stationair stotteren en schokken C20XE ..??
stationair stotteren en schokken C20XE ..??
Hey, mijn C20XE heeft net nieuwe bougiekabels, bougie's en nieuwe olie en filter.
Ze stottert ernorm met stationair rijden en gaat daarna schokken. Ze loopt gemiddeld 900 toeren stationair met 1 uithaal elke minuut naar net boven de 1000 toeren.
Het was hiervoor ook al een probleem maar het inhouden, met optrekken en rijden word steeds erger dus ik wil nu wel graag weten wat er aan de hand is of dat ik em beter maar even bij de dealer laat nakijken.
Nog een 2de probleem is het trillen en aanlopen van iets bij m'n remschijf rechtsvoor na een slippertje omdat een (idi...) bij kralingen op mijn weghelft kwam. Als ik naar rechts stuur houdt het op. Kan niks zien of vinden en m'n koppelingsplaten waren net een week daarvoor vervangen.
Dus help alsjeblieft
Ze stottert ernorm met stationair rijden en gaat daarna schokken. Ze loopt gemiddeld 900 toeren stationair met 1 uithaal elke minuut naar net boven de 1000 toeren.
Het was hiervoor ook al een probleem maar het inhouden, met optrekken en rijden word steeds erger dus ik wil nu wel graag weten wat er aan de hand is of dat ik em beter maar even bij de dealer laat nakijken.
Nog een 2de probleem is het trillen en aanlopen van iets bij m'n remschijf rechtsvoor na een slippertje omdat een (idi...) bij kralingen op mijn weghelft kwam. Als ik naar rechts stuur houdt het op. Kan niks zien of vinden en m'n koppelingsplaten waren net een week daarvoor vervangen.
Dus help alsjeblieft
Not everything in holland is flat.....
PAS OP !!! Ik bijt
PAS OP !!! Ik bijt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Jij had er een met een DIS bobine ofniet? Of had je nog wel met verdelerkap en rotor?
Maar als dat nieuw en goed is dan zou ik eens zoeken in de bedrading/stekkers van de luchtmassameter en gaskleppositiesensor.
HIj heeft geen brandend motoronic lampje zeker?
Dan nog het piepen:
Of het blikje achter de remschijf komt af en toe tegen de schijf aan Of de houder van de ABS sensor is geoxideerd en is daardoor te dicht op de vertanding van de aandrijfas gekomen en die piept dan af en toe. Vooral bij bochten.
Maar als dat nieuw en goed is dan zou ik eens zoeken in de bedrading/stekkers van de luchtmassameter en gaskleppositiesensor.
HIj heeft geen brandend motoronic lampje zeker?
Dan nog het piepen:
Of het blikje achter de remschijf komt af en toe tegen de schijf aan Of de houder van de ABS sensor is geoxideerd en is daardoor te dicht op de vertanding van de aandrijfas gekomen en die piept dan af en toe. Vooral bij bochten.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Ik sleutel niet graag aan m'n eigen auto omdat ik een andere wagen kan slopen en er verzekerd voor ben, voor mijn wagen niet.
Het is geen piepen, het is meer iets dat lijkt alsof het aan de aandrijfas ligt. Ik heb alles bekeken en gevoeld maar niks zit er tegenaan of in de buurt van. De remschijf is clean, zit niks wat verkeerd zit.
Nee, de dis onsteking is nieuw en de rest ook.
Iemand sugereerde me net wel op msn om te kijken of hij geen valse lucht trekt bij de sfi bak of er vuil in zit want dat kan wel en past ook aardig bij de symptomen want hij had het 2 jaar geleden zelf ook zo erg.
Misschien is het een samenspel van meerdere defecten zoals de LMM en een verstopping ergens + het valse lucht en de bougiekabels waarvan er 1 eerst kapot was
Het is geen piepen, het is meer iets dat lijkt alsof het aan de aandrijfas ligt. Ik heb alles bekeken en gevoeld maar niks zit er tegenaan of in de buurt van. De remschijf is clean, zit niks wat verkeerd zit.
Nee, de dis onsteking is nieuw en de rest ook.
Iemand sugereerde me net wel op msn om te kijken of hij geen valse lucht trekt bij de sfi bak of er vuil in zit want dat kan wel en past ook aardig bij de symptomen want hij had het 2 jaar geleden zelf ook zo erg.
Misschien is het een samenspel van meerdere defecten zoals de LMM en een verstopping ergens + het valse lucht en de bougiekabels waarvan er 1 eerst kapot was
Not everything in holland is flat.....
PAS OP !!! Ik bijt
PAS OP !!! Ik bijt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Inderdaad, met Marcel eens.
BTW: Gebruik alsjeblieft meer hoofdletter en leestekens!
Ook volledige woorden graag, geen nix, miss, k of iets dergelijks. Maakt het een stuk eenvoudiger lezen. Ben al ruime tijd bezig geweest om alles aan te passen en zo ook weer met deze posts
BTW: Gebruik alsjeblieft meer hoofdletter en leestekens!
Ook volledige woorden graag, geen nix, miss, k of iets dergelijks. Maakt het een stuk eenvoudiger lezen. Ben al ruime tijd bezig geweest om alles aan te passen en zo ook weer met deze posts
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
matt ik weet dat je persoonlijk al iets tegen me heb.....
wees blij dat ik me enter wel gebruik....
Voor valse lucht heb ik allang gezocht, kan het alleen niet vinden.
Er is een verschil met nat en droog weer kwa inhouden want ze is wel snel warm maar als het regent houdt ze meer in en dat schokken is juist weer minder met regenachtig weer.
Raar geval GSi, net zoals ik
wees blij dat ik me enter wel gebruik....
Voor valse lucht heb ik allang gezocht, kan het alleen niet vinden.
Er is een verschil met nat en droog weer kwa inhouden want ze is wel snel warm maar als het regent houdt ze meer in en dat schokken is juist weer minder met regenachtig weer.
Raar geval GSi, net zoals ik
Not everything in holland is flat.....
PAS OP !!! Ik bijt
PAS OP !!! Ik bijt
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 3387
- Lid geworden op: 08 dec 2005 23:08
- Auto('s): 59 Plymouth
- Locatie: Zeeland
Zijn gewoon de regels. Hadden je al doorgestuurd naar => viewtopic.php?t=9005
Is een stuk duidelijker voor iedereen en makkelijker te lezen
Is een stuk duidelijker voor iedereen en makkelijker te lezen
2003 Mini Cooper S JCW, supercharged
Westcoast Promoteam
Westcoast Promoteam
suga schreef:matt ik weet dat je persoonlijk al iets tegen me heb.....
wees blij dat ik me enter wel gebruik....
Nou er zijn een heleboel hier die je niet kennen!
En het is af en toe moeilijk te lezen, zonder de hoofdletters, punten komma's enz... .
En dit niet alleen bij jouw.
Voel je niet aangevallen
Ik heb gewoon moeite met nederlands schrijven en niet zo zuinig ook. Heb er altijd al een hekel aan gehad.
Engels ken ik veel en veel beter.
En geloof dat Matt zelf op msn er een veel erger potje van maakte vroeger.
Maar ja dacht dat we hier kwamen om een probleem op te lossen en niet om mij af te kraken, en mijn schrijven. Heb er ook een paar gelezen waar ik dus niks uit kan halen zoals alle afkortingen zoals : lmm = lucht massa meter, enzo moet ik eerst aan iemand vragen waarvan dat een afkorting is.
Engels ken ik veel en veel beter.
En geloof dat Matt zelf op msn er een veel erger potje van maakte vroeger.
Maar ja dacht dat we hier kwamen om een probleem op te lossen en niet om mij af te kraken, en mijn schrijven. Heb er ook een paar gelezen waar ik dus niks uit kan halen zoals alle afkortingen zoals : lmm = lucht massa meter, enzo moet ik eerst aan iemand vragen waarvan dat een afkorting is.
Not everything in holland is flat.....
PAS OP !!! Ik bijt
PAS OP !!! Ik bijt
suga schreef:ik heb gewoon moeite met nederlands schrijven en niet zo zuinig ook. heb er altijd al een hekel aan gehad.
engels ken ik veel en veel beter.
en geloof dat matt zelf op msn er een veel erger potje van maakte vroeger.
maarja dacht dat we hier kwamen om een probleem op te lossen en niet om mij af te kraken. en mijn schrijven. heb er ook een paar gelezen waar ik dus nix uit ken halen zoals alle afkortingen zoals : lmm = lucht massa meter, enzo moet ik eerst aan iemand vragen waarvan dat een afkorting is.
ben ik met jouw eens,veel mensen die hier pas aangemeldt zijn snappen geen ruk van de afkortingen
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Rubber tussen je luchtmassameter en SFI bak wil nog wel een scheuren vanwege uitdroging.
Nieuwe versie kost een peuleschil bij de Opel dealer.
Check deze allereerst ook even.
Temperatuur aanduiding op je teller is OK neem ik aan?
Benzineverbruik eveneens normaal?
Nieuwe versie kost een peuleschil bij de Opel dealer.
Check deze allereerst ook even.
Temperatuur aanduiding op je teller is OK neem ik aan?
Benzineverbruik eveneens normaal?
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
kijk eindelijk is info die ik nodig had
thanx gsi twente daar had ik idd nog niet aan gedacht
zat helemaal in de stress over dat probleem wat al sinds ik het blok heb van ergst naar erg naar bijna goed ginge en nu weer slechter word, egt je ben miss me reddende engeltje
thanx gsi twente daar had ik idd nog niet aan gedacht
zat helemaal in de stress over dat probleem wat al sinds ik het blok heb van ergst naar erg naar bijna goed ginge en nu weer slechter word, egt je ben miss me reddende engeltje
Not everything in holland is flat.....
PAS OP !!! Ik bijt
PAS OP !!! Ik bijt
gewoon gas los koppeling los en laten rijden zelf en dat gaat 5 sec goed en dan is het irritant schudden van de auto en het blok klapt dan ook maar niet zo erg als dat ene wat je te hard aangedraaid zou hebben dat hij dat automatisch doetLaagvlieger schreef:Beschrijf het inhouden/schokken eens wat beter als je wil.
Komt het echt in zodra je koppel vraagt?
En bij welke toerentallen/versnellingen vooral?
Zijn moeilijke dingen om op afstand te bepalen.
en in zen 1 slaat hij gewoon af of schokt hij heel erg. in zen 2 nog erger schokken niet afslaan, en 3 looptti veel beter stationair. en toerental gaat op en neer waartussen ken k nooit zien.
ik ben vergete te melden dat toen ik het blok kocht er een paar druppels olie in de kleppen was gelekt omdat het een jaar stilgestaan had. en dat was in het begin rampzalig maar na mate ging het opeens perfect. now its back
en neej ik heb geen drukverlies.
Not everything in holland is flat.....
PAS OP !!! Ik bijt
PAS OP !!! Ik bijt
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- androdans
- forum-gebruiker
- Berichten: 326
- Lid geworden op: 17 aug 2007 16:32
- Locatie: Spijkenisse
- Contacteer:
I am just wondering, mostly out of curiosity, you say you know English much better. Does this mean that English is not your 1st Language?suga schreef:Ik heb gewoon moeite met nederlands schrijven en niet zo zuinig ook. Heb er altijd al een hekel aan gehad.
Engels ken ik veel en veel beter.
En geloof dat Matt zelf op msn er een veel erger potje van maakte vroeger.
Maar ja dacht dat we hier kwamen om een probleem op te lossen en niet om mij af te kraken, en mijn schrijven. Heb er ook een paar gelezen waar ik dus niks uit kan halen zoals alle afkortingen zoals : lmm = lucht massa meter, enzo moet ik eerst aan iemand vragen waarvan dat een afkorting is.
I am going to put ENGLISH PROMOTEAM IN MY NAME!
Opel Astra GSi 2.0 16v For Life!
South African Flying Squad Promoteam
Irmscher Promoteam
South African Flying Squad Promoteam
Irmscher Promoteam
Well i wish it would be, cause i've got family in Australia and America. But sadly enouth i do have a dutch nationality, and a dutch pasport. But englisch is still the worlds number one language.
spijkenissers kunnen gewoon goed engels he
maarja probleem opgelost
spijkenissers kunnen gewoon goed engels he
maarja probleem opgelost
Not everything in holland is flat.....
PAS OP !!! Ik bijt
PAS OP !!! Ik bijt