Corsa
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Corsa
ben aan het rond neuzen voor een kleine zuinige auto.
Was aan het kijken voor een lupo of een arosa.
Heb nu een leuke corsa B gezien uit 2000
lHet is een 1.216v hoe is het met de staat van deze motor???
Is dat wat een 1.216v of moet ik naar een andere type motor kijken.
Ook moet hij zuinig zijn.Aangezien ik nog nooit corsa heb gereden weet ik niet waar ik op moet letten bij deze modellen
http://auto.marktplaats.nl/opel/2014309 ... ind=7&fs=1
Was aan het kijken voor een lupo of een arosa.
Heb nu een leuke corsa B gezien uit 2000
lHet is een 1.216v hoe is het met de staat van deze motor???
Is dat wat een 1.216v of moet ik naar een andere type motor kijken.
Ook moet hij zuinig zijn.Aangezien ik nog nooit corsa heb gereden weet ik niet waar ik op moet letten bij deze modellen
http://auto.marktplaats.nl/opel/2014309 ... ind=7&fs=1
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
1.2 16v's (X12XE) zijn prima motortjes hoor.
MITS ze goed onderhoud krijgen en niet alleen korte stukjes jagen.
Kun je makkelijk zien. Haal de oliedop los en kijk op de nok van de nokkenas. Is die ietwat donker uitgeslagen of roestvorming dan niet kopen. Hoort mooi te glimmen zo'n nok. En let ook op witte mayonaise onder de oliedop.
Dat duidt op korte ritjes en dat vinden deze blokjes niet fijn.
Verders top motortjes en trekken in een Corsa B lekker hoor!
Alleen wegligging van een Corsa-B ben ik niet zo weg van. maar dat moet je zelf maar ervaren tijdens een proefrit. Das nogal persoonlijk.
MITS ze goed onderhoud krijgen en niet alleen korte stukjes jagen.
Kun je makkelijk zien. Haal de oliedop los en kijk op de nok van de nokkenas. Is die ietwat donker uitgeslagen of roestvorming dan niet kopen. Hoort mooi te glimmen zo'n nok. En let ook op witte mayonaise onder de oliedop.
Dat duidt op korte ritjes en dat vinden deze blokjes niet fijn.
Verders top motortjes en trekken in een Corsa B lekker hoor!
Alleen wegligging van een Corsa-B ben ik niet zo weg van. maar dat moet je zelf maar ervaren tijdens een proefrit. Das nogal persoonlijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Temperatuursensor? Geen problemen mee.
Wel met stappenmotor
En stomme is. Wat mij opvalt. Bart misschien ook wel:
De krukassensor gaat vooral kapot bij Agila's!
valt mij op. Corsa veel minder. Agila's komen bijna allemaal aan de beurt.
Wel met stappenmotor
En stomme is. Wat mij opvalt. Bart misschien ook wel:
De krukassensor gaat vooral kapot bij Agila's!
valt mij op. Corsa veel minder. Agila's komen bijna allemaal aan de beurt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Corsa's zeker net zo veel hoor !! (alleen daar rijden er ook meer van)Laagvlieger schreef:Temperatuursensor? Geen problemen mee.
Wel met stappenmotor
En stomme is. Wat mij opvalt. Bart misschien ook wel:
De krukassensor gaat vooral kapot bij Agila's!
valt mij op. Corsa veel minder. Agila's komen bijna allemaal aan de beurt.
Temp.sensor heeft zelfde probleem; niet te starten of stilvallen.
Stappenmotor komt wel eens voor net als de luchtmassameter, maar niet echt vaak.
...onze ervaring..
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nou bij ons laten we zeggen, 8 agila's op 1 corsa.Bart(astra) schreef:Corsa's zeker net zo veel hoor !! (alleen daar rijden er ook meer van)
Temp.sensor heeft zelfde probleem; niet te starten of stilvallen.
Stappenmotor komt wel eens voor net als de luchtmassameter, maar niet echt vaak.
...onze ervaring..
Echt heel vaak bij Agila's. Corsa duidelijk minder. Maar das onze ervaring hhahah
En roest....2000 met roest ben ik nog niet tegengekomen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Charles 16V
- forum-gebruiker
- Berichten: 428
- Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49
Heb hem niet gekocht.
Had wat roest plekken op de kofferklep. hadden ze een lakstift zwart gemaakt. En was geen onderhouds historie. wel een boekje maar nikserin.
Auto had wel distriketting zei de eigenaar. Maar ja zonder onderhoud en die 3 plekken iets groter als een 2 euro muntstuk heb ik besloten om hem te laten staan
Had wat roest plekken op de kofferklep. hadden ze een lakstift zwart gemaakt. En was geen onderhouds historie. wel een boekje maar nikserin.
Auto had wel distriketting zei de eigenaar. Maar ja zonder onderhoud en die 3 plekken iets groter als een 2 euro muntstuk heb ik besloten om hem te laten staan
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Stationair bij koudstart wel voor 5 min op 1500/2000 toeren blijven lopen, gas in trappen net of hij verzoop, wegrijden bij het stoplicht dat hij helemaal bijna dood viel.
1e keer een imitatie LMM ( ) toen tijdje goed gegaan, en na een half jaar weer dezelfde symptomen.
2e keer origineel Opel, kost een vermogen, verder alles na laten kijken bij de chef van Opel Hartgerink, bleek dus enkel de LMM te wezen.
Sindsdien helemaal weer in orde, geen problemen meer gehad.
1e keer een imitatie LMM ( ) toen tijdje goed gegaan, en na een half jaar weer dezelfde symptomen.
2e keer origineel Opel, kost een vermogen, verder alles na laten kijken bij de chef van Opel Hartgerink, bleek dus enkel de LMM te wezen.
Sindsdien helemaal weer in orde, geen problemen meer gehad.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Goed opgelost dus.GSi Twente schreef:Stationair bij koudstart wel voor 5 min op 1500/2000 toeren blijven lopen, gas in trappen net of hij verzoop, wegrijden bij het stoplicht dat hij helemaal bijna dood viel.
1e keer een imitatie LMM ( ) toen tijdje goed gegaan, en na een half jaar weer dezelfde symptomen.
2e keer origineel Opel, kost een vermogen, verder alles na laten kijken bij de chef van Opel Hartgerink, bleek dus enkel de LMM te wezen.
Sindsdien helemaal weer in orde, geen problemen meer gehad.
Wij hebben al twee keer gehad dat er richting maf sensor gewezen werd, maar het uiteindelijk iets anders was.
(immitatie is bij dit soort onderdelen idd vaak irritatie)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Klopt ik heb er keer een gehad die had de full deal.
LMM, Motorstuurapparaat, stationair stappenmotor en ontsteking.
Al die dingen vervangen. toen was het pas goed....Kerel was net gelukkig
Krijg je ervan als je doorrijd met storingen
LMM, Motorstuurapparaat, stationair stappenmotor en ontsteking.
Al die dingen vervangen. toen was het pas goed....Kerel was net gelukkig
Krijg je ervan als je doorrijd met storingen
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Hoezo hebben deze motoren ketting ipv het rubberen riempje?
Origineel Opel, of een afgeleide van een ander merk?
Of is Opel verder gegaan op deze tour?
Ben namelijk laatste tijd weinig into de nieuwe Opel reeks.
Origineel Opel, of een afgeleide van een ander merk?
Of is Opel verder gegaan op deze tour?
Ben namelijk laatste tijd weinig into de nieuwe Opel reeks.
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
En daar is destijds een modificatie voor geweest.
Geklapper geen last meer van.
Tenzij je zo'n korte ritjes of gaar onderhoud "oliedrukplunjer zit vast" auto hebt met 6 bar oliedruk. dan maken ze ook wel eens rare geluiden ja.
Geklapper geen last meer van.
Tenzij je zo'n korte ritjes of gaar onderhoud "oliedrukplunjer zit vast" auto hebt met 6 bar oliedruk. dan maken ze ook wel eens rare geluiden ja.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠