motor houdt weer wat in
motor houdt weer wat in
Na het ophalen van de cali trok de auto super en beter dan voorheen, maar nu 1,5 week later begint de auto weer wat in te houden. Ik heb de lmm, bougies, rotor en verdelerkap al eerder vervangen, maar nu weet ik het niet meer.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Hoe voelt het? Ik bedoel..wanneer houd ie in?
Zodra de turbo beetje op gang komt. of hoog in toeren pas?
Ben zelf momenteelook bezig met een Z20LET dan.
Die houd ook in. Zodra de turbo in komt dan dipt ie even in. en daarna gaat ie weer verder met blazen.
Zodra de turbo beetje op gang komt. of hoog in toeren pas?
Ben zelf momenteelook bezig met een Z20LET dan.
Die houd ook in. Zodra de turbo in komt dan dipt ie even in. en daarna gaat ie weer verder met blazen.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
vanaf 4000 toeren ongeveer tot 5000 toeren, maar de exacte toeren weet ik niet dat moet ik nog even weer checken. Het vreemde is dat toen ik weg ging bij niels alles wel goed was. Trok zelfs onder de 3000 heel goed op en beter dan daarvoor (zit nu een licht vliegwiel op).
Zelf na de 5000 toeren lijkt het wel of de auto niet zijn volle vermogen meer krijgt. De bougies maak ik ook om de zo veel tijd schoon en dan trekt de auto een tijdje goed, maar daarna begint het weer.
De mm-lampje brandt ook niet meer na vervangen van de lmm.
Zelf na de 5000 toeren lijkt het wel of de auto niet zijn volle vermogen meer krijgt. De bougies maak ik ook om de zo veel tijd schoon en dan trekt de auto een tijdje goed, maar daarna begint het weer.
De mm-lampje brandt ook niet meer na vervangen van de lmm.
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
En is het dan gewoon puur dat je minder vermogen hebt, if echt dat je met je bek op stuur klapt ineens
Dat het geleidelijk inkomt heeft te maken met het "leren"van de computer.
Dus hij liep goed toen die bij Niels weg kwam.
Kweet niet wat er daar allemaal aan is gebeurd. maar ongetwijfeld zal hij een poos stroomloos hebben gestaan. Daardoor zijn de kenvelden gereset en moet ie het leerproced weer opnieuw beginnen.
Dat er iets niet goed is is zeker. maar wat.....dan zal er even goed gezocht moeten worden. Op moment van inhouden zal er dan even bekeken moeten worden hoe het mengsel precies is. Te rijk, te arm. Wat geven de andere sensoren aan enzo. Juist op het moment van inhouden. En dan is de dader meestal wel te vinden.
Dat het geleidelijk inkomt heeft te maken met het "leren"van de computer.
Dus hij liep goed toen die bij Niels weg kwam.
Kweet niet wat er daar allemaal aan is gebeurd. maar ongetwijfeld zal hij een poos stroomloos hebben gestaan. Daardoor zijn de kenvelden gereset en moet ie het leerproced weer opnieuw beginnen.
Dat er iets niet goed is is zeker. maar wat.....dan zal er even goed gezocht moeten worden. Op moment van inhouden zal er dan even bekeken moeten worden hoe het mengsel precies is. Te rijk, te arm. Wat geven de andere sensoren aan enzo. Juist op het moment van inhouden. En dan is de dader meestal wel te vinden.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠