Corsa

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Corsa

Bericht door Charles 16V »

ben aan het rond neuzen voor een kleine zuinige auto.
Was aan het kijken voor een lupo of een arosa.

Heb nu een leuke corsa B gezien uit 2000

lHet is een 1.216v hoe is het met de staat van deze motor???
Is dat wat een 1.216v of moet ik naar een andere type motor kijken.
Ook moet hij zuinig zijn.Aangezien ik nog nooit corsa heb gereden weet ik niet waar ik op moet letten bij deze modellen


http://auto.marktplaats.nl/opel/2014309 ... ind=7&fs=1
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

1.2 16v's (X12XE) zijn prima motortjes hoor.
MITS ze goed onderhoud krijgen en niet alleen korte stukjes jagen.
Kun je makkelijk zien. Haal de oliedop los en kijk op de nok van de nokkenas. Is die ietwat donker uitgeslagen of roestvorming dan niet kopen. Hoort mooi te glimmen zo'n nok. En let ook op witte mayonaise onder de oliedop.
Dat duidt op korte ritjes en dat vinden deze blokjes niet fijn.

Verders top motortjes en trekken in een Corsa B lekker hoor!

Alleen wegligging van een Corsa-B ben ik niet zo weg van. maar dat moet je zelf maar ervaren tijdens een proefrit. Das nogal persoonlijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

M'n ma heeft ook zo'n apparaat.

Verlagingssetje zou hem geen erg doen.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Temperatuursensor en krukassensor zijn kwaaltjes, maar verder prima auto's!
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Temperatuursensor? Geen problemen mee.
Wel met stappenmotor :lol:
En stomme is. Wat mij opvalt. Bart misschien ook wel:
De krukassensor gaat vooral kapot bij Agila's!
valt mij op. Corsa veel minder. Agila's komen bijna allemaal aan de beurt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

En hoe zit het met de roest.??? is dat ook nog een groot issue???
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Temperatuursensor? Geen problemen mee.
Wel met stappenmotor :lol:
En stomme is. Wat mij opvalt. Bart misschien ook wel:
De krukassensor gaat vooral kapot bij Agila's!
valt mij op. Corsa veel minder. Agila's komen bijna allemaal aan de beurt.
Corsa's zeker net zo veel hoor !! (alleen daar rijden er ook meer van)

Temp.sensor heeft zelfde probleem; niet te starten of stilvallen.

Stappenmotor komt wel eens voor net als de luchtmassameter, maar niet echt vaak.

...onze ervaring.. :wink:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Ja ik ga morgen kijken.

Moet ik nu nog op roest letten??? of valt dat mee bij 2000 model??
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

2000 modellen niet dat ik weet, maar als corsa-b's roesten dan moet je op de bodemplaat wezen
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Bart(astra) schreef:Corsa's zeker net zo veel hoor !! (alleen daar rijden er ook meer van)

Temp.sensor heeft zelfde probleem; niet te starten of stilvallen.

Stappenmotor komt wel eens voor net als de luchtmassameter, maar niet echt vaak.

...onze ervaring.. :wink:
Nou bij ons laten we zeggen, 8 agila's op 1 corsa.
Echt heel vaak bij Agila's. Corsa duidelijk minder. Maar das onze ervaring hhahah :lol:

En roest....2000 met roest ben ik nog niet tegengekomen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

en verbruik van die dingen valt dat ook mee?? benzine/olie
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

olie verbruikt iis normaal.
Benzineverbruik is ook wel netjes dacht ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Bericht door Tim82 »

Laagvlieger schreef: En roest....2000 met roest ben ik nog niet tegengekomen.
Oftewel, na aankoop meteen flink tectyleren, dan ben je misschien nog op tijd.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Charles 16V
forum-gebruiker
Berichten: 428
Lid geworden op: 24 sep 2003 09:49

Bericht door Charles 16V »

Heb hem niet gekocht.
Had wat roest plekken op de kofferklep. hadden ze een lakstift zwart gemaakt. En was geen onderhouds historie. wel een boekje maar nikserin.
Auto had wel distriketting zei de eigenaar. Maar ja zonder onderhoud en die 3 plekken iets groter als een 2 euro muntstuk heb ik besloten om hem te laten staan
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Bekend kwaaltje, roestpuntjes op de klep.
Die van m'n ma heeft nog geen temp. sensor of krukassensor gehad, enkel de LMM 2x. :roll:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

Corsa's b genoeg ! De juiste komt wel voorbij !!


wat was de klacht dan Erwin ?
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Stationair bij koudstart wel voor 5 min op 1500/2000 toeren blijven lopen, gas in trappen net of hij verzoop, wegrijden bij het stoplicht dat hij helemaal bijna dood viel.

1e keer een imitatie LMM ( :oops: ) toen tijdje goed gegaan, en na een half jaar weer dezelfde symptomen.

2e keer origineel Opel, kost een vermogen, verder alles na laten kijken bij de chef van Opel Hartgerink, bleek dus enkel de LMM te wezen.
Sindsdien helemaal weer in orde, geen problemen meer gehad.
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

GSi Twente schreef:Stationair bij koudstart wel voor 5 min op 1500/2000 toeren blijven lopen, gas in trappen net of hij verzoop, wegrijden bij het stoplicht dat hij helemaal bijna dood viel.

1e keer een imitatie LMM ( :oops: ) toen tijdje goed gegaan, en na een half jaar weer dezelfde symptomen.

2e keer origineel Opel, kost een vermogen, verder alles na laten kijken bij de chef van Opel Hartgerink, bleek dus enkel de LMM te wezen.
Sindsdien helemaal weer in orde, geen problemen meer gehad.
Goed opgelost dus.

Wij hebben al twee keer gehad dat er richting maf sensor gewezen werd, maar het uiteindelijk iets anders was.

(immitatie is bij dit soort onderdelen idd vaak irritatie)
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Klopt ik heb er keer een gehad die had de full deal.
LMM, Motorstuurapparaat, stationair stappenmotor en ontsteking.
Al die dingen vervangen. toen was het pas goed....Kerel was net gelukkig :lol:
Krijg je ervan als je doorrijd met storingen :wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
GSi Twente
forum-gebruiker
Berichten: 2882
Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
Locatie: Twente

Bericht door GSi Twente »

Hoezo hebben deze motoren ketting ipv het rubberen riempje?
Origineel Opel, of een afgeleide van een ander merk?

Of is Opel verder gegaan op deze tour?
Ben namelijk laatste tijd weinig into de nieuwe Opel reeks. :lol:
"hochdrehzahlprinzip"

"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

Das ketting idd. EN het is echt een Opel blok.
Opel heeft meer kettingblokken trouwens.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Bericht door Bart(astra) »

En helaas willen die kettingen weleens gaan klapperen
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Bericht door Peter_89 »

Bart(astra) schreef:En helaas willen die kettingen weleens gaan klapperen
Ken het. Hebben we met de Saabs ook wel eens.
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

En daar is destijds een modificatie voor geweest.
Geklapper geen last meer van.
Tenzij je zo'n korte ritjes of gaar onderhoud "oliedrukplunjer zit vast" auto hebt met 6 bar oliedruk. dan maken ze ook wel eens rare geluiden ja.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Bericht door Peter_89 »

Met Saab is het meer het probleem dat ze "te lang" worden. Dan staat de automatische spanner dus op zn uiterste. En de ketting word als maar langer. Dus dan gaan ze ook klapperen.
Zwei Liter Kraft ja
Plaats reactie