golf gti g60
golf gti g60
wie wist dat er een golf gti g60 limited edition was met maarliefst 210pk
dat heb ik uit een blad en dat blad heet: oldtimermarkt (nr42 de youngtimer-preise editie)
oh en wie wist er eigenlijk dat er maar 5000 golf rallye g60's gemaakt zijn!
dat heb ik uit een blad en dat blad heet: oldtimermarkt (nr42 de youngtimer-preise editie)
oh en wie wist er eigenlijk dat er maar 5000 golf rallye g60's gemaakt zijn!
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ondanks dat VW me weinig boeit wist ik t beide al wel
Ik heb toen een rondleiding (via de MTS) bij de volkswagen fabriek in Brussel gehad en ze hebben daar nog één van die 5000 Golf Rallye's in de Volkswagen showroom staan die gewoon echt minder als 5000 km gelopen had als ik het me zo herinner.
Ik heb toen een rondleiding (via de MTS) bij de volkswagen fabriek in Brussel gehad en ze hebben daar nog één van die 5000 Golf Rallye's in de Volkswagen showroom staan die gewoon echt minder als 5000 km gelopen had als ik het me zo herinner.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Vette bakken.
Ooit eens stoplicht gestaan tegen zo'n ding. 'Kompressor' achterop.
Ik stond nog stil, en een km verderop zag ik een Golf zwabberen.
kDenk die is zat ofzo.
Kom er paar seconden later aan, en zie 2 zwarte strepen, meneer schakelde even naar zijn 3.
Zijn meerdere 300+ Pk 16V G60s. Errug heftige auto's.
Rallye's idemdito, 4 wielaandrijving, ben 1 keer zo'n ding tegengekomen met kooi en deuken,
weet je het wel. Was echt alsof je C20XE M2.8 een 1.2 is.....
Ooit eens stoplicht gestaan tegen zo'n ding. 'Kompressor' achterop.
Ik stond nog stil, en een km verderop zag ik een Golf zwabberen.
kDenk die is zat ofzo.
Kom er paar seconden later aan, en zie 2 zwarte strepen, meneer schakelde even naar zijn 3.
Zijn meerdere 300+ Pk 16V G60s. Errug heftige auto's.
Rallye's idemdito, 4 wielaandrijving, ben 1 keer zo'n ding tegengekomen met kooi en deuken,
weet je het wel. Was echt alsof je C20XE M2.8 een 1.2 is.....
- vincent
- forum-gebruiker
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 19 feb 2004 21:42
- Auto('s): Corsa D 1.6T GSI
- Locatie: Ridderkerk
- Contacteer:
Erg vet zo'n Rallye Golf, vroeger zelf een Golf 2 gehad met G60 bumpers erop, was een leuk bakkie
Jammer dat het na de Golf 3 allemaal wat minder werd bij VW qua uiterlijk dan
Monteur die ik ken heeft een GTi Fire & Ice gehad, ook een tof ding
Jammer dat het na de Golf 3 allemaal wat minder werd bij VW qua uiterlijk dan
Monteur die ik ken heeft een GTi Fire & Ice gehad, ook een tof ding
Laatst gewijzigd door vincent op 12 okt 2008 23:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Golf I en II zijn nog wel leuk.
Golf I GTi heeft natuurlijk echte cultstatus. En alleen daarom al leuk.
Golf II is gewoon beter. meer auto. en keihard. Roesten minder dan en Golf III
Alles na de II is gewoon niet meer interessant.
Golf I GTi heeft natuurlijk echte cultstatus. En alleen daarom al leuk.
Golf II is gewoon beter. meer auto. en keihard. Roesten minder dan en Golf III
Alles na de II is gewoon niet meer interessant.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Jammer alleen dat ook die 210 Pk's G-laders heel erg onderhoudsgevoelig zijn.
Maar inderdaad wat Marcel zegt. Vanaf de III was het echt wel afgelopen. Kwa vormgeving istie vanaf de IV ook niet meer veranderd...
Maar inderdaad wat Marcel zegt. Vanaf de III was het echt wel afgelopen. Kwa vormgeving istie vanaf de IV ook niet meer veranderd...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Klopt vind ik ook, vierkant is okay. Golf II en III en IV en V laatst TSI heb ik gereden zelf.
II smijt met achterkant en is verder van beton, 3 is dweil, 4 tikt binnenwiel op, die 1.4 TSI,
ja tis veilig en loopt net zo hard als een GSi C20XE, toch nie de lol, niet de smijt.
Wel lachen, mijn ex kwam langs met V ding
'wat voor jouw', keihard schakelen kandie.
Tis makkelijk. Wel lachen. Bocht is het niet een Astra betonlaag op Koni's.
Aan andere kant wie weet waar grens ligt van zo'n ding.
II smijt met achterkant en is verder van beton, 3 is dweil, 4 tikt binnenwiel op, die 1.4 TSI,
ja tis veilig en loopt net zo hard als een GSi C20XE, toch nie de lol, niet de smijt.
Wel lachen, mijn ex kwam langs met V ding
'wat voor jouw', keihard schakelen kandie.
Tis makkelijk. Wel lachen. Bocht is het niet een Astra betonlaag op Koni's.
Aan andere kant wie weet waar grens ligt van zo'n ding.
Laatst gewijzigd door pluggie op 12 okt 2008 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Heb zelf twee type 2's gehad ééntje uit 87(18 gti 16V) en één uit 90(2.8 vr6).
Tot op heden zijn ze nog keihard.
waar ik mijn hart als eerste verloor en tevens mijn eerste auto was de corrado VR6 2.9
Maar toen kwam mijn eerste kindje en moest ie eruit
Toen kwam ik in aanraking met de opel 2.0 gsi (meer auto en degelijk rijden)
alleen van opel vind ik de onderdelen best aan de prijs.
Tot op heden zijn ze nog keihard.
waar ik mijn hart als eerste verloor en tevens mijn eerste auto was de corrado VR6 2.9
Maar toen kwam mijn eerste kindje en moest ie eruit
Toen kwam ik in aanraking met de opel 2.0 gsi (meer auto en degelijk rijden)
alleen van opel vind ik de onderdelen best aan de prijs.
Ja das ook weer zoiets, kwam gister met de bus een Corrado VR6 tegen.
Is geen mooier geluid als een VR6, dat klinkt wel zoooo vet gewoon.
VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Zo'n Corrado helemaal, staat op bodemplaat van Golf 2 he (!!!!!).
En ding is loeierdzwaar ! en loopt loeierd hard ! getallen zeggen niet alles.
En de 2.9 is ietwat potenter als de 2.8.
Is geen mooier geluid als een VR6, dat klinkt wel zoooo vet gewoon.
VRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR. Zo'n Corrado helemaal, staat op bodemplaat van Golf 2 he (!!!!!).
En ding is loeierdzwaar ! en loopt loeierd hard ! getallen zeggen niet alles.
En de 2.9 is ietwat potenter als de 2.8.
- Blitzkrieg
- Oud-Clublid
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 17 dec 2004 17:34
- Locatie: Spijkenisse
Dit is niet de aanvalsmodus op jou hoor, maar even in het algemeen; ik keek vroeger ook altijd heel specifiek naar 1 bepaald merk (plus BMW). Daarna naar Japanse auto's (plus BMW). Opel vond ik echt 3x niks. Op een gegeven moment ben ik daar overheen gekomen en nu kijk ik gewoon naar allerlei sportieve auto's; ook Civicjes zijn echt niet gek (met B16, B18..), Golfjes zijn inderdaad snel in G60 of VR6 trim en een Renault 5 GTT of Clio Williams zijn ook niet van snijkoek gemaakt. Daarnaast heb ik geleerd dat ook BMW niet heilig is.Astrid_fahrer schreef:Golf II heeft zelfs ook een digidash gehad die qua uiterlijk nog redelijk veel op die van de kadett GSI lijkt ik weet alleen niet in welke Golf dit oorspronkelijk geleverd is maar aan de andere kant ik houd t wel bij Opel
Niet alleen naar 1 bepaald ding kijken, er is zoooooveel moois (en er bestaat niet 1 "beste" auto)(al ben ik nogsteeds onder de indruk van de Astra hoor hehe, heel makkelijke auto om in te rijden, zeer goed om de Ring mee te leren kennen)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Wie wist er dat er C20XE motoren gebouwd zijn met 210 pk af fabriek ?
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Ik ben het ook zeker wel met je eens hoor dat er legio prachtige auto's zijn Ik vind een hoop spul ook erg mooi.Tim82 schreef: Niet alleen naar 1 bepaald ding kijken, er is zoooooveel moois (en er bestaat niet 1 "beste" auto)(al ben ik nogsteeds onder de indruk van de Astra hoor hehe, heel makkelijke auto om in te rijden, zeer goed om de Ring mee te leren kennen)
Zo stond er gisteren op de time attack in Assen een echt hele mooie Golf I die helemaal strak gerestaureerd was en dat vind ik ook echt wel prachtig.
Het enige wat je bijna nooit ziet is een Lancia Delta HF integrale II die vind ik ook echt bruut ondanks dat die verre van perfect kunnen zijn.
Alleen als je hele familie van de Opel is dan blijft dat toch je nummer 1
Net zoals mensen bv supporter zijn van een voetbalclub ondanks dat de bingo-club van een bejaardentehuis nog beter kan voetballen.
Waarom een Skoda Fabia halen als je een Opel Astrid kan hebben!!!!
Volgens mij praten we over zelfdeBart(astra) schreef:Broer van Hans Stacey, Gerard stacey heeft er twee.
Volgens een ex-collega van me (die mee is gereden) ging hij op het circuit de porsches en ferrari's voorbij, dat ze in de pitstraat even nieuwsgierig kwamen kijken.
Komt af en toe wel eens voor onderdelen bij ons.
Mooie wagens zijn dat !!
Stacey is ook actief in de Rallysport volgens mij he.