versterker doet raar??

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marco 2.0 gsi
forum-gebruiker
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 jul 2008 20:09
Locatie: Hilversum

versterker doet raar??

Bericht door Marco 2.0 gsi »

Ik heb een probleempje, dinsdag een versterker gekocht, allemaal leuk en aardig, alles aangesloten( voorbereiding zat nog in de auto).
Deed het perfect, mooi geluid goede kwaliteit enz enz.
nu heb ik um losgekoppeld en later weer aangesloten en begint de mn versterker? raar te doen.
Als de motor loopt komt er een harde piep uit de boxen, (lijkt op die stomme jamba stille ringtone) hoe dieper ik mn gas indruk hoe hoger het toontje wordt.
En wanneer ik mn gevarenlicht aanzet hoe je het tikken over de boxen die via de versterker zijn aangesloten. Bij mn knipperlicht hoe je dan weer niks over de boxen tikken.
Iemand enig idee? Bekend probleem? Wat moet ik doen/veranderen?
Gebruikersavatar
Trompie
forum-gebruiker
Berichten: 2120
Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
Locatie: Schalkhaar
Contacteer:

Re: versterker doet raar??

Bericht door Trompie »

Marco 2.0 gsi schreef:Ik heb een probleempje, dinsdag een versterker gekocht, allemaal leuk en aardig, alles aangesloten( voorbereiding zat nog in de auto).
Deed het perfect, mooi geluid goede kwaliteit enz enz.
nu heb ik um losgekoppeld en later weer aangesloten en begint de mn versterker? raar te doen.
Als de motor loopt komt er een harde piep uit de boxen, (lijkt op die stomme jamba stille ringtone) hoe dieper ik mn gas indruk hoe hoger het toontje wordt.
En wanneer ik mn gevarenlicht aanzet hoe je het tikken over de boxen die via de versterker zijn aangesloten. Bij mn knipperlicht hoe je dan weer niks over de boxen tikken.
Iemand enig idee? Bekend probleem? Wat moet ik doen/veranderen?
Die piep toon krijg je als de RCA kabel en de voeding dicht langs elkaar liggen.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Bericht door adriaan »

neen, die piep krijg je als je er een massa lus in hebt zitten, dus even alle massa op 1 massa punt en goed nameten, moet precies 0 Ohm zijn
de fiets is toch zo slecht niet.........
Plaats reactie