Volgende vraag; passen de aandrijfassen die bij de turbo horen, in de fusees van de C20XE?
Een en ander met het oog op de toekomst ..
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Gewoon 5 gaats naven van een a vectra plaatsen, en de ankerplaat? Van een b vectra 5 gaatsoenatje schreef:dat wil ik ook. hoe werkt dat? wat kost het?vizier schreef:gehaald
En heb nu ook 286 (vectra/saab) remmetjes achter
Ben ik niet helemaal met je eens, als je er mee een circuit op gaat is 5 gaats toch iets sterker. OF je moet speciale draadeinden met wielmoeren in je naven zetten.adriaan schreef:4 gaats of 5 gaats maakt geen ene flikker uit. gaat niet om de pk's maar om je aslast.
er rijden honda's en opels en vw's rond met 500+ pk en gewoon op 4 gaats.
dus 5 gaats beter?? nope haha alleen als je een zware aslast hebt.
Mijn doel is een low-budget betrouwbare "trackday-tool" te bouwen (vooral voor de Nordschleife). Nu rij ik ook nog dagelijks met de Astra, maar daar komt waarschijnlijk begin volgend jaar een andere Astra voor (caravan op lpg). Ik heb net een huis gekocht, het is een jaren 30 huis waar dus geen cv in zit, badkamertje van niks enz enz. Gaat dus een hele hoop tijd & geld in zitten. Ik wil voor ongeveer 4 a 5000 euro de Astra helemaal hebben opgebouwd (geen C20LET dus, voorlopig). Daarin passen helaas geen 4 of 6-zuiger klauwen met grote schijven enz. Mede ook met het oog op de verzameling 15" velgen en banden die ik al heb liggen hou ik het maar even bij turbo remmen. Natuurlijk wel met Ferodo's, goeie schijven, staalomvlochten leidingen en de juiste remvloeistof.Rallyastra schreef:Ik heb nog mooie remmen voor circuit gebruikTim82 schreef:Ok thanks voor de feedback.. Dan hou ik het nog even bij 4-gaats. Hoef ik niet direct m'n stoel te verlaten om ook de rest van die Calibra af te schroeven
en dan komt er nog een deel smaak bij kijken, want ik vind dan weer dat 5 of 6 of weet ik veel wat gaats mooier is als 4,adriaan schreef:4 gaats of 5 gaats maakt geen ene flikker uit. gaat niet om de pk's maar om je aslast.
er rijden honda's en opels en vw's rond met 500+ pk en gewoon op 4 gaats.
dus 5 gaats beter?? nope haha alleen als je een zware aslast hebt.
Niet nodig, zelfs met 4 gaats beland je al in de grindbakadriaan schreef:ik ga binnenkort 8 gaats naven monteren op mijn kadett, dan kan ik nog sneller door de bocht