor mij is de gsi niet echt een confor auto, dan had ik wel een andere auto genomen. De gsi vind ik dan weer lekker sportief...en dan de looks natuurlijk wat me heel erg bevalt!
Ik twijfel heel erg of ik later met mn gsi de kinderen naar school zal brengen Denk eerder met een echte comfor auto.
Waarom gooien al die mensen een Let erin, of een V6? Omdat het PAst, het is een lekker sportief autotje zegma.
Een C20xe komt er wel in als mijn huidige blokje het begeeft, maar als de auto er ook nog licht is, dan is het nog sneller als de meeste c20xe
Ik twijfel heel erg of ik later met mn gsi de kinderen naar school zal brengen Denk eerder met een echte comfor auto.
Waarom gooien al die mensen een Let erin, of een V6? Omdat het PAst, het is een lekker sportief autotje zegma.
Een C20xe komt er wel in als mijn huidige blokje het begeeft, maar als de auto er ook nog licht is, dan is het nog sneller als de meeste c20xe
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
In mijn ogen is de Astra idd een soort van praktische sportwagen. Nou is het ook wel weer zo dat een snelle auto niet per definitie oncomfortabel hoeft te zijn. Met 5 deuren is de Astra GSI heel goed te gebruiken als auto om ook de kids mee naar school te brengen, net zo goed als een Astra 1.4
Als je eenmaal die weg inslaat van achterbank en deuren weg voor zo min mogelijk gewicht, ben je inderdaad een auto aan het maken die niet meer daily driveable is. Dan wordt het dus echt een 2e auto, meestal voor circuit-doeleinden. En dan zou ik inderdaad ook de mistlampen er af halen; effect is het grootst als je alle kleine dingetjes doet. Ook electrische ramen, spiegels enz er uit dus.
Als mijn nieuwe daily driver is aangeschaft ga ik de Astra ook helemaal strippen. Mistlampen er uit halen hoeft niet, die heb ik niet eens (ik vind het persoonlijk zelfs mooier zonder mistlampen). M'n target is om onder de 1000 kg te komen, incl kooi. Dus er moet een dikke 100 kg uit. Dat icm met ~180 pk n/a..
Als je echt een auto zoekt puur voor de sportieve rijbeleving zou ik, no offence tegen alle Astra rijders , de Astra de deur uit doen en een MR2 uit 91/92/93 kopen ofzo, dan waan je je pas echt in een sportwagen. En ze zijn niet duur (wel veel duurder om te tunen overigens, en het is een moeilijke auto om echt mee op het randje te rijden; ongeschikte auto om de ring mee te leren kennen. Astra daarentegen; perfect! Makkelijk en goedkoop tunable, out-of-the-box al een erg snel ding)
Als je eenmaal die weg inslaat van achterbank en deuren weg voor zo min mogelijk gewicht, ben je inderdaad een auto aan het maken die niet meer daily driveable is. Dan wordt het dus echt een 2e auto, meestal voor circuit-doeleinden. En dan zou ik inderdaad ook de mistlampen er af halen; effect is het grootst als je alle kleine dingetjes doet. Ook electrische ramen, spiegels enz er uit dus.
Als mijn nieuwe daily driver is aangeschaft ga ik de Astra ook helemaal strippen. Mistlampen er uit halen hoeft niet, die heb ik niet eens (ik vind het persoonlijk zelfs mooier zonder mistlampen). M'n target is om onder de 1000 kg te komen, incl kooi. Dus er moet een dikke 100 kg uit. Dat icm met ~180 pk n/a..
Als je echt een auto zoekt puur voor de sportieve rijbeleving zou ik, no offence tegen alle Astra rijders , de Astra de deur uit doen en een MR2 uit 91/92/93 kopen ofzo, dan waan je je pas echt in een sportwagen. En ze zijn niet duur (wel veel duurder om te tunen overigens, en het is een moeilijke auto om echt mee op het randje te rijden; ongeschikte auto om de ring mee te leren kennen. Astra daarentegen; perfect! Makkelijk en goedkoop tunable, out-of-the-box al een erg snel ding)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9318
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Trompie schreef:Ik heb voor de Astra gekozen, omdat het juist ook nog een gewone auto is. Je kunt er vrij normaal met 4 a 5 mensen in zitten...
Dat was inderdaad ook mijn overweging. Binnenin gewoon een volwaardige hatchback, met het liefst zoveel mogelijk comfort (op de vering na dan natuurlijk, ik zoek comfort vooral in cruise-control, stoelverwarming e.d.). Das inderdaad een hele andere hobby...Trompie schreef:Voor mij persoonlijk zoek ik een middenweg tussen sportief en comfort, daarnaast spelen de looks natuurlijk ook mee.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Nja voor mij is de gsi toch echt voor mn plezier. Want als ik de gsi wegdoe kan ik met mijn vaders auto die 50km per week naar mn werk ook wel doen.
Maar de gsi is net sneller, feller, uitdagender, sportiever. Voor een student als mij is een auto luxe, dus waarom dan niet lekker gek doen, en de rijplezier vergroten door de zooi te strippen. Zo kijk ik ertegen aan.
Maar ik wil hem wel praktisch houden voor 2 personen. Dus aan de voorkant wil ik wel de boel gewoon laten zoals het is. Zodat hij ook dagelijks gebruikt kan worden. Wel eerst de achterramen blinderen, zodat de gestripte achterkant niet zo zichtbaar is
Maar de gsi is net sneller, feller, uitdagender, sportiever. Voor een student als mij is een auto luxe, dus waarom dan niet lekker gek doen, en de rijplezier vergroten door de zooi te strippen. Zo kijk ik ertegen aan.
Maar ik wil hem wel praktisch houden voor 2 personen. Dus aan de voorkant wil ik wel de boel gewoon laten zoals het is. Zodat hij ook dagelijks gebruikt kan worden. Wel eerst de achterramen blinderen, zodat de gestripte achterkant niet zo zichtbaar is
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Nou sorry dat ik dit zeg, maar ik heb dit ander beleeft.Als je echt een auto zoekt puur voor de sportieve rijbeleving zou ik, no offence tegen alle Astra rijders , de Astra de deur uit doen en een MR2 uit 91/92/93 kopen ofzo, dan waan je je pas echt in een sportwagen. En ze zijn niet duur (wel veel duurder om te tunen overigens, en het is een moeilijke auto om echt mee op het randje te rijden; ongeschikte auto om de ring mee te leren kennen. Astra daarentegen; perfect! Makkelijk en goedkoop tunable, out-of-the-box al een erg snel ding)
Een maat van me heeft een MR2, ding heeft een 2.2L motor.
Hij reed me een rondje, wat me eerst opviel was het geluid...wat een KUT geluid, net een espresso achter je oor nog wel.
Ook viel me op datie voor een 2.2L best wel tegenviel. Hij was miss net iets feller als mijn 1.8. Wel vet datie achterwiel aagedreven is, maar in mijn ogen niet echt goede sportwagen.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Klopt, de Amerikaanse 2.2 uitvoering is zwaar bout. Gemaakt voor cruizende amerikanen met 3 kats door hoge emissie-eisen.
Je moet ook gewoon de europese 2.0 hebben, die heeft een veel snellere motor en andere remmen/wielophanging. De 3S-GE van Toyota is zeer goed te vergelijken met de C20XE. De eerste generatie spuugde 156 pk uit, de tweede generatie (veruit de meeste) 175 pk en de allerlaatste deed zelfs 200 pk, af-fabriek zonder turbo!
De MR2 weegt wel een kleine 100 kg meer, en voor de niet-geoefend-coureur is het echt wel moeilijk om dat laatste beetje potentieel boven de Astra er uit te halen, maar de rijbeleving is sowieso al heel anders.
Als de Astra je enige auto is, zou ik de achterbank en alles er mooi in laten. Dan beter investeren in meer vermogen (=C20XE). Beetje onhandig als je eens ergens heengaat met je vrienden, of een paar meiden ontmoet bij 't uitgaan.. Enz.. toch?
Je moet ook gewoon de europese 2.0 hebben, die heeft een veel snellere motor en andere remmen/wielophanging. De 3S-GE van Toyota is zeer goed te vergelijken met de C20XE. De eerste generatie spuugde 156 pk uit, de tweede generatie (veruit de meeste) 175 pk en de allerlaatste deed zelfs 200 pk, af-fabriek zonder turbo!
De MR2 weegt wel een kleine 100 kg meer, en voor de niet-geoefend-coureur is het echt wel moeilijk om dat laatste beetje potentieel boven de Astra er uit te halen, maar de rijbeleving is sowieso al heel anders.
Als de Astra je enige auto is, zou ik de achterbank en alles er mooi in laten. Dan beter investeren in meer vermogen (=C20XE). Beetje onhandig als je eens ergens heengaat met je vrienden, of een paar meiden ontmoet bij 't uitgaan.. Enz.. toch?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Re:
daar heeft der tim toch wel een erg goed argument ik laat mn achterbank ook zitten! (komt alleen een kooi overheen )Tim82 schreef:
Als de Astra je enige auto is, zou ik de achterbank en alles er mooi in laten. Dan beter investeren in meer vermogen (=C20XE). Beetje onhandig als je eens ergens heengaat met je vrienden, of een paar meiden ontmoet bij 't uitgaan.. Enz.. toch?
Re: Re:
Kan ook prima ja, schroefbeugel of schroefkooi van Wiechers, kun je er eventueel ook weer uit halen wanneer je wil.gsipiloot schreef:daar heeft der tim toch wel een erg goed argument ik laat mn achterbank ook zitten! (komt alleen een kooi overheen )Tim82 schreef:
Als de Astra je enige auto is, zou ik de achterbank en alles er mooi in laten. Dan beter investeren in meer vermogen (=C20XE). Beetje onhandig als je eens ergens heengaat met je vrienden, of een paar meiden ontmoet bij 't uitgaan.. Enz.. toch?
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Re: Veerspanner nodig voor de achterveren?
Ik ben er toch nog niet uit hoor, moet zowiezo eerst de ramen blinderen voor ik de boel kan strippen.
Maar ik zit er nog over te twijfelen...
Maar ik zit er nog over te twijfelen...
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Re: Re:
Tim82 schreef:Kan ook prima ja, schroefbeugel of schroefkooi van Wiechers, kun je er eventueel ook weer uit halen wanneer je wil.gsipiloot schreef:daar heeft der tim toch wel een erg goed argument ik laat mn achterbank ook zitten! (komt alleen een kooi overheen )Tim82 schreef:
Als de Astra je enige auto is, zou ik de achterbank en alles er mooi in laten. Dan beter investeren in meer vermogen (=C20XE). Beetje onhandig als je eens ergens heengaat met je vrienden, of een paar meiden ontmoet bij 't uitgaan.. Enz.. toch?
haha of alles achteer je stoelen eruit halen en verkopen. en iets minder sparen voor de c20xe
astra heeft te lang geduurt