ik heb een prombleempje met mn gsi
gister wou ik er mee weg gaan, dus ik start de motor hij liep 2 tellen
en toen hoorde ik een hoog gierend geluid,alsof er een lager kapot liep.
ik heb de motor meteen uitgezet en alleen stond de motor in 1 keer stil
nu heb ik de distributiekap eraf gehaald en gekeken, me inlaat nokkenas staat van tijd af
dus ik heb me kleppen deksel eraf gehaald en geprobeerd de nokkenas rond te draaien, maar dat kan ik vergeten die zit muurvast.
nu heb ik de cilinderkop eraf liggen en zijn de inlaatkleppen van de 4e cilinder krom, is dit makkelijk te repareren??
zit alleen overal informatie te zoeken of en hoe de kleppen vervangen kunnen worden en of er misschien grotere kleppen in kunnen.
gewoon om de motor een beetje te kietelen ( wel i.c.m. andere nokkenassen en een op maat gemaakte chip enzo. natuurlijk)
kleppen krom
kleppen krom
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Het is wel te repareren, mijn advies is wel om dat te laten doen door een revisiebedrijf. Kost je (afhankelijk van de schade) tussen de 300 en 600 euro), maar dan weet je wel zeker dat alle kleppen gecontroleerd zijn en dat eventuele beschadigingen aan klepzittingen, klepgeleiders en dergelijke ook gerepareerd worden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
ja, ben zelf dan wel vrachtwagen monteur.
maar zoiets is specialisten werk, zelf kleppen inslijpen kan ik nog wel.
maar klepzittingen en geleiders vervangen? dat denk ik niet,
denk dat ik maar moet gaan bellen met dirk evers in ede, das een goeie
maar zoiets is specialisten werk, zelf kleppen inslijpen kan ik nog wel.
maar klepzittingen en geleiders vervangen? dat denk ik niet,
denk dat ik maar moet gaan bellen met dirk evers in ede, das een goeie
werken is leuk,
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***
laat genoeg over voor je collega's
***Geen IMG toegestaan in onderschrift***